habakuk píše:Tak zrovna srovnávat to s vývojem u horských kol je trošku nešťastné srovnání (nikdo mě nepřesvědčí, že 1x11 je lepší než 2x10). Sem tam jezdím s aktuálním Jeepem GCH který má nějakých 250koní a 8st automat a za ty tři roky jsem tam ani jednou nezařadil redukci protože prostě nebyla potřeba, automat si to vždy nějak odřadil i v nízkých rychlostech s vozíkem.
ak mas skok medzi 1 a 2 moc velky, tak sa v terene jazdi velmi tazko. su proste situacie, kedy je aj kratka 1 moc rychla a niekedy zase situacie, kedy je jemnejsie odstupnovanie na nezaplatenie.
porovnanie s bikami je podla mna trefne, 2x10 ma podstatne vacsi rozsah prevodov, uz len preto ze znesie prakticky rovnaku kazetu a ma vpredu dve pily. na kopceky v cechach to je ale uplne zbytocne, staci ti rozsah 1x11. v alpach by si sa s 1x11 ale vcelku trapil, bud hore alebo dole.
rovnako je to s autami, ked sa vozis tu po europe a nekravis s tym autom v tazkom terene, tak ti silny motor a 8st automat bude stacit. ked ale chces ist s tym autom naozaj do terenu a dlhsie ako 100km, tak ti redukcia pride ako najlepsi napad.