Nech rozhodnú skúsenosti.
- cibajs
- Příspěvky: 80
- Registrován: 13 pro 2011 19:42
- tel.: 0911 739 593
- auto: RR P38 2,5DSE
- Bydliště: Prievidza
Nech rozhodnú skúsenosti.
Ahoj. Stojím medzi dvoma názormi. Vymeniť, alebo nechať. Mám RR p38 12/99 a je na pružinach. Chcel by som ho dať na vankúše. Pri motore zostali len hadičky a káble. Zo spodku sú len výškove snímače a nádrž na vzduch. Auto jazdí len po ceste, žiadny terén. Aká je spoľahlivosť keď bude 90% vecí nových, alebo opravenych ( ventilovy blok a kompresor). Nechce sa mi veriť, že pri takejto zámene sa to bude stále kaziť. Poraďte či vymeniť, alebo nie. Na strunach sa mi to zdá tvrdé a rodine sa zle nastupuje. Za každý názor ďakujem.
- pooh
- Příspěvky: 707
- Registrován: 16 úno 2012 16:11
- tel.: +421905664537
- auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
- Bydliště: Horné Mýto
Re: Nech rozhodnú skúsenosti.
ja ti sice neporadim, ale poviem moje skusenosti. mam mechy, a nikdy som s nim nemal ziadny problem az na jeden pripad, ked som narazil na ladovca , ktory mi neuveritelne nestastnym sposobom zdemoloval predny vak. ked som to vymenil, videl som, ze povodny bol vo velmi dobrom stave, takze som vydychol, ze este par rokov to menit nemusim.
koncom minuleho roka som objednal vacsi balik z ostrova, tak som tam pridal aj zadne vaky ktore som vymenil ani nie z nutnosti ale len preventivne. boli to z roku 2006 a podla nalepiek namontovane asi niekedy v 2007. po kontrole som zistil, ze su v absolutnom perfektnom vstave, ale ked som mal tie nove, tak som ich vymenil.
treba si uvedomit ze su to ale spotrebny material, a treba ich po case vymenit. samozrejme ten interval moze byt dlhy, ale ja ked maju 7 rokov, tak zacnem planovat a do najneskor 10 rokov to vymenim. takto setrim aj kompresor a nepolozi cloveka ani ta ciastka, lebo moze naplanovat dopredu.
v tvojom pripade otazkou je ze kolko to bude stat, ale samozrejme to budes moct posudit ty, ci sa oplati. ale s tym urcite rataj, ze ak mas napriklad vyskove senzory, tak to vobec neznamena ze funguju spravne a nemusis ich vymenit tiez. proste tam bol urcite dovod, preco boli vymenene mechy za pruziny.
koncom minuleho roka som objednal vacsi balik z ostrova, tak som tam pridal aj zadne vaky ktore som vymenil ani nie z nutnosti ale len preventivne. boli to z roku 2006 a podla nalepiek namontovane asi niekedy v 2007. po kontrole som zistil, ze su v absolutnom perfektnom vstave, ale ked som mal tie nove, tak som ich vymenil.
treba si uvedomit ze su to ale spotrebny material, a treba ich po case vymenit. samozrejme ten interval moze byt dlhy, ale ja ked maju 7 rokov, tak zacnem planovat a do najneskor 10 rokov to vymenim. takto setrim aj kompresor a nepolozi cloveka ani ta ciastka, lebo moze naplanovat dopredu.
v tvojom pripade otazkou je ze kolko to bude stat, ale samozrejme to budes moct posudit ty, ci sa oplati. ale s tym urcite rataj, ze ak mas napriklad vyskove senzory, tak to vobec neznamena ze funguju spravne a nemusis ich vymenit tiez. proste tam bol urcite dovod, preco boli vymenene mechy za pruziny.
Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM
Re: Nech rozhodnú skúsenosti.
Rozdíl jízdy na měchách a nebo pružinách je dost velký. Měl jsem D1 se sériovými pružinami rozdíl s P38 je hodně velký. Navíc když jsem drahé polovičce (162cm) ukázal, že si auto umí pro nasednutí "lehnout", od té doby to bere jako samozřejmost.
P38 jsem koupil jako hroznou past, na které se stále něco opravuje, respektive uvádí do funčního stavu to, co předchozí majitel neřešil, dneska kromě klimačky a displeje Hevac funguje všechno. Při koupi bylo auto na měchách, ale systém byl nefunkční, měchy bylo nutno dofukovat externím kompresorem (hadičky k měchům byly opatřeny ventilky). Po diagnostice (to je snad jediná servisní nevýhoda, protože to umí jen speciální diagnostika, ale i to je levně řešitelné, je to i tady na fóru popsané) se zjistila "hrozná" závada -přerušený kabel k jednomu snímači, oprava materiálově za 20,-Kč. A protože kompresor foukal hooodně pomalu, ještě vlastnoruční repas kompresoru (opravný kit za cca 2000,-Kč) a dohledání netěsností a běhá to parádně.
Pokud použiješ repasovaný blok a kompresor, nové měchy, bude spolehlivost a životnost do konce života auta, určitě bych do toho šel. Akorát je třeba počítat s tím, že by to chtělo udělat kalibraci (ta je bezpodmínečně nutná po výměně výškového snímače).
P38 jsem koupil jako hroznou past, na které se stále něco opravuje, respektive uvádí do funčního stavu to, co předchozí majitel neřešil, dneska kromě klimačky a displeje Hevac funguje všechno. Při koupi bylo auto na měchách, ale systém byl nefunkční, měchy bylo nutno dofukovat externím kompresorem (hadičky k měchům byly opatřeny ventilky). Po diagnostice (to je snad jediná servisní nevýhoda, protože to umí jen speciální diagnostika, ale i to je levně řešitelné, je to i tady na fóru popsané) se zjistila "hrozná" závada -přerušený kabel k jednomu snímači, oprava materiálově za 20,-Kč. A protože kompresor foukal hooodně pomalu, ještě vlastnoruční repas kompresoru (opravný kit za cca 2000,-Kč) a dohledání netěsností a běhá to parádně.
Pokud použiješ repasovaný blok a kompresor, nové měchy, bude spolehlivost a životnost do konce života auta, určitě bych do toho šel. Akorát je třeba počítat s tím, že by to chtělo udělat kalibraci (ta je bezpodmínečně nutná po výměně výškového snímače).
-
- Příspěvky: 14963
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Nech rozhodnú skúsenosti.
Jenom poznámka k té diagnostice - Nanocom už to dnes umí, takže existuje diagnostika (nejenom čtečka chybových kódů) za rozumné peníze.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- cibajs
- Příspěvky: 80
- Registrován: 13 pro 2011 19:42
- tel.: 0911 739 593
- auto: RR P38 2,5DSE
- Bydliště: Prievidza
Re: Nech rozhodnú skúsenosti.
Ďakujem za všetky nazory, dam do kopy €čka a pustím sa do toho. Tie snímače výšky to mi je jasne, bol to len popis čo mi zostalo z EASU. Bol som len zvedavý na tú spolahlivosť, lebo mi to nechcelo isť do hlavy, že keď je všetko po oprave za nové, repasované veci tak to neposlúcha. A to auto je super. Rodinka sa vozí pohodlne a bezpečne. Po kokeškovom čipnuťí to aj lepšie ide a menej žerie. Takže som celkom spokojný až na pár vecí vratane Easu. Ďakujem.
-
- Příspěvky: 569
- Registrován: 05 úno 2008 21:49
- auto: RRC LSEi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nech rozhodnú skúsenosti.
Ahoj,
řešil jsem to samé co ty. Koupil jsem RRC na pružinách, kde byli původně měchy. Koupil jsem jiného RRC kvůli bloku a nádrži a dal měchy nové z UK
A jelikož byly kabely roztahané a hadičky jsem stejně dal nové, tak jsem to celé rozchodil.
Ale určitě se bez diagnostiky nehneš. Musíš nakalibrovat výšky. Ale poté to bude vše fungovat bez problémů a jelikož ti můžu říct, že po zkušenosti pružiny a měchy ti můžu napsat, nebe a dudy. Auto se přestalo houpat a naklánět v zatáčkách. Je pravda, že jsem dával rovnou i nové tlumiče.
Pohoda, jde to.
Aleš
řešil jsem to samé co ty. Koupil jsem RRC na pružinách, kde byli původně měchy. Koupil jsem jiného RRC kvůli bloku a nádrži a dal měchy nové z UK
A jelikož byly kabely roztahané a hadičky jsem stejně dal nové, tak jsem to celé rozchodil.
Ale určitě se bez diagnostiky nehneš. Musíš nakalibrovat výšky. Ale poté to bude vše fungovat bez problémů a jelikož ti můžu říct, že po zkušenosti pružiny a měchy ti můžu napsat, nebe a dudy. Auto se přestalo houpat a naklánět v zatáčkách. Je pravda, že jsem dával rovnou i nové tlumiče.
Pohoda, jde to.
Aleš
ex. Range Rover Classic 4,2 LSE 93 LPG
ex. RR P38 4,0 A SE LPG
ex. RR P38 4,0 A SE LPG
Re: Nech rozhodnú skúsenosti.
Tiez som kupil range na pruzinach(domaca vyroba ) a minuly rok to vymenil za mechy..mal som vdaka bohu vsetko potrebne ponechane(kompresor, senzory, EAS blok)..spojazdnil som EAS kicker a uz to slapalo ...ale bol som trocha sklamany, je to urcite lepsie ako pruziny predtym, ale aj tak...predstavoval som si to maksie
-
- Příspěvky: 42
- Registrován: 28 črc 2012 10:51
- tel.: +420 775347939
- auto: ex Range Rover P38
- Bydliště: Frýdek Místek
Re: Nech rozhodnú skúsenosti.
Já jsem měnil výškové čidlo a žádnou kalibraci jsem dělat nemusel. Myslím, že pokud je vše originál a nikdo do výšek nešahal, tak by to ani nemělo být potřeba. Ale moudřejší ať mě kdyžtak opraví.
Každopádně kalibrace a i jiná práce s EASem se dá dělat za pár peněz za pomocí softwaru, který je zdarma a je popsaný tady v tomto odkazu i s moc pěkným popisem, jak to rozchodit.
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 53#p196695
Mě to stálo asi dvě stovky za USB konektor a kousek kablíku.
Každopádně kalibrace a i jiná práce s EASem se dá dělat za pár peněz za pomocí softwaru, který je zdarma a je popsaný tady v tomto odkazu i s moc pěkným popisem, jak to rozchodit.
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 53#p196695
Mě to stálo asi dvě stovky za USB konektor a kousek kablíku.
- pooh
- Příspěvky: 707
- Registrován: 16 úno 2012 16:11
- tel.: +421905664537
- auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
- Bydliště: Horné Mýto
Re: Nech rozhodnú skúsenosti.
vyzera ze autor programu zrusil zadara verziu, a uz neponuka na stiahnutie. odporucam zalohovat v pripade ze to mate. samozrejme na nete su miesta kde to este je, aj tu vela ludi to ma, ale kazdy vie, ze ked to najviac potrebujeme, tak prave vtedy nikto nebude dostupny ....hrabiko píše: Každopádně kalibrace a i jiná práce s EASem se dá dělat za pár peněz za pomocí softwaru, který je zdarma
Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM
-
- Příspěvky: 42
- Registrován: 28 črc 2012 10:51
- tel.: +420 775347939
- auto: ex Range Rover P38
- Bydliště: Frýdek Místek
Re: Nech rozhodnú skúsenosti.
Je to 1,5MB, klidně pošlu.
ale tady odtud mi to stáhnout jde: http://www.rswsolutions.com/index.php?o ... &Itemid=56
ale tady odtud mi to stáhnout jde: http://www.rswsolutions.com/index.php?o ... &Itemid=56
- pooh
- Příspěvky: 707
- Registrován: 16 úno 2012 16:11
- tel.: +421905664537
- auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
- Bydliště: Horné Mýto
Re: Nech rozhodnú skúsenosti.
takze da sa stale... ja som isiel priamo na hlavnu stranku a nenasiel som to
Sent from my GSmart Sierra S1 using Tapatalk
Sent from my GSmart Sierra S1 using Tapatalk
Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM