Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.
Moderátor: Rover
Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.
Zdravím - založil jsem toto vlákno aby měli začátečníci (stále jich přibývá) kde pokládat amatérské dotazy zkušeným dědkařům.
Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.
Hned začnu. Prohlédl jsem a nafotil svého "vojáka" a rád bych aby mi podle fotek některý ze zkušených poradil co tam nepatří (že tam nebá být ostřikovač Volvo jsem pochopil). Nicméňe jsem si také všiml dvou nezapojených čidel na motoru.
Fotky tady:http://www.skat.cz/ondra/s2a/
Stav se mi zdá velmi slušnej, obvzvláště rám je v takovém stavu, že mám podezření, že není původní. Největší koroze je na horních dílech dveří a ty se dají lehko vyměnit.
Na autě všechno funguje, a ten motor to je nádhera běží pravidelně a jen ševelí, jsem úplně unešenej .
Fotky tady:http://www.skat.cz/ondra/s2a/
Stav se mi zdá velmi slušnej, obvzvláště rám je v takovém stavu, že mám podezření, že není původní. Největší koroze je na horních dílech dveří a ty se dají lehko vyměnit.
Na autě všechno funguje, a ten motor to je nádhera běží pravidelně a jen ševelí, jsem úplně unešenej .
Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.
Jediné dva problémky jsou, že odchází spojka, ale to zvládnu. Další věcí je že dost kape olej, trochu okolo víka ventilů, trochu okolo vany - vyměním těsnění. Nejvíc to ale teče kolem hřídele z klikovky. Máte s tím zkušenosti. Je tam nějaký těsnící kroužek? Dík všem za odpovědi.
- Mirko
- Příspěvky: 2816
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.
Ahoj,
to, že ti "kape" olej z vicero těsnění bude spíš následkem vysokého tlaku v olejové soustavě, nebo jak se to jmenuje Je to běžná věc u starších motorů, pístní kroužky už netěsní jak mají, písty "tlačí do oleje", když otevřeš oddech na ventilovém víku, tak motor dost odfukuje...Krátkodobě pomáhá nové těsnění. Dlouhodobě asi jen výbrus anebo přinejmenším nové pístní kroužky. Měl jsem tento problém u Jeepa, šel na generálku. Teď už bych z ventilového víka ani oddech nepotřeboval, předtím to tama valilo jak z parní lokomotivy Ale u veteránu, a zvlášť těch z Anglie, se občas nějaká kapka toleruje
Mirko
to, že ti "kape" olej z vicero těsnění bude spíš následkem vysokého tlaku v olejové soustavě, nebo jak se to jmenuje Je to běžná věc u starších motorů, pístní kroužky už netěsní jak mají, písty "tlačí do oleje", když otevřeš oddech na ventilovém víku, tak motor dost odfukuje...Krátkodobě pomáhá nové těsnění. Dlouhodobě asi jen výbrus anebo přinejmenším nové pístní kroužky. Měl jsem tento problém u Jeepa, šel na generálku. Teď už bych z ventilového víka ani oddech nepotřeboval, předtím to tama valilo jak z parní lokomotivy Ale u veteránu, a zvlášť těch z Anglie, se občas nějaká kapka toleruje
Mirko
Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.
Jo, sem tam kapka mi nevadí, ale z té hřídele to kape tak v 5 vteřinových intervalech (a to jsem motor pořádně neohřál).
Nevíte od čeho je ta díra? Overdrive?
Nevíte od čeho je ta díra? Overdrive?
- Přílohy
-
- Od čeho je ta díra? Overdrive?
- dira.jpg (109.06 KiB) Zobrazeno 23522 x
Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.
co se tyce oleje, tak je to normalni a nemusi to vubec znamena spatnej motor, kdyz je holt tesneni 40let stary a puvodni je z korku pod ventilama a na vane papirovy, tak se clovek nemuze divit, ze to tece...a Land Rovery tecou vseobecne, naopak stara poucka pravi, ze dokud kape, ses v pohode, ale az prestane kapat, zacinas mit problem
az sundas prevodovku, coz budes muset stejne udelat podle stavu footwellu=podbehu a rohu bulkheadu(doporucuju rovnou koupit tyto dily novy, jsou k mani za par liber) tak se dostanes na gufero klikovky, je tam labyrint po staru s guferem, pres ktere vsechny starsi motory tecou, nekdy tak moc, ze ti olej zasere spojku a ta pak muze klouzat, aniz by byla ochozena (pokud tece cerny olej, je to motorovy pres kliku, cisty znaci unik z prevodovky), vymena tohoto gufera je celkem problem a nejsem si jisty, jestli kvuli rozebrani labyrintu nemusi klika ven, protoze je celkem schovane a ne snadno pristupne
jinak ram paradni, to tazny asi muzes sundat(stejne neni puvodni NATO), jestli nebudes nic tahat, protoze ti vzadu snizuje uhel a muzes o to zakopavat
az sundas prevodovku, coz budes muset stejne udelat podle stavu footwellu=podbehu a rohu bulkheadu(doporucuju rovnou koupit tyto dily novy, jsou k mani za par liber) tak se dostanes na gufero klikovky, je tam labyrint po staru s guferem, pres ktere vsechny starsi motory tecou, nekdy tak moc, ze ti olej zasere spojku a ta pak muze klouzat, aniz by byla ochozena (pokud tece cerny olej, je to motorovy pres kliku, cisty znaci unik z prevodovky), vymena tohoto gufera je celkem problem a nejsem si jisty, jestli kvuli rozebrani labyrintu nemusi klika ven, protoze je celkem schovane a ne snadno pristupne
jinak ram paradni, to tazny asi muzes sundat(stejne neni puvodni NATO), jestli nebudes nic tahat, protoze ti vzadu snizuje uhel a muzes o to zakopavat
"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA
Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.
Dle mého klika ven nemusí...
Ta díra je od overdrive...
Jinak blahopřeju!
Ta díra je od overdrive...
Jinak blahopřeju!
Country boy...
Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.
Taky gratuluji a děkuji za, pro mne zajímavé, nové téma. Budu rád, když budeš řešení prohlémů dokumentovat. Ať se dílo daří a Dědek dělá jen radost.
Zatím mám Land Rover jen v hlavě, ale nákaza je to značná !
Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.
klika ven vylozene nemusi, ale je to mega opruz, musi dolu vsechny priruby prevodovky, tesnenicka, starter, hydrauliky. labyrint a prvni sala kliky, pak nastane teprve sranda tam to gufero usadit, aby se nevydiralo, je to celkem umeni a delat to na aute zespodu asi nic moc - viz strana 12-10 v zelene bibliRover píše:Dle mého klika ven nemusí...
Ta díra je od overdrive...
Jinak blahopřeju!
"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA
Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.
Dík, za rady. Zatím ale řeším že to teče ve předu na prsou, jestli i směrem ke spojce zatím nevím.
Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.
tam je to jednodussi, gufero je taky
"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA
Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.
Mám to těsně za sebou (než napadl sníh), teklo to hodně vzadu u spojky (z motoru) u mé S2A 1969, 1 kapka/minuta..., vyřešeno relativně bezbolestně, sucho... až je to divný, že nic neteče, ale je to hezký...
Country boy...
- motorovej slon
- Příspěvky: 121
- Registrován: 09 pro 2008 11:51
- Bydliště: PRAHA
Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.
Možná je to všeobecně známé klišé, ale k otázce ( co do téhle konkrétní ex vojenské série patří a nepatří )
bych z vlastní zkušenosti doporučil CD obsahující původní technickou literaturu pro Land Rover Series 2a
(i pro 1/4 ton & 3/4 ton GS, FFR & Cargo 1961-1964)
Klíčem je u vojáků číslo kontraktu, pod kterým lze najít vše potřebné k dané specifikaci. např.:
cont. WV/2651
109 r.h.d. with full legth canvas hood, F.F.R. preparation 12 volt
* základní barva byla u WD a MoD v těchto letech lesklá Deep Bronze green (je vidět v interieru a na zadních dveřích) na ní se nanášela kamufláž
http://www.devon4x4.com/products_a/p295 ... tions.html
* u Rovera v e-shopu bohužel asi vyprodáno a u HMC to hlásí chybu
bych z vlastní zkušenosti doporučil CD obsahující původní technickou literaturu pro Land Rover Series 2a
(i pro 1/4 ton & 3/4 ton GS, FFR & Cargo 1961-1964)
Klíčem je u vojáků číslo kontraktu, pod kterým lze najít vše potřebné k dané specifikaci. např.:
cont. WV/2651
109 r.h.d. with full legth canvas hood, F.F.R. preparation 12 volt
* základní barva byla u WD a MoD v těchto letech lesklá Deep Bronze green (je vidět v interieru a na zadních dveřích) na ní se nanášela kamufláž
http://www.devon4x4.com/products_a/p295 ... tions.html
* u Rovera v e-shopu bohužel asi vyprodáno a u HMC to hlásí chybu
Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.
Tak jsem se dneska zkusil projet. Rychle jsem se vrátil, protože jsem měl pocit že se při brždění blokuje levé přední kolo. Tak jsem jej rozebral a byl velmi překvapen příjemně stavem brzd. Čekal jsem nějakou hrůzu. Navíc si myslím, že při této konstrukci není možné aby došlo k zablokování.
Rozebral jsem tedy druhé a bylo to jasné pravé kolo (díky oleji který natekl skrz těsnící kroužek na náboji) nebrzdilo vůbec a tak vznikal pocit že se levé blokuje. Původně jsem si myslel že to jen prozatím pořádně umeju abych mohl dojet na chalupu do garáže, ale při mytí mi obložení (lepené) odlepilo. Tak jsem to hodil do firmičky která dělá obložení.
Ovšem aby se mi olejem hned nezk....o budu muset vyměnit těsnění na náboji.
Dá se tu běžně sehnat, nebo jen v Anglii. Na co si při výměně dát pozor.
Dík.
Rozebral jsem tedy druhé a bylo to jasné pravé kolo (díky oleji který natekl skrz těsnící kroužek na náboji) nebrzdilo vůbec a tak vznikal pocit že se levé blokuje. Původně jsem si myslel že to jen prozatím pořádně umeju abych mohl dojet na chalupu do garáže, ale při mytí mi obložení (lepené) odlepilo. Tak jsem to hodil do firmičky která dělá obložení.
Ovšem aby se mi olejem hned nezk....o budu muset vyměnit těsnění na náboji.
Dá se tu běžně sehnat, nebo jen v Anglii. Na co si při výměně dát pozor.
Dík.
- Přílohy
-
- Levé kolo
- leve.jpg (104.21 KiB) Zobrazeno 22925 x
-
- Pravé kolo
- prave.jpg (77.51 KiB) Zobrazeno 22934 x
Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.
Gufera mam doma. kdyz nikdo jinej neda, tak poslu nebo jinak dorucim
"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA
Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.
Díky možná toho využiju, zatím stačí pokud mi napíšeš rozměry, máme tady takovou šikovnou firmu na ložiska a gufera, třeba to uměj, případně ještě zkusí Eliota k němu to mám kousek.Allik píše:Gufera mam doma. kdyz nikdo jinej neda, tak poslu nebo jinak dorucim
Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.
rozmery bohuzel nemam, ale elliot je asi bude mit, je to dost bezna vec, sou 3 typy, nahrada guma a OEM gumma a original speicifikace ze starsich serii z kuze, ceny od 50 do 200 kc za kus cca
"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA
Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.
Doporučuju ještě vyměnit kovové kroužky zvané Stub Axle Collar, pokud to neuděláš pravděpodobně to začne brzo téct znova, i s novým guferem... A gufera rozhodně jen originál, i když jsou dražší.
Country boy...
Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.
Jistě, dík za radu. Vyměním asi i ložiska, když už to bude rozebraný.Rover píše:Doporučuju ještě vyměnit kovové kroužky zvané Stub Axle Collar, pokud to neuděláš pravděpodobně to začne brzo téct znova, i s novým guferem... A gufera rozhodně jen originál, i když jsou dražší.
Re: Začínáme s dědkem - rady pro začínající dědkaře.
Tak, brzdy opraveny! Brzdí nádherně (až jedovatě) . Gufero a ložisko vyměním až na chalupě po návratu ze Syrie.
Rozhodl jsem se, že zatím nebudu dělat úplnou renovaci, jen opravím vše aby bylo bezvadně funkční: spojka, přetěsnit motor, vyrezlá místa u dveří, nové zámky...... Nevím jestli nechám tu krásnou patinu, manželka v tom nechce jezdit. Případně to do renovace přestříkám na Libyjskou pískovou jakou mám na defíku.
Dodělám škodu STW, pak tatraplán a cca za 4 roky se vrhnu na kompletní renovaci s ohledem na původní stav.
Ale zatím budu jezdit
Rozhodl jsem se, že zatím nebudu dělat úplnou renovaci, jen opravím vše aby bylo bezvadně funkční: spojka, přetěsnit motor, vyrezlá místa u dveří, nové zámky...... Nevím jestli nechám tu krásnou patinu, manželka v tom nechce jezdit. Případně to do renovace přestříkám na Libyjskou pískovou jakou mám na defíku.
Dodělám škodu STW, pak tatraplán a cca za 4 roky se vrhnu na kompletní renovaci s ohledem na původní stav.
Ale zatím budu jezdit