TD5 a "chip"
Moderátor: Acon
-
- Příspěvky: 15101
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 a "chip"
Přepínací je na Milošově obrázku ta úplně dole - teda né že by tato informace k něčemu byla.
Ze starší jednotky se přepisovatelná udělat nedá.
Funguje to zhruba tak, že v nových jednotkách je paměť, ve které je uložen vlastní program a hlavně mapy (2 a 3 rozměrné tabulky) určující dávku paliva a ostatní nastavení motoru, typu FLASH, která je elektricky mazatelná a přepisovatelná. A program s tím počítá.
Ve starších je paměť typu EPROM, které se teoreticky dá mazat ultrafialovým světlem, pokud je ovšem v pouzdru z keramiky s okénkem z křemenného skla, pod kterým je přímo vidět čip. Tohle pouzdro je ale drahé, takže je tam jenom plastové. V takovémto pouzdru se dá paměť naprogramovat jenom jednou a musí být mimo řídící jednotku - v programátoru. Navíc tato paměť má poloviční kapacitu, oproti paměťi v novějších jednotkách. Pro ladění je docela blbé, že se dá paměť zapsat jenom jednou. Úprava starších jednotek se dělá tak, že se originál paměť opatrně vypájí (jde to blbě, celá jednotka je originál vykoupaná v silikonovém laku), místo ní se připájí patice a do ní se zasune nová paměť. Pak už se dá pro další úpravy paměť měnit relativně jednoduše, případně se tam dá vrátit půdovní originální paměť.
Dvourychlostní jednotka se dělá tak (má smysl u nových jednotek), že se dá paměť s dvoujnásobnou kapacitou a přepínají se její poloviny.
Ze starší jednotky se přepisovatelná udělat nedá.
Funguje to zhruba tak, že v nových jednotkách je paměť, ve které je uložen vlastní program a hlavně mapy (2 a 3 rozměrné tabulky) určující dávku paliva a ostatní nastavení motoru, typu FLASH, která je elektricky mazatelná a přepisovatelná. A program s tím počítá.
Ve starších je paměť typu EPROM, které se teoreticky dá mazat ultrafialovým světlem, pokud je ovšem v pouzdru z keramiky s okénkem z křemenného skla, pod kterým je přímo vidět čip. Tohle pouzdro je ale drahé, takže je tam jenom plastové. V takovémto pouzdru se dá paměť naprogramovat jenom jednou a musí být mimo řídící jednotku - v programátoru. Navíc tato paměť má poloviční kapacitu, oproti paměťi v novějších jednotkách. Pro ladění je docela blbé, že se dá paměť zapsat jenom jednou. Úprava starších jednotek se dělá tak, že se originál paměť opatrně vypájí (jde to blbě, celá jednotka je originál vykoupaná v silikonovém laku), místo ní se připájí patice a do ní se zasune nová paměť. Pak už se dá pro další úpravy paměť měnit relativně jednoduše, případně se tam dá vrátit půdovní originální paměť.
Dvourychlostní jednotka se dělá tak (má smysl u nových jednotek), že se dá paměť s dvoujnásobnou kapacitou a přepínají se její poloviny.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TD5 a "chip"
To mám všechny na zebru jedna je přepínací "chip" a zbylý jsou do foroty...MilošII[/quote]
Koukám tebe asi nic nezaskočí vše máš minimálně 2X
Koukám tebe asi nic nezaskočí vše máš minimálně 2X
Re: TD5 a "chip"
Znamená to teda že se do 10P s nepřepisovatelnou jednotkou nedá použít novější přepisovatelná? Přepisovatelné budou pravděpodobně až 15P motory a tam bude rozdílů povícero. Existovala vůbec pro TD5 10P manuál přepisovatelná? Vyndavat chip a dát patice, to je zaděláno na problémy... Raději bych šel cestou druhé jednotky a orginál si nechal do "zásoby" nebo nechat tak jak je.
Re: TD5 a "chip"
... da ale obtiazne sa do nej zhana mapasumi píše:Znamená to teda že se do 10P s nepřepisovatelnou jednotkou nedá použít novější přepisovatelná?
... v podstate anosumi píše: Přepisovatelné budou pravděpodobně až 15P motory a tam bude rozdílů povícero.
... zalezi kto a ako profi to urobi ale nebyvaju s tym problemy. Roky takto pouvazime "staru" jednotku, ktora pochadza z uplne prvych Td5 z roku 1998. Ja to mam opacne do zasoby mam rovnaky typ(prepisovatelna) kupeny do zalohy(napaleny rovnaky soft ako v seriovej)sumi píše:Vyndavat chip a dát patice, to je zaděláno na problémy... Raději bych šel cestou druhé jednotky a orginál si nechal do "zásoby" nebo nechat tak jak je.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 15101
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 a "chip"
Jak psal Dano, do Euro2 motorů, se novější jednotky dají dát - LR už ani ty staré nedodává, ale musí se do nich nahrát správný software, a těch moc není. Co se týče problému s paticí - tyhlety to moc často nedělají. Nicméně i tohle by mělo řešení - po pořádném otestování, že tento laděný software je to pravé, patici odstranit a paměť naletovat opět natvrdo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TD5 a "chip"
Foceno mobilem,ale něco tam vydět je
- Přílohy
-
- Fotografie0023.jpg (22.97 KiB) Zobrazeno 6087 x
-
- Fotografie0025.jpg (18.34 KiB) Zobrazeno 6087 x
-
- Příspěvky: 15101
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 a "chip"
To je nová verze - označení NNN000120.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TD5 a "chip"
Takže přepisovatelnáMadTom píše:To je nová verze - označení NNN000120.
Měl bys něco doní nebo se musí nejdřív načíst ? Moje představa by byla aby to táhlo víc od spoda maximálka mě až tak nezajímá a aby to něco vydrželo maximum z toho ždímat nechci.
Re: TD5 a "chip"
Jak funguje to přepínání ? MilošII říkal něco o odpojení baterie ?MadTom píše:To je nová verze - označení NNN000120.
-
- Příspěvky: 15101
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 a "chip"
Stačí vypnout klíček. Baterku odpojuje Miloš, protože to tak má udělané. Teoreticky by to mohlo jít i za chodu motoru, ale to by se oba softy museli hodně upravit a to neumím. Hlavně by se potom nedalou zkoušet, kterej soft je vhodnější pro dané auto.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TD5 a "chip"
A k čemu je to přepínání dobré? Mám chip od MadToma a ještě jsem nepřišel k čemu by mě byl motor ze standardní a upravenou jednotkou. Ten standard je tak hrozný, že už nikdy pro upravený auta je to nutnost a jako bonus a 1,5L/100 km spotřeba dolů.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
-
- Příspěvky: 15101
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 a "chip"
K čemu je to dobrý? No asi tak, to úplně standardní nastavení, zvlášť pokud je jedno z prvních, není nic moc. Takže mít dvě možnosti - ostré nastavení, pro jízdu, kdy už to jinak nejde, a takovou střední cestu, pro přesuny po silnici a podobně. Aby to sice méně jelo, ale taky méně kouřilo a mohl by s tím je kdokoliv, bez zvýšeného rizika, že to upečte tím, ža tomu bude stát na krku moc dlouho. Ale jinak máš pravdu, taky jsem sii to musel nechat vysvětlit.
Jinak mě těší, že jsi spokojený.
Jinak mě těší, že jsi spokojený.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TD5 a "chip"
Beru, že kouřivost je na západ od nás problém, ale beru, že dým je problém kvality chipu případně asi agresivity nárustu křivky výkonu.
U toho co mám nahranný já je problém kouřivost jen u studeného motoru při agresivním rozjezdu od světel (pedál na podlaze). Což je prasárna pro celej motor
tak to stejně nedělám jinak problém není. Má zkušenost je, že jsem se v terénu musel naučit jezdit úplně jinak protože na standard nastavení jsem kola neprotočil a u chipu je
ten nárust tak velké že kola protočím hodně rychle.
U toho co mám nahranný já je problém kouřivost jen u studeného motoru při agresivním rozjezdu od světel (pedál na podlaze). Což je prasárna pro celej motor
tak to stejně nedělám jinak problém není. Má zkušenost je, že jsem se v terénu musel naučit jezdit úplně jinak protože na standard nastavení jsem kola neprotočil a u chipu je
ten nárust tak velké že kola protočím hodně rychle.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
- Robo H
- Příspěvky: 131
- Registrován: 25 zář 2009 09:56
- tel.: 0904 528 713
- auto: LR Disco2 Td5
- Bydliště: Bratislava
Re: TD5 a "chip"
Len sa chcem spýtať - teraz ma napadlo , ked tu bola teraz zmienka o pretacani kol. Ako Je to u nacipovaneho auta s vydrzou hnacieho ustrojenstva?
Napr bada niekto z vas , pokial jazdite nejak agresivnejsie v terene alebo pod ze by nejak trpeli pri vacsom vykone povezdme kardanove krize, hardy, naboje kol , kardany , diff apod ?
Napr bada niekto z vas , pokial jazdite nejak agresivnejsie v terene alebo pod ze by nejak trpeli pri vacsom vykone povezdme kardanove krize, hardy, naboje kol , kardany , diff apod ?
LR Disco 2 , 1999 Td5 ; Gaz 69M 1965
-
- Příspěvky: 15101
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 a "chip"
Výdrž všeho na podvozku podle mě souvisí spíš s tím, kdo točí kolečkem, než s výkonem motoru. Aby bylo jasné, zvednutí výkonu z teoretických 125k na teoretických 150k není zas tak zásadní rozdíl. 250k už by bylo něco jiného. Na druhou stranu, když se to člověk naučí využívat, tak to může být ve stejném terému menší zátěž, protože auto lépe jede směrem k nižším otáčkám, tak to nemusím tak roztáčet na rozjedu do kopce, abych vůbec nahoru vyjel, ale vyjedu to poklildnějším tempem, a celkově třeba i pomaleji, ale plynuleji. A plynulá jízda bez rázů je podle mě to správné, z pohledu výdrže podvozku a převodů.
A pak tu je druhej pohled na věc - kamarádi tě začnou hecovat stylem to dáš, a ty na to začneš víc šlapat a ono to víc jede, takže zůstaneš na hůře přístupných místech, nebo něco odpadne na místě, kam dy tě předtím ani nenapadlo jet.
A pak tu je druhej pohled na věc - kamarádi tě začnou hecovat stylem to dáš, a ty na to začneš víc šlapat a ono to víc jede, takže zůstaneš na hůře přístupných místech, nebo něco odpadne na místě, kam dy tě předtím ani nenapadlo jet.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TD5 a "chip"
Za rok ježdění mě na podvozku odešli 2 přední kříže stářím byly bez maznic a rozsypalo se jehlové ložisko jinak OK. Zadek mám na klasické kříž hlavně kvůli špéře a taky té gumové věci vůbec nevěřím. Na motoru zatím vše ok před chipem byl srovnány a upraveny svody, aby se neprohnuli.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
- Robo H
- Příspěvky: 131
- Registrován: 25 zář 2009 09:56
- tel.: 0904 528 713
- auto: LR Disco2 Td5
- Bydliště: Bratislava
Re: TD5 a "chip"
Madtom, pises ze sa zdvihne výkon na cca 150k . Je tam ale aj zmena v krutiacom momente? V tomto sa vobec nevyznam ale myslim ze tento udaj je dolezitejsi ako samotne kone, teda vykon , nie?
LR Disco 2 , 1999 Td5 ; Gaz 69M 1965
-
- Příspěvky: 15101
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 a "chip"
Ano, zvedne se výkon i kroutící moment (ono to ani jinak nejde, tyhlety dvě hodnoty jsou provázaný), ale přesná čísla ti neřeknu, na brzdě jsem to neměl. Hlavní rozdíl v tom co mám já je, že auto jede i při otáčkách nížších než 1800-2000, kdy se teprve začíná probírat originál, takže normálně na silnici to není potřeba tolik točit a jde dolů spotřeba. Na druhou stranu to jede i při otáčkách nad 3000 a to tak že je potřeba dřív sundávat nohu z plynu, protože terenní gumy nejsou zrovna to pravé na závodění na dálnici. Když jsem to naposledy zkoušel (prošlápnout to na dálnici je jedna z možností, jak otestovat, že tem ten výkon doopravdy je a auto jede furt stejně), tak jsem neměl problém jít přes 160km/h, až na to, že se celé auto klepalo a vibrovalo kvůli nevhodným gumám (ATčka, tehdy protektory).
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6506
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: TD5 a "chip"
Ja bych ve svem aute 160 jet nechtel... Zaplatpanbuh, ze tam mam tu pravekou neprepisovaci krabicku.
-
- Příspěvky: 15101
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 a "chip"
to je pěknej komentář, já jsem to taky nevydržel víc než minutu. Nebylo zapotřebí, test, že to ochotně zrychluje (= má výkon) byt dostatečnej.
A i tu starší jednotku bych uměl poladit, akorát to zabere asi hodinku času navíc. A jsou k tomu potřeba takové drobnosti jako mikropájka a programátor na EPROM paměti. Neboli standardní nářadí na údržbu.
A i tu starší jednotku bych uměl poladit, akorát to zabere asi hodinku času navíc. A jsou k tomu potřeba takové drobnosti jako mikropájka a programátor na EPROM paměti. Neboli standardní nářadí na údržbu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo