DII Automat - prevodovka neradí/bliká m+s - riešenie
Moderátor: Miky_CZ
- faisceau
- Příspěvky: 212
- Registrován: 27 bře 2012 22:21
- tel.: +421918707701
- auto: LR Discovery Td5
- Bydliště: Stredné Slovensko
DII Automat - prevodovka neradí/bliká m+s - riešenie
Ahoj,
cez víkend som išiel vyvenčiť DII do obchodu, odparkujem, nakúpim, sadnem a štartujem. Ani necvakne. Zamknem a odomknem, určite nie je imobilizovaná. Zase ani ťuk. Že by mi zase vyšľahalo batériu? Odpojím mínus pól, trošku zaiskrilo, hovorím si - šťava tam asi teda je. Nasadím mínus pól naspäť, dotiahnem kombinačkami (iné nebolo po ruke) a idem štartovať. Štartovacia sekvencia prebehne, ale ani ťuk. Pozriem na páku "P" - je v polohe D. Aha - doplo mi.
Presuniev volič do polohy P, znova štartovacia sekvencia a začali blikať kontrolky M a S v ozubených kolieskach. Naštartujem, blikajú. Zhasnem, opäť naštartujem. Zase blikajú. Vyleziem z auta uveriac v samoliečiteľské schopnosti auta a odpojím batériu. Pofajčím si, nahodím batériu, naštartujem - svine blikajú stále. Oblieva ma za vedro studeného potu. Presuniem volič (páku P) do polohy R. R bliká na dipleji aj na voliči. Opatrne cúvnem. OK. Následne do polohy D. D bliká na dipleji aj na voliči. Opatrne sa pohnem. Znie to, akoby som sa pohýnal na "3". Uff, ale sa aspoň hýbem. Pomaly a opatrne som prišiel domov. Prevodovka bola stále v jednom prevodovom stupni a neradila ani nahor, ani dolu - ako nejaký núdzový režim.
Odpojil som batériu (už bola tma) - zmeral, nejakých 12,7V. To sa mi zdá OK. Nechám ju však do rána odpojenú, ono sa to vyrieši.
Nevyriešilo, stále po úvodnej sekvencii štartovania blikajú tie dve SadoMaso svine.
Skúšam sa teda porozprávať s DII prostredníctvom komunikátora Nanocomu.
V sekcii pre prevodovku vidím dve chyby:
CODE P1843 - CAN TIMEOUT MONITORING
CODE P1842 - CAN LEVEL MONITORING
Vymazal som ich. Nepomohlo.
U súdruhov v austrálii som vypátral, že treba skúsiť naštartovať v polohe N.
S malou dušičkou som sa autu milo prihovoril, vysvetlil som mu, že sa najskôr skúsime dohodnúť po dobrom.
Štartovanie v polohe N vyriešilo problém, kontrolky nadobro zhasli, prevodovka začala radiť, akoby sa nechumelilo.
Ďalej nebolo nutné pátrať, ale nasledovala by kontrola kabeláže, snímač polohy páky "P" atď.
Záver: Keď sa doblázni elektronika a bliká na dipleji M+S, naštartovať na neutrál
DanoB
cez víkend som išiel vyvenčiť DII do obchodu, odparkujem, nakúpim, sadnem a štartujem. Ani necvakne. Zamknem a odomknem, určite nie je imobilizovaná. Zase ani ťuk. Že by mi zase vyšľahalo batériu? Odpojím mínus pól, trošku zaiskrilo, hovorím si - šťava tam asi teda je. Nasadím mínus pól naspäť, dotiahnem kombinačkami (iné nebolo po ruke) a idem štartovať. Štartovacia sekvencia prebehne, ale ani ťuk. Pozriem na páku "P" - je v polohe D. Aha - doplo mi.
Presuniev volič do polohy P, znova štartovacia sekvencia a začali blikať kontrolky M a S v ozubených kolieskach. Naštartujem, blikajú. Zhasnem, opäť naštartujem. Zase blikajú. Vyleziem z auta uveriac v samoliečiteľské schopnosti auta a odpojím batériu. Pofajčím si, nahodím batériu, naštartujem - svine blikajú stále. Oblieva ma za vedro studeného potu. Presuniem volič (páku P) do polohy R. R bliká na dipleji aj na voliči. Opatrne cúvnem. OK. Následne do polohy D. D bliká na dipleji aj na voliči. Opatrne sa pohnem. Znie to, akoby som sa pohýnal na "3". Uff, ale sa aspoň hýbem. Pomaly a opatrne som prišiel domov. Prevodovka bola stále v jednom prevodovom stupni a neradila ani nahor, ani dolu - ako nejaký núdzový režim.
Odpojil som batériu (už bola tma) - zmeral, nejakých 12,7V. To sa mi zdá OK. Nechám ju však do rána odpojenú, ono sa to vyrieši.
Nevyriešilo, stále po úvodnej sekvencii štartovania blikajú tie dve SadoMaso svine.
Skúšam sa teda porozprávať s DII prostredníctvom komunikátora Nanocomu.
V sekcii pre prevodovku vidím dve chyby:
CODE P1843 - CAN TIMEOUT MONITORING
CODE P1842 - CAN LEVEL MONITORING
Vymazal som ich. Nepomohlo.
U súdruhov v austrálii som vypátral, že treba skúsiť naštartovať v polohe N.
S malou dušičkou som sa autu milo prihovoril, vysvetlil som mu, že sa najskôr skúsime dohodnúť po dobrom.
Štartovanie v polohe N vyriešilo problém, kontrolky nadobro zhasli, prevodovka začala radiť, akoby sa nechumelilo.
Ďalej nebolo nutné pátrať, ale nasledovala by kontrola kabeláže, snímač polohy páky "P" atď.
Záver: Keď sa doblázni elektronika a bliká na dipleji M+S, naštartovať na neutrál
DanoB
LR Discovery II Td5
- Balú
- Příspěvky: 767
- Registrován: 01 srp 2012 13:53
- tel.: +421903775011
- auto: LR DII 2003
- Bydliště: Púchov
Re: DII Automat - prevodovka neradí/bliká m+s - riešenie
mne sa raz stalo ze po nastartovani a naslednom zaradeni D bolo auto lenive este viac ako obvykle az potom som si vsimol ze mi na displeji blika 3jka,tak som z malou dusickou dosiel domov,zamkol auto na pol hodiny,nastartoval a bolo to OK a odvtedy v pohode(tuktuk na zelezo ) ale mne tam nesvietili ziadne kontrolky....tak super ze si sa podelil o skusenost
- hifi
- Příspěvky: 508
- Registrován: 23 dub 2013 20:02
- tel.: 0944542144
- auto: D2 Td5 2004 automat
- Bydliště: Púchov
Re: DII Automat - prevodovka neradí/bliká m+s - riešenie
ja som presne toto zazil ked som sa raz vecer vracal domov a zastavil na pumpe. sak motak co ma automat ani nie rok zastavil ako prisiel a scipol motor, dal cigaretu a siel startovat a odchod prec. dialo sa presne co popisujes ty. tak som vystupil, dalsia cigareta a telefonaty...startujem a nic. tabacik ale pomohol lebo som aspon zbadal ze mam debil volic v polohe "D" tak si hovorim haa debil, dam P a zase nic. a uz bolo zle, dalsia cigareta. auto som zamkol, potom odomkol vsetko fungovalo startujem a nic. tak ani neviem co ma to napadlo dat volic do polohy N a islo. kontrolky M a S mi tusim tiez svietili ale vypinacom som ich porusil. odvtedy bol pokoj aj ked sa mi uz tiez parkrat podarilo nechat volic v polohe D.
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
- faisceau
- Příspěvky: 212
- Registrován: 27 bře 2012 22:21
- tel.: +421918707701
- auto: LR Discovery Td5
- Bydliště: Stredné Slovensko
Re: DII Automat - prevodovka neradí/bliká m+s - riešenie
To nám robia pre radosť: Keď sa to nejako "spraví", máme radosť, že sme pojazní
U mňa som závadu spôsobil asi tým, že poloha voliča bola v polohe D a vypojil som batériu. Zjavne to neznáša, tak ma chcel takto vytrestať.
DanoB
U mňa som závadu spôsobil asi tým, že poloha voliča bola v polohe D a vypojil som batériu. Zjavne to neznáša, tak ma chcel takto vytrestať.
DanoB
LR Discovery II Td5
- Trewor - ségra
- Příspěvky: 251
- Registrován: 10 úno 2013 11:45
- auto: D2
- Bydliště: Praha
Re: DII Automat - prevodovka neradí/bliká m+s - riešenie
Jen blbej dotaz...když to chcípneš s voličem na D nebo cokoli jinýho než P tak jdou vytáhnout klíče?
- hifi
- Příspěvky: 508
- Registrován: 23 dub 2013 20:02
- tel.: 0944542144
- auto: D2 Td5 2004 automat
- Bydliště: Púchov
Re: DII Automat - prevodovka neradí/bliká m+s - riešenie
mne ano, ako keby nic. dokonca aj auto ide zamknut aj odomknut, akurat pri startovani ani tuk
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
- faisceau
- Příspěvky: 212
- Registrován: 27 bře 2012 22:21
- tel.: +421918707701
- auto: LR Discovery Td5
- Bydliště: Stredné Slovensko
Re: DII Automat - prevodovka neradí/bliká m+s - riešenie
Potvrdzujem, v akejkoľvek polohe voliča kľúče vybrať idú aj mne.
Niekedy by to asi chcelo blbuvzdornú úpravu
DanoB
Niekedy by to asi chcelo blbuvzdornú úpravu
DanoB
LR Discovery II Td5
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: DII Automat - prevodovka neradí/bliká m+s - riešenie
Klúče idú vytiahnuť aj naštartovať sa mi dá v akejkoľvek polohe.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Balú
- Příspěvky: 767
- Registrován: 01 srp 2012 13:53
- tel.: +421903775011
- auto: LR DII 2003
- Bydliště: Púchov
Re: DII Automat - prevodovka neradí/bliká m+s - riešenie
aj v ,,D" ti ide nastartovat ?Acon píše:Klúče idú vytiahnuť aj naštartovať sa mi dá v akejkoľvek polohe.
- nico
- Příspěvky: 192
- Registrován: 26 čer 2013 20:30
- tel.: 00421905390514
- auto: LD Discovery 2
- Bydliště: Bratislava
Re: DII Automat - prevodovka neradí/bliká m+s - riešenie
Bežne automat neupozorní na to, že si nezaradil P a motor vypne, kľúč vytiahneš bez problémov a zamkneš. Naštartovať by však mal len v polohe P. Máš to nejako upravené, Acon? Má to resp. nejaké výhody?
- hifi
- Příspěvky: 508
- Registrován: 23 dub 2013 20:02
- tel.: 0944542144
- auto: D2 Td5 2004 automat
- Bydliště: Púchov
Re: DII Automat - prevodovka neradí/bliká m+s - riešenie
podla knizky co mam k autu, startovanie je mozne aj v P aj v N.
som zase blizsie k nutkaniu dat tam medium menic, ten robi zrejme tie divy startovat v hociakej polohe
ale nic v zlom, len vtipkujem
som zase blizsie k nutkaniu dat tam medium menic, ten robi zrejme tie divy startovat v hociakej polohe
ale nic v zlom, len vtipkujem
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
- faisceau
- Příspěvky: 212
- Registrován: 27 bře 2012 22:21
- tel.: +421918707701
- auto: LR Discovery Td5
- Bydliště: Stredné Slovensko
Re: DII Automat - prevodovka neradí/bliká m+s - riešenie
Mne to v inej polohe, ako xDx a xPx (OPRAVA "N" a "P") naštartovať nejde, čo má myslím svoju logiku.
BTW, dve svietiace kontrolky sa mi znenazdajky objavili opäť a potom zase zhasli (aj so sprievodnými prejavmi), takže téma bude zjavne pokračovať.
Ten môj vehikel si povedal, že ma nenechá na pokoji si hovieť, ale ma donúti sa v ňom šprtať
DanoB
BTW, dve svietiace kontrolky sa mi znenazdajky objavili opäť a potom zase zhasli (aj so sprievodnými prejavmi), takže téma bude zjavne pokračovať.
Ten môj vehikel si povedal, že ma nenechá na pokoji si hovieť, ale ma donúti sa v ňom šprtať
DanoB
Naposledy upravil(a) faisceau dne 30 črc 2014 09:29, celkem upraveno 1 x.
LR Discovery II Td5
- nico
- Příspěvky: 192
- Registrován: 26 čer 2013 20:30
- tel.: 00421905390514
- auto: LD Discovery 2
- Bydliště: Bratislava
Re: DII Automat - prevodovka neradí/bliká m+s - riešenie
Myslel si N a D, jasné. Musel som to hneď skúsiť a ozaj. Na predchádzajúcom automate/ford sa mi dalo naštartovať výhradne v polohe P, a tu som inú ani neskúšal.
Tiež mi zvykli blikať tieto dve, no odkedy sme chipli a odpojili imobilizér, prestalo sa to objavovať. No zasa začal trúbiť pridavný klaksón v polohe N, asi aby som vedel že mám neutrál taktiež pri vyradení z P rozsvietia sa predné svetlá /akože denné/ a keď svetlá naozaj zapnem, zhasne pre zmenu osvetlenie riadiacej páky.. No čo, máme autá plné prekvapení...
Držím palce, Dano, som zvedavý, čo bude ďalej.
Tiež mi zvykli blikať tieto dve, no odkedy sme chipli a odpojili imobilizér, prestalo sa to objavovať. No zasa začal trúbiť pridavný klaksón v polohe N, asi aby som vedel že mám neutrál taktiež pri vyradení z P rozsvietia sa predné svetlá /akože denné/ a keď svetlá naozaj zapnem, zhasne pre zmenu osvetlenie riadiacej páky.. No čo, máme autá plné prekvapení...
Držím palce, Dano, som zvedavý, čo bude ďalej.
- faisceau
- Příspěvky: 212
- Registrován: 27 bře 2012 22:21
- tel.: +421918707701
- auto: LR Discovery Td5
- Bydliště: Stredné Slovensko
Re: DII Automat - prevodovka neradí/bliká m+s - riešenie
Máš pravdu, Nico, opravil som.
Ale pozerám, že to máš tiež pestré
Najskôr pôjdem po kábloch, ukostrení, pozriem sa na volič - stav a jeho pripojenie... a medzitým popátram na austrálskom fóre, tam to chalani opravujú šroubovákom a kusom hranola
O postupe a výsledkoch budem priebežne informovať (a to som chcel odvodňovať a konvertovať naspäť z pružín na mechy....)
DanoB
Ale pozerám, že to máš tiež pestré
Najskôr pôjdem po kábloch, ukostrení, pozriem sa na volič - stav a jeho pripojenie... a medzitým popátram na austrálskom fóre, tam to chalani opravujú šroubovákom a kusom hranola
O postupe a výsledkoch budem priebežne informovať (a to som chcel odvodňovať a konvertovať naspäť z pružín na mechy....)
DanoB
LR Discovery II Td5
- nico
- Příspěvky: 192
- Registrován: 26 čer 2013 20:30
- tel.: 00421905390514
- auto: LD Discovery 2
- Bydliště: Bratislava
Re: DII Automat - prevodovka neradí/bliká m+s - riešenie
V mojom prípade sa obávam, že to má súvislosť s nejakým prednadstavenim v ecu, akoby tam boli nejaké balíčky pre rôzne regióny... Začalo to odpojenim jednej cesty imobilizéru.... keďže ale všetko funguje, tak sa to snažím neriešiť a preskúmať to s niekým, kto má diagnostiku a schopnosti:-)
Inak, opravovať srobovakom a hranolom je umenie, na Čavoji sa zasa vyrovnávali spojovačky medzi dvoma bučkami...
Inak, opravovať srobovakom a hranolom je umenie, na Čavoji sa zasa vyrovnávali spojovačky medzi dvoma bučkami...
- faisceau
- Příspěvky: 212
- Registrován: 27 bře 2012 22:21
- tel.: +421918707701
- auto: LR Discovery Td5
- Bydliště: Stredné Slovensko
Re: DII Automat - prevodovka neradí/bliká m+s - riešenie
Spojovačka medzi bučkami - buk zdrží
Diagnostika je, schopnosti sa naberajú (to je namiesto šroubováka...)
DanoB
Diagnostika je, schopnosti sa naberajú (to je namiesto šroubováka...)
DanoB
LR Discovery II Td5
- faisceau
- Příspěvky: 212
- Registrován: 27 bře 2012 22:21
- tel.: +421918707701
- auto: LR Discovery Td5
- Bydliště: Stredné Slovensko
Re: DII Automat - prevodovka neradí/bliká m+s - riešenie
Ahoj,
oživím trochu tému:
Znovu ma prekvapilo M+S a núdzak LIMP HOME MODE.
A donútilo ma to laborovať.
Keďže chyby P1842 a P1843 súvisia s CAN zbernicou, a tuším jediná CAN zbernica je medzi BCU a GCU (gearbox central unit), tak som svoju pozornosť zameral na konektory BCU a GCU.
BCU som už dávnejšie nalakoval, po vybratí svietila ako nová, tak som to vyriešil CONTACTOLOM na jednotlivých konektoroch.
Dostal som sa aj pod sedačku vodiča, a keď som sa dostal k GCU, zistil som, že tam je to v pohode a konektor je tam riadne osadený (prakticky nerozobrateľne).
Poskladal som dohromady, a zatiaľ to funguje. Pokiaľ sa znovu objavia zlovestné M+S, tak sa najskôr zameriam na jednotlivé uzemnenia.
Ako pomôcku som použil priložený súbor "P1843 - CAN timeout monitoring".
DanoB
oživím trochu tému:
Znovu ma prekvapilo M+S a núdzak LIMP HOME MODE.
A donútilo ma to laborovať.
Keďže chyby P1842 a P1843 súvisia s CAN zbernicou, a tuším jediná CAN zbernica je medzi BCU a GCU (gearbox central unit), tak som svoju pozornosť zameral na konektory BCU a GCU.
BCU som už dávnejšie nalakoval, po vybratí svietila ako nová, tak som to vyriešil CONTACTOLOM na jednotlivých konektoroch.
Dostal som sa aj pod sedačku vodiča, a keď som sa dostal k GCU, zistil som, že tam je to v pohode a konektor je tam riadne osadený (prakticky nerozobrateľne).
Poskladal som dohromady, a zatiaľ to funguje. Pokiaľ sa znovu objavia zlovestné M+S, tak sa najskôr zameriam na jednotlivé uzemnenia.
Ako pomôcku som použil priložený súbor "P1843 - CAN timeout monitoring".
DanoB
- Přílohy
-
- P1843 - CAN timeout monitoring.pdf
- (71.13 KiB) Staženo 402 x
LR Discovery II Td5
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: DII Automat - prevodovka neradí/bliká m+s - riešenie
Ano. A raz som na to skoro doplatil. Niečo som robil ,bola zaradená redukcia a naštartoval som len tak cez otvorené dveře a auto sa pohlo napriek zatiahnutej ručnej. Našťastie som rýchlo vyradilBalú píše:aj v ,,D" ti ide nastartovat ?Acon píše:Klúče idú vytiahnuť aj naštartovať sa mi dá v akejkoľvek polohe.
Ale pridám aj ja skúsenosť. Z vlastnej blbosti som dostal převodovku do stavu blikania a nemožnosti naštartovať. Na pohyb páky nič nereagovalo, stále tam bol N a naštartovať ani za boha. Na redukčke som pre istotu zaradil neutrál a natiahol kável od baterky na štartér naštartoval napriamo. Naskočilo a odvtedy všetko OK. LR je skrátka super auto
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- faisceau
- Příspěvky: 212
- Registrován: 27 bře 2012 22:21
- tel.: +421918707701
- auto: LR Discovery Td5
- Bydliště: Stredné Slovensko
Re: DII Automat - prevodovka neradí/bliká m+s - riešenie
Acon, tu sa nedá už nič. "Smekám klobouk"
DanoB
DanoB
LR Discovery II Td5
-
- Příspěvky: 14957
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: DII Automat - prevodovka neradí/bliká m+s - riešenie
CAN jde mezi řídící jednotkou automatické převodovky (to je ta, co je pod sedadlem, a při utopení auta je první na ráně) a mezi řídící jednotkou motoru (ta je normálně v motorovém prostoru). Jsou to dva dráty (tuším že žlutej a bílej) které jsou po celé délce navzájem zkroucené. Jinde v D2 CAN není.
BCU je řídící jednotka, co řeší klíče, okna, světla a podobné - je nad nohama spolujezdce a je záhodno ji nalakovat, než zhnije.
BCU je řídící jednotka, co řeší klíče, okna, světla a podobné - je nad nohama spolujezdce a je záhodno ji nalakovat, než zhnije.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo