STK 2016

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6506
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: STK 2016

#341 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 26 kvě 2016 09:28

Tak třeba brzdy na D2 jsem normálně absolvoval - jedna náprava a potom druhá. Technik se mě zeptal jestli je to OK a ač sám zde razím teorii o tom, jak snadno se dá zabít mezináprovovej diff, když to člověk bez uzávěrky chvílí ráchá v louži, souhlasil jsem, řekl jsem mu ať se s tim nemaže ať to udělá pokaždé napoprvé - pochopil a každé to roztočení a brždění trvalo snad jen pár vteřin. Neřikám, že se z toho mezidiffu netočila hlava, ale pro mne je to v podstatě jediná věc, kterou si doma fakt neověřim sám.
Vim že mi to v hlavě pracuje trochu jinak než ostatním, ale todle beru, že je jedna z mála věcí, která pro mne má za těch pár tisíc (co ten bordel kolem stk celkem stojí) význam. Technik je v klidu, táta ho zná snad 30 let, takže mne nijak netlačil, udělal to v podstatě na mojí žádost.

Adam P.: Poloha řadičky na mezinápravě v tomto případě nemá žádný význam. jde v postatě o to, že se ti kardany relativně točí proti sobě a to je celé až "za" řazením redukce (ve smyslu přenosu krouťáku od motoru ke kolům). Mezi kardanama je prostě jen ten malinkej diferáček bez ložisek. kterej to musí v tu chvíli odběhat - pobrat ten rozdíl otáček - a nevyhřát se u toho.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
Adam P.
Příspěvky: 973
Registrován: 20 čer 2014 13:33
tel.: 777241654
auto: defík 130 TD5 2001
Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!

Re: STK 2016

#342 Příspěvek od Adam P. » 22 čer 2016 15:13

tak jo, dneska ráno sem tam byl a je to doma! :) byl jsem mile překvapen, jak to probíhalo. v podstatě stejně, jako tehdá, kdysi za normálních časů :) snad jediný problém byl hned na emisích. napojil to na diagnostiku a hodilo to strašně chybových hlášek. mám teda jen landjirkou odstraněný EGR, jinak žádný chip nebo tak něco. ale bylo jich fakt hodně, těch hlášek. a hlavně divných – špatný obtok turba, špatné ABS (to v autě nemám ale vůbec), špatná klima (taky nemám), špatného cosi na vrtuli chlazení a samé takové divnosti. tak to zkusil smazat, ale hned to tam naběhlo zase. takže trochu problém :( no ale pak jsme se "nějak" domluvili, nebudu tady rozmazávat jak, ale v podstatě se to rovnalo dvěma obědovým meníčkám v restauraci. neměl jsem s tím problém, protože to nejhorší jsem teprve čekal ve druhé hale na technické. takže borec to tam nějak vyřešil a na papíře mám bez závad :) jediné co bylo vtipné, když pak ke konci, už po naší dohodě, vytočil motor na plný plyn, jak se to na měření dělává. vyletělo tolik sazí, že to nestíhal pobrat ani ten jejich odsavač :) to okomentoval jen slovy "ježišmarja!" a pustil mě dál :) takže navím, jestli mě otipoval hned napoprvé a zkoušel to, nebo tam fakt mám nějaké chyby. musím to pak s landjirkou ještě omrknout, ale věřím pochopitelně víc jirkovi, než maníkovi na emisích :yes

na technické pak bylo překvapivě všechno úplně v pohodě. žádné remcání na doplňky (ale skoro všechno mám zapsané v TP), sice sem byl asi dvakrát v jamě, ale to spíš jen tak na pokec. všechno se mu líbilo, aj sme trochu pokecali. pán byl takový malinkatý, měřil tak 150 cm a zrovna jemu dali největší auto co tam bylo! chvíli jsem myslel, že mu budu muset pomáhat vlézt do auta :rofl ale byl cajk, nebyl si jistý na kterou stranu točit klíčkem, aby to zhasnul, takže mě vždycky požádal, abych mu to vypnul, než aby protočil startér :yes dokonce to zvládlo i tu brzdu standardním způsobem, jak popisuje hanys. mimochodem, díky za info a vysvětlení, zas su chytřejší – tak jak to popisuješ jsem si to představoval, tj. pokud není uzamčeno, tak by to mělo prokluzovat a nikam by to nemělo skočit, asi. každopádně to bylo vždycky na chvilku a auto i potom jede normálně, tak snad všechno OK.

čili všechno proběhlo normálně a pohodově, teda až na ty emise :) nakonec to byly jen dvě lehké závady: povrchová koroze rámu nemající vliv na funkci a totéž pro systém zavěšení kol. i když jsem mu jasně říkal, že koroze tam není, že to mám loni stříkané barvou a navíc ještě voskem a že tu lišku co možná vidí, je pouze zkorodovaný šmír a bordel nalepený právě na ten vosk. a ještě jsem mu to ukazoval u VIN na kastli, kde jsem ten vosk odstraňoval, že je ten rám krásný, pouze barva, žádná rez. no nic, buď nepochopil, nebo tam prostě musel něco napsat, aby to jakože nebylo podezřelé, že je auto naprosto cajk :) každopádně auto je opravdu OK a mechanicky naprosto v pořádku. takže velký dík patří landjirkovi!!! za to jak se mně o to stará – naposledy jsem u něj byl kdysi v zimě a teď na STK jsem to prostě risknul a jel tam jen tak, bez jakékoliv předchozí prohlídky a kontroly. takže to fakt dělá poctivě a dobře. ale to my všichni beztak dobře víme :) prostě mám radost a na dva roky zase klid :whew
Naposledy upravil(a) Adam P. dne 22 čer 2016 16:16, celkem upraveno 2 x.
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)

Uživatelský avatar
fugín
Příspěvky: 2281
Registrován: 13 lis 2011 21:56
tel.: 777001161
auto: ex free 1,8/Disco2
Bydliště: opatovice nad labem

Re: STK 2016

#343 Příspěvek od fugín » 22 čer 2016 15:57

Pěkný příběh. "dvěma obědovým meníčkám" :mrgreen: . Jen bych asi vynechal v textu místo těchto zážitků,nikdy nevíš kdo to tu čte,protože za dva roky budeš potřebovat technickou opět. Jinak gratulace k STK,mě to čeká za pár dní a mám jisté obavy :oops:
EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá

Uživatelský avatar
Adam P.
Příspěvky: 973
Registrován: 20 čer 2014 13:33
tel.: 777241654
auto: defík 130 TD5 2001
Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!

Re: STK 2016

#344 Příspěvek od Adam P. » 22 čer 2016 16:14

fugín píše:Pěkný příběh. "dvěma obědovým meníčkám" :mrgreen: . Jen bych asi vynechal v textu místo těchto zážitků,nikdy nevíš kdo to tu čte,protože za dva roky budeš potřebovat technickou opět. Jinak gratulace k STK,mě to čeká za pár dní a mám jisté obavy :oops:
máš recht! smáznu místo. radši :)
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)

Uživatelský avatar
stan
Příspěvky: 680
Registrován: 22 zář 2009 20:35
tel.: +420 603 499 869
auto: Discovery III - 4,4i
Bydliště: Krnov
Kontaktovat uživatele:

Re: STK 2016

#345 Příspěvek od stan » 22 lis 2016 11:15

Dnes STK - technická na měsíc, protože mi chybí jedna nálepka na chladičové stěně s VIN kódem. Nevadí, že všechny ostatní štítky a vyražené kódy jsou na místě a čitelné. Prostě ti chybí jedna nálepka, tak máš smůlu...
Tak jsem ji objednal, nalepím a projdu... Zdraví mne 3500,- za blbou nálepku :Ja blb: :Ja blb: :Ja blb:

#buzerace #užjelépe
Land Rover Discovery III - 4,4i V8 HSE - LPG, automat, rok 2006
nafta je palivo satanovo :)

Uživatelský avatar
petr štrof
Příspěvky: 907
Registrován: 29 dub 2010 21:00
tel.: 603799382
auto: LR Disco 3 HSE 2006
Bydliště: NÁCHODSKO

Re: STK 2016

#346 Příspěvek od petr štrof » 22 lis 2016 15:20

stan píše:Dnes STK - technická na měsíc, protože mi chybí jedna nálepka na chladičové stěně s VIN kódem. Nevadí, že všechny ostatní štítky a vyražené kódy jsou na místě a čitelné. Prostě ti chybí jedna nálepka, tak máš smůlu...
Tak jsem ji objednal, nalepím a projdu... Zdraví mne 3500,- za blbou nálepku :Ja blb: :Ja blb: :Ja blb:

#buzerace #užjelépe

to jako na na tvé D3?
Po mně nic takového nechtěli, VIN na rámu a za sklem a víc nic , emise nenačetli takže po staru a vše v pohodě
možná si měl jet jinam

Uživatelský avatar
Paczqo
Příspěvky: 231
Registrován: 24 srp 2015 09:33
tel.: HTC U Ultra
auto: Discovery 3 4.4 V8
Bydliště: Hradec Králové

Re: STK 2016

#347 Příspěvek od Paczqo » 22 lis 2016 19:42

Ja taky problém s blbejma samolepkama a měsic jsem na ně čekal aby mi udělali dovozovou STK a vydali TP, přitom VIN na ramu i za sklem OK.
exJeepař s chutí zkusit angličana :-D
LR Discovery 3 4,4 V8 HSE

Uživatelský avatar
stan
Příspěvky: 680
Registrován: 22 zář 2009 20:35
tel.: +420 603 499 869
auto: Discovery III - 4,4i
Bydliště: Krnov
Kontaktovat uživatele:

Re: STK 2016

#348 Příspěvek od stan » 22 lis 2016 20:37

petr štrof píše:to jako na na tvé D3?
Po mně nic takového nechtěli, VIN na rámu a za sklem a víc nic , emise nenačetli takže po staru a vše v pohodě
možná si měl jet jinam
jo, na moji... ale asi se to "nějak" podařilo, uvidím zítra...

nicméně byl jsem upozorněn, že si to mohu nechat vytisknout v tiskárně za pár kaček a že to pak bude ok. tak nevím, když to jde nahradit samolepkou samo-domo, proč je to takový zásadní problém...
Land Rover Discovery III - 4,4i V8 HSE - LPG, automat, rok 2006
nafta je palivo satanovo :)

Uživatelský avatar
Adam P.
Příspěvky: 973
Registrován: 20 čer 2014 13:33
tel.: 777241654
auto: defík 130 TD5 2001
Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!

Re: STK 2016

#349 Příspěvek od Adam P. » 22 lis 2016 23:26

no je to oser. a čím dál větší. dneska jsem ale narazil na tohle http://auto.idnes.cz/rakousko-filtr-pev ... jetiny_fdv a i když odmyslím půlku, coby novinářskou fantasmagorii, tak si říkám, že přes to všechno jsme na tom u nás vlastně ještě celkem dobře. páč tohle už je fakt čistá šikana. normální teror :(
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2581
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: STK 2016

#350 Příspěvek od habakuk » 23 lis 2016 06:08

Proč teror? Kdejakej Jarda si vykuchá DPF aby měl o dvě deci nižší spotřebu a tady maj výsledek.


Sent from my iPhone using Tapatalk
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Uživatelský avatar
Adam P.
Příspěvky: 973
Registrován: 20 čer 2014 13:33
tel.: 777241654
auto: defík 130 TD5 2001
Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!

Re: STK 2016

#351 Příspěvek od Adam P. » 23 lis 2016 09:49

habakuk píše:Proč teror? Kdejakej Jarda si vykuchá DPF aby měl o dvě deci nižší spotřebu a tady maj výsledek.


Sent from my iPhone using Tapatalk
no mně osobně teda to, že tě může kdykoliv jen tak zastavit policajt a od pohledu, že se mu kára nějak nezdá, zabavit doklady, jako teror přijde. nevím, asi to máme každý jinak. nebo že se mu auto nepozdává tak tě pošle na nejbližší STK, tak to mně teda přijde taky jako pěkná vysírka. představa, že valím třeba v nedělu večer po lyžovačce z alp domů a nějaký rakouský idiot v uniformě mě zastaví (protože jasně, defík není už na pohled normální auto) a vezme si bílou rukavičku, tu mně strčí do výfuku a řekne, že musím na nejbližší STK, protože tam našel saze (!!!) je fakt super! nebo třeba že mám neoriginální svár na výfuku (jak budeš takovému debilovi vysvětlovat, že je to správně a že si třeba jenom myslí, že to tak nemá být?!) a v nedělu žádná STK nepremává, že? takže co? pane řidiči odstavte vůz, najděte si ubytování a v práci si vemte volno a v pondělí ráno na značkách na STK. pak se uvidí, jestli máte autíčko v pořádku a můžete pokračovat domů :( dle toho jak znám rakušáky a jejich chorobné bazírování na pravidlech a na kdejakém nesmyslu, tak si myslím, že tato situace nemusí být daleko od skutečnosti. a to teda nevím, jak by se ti líbilo. bez ohledu na to, že chápu tvojí poznámku a vím, jak to myslíš. jenže na podobné "dobré úmysly úřadů" většinou doplácí ti, kteří za nic nemůžou a toto bude další z těchto případů :(
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3660
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: STK 2016

#352 Příspěvek od Maxsel » 23 lis 2016 10:36

Nevím, jestli je to taková hrůza jak píšeš. Poslat na nejbližší STK tě může policie i u nás, ale pokud se jejich podezření neprokáže, jdou náklady za nimi, takže tě skřípnou jen pokud jsou si dost jistí.
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

MadTom
Příspěvky: 15101
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: STK 2016

#353 Příspěvek od MadTom » 23 lis 2016 10:44

Článek je napsanej velmi jednostranně, a celkově zapadá po "reklamní" kampaně, kterou tady vedou sdělovací prostředky - nejspíš na nátlak zelených, nebo v horším případě na nátlak někoho jiného.
Docela bych se pobavil, kdyby mi tohle chtěli řešit u TD5ky, protože tak nikdy žádný DPF neměla. Horší je tady jedna věc - policajta je úřední osoba a když bude hledat, tak si vždy něco najde, a je na člověku, aby mu to vyvracel. A vzhledem k soudní nevymahatelnosti práva, když drobná věc se táhne několik, tak to obecně stojí za .... .
Zpátky k článku - už se tohle někomu skutečně stalo? Nebo je to jenom strašení? A co takové věc, že prostě auto má závadu a já se pouze snažím nouzově dojet domů - na tom sice neokecám že tam DPF chybí, ale na fůru ostatních věci se tohle pravidlo vztahuje. A že policajtům děkuji za upozornění.
Jinak strašení bílou rukavicí je pěkná věc - by mě zajímalo, zda tato rukavice je nějaký certifikovaný zkušební přípravek, nebo na to mají nějaký oficiálně chválený postup. A nemyslím tím něco jako použití myšlení na měření hloubky vzorku u pneumatiky, jak to policie předváděla u nás.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Adam P.
Příspěvky: 973
Registrován: 20 čer 2014 13:33
tel.: 777241654
auto: defík 130 TD5 2001
Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!

Re: STK 2016

#354 Příspěvek od Adam P. » 23 lis 2016 10:46

Maxsel píše:Nevím, jestli je to taková hrůza jak píšeš. Poslat na nejbližší STK tě může policie i u nás, ale pokud se jejich podezření neprokáže, jdou náklady za nimi, takže tě skřípnou jen pokud jsou si dost jistí.
no já jen doufám, že to tak skutečně je a že je to zase klasická nafouklá bublina – novináři nemají o čem psat, tak z ničeho udělají kauzu :) u nás asi v klidu, pokud ti vyloženě za jízdy neodpadávají kusy auta, tak sem nezažil ani neslyšel, že by nějak prudili :) ale jak jsem psal, znám rakušáky vím co dokážou. to je snad jeden z nejpřiposranějších a nejstádovějších národů, co znám :) prostě všechno musí být ťip-ťop, přesně podle pravidel, nevybočovat, nevyčnívat, nevymýšlet. suchaři jedni :P
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3660
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: STK 2016

#355 Příspěvek od Maxsel » 23 lis 2016 10:52

:nod
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
stan
Příspěvky: 680
Registrován: 22 zář 2009 20:35
tel.: +420 603 499 869
auto: Discovery III - 4,4i
Bydliště: Krnov
Kontaktovat uživatele:

Re: STK 2016

#356 Příspěvek od stan » 23 lis 2016 18:33

stan píše:
petr štrof píše:to jako na na tvé D3?
Po mně nic takového nechtěli, VIN na rámu a za sklem a víc nic , emise nenačetli takže po staru a vše v pohodě
možná si měl jet jinam
jo, na moji... ale asi se to "nějak" podařilo, uvidím zítra...

nicméně byl jsem upozorněn, že si to mohu nechat vytisknout v tiskárně za pár kaček a že to pak bude ok. tak nevím, když to jde nahradit samolepkou samo-domo, proč je to takový zásadní problém...

Tak konec dobrý, STK na 2 roky nakonec v pohodě. Jen se tomu debilovi muselo ukázat, že štítek nemá být na chladičové stěně, ale na dveřích... ach jo..
Land Rover Discovery III - 4,4i V8 HSE - LPG, automat, rok 2006
nafta je palivo satanovo :)

Uživatelský avatar
Amon
Příspěvky: 677
Registrován: 02 srp 2016 18:34
tel.: 774882368
auto: ex RR P38
Bydliště: Plzeň, Litoměřice

Re: STK 2016

#357 Příspěvek od Amon » 23 lis 2016 19:15

Zdravím, má někdo čerstvou STK zkušenost s dieslovou P38? Sice mě to čeká až za půl roku, ale je třeba se na ty ouředníky připravit :bandit

Uživatelský avatar
petr štrof
Příspěvky: 907
Registrován: 29 dub 2010 21:00
tel.: 603799382
auto: LR Disco 3 HSE 2006
Bydliště: NÁCHODSKO

Re: STK 2016

#358 Příspěvek od petr štrof » 23 lis 2016 20:35

stan píše:
stan píše:
jo, na moji... ale asi se to "nějak" podařilo, uvidím zítra...

nicméně byl jsem upozorněn, že si to mohu nechat vytisknout v tiskárně za pár kaček a že to pak bude ok. tak nevím, když to jde nahradit samolepkou samo-domo, proč je to takový zásadní problém...

Tak konec dobrý, STK na 2 roky nakonec v pohodě. Jen se tomu debilovi muselo ukázat, že štítek nemá být na chladičové stěně, ale na dveřích... ach jo..


Sem nechápal o kterých štítkách je řeč na D3 , pravda vše si fotili

Samozřejmě štítek s tlaky pneumatik je na dveřích
Štítek s náplní klimatizace atd. je pod hapnou v předu na spojovačce mezi světly

Uživatelský avatar
hok300
Příspěvky: 1123
Registrován: 21 zář 2015 11:10
auto: Def 300TDi

Re: STK 2016

#359 Příspěvek od hok300 » 23 lis 2016 20:53

Po čerstvé technické je to nafoukla bublina. Mám hrazdu na nárazníku, jiné gumy, naslapy odpojeny EGR a vše naprosto vpohode.

Odesláno z mého S50 pomocí Tapatalk
300TDI---The Legend begins

Mira 101
Příspěvky: 1279
Registrován: 17 čer 2013 23:19
tel.: 777667094
auto: D1 300Tdi
Bydliště: Morava

Re: STK 2016

#360 Příspěvek od Mira 101 » 23 lis 2016 21:37

Už to tady bylo řečeno,je to fakt o technikovi na STK,o poměrech na STK a o tom kdo tam s autem jede.

Odpovědět