Čerpadlo paliva TD5

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2547
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Čerpadlo paliva TD5

#181 Příspěvek od pojir » 19 říj 2016 14:26

Ja to mam taky tak. Pry je tam mozna cerpadlo s plovakem z defa, u kteryho je ten drat trochu jiny. Tak holt tankuju podle toho, kolik mam najeto.

EDIT: aha, ty to mas naopak. Mne to naopak ukazuje min. Kdyz je rucicka na nule, tak mi zbyva jeste skoro 250km.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

daca.svijany
Příspěvky: 38
Registrován: 26 lis 2009 18:11
tel.: 737103456
auto: DII td5
Bydliště: Svijany

Re: Čerpadlo paliva TD5

#182 Příspěvek od daca.svijany » 20 říj 2016 07:24

Ale já vím že ta nafta tam je. A dříve to vyjíždělo nádrž úplně normálně tak teď nevím :-(

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Čerpadlo paliva TD5

#183 Příspěvek od MadTom » 20 říj 2016 07:44

Už to tu padlo - čerpadlo ven a kontrola, jestli náhodou není zasviněné sítko, které na něm je a funguje jako hrubý filtr. A při té příležitosti bych zkontroloval, jestli někde neteče nafta a odkalil naftovej filtr.
Jednou jsem řešil D2 co nechtěla jet a byla půl roku po vyčištění nádrže, která se sundávala, kvůli vyvaření konce rámu. Docela jsme se divili, kolik bordelu v té nádrži bylo, asi se podařilo natankovat někde blbě, protože už jenom podle fotek bylo vše velmi dobře vypucované.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Čerpadlo paliva TD5

#184 Příspěvek od VencaZE » 20 říj 2016 10:27

A taky už jsem jednou řešil prasklý plovák plný nafty, který v poslední fázi ukazoval stále prázdnou nádrž i když byla úplně plná :grin: .
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
peti78
Příspěvky: 422
Registrován: 30 črc 2011 16:51
Bydliště: Litomerice

Re: Čerpadlo paliva TD5

#185 Příspěvek od peti78 » 20 říj 2016 16:16

Měl bych jenom dotaz má být teplý palivový filtr mám ho nový a přijde mi že se dost hřeje

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Čerpadlo paliva TD5

#186 Příspěvek od Acon » 21 říj 2016 21:09

Je vyhrievaný prepadom, takže OK.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

prdela21
Příspěvky: 8
Registrován: 11 říj 2012 19:04
tel.: 739850552
auto: Land Rover Discovery

Re: Čerpadlo paliva TD5

#187 Příspěvek od prdela21 » 01 pro 2016 13:36

Čerpadlo kvičelo jak prase při porážce,tož sem ho vyměnil,na chvílu to pomohlo.Starý sem rozebral do mrtě,nemá se tam co zadřít-bych tu hodil foto,kdybych věděl jak.
Nakonec byl problém v regulátoru paliva-vyměnit.
Ale vůbec není špatný čerpadlo odčasu vytáhnout a vyčistit,protože to moje původní bylo zasraný jak jetel.

azni
Příspěvky: 393
Registrován: 10 úno 2014 21:51
auto: Disko II TD5 r.2002

Re: Čerpadlo paliva TD5

#188 Příspěvek od azni » 01 pro 2016 13:49

Ja taham (a menim) cerpadla nekolikrat do roka a jsou pokazdy cistounky jak detska prdylka... :) To mas nejakej bordel v nadrzi nebo jsou cerny jakoby od sazi ?
Spis mam problem s kvalitou - koupil jsem ho od prodejce dilu LR, odeslo, vyreklamovali si ho a dali mi jine, ktere taky vydrzelo slabej pulrok... Mezitim vzdycky spokojene jezdim na prapuvodni stare, ktere "pry" uz nemelo vykon... :(
Ted naposledy jsem si uz sehnal od Karla Slamy stary obal a koupil jenom novy VDO valecek, prehodil ho a je svaty klid !!
Horsi ze ted dela prodejce mrtvyho brouka... :(
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...

Uživatelský avatar
peti78
Příspěvky: 422
Registrován: 30 črc 2011 16:51
Bydliště: Litomerice

Re: Čerpadlo paliva TD5

#189 Příspěvek od peti78 » 01 pro 2016 14:23

Čerpadlo kvičelo jak prase při porážce,tož sem ho vyměnil,na chvílu to pomohlo.Starý sem rozebral do mrtě,nemá se tam co zadřít-bych tu hodil foto,kdybych věděl jak.
Nakonec byl problém v regulátoru paliva-vyměnit.
Ale vůbec není špatný čerpadlo odčasu vytáhnout a vyčistit,protože to moje původní bylo zasraný jak jetel.



Zdravím stim moc nesouhlasím že se tam nemá co zavřít mě se čerpadlo zastavilo a už se netočilo a když jsem to rozebral tak příčina bylo samotné čerpadlo už bylo tak opotřebene že se proste v určitě otačce kouslo

prdela21
Příspěvky: 8
Registrován: 11 říj 2012 19:04
tel.: 739850552
auto: Land Rover Discovery

Re: Čerpadlo paliva TD5

#190 Příspěvek od prdela21 » 13 pro 2016 12:01

No vážně,co se může dostat za bordel k vrtulce čerpadla přes soustavu těch sítek co jsou před ní??
A zadřít tak mastnou vrtuli od nafty.....bych musel točit půlden nasucho aby se to zadřelo
doporučuji vyměnit http://www.litep4x4.cz/detail/discovery ... aku-paliva
toto,duležité těsnění ,gumičky a regulátor

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Čerpadlo paliva TD5

#191 Příspěvek od MadTom » 13 pro 2016 13:04

Bohužel v naftě (i benzínu) je normálně čurbes - většinou je to tam málo a čerpadlem normálně projde, ale i to málo se po čase neskládá. Konkrétní případ - klasické mechanické vstřikovací čerpadlo - do něj jde nafta už přes filtr. Po otevření kvůli výměně gumového těsnění bylo uvnitř potažené slabou vrstvou "bahýnka" - tedy tím, co prošlo i skrz filtr. Normální stav u čerpadla, které běhalo asi 20 let. Na problém je zaděláno, ve chvíli, kdy se kousek toho bahýnka odloupne a dostane se do vysokotlaké části čerpadla nebo do trysek. Tam už nejspíš něco poškodí. A s čerpadlem v nádrži je to podobné. Jedno čerpadlo co jsem vyndal mělo téměř úplně zalepenou tu hrubou síťku - něco vypadalo jako zeleno-žluto-hnědý vosk a na tom byly nalepené kousky všeho možného. Stačilo vyčistit a auto jezdilo jako nové.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
peti78
Příspěvky: 422
Registrován: 30 črc 2011 16:51
Bydliště: Litomerice

Re: Čerpadlo paliva TD5

#192 Příspěvek od peti78 » 13 pro 2016 14:56

mě se ale nezadřela ta vrtulky co je vidět přes ty sítka ale to vysokotlaký čerpadlo co je až za ní
Přílohy
DSC_06152.jpg

JirkaR
Příspěvky: 154
Registrován: 21 pro 2016 09:16
auto: D2 td5

Re: Čerpadlo paliva TD5

#193 Příspěvek od JirkaR » 09 čer 2017 08:43

mam skromnej dotaz. Ma cerpadlo bzucet porad pri otoceni klicku? vim ze po nejake dobe kdyz se nenastartuje tak se vypne. Vsiml jsem si ze mi ted nebzuci pri startovani.. nekdy jo nekdy ne.. dnes jsem nemohl nastartovat tocilo to na prazdno. Po asi 8 pokusu jsem nastartoval. Ujel jsem cca 15 km a svevolne motor zdech.. uz nechytl az po cca 15 minutach a na prvni drcnuti.. pri tom jsem si vsiml ze teda obcas bzuci a nebo nebzuci cerpadlo.. tak se jen chci ujistit ze ma tlakovat porad

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Čerpadlo paliva TD5

#194 Příspěvek od MadTom » 09 čer 2017 09:05

TD5ka nemá žádné čidlo tlaku nafty, takže po zapnutí klíčku se čerpadlo zapne a pokud se nenastartuje, tak se po chvíli vypne. Když se nastartuje, tak už běží furt.
Napájení čerpadla je přes pojistku spínané relé, relé si ovládá přímo řídící jednotka motoru.
Když čerpadlo nevrčí, tak TD5ka umí jet (většinou), dokud se nezavzdušní, ale nemá výkon, nechce jít do otáček, a hlavně nechce jet do kopce.
Zjednodušeně - po zapnutí klíčku by mělo být čerpadlo pokaždé slyšet, když je to výjimečný kousek, který běhá potichu, a není slyšet v autě, tak určitě bude slyšet s uchem u nádrže, respektive někde u zadního kola.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

JirkaR
Příspěvky: 154
Registrován: 21 pro 2016 09:16
auto: D2 td5

Re: Čerpadlo paliva TD5

#195 Příspěvek od JirkaR » 09 čer 2017 09:24

jo jo to vim ze nema cidlo tlaku nafty. Ok takze muj problem bude pravdepodobne pridrene cerpadlo ktere kdyz ma chvilku tak jede. Je pravda ze pri tech 15km nebylo znat mensiho vykonu ale je mozne ze zrovna cerpadlo bezelo. Diky za info.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Čerpadlo paliva TD5

#196 Příspěvek od MadTom » 09 čer 2017 09:27

Buďto přidřené, nebo do něj nejde elektřina - chyba v nějakém konektoru, drátu, relé (patice relé) nebo pojistka - tím bych začal. Zkorodovaných kontaktů už jsem viděl dost.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

JirkaR
Příspěvky: 154
Registrován: 21 pro 2016 09:16
auto: D2 td5

Re: Čerpadlo paliva TD5

#197 Příspěvek od JirkaR » 09 čer 2017 09:31

nahodou z hlavy nevis ktere rele to je? Do rave se muzu kouknout az v noci jak budu z prace doma.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Čerpadlo paliva TD5

#198 Příspěvek od MadTom » 09 čer 2017 09:33

A chceš to pro Defa nebo pro Disco2?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

JirkaR
Příspěvky: 154
Registrován: 21 pro 2016 09:16
auto: D2 td5

Re: Čerpadlo paliva TD5

#199 Příspěvek od JirkaR » 09 čer 2017 09:35

disco 2

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Čerpadlo paliva TD5

#200 Příspěvek od MadTom » 09 čer 2017 09:40

Tak jsem kouknul do schémat v RAVE a našel oboje:
Discovery 2 - FUSE 10 a relé R103 v motorovém prostoru
Defender - FUSE 4 - pod sedačkou spolujezdce a relé R103 - před řadící pákou úplně vlevo
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět