SIIA - palcové klíče a lamp socket

Předchůdci Defenderů a další veteráni

Moderátor: Rover

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
vladaz
Příspěvky: 251
Registrován: 20 bře 2009 16:06
auto: SIIA,DIII,L322,..
Bydliště: u Kladna

SIIA - palcové klíče a lamp socket

#1 Příspěvek od vladaz » 08 led 2010 11:48

Ahoj, dotaz zelenáče, budoucího SIIa-čkaře:
- vzhledem k palcovým mírám na šroubech, jaké používáte klíče? Viděl jsem nějaké uni na metrické i palcové. Nebo máte úplně extra sadu palcových? Jaké rozměry jsou na SIIA a spol vůbec potřeba? Můžete doporučit vhodného dodavatele?
- co to je za konektory na "lamp sockets"? Jdou do toho strčit nějaké v Čechách sehnatelné?
Díky V.
PS: pro toho, kdo hledá smysl takového dotazu: čeká mě zřejmě cesta po ose do Čech s SIIa a rád bych měl s sebou aspoň jakési nejnutnější vybavení pro první pomoc. A vůbec, můžou mi zkušení doporučit co je třeba mít jako jakýsi EmergencyKit? svíčky, kabel, řemen,.. Co nejčastěji odchází?

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5244
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

Re: SIIA - palcové klíče a lamp socket

#2 Příspěvek od Rover » 08 led 2010 11:54

Stav se v Halfords, mají tam sady klíčů jak metrika tak i palcové, mysím, že tam mají i velké sady ve slevě.

S sebou bych vzal: řemen, svíčky, kabely, palec, víčko, cívka, kontakty a přemýšlel bych i o spojkovém a brzdovém válečku, ale to už to hodně prožívám a určitě se mně bude někdo smát. Na foru je pár lidí, kteří už mají za sebou "pár" akcí - sednout do letadla jen s batůžkem se svačinou, vzhůru do Anglie, a potom nazpátek, bez jediného ND a bez nářadí...
Country boy...

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2894
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: SIIA - palcové klíče a lamp socket

#3 Příspěvek od Neklan » 08 led 2010 14:59

Třeba já... :oops: , ale vyšlo to, dědek mě nikdy nenechal ve štychu, za to já jeho jo :Ja blb:
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE

Uživatelský avatar
1960SeriesII
Příspěvky: 3216
Registrován: 04 kvě 2007 07:45
tel.: 774747556
Bydliště: Přes kopec od Hořovic
Kontaktovat uživatele:

Re: SIIA - palcové klíče a lamp socket

#4 Příspěvek od 1960SeriesII » 08 led 2010 15:23

Neklan píše:Třeba já... :oops: , ale vyšlo to, dědek mě nikdy nenechal ve štychu, za to já jeho jo :Ja blb:
V tom je ten vtip, starý lanďák většinou majitele nezradí, majitel zradí lanďáka, ať už liknavou údržbou nebo příliš velkou odvahou při ofroudění - jsem toho živým příkladem :lol:

Ale těch 850 km ze Švýcarska jsme spolu taky zvládli :wink:

Jinak blahopřeju k dědkovi, je to velký zážitek se v tom vozit :!: 8)
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"

Uživatelský avatar
tulda
Příspěvky: 425
Registrován: 08 črc 2007 21:55
Bydliště: Polička

Re: SIIA - palcové klíče a lamp socket

#5 Příspěvek od tulda » 08 led 2010 16:40

Promiňte, ale základní otázka myslím nebyla zodpovězena. Již jsem tady narazil na podobný dotaz někde v minulosti, ale nemohu to najít. Chápu, že profily závitů jsou palcové Whitworth, takže je běžným metrickým závitem nenahradím. Ale dotaz zněl na KLÍČE, očekával bych taky palcové, značené těmi hroznými zlomky palců. Někdo tu ale kdysi psal, že na všech LR používá běžné klíče. Což mne zaráží. Pracuju jako nástrojař, občas taky montujeme něco s W. a běžný klíče neseděj, musíme šahnout po palcovejch. Pravda je že používáme jenom inbus, tam se ten rozdíl projevuje mnohem víc. Zdá se mě málo pravděpodobné, že by na autech, kde se i rozvor udává v palcích byly šestihrany milimetrový....

Takže klíče metrické nebo palcové ?
Zatím mám Land Rover jen v hlavě, ale nákaza je to značná !

Uživatelský avatar
tulda
Příspěvky: 425
Registrován: 08 črc 2007 21:55
Bydliště: Polička

Re: SIIA - palcové klíče a lamp socket

#6 Příspěvek od tulda » 08 led 2010 16:51

Tak jsem to přece našel, řešilo se to zde

http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... %AD%C4%8De
Zatím mám Land Rover jen v hlavě, ale nákaza je to značná !

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2894
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: SIIA - palcové klíče a lamp socket

#7 Příspěvek od Neklan » 08 led 2010 16:55

Ale já myslím, že odpověděl už Rover: "stav se v Halfords" a to je třeba v obchodní zóně v Čestlicích.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE

Uživatelský avatar
tulda
Příspěvky: 425
Registrován: 08 črc 2007 21:55
Bydliště: Polička

Re: SIIA - palcové klíče a lamp socket

#8 Příspěvek od tulda » 08 led 2010 17:03

[quote="Rover"]Stav se v Halfords, mají tam sady klíčů jak metrika tak i palcové, mysím, že tam mají i velké sady ve slevě.

Ale jaký bys koupil, nebo vzal sebou, pokud palcový i metrický, tak to se prohne, jak finančně tak tak hmotně......
Zatím mám Land Rover jen v hlavě, ale nákaza je to značná !

Uživatelský avatar
Allik
Příspěvky: 858
Registrován: 09 pro 2007 12:17
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: SIIA - palcové klíče a lamp socket

#9 Příspěvek od Allik » 08 led 2010 17:27

ja s sebou vzdy vozim velkou profi golu metrickou, ktera obsahuje i prodlouzeny typy orechu a svickovy orechy, cimz mam pokrytou cca 95% potrebu vsech klicu, neni uplna pravda, ze hlavy metrickych a UNF/UNC sroubu jsou stejne, stejne jako nejde tedy o whitwort zavit... ale to uz zabiham moc do detailu (uz sem tu nekde psal presny rozdily), v praxi se vsak da rict, ze rozdil je u vetsiny hlav tak maly, nebo u nekterych zadny, ze lze pouzit kvalitni orech, ktery je o fous vetsi, protoze srouby sou na serii velmi kvalitni a jen tak se nestrhnou, na zbyvajici praci lze pouzit svedsky klic, jediny problem nastava treba u odvzdusnovacich sroubu na brzdach a u spojkoveho valecku, tam je tusim neco mezi 12-13 mm, takze jeden se tam nevejde a druhym se to lehce strhne, kdyz je sroub zarezly, stejne jsem resil i svickove vodotesne kabely na 24V verzi, kde je cca 21,5, v soucasne dobe se treba zminene odvzdusnovaky a holendry na hydrauliku prodavaji v jak imperialni, tak i metricke soustave, ale u originalu, bude vzdy imperial a svedskym klicem se tam clovek nedostane, kvuli minimu prostoru, coz mam vyzkouseno osobne a nakonec sem musel rezat trubku a vyndavat holendr az ve sveraku, ktery jsem malem utrh ze stolu :D
jo a kdyz teda vzit nejaky imperialni klice, tak staci 3/8, 5/16 , kterej je original ve vybave pod cislem 549840 a da se koupit treba na LRSERIES
Naposledy upravil(a) Allik dne 08 led 2010 17:46, celkem upraveno 1 x.
"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA

Uživatelský avatar
tulda
Příspěvky: 425
Registrován: 08 črc 2007 21:55
Bydliště: Polička

Re: SIIA - palcové klíče a lamp socket

#10 Příspěvek od tulda » 08 led 2010 17:45

Věřím tomu že ty šestihrany budou spíše palcový, dnes je většina metrických sad po milimetru, takže na to něco jakš takš pásne, ty rozdíly zas tak malý nejsou, vím o čem mluvím, přepočítával jsem to, ale pravda teorie je jiná jak praxe, vše je vyrobeno s určitou tolerancí, + opotřebení, koroze šestihranu a u staršího nářadí opotřebování.
Nevím jestli znáte toto, je to nouzové řešení, kdy něco nepasuje, nebo nechcete sebou tahat všechny ořechy, rozhodně to není místo sady pro stálé užívání. Dělal jsem s tím jednou a asi to bylo od jinýho výrobce, ale tekrát mi to moc posloužilo na nějakej atyp a ještě k tomu 5tihran, možná jako nouzovka na cesty by se to dalo použít, ale musí být kolem hlavy prostor. Lze to použít na rozměr 10-32 mm
img.asp.jpg
img.asp.jpg (16 KiB) Zobrazeno 12216 x
Naposledy upravil(a) tulda dne 08 led 2010 19:39, celkem upraveno 1 x.
Zatím mám Land Rover jen v hlavě, ale nákaza je to značná !

Uživatelský avatar
Allik
Příspěvky: 858
Registrován: 09 pro 2007 12:17
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: SIIA - palcové klíče a lamp socket

#11 Příspěvek od Allik » 08 led 2010 17:59

presne ja rikas, mam sadu po milimetrech a proste 0,5 mm nehraje skoro roli v mnohostennem orisku, v zasade muzu rict, ze sem nikdy nepotreboval imperialni orech na cokoliv, co sem na aute delal, krome cerpadla a tam sem pouzil jinou sadu, ktera je mela a jednalo se o matky velikosti 6,5 mm, ktery se jinak asi ani nevyskytuji, proto si myslim, ze nejvetsi problem jsou pripady, kde je nutny stranovy plochy klic, a na techto pripadech, jsem si temer vzdy vylamal zuby bez prislusneho imperialniho rozmeru - tj. veskera hydraulika, system tahel na plynovy pedal a podobne veci, ktere zacnou vzdy zlobit na ceste, proto bych spise doporucoval zakladni sadu plochych imp. klicu a k tom poradnou gola sadu s mm stupnovanim alespon do 30 mm, dostatkem nastavcu a svickovych klicu, protoze do V8 motoru se treba s klasickym orechem neda dostat, jelikoz je svicka zapustena v bloku a vejde se tam napr. würth nebo lux, tona a spousta dalsich bez sance
"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA

Uživatelský avatar
tulda
Příspěvky: 425
Registrován: 08 črc 2007 21:55
Bydliště: Polička

Re: SIIA - palcové klíče a lamp socket

#12 Příspěvek od tulda » 08 led 2010 18:41

Jak píšu, ohledně LR jsem teoretik, ale jestli ho někdy koupím a zjistím že jsou na něm všude palce, tak budu zvažovat i vercajk. Přece ho nebudu během léčby trápit nevhodnými medikamenty s vedlejšími účinky.
Nemluvě o tom, že na nářadí jsem docela pes, když vidím někoho brát ,,křížovej šroubovák" aniž by chápal rozdíl mezi Pz a Ph tak trpím jak strženej šestihran na LR :Ale fuuj:
Zatím mám Land Rover jen v hlavě, ale nákaza je to značná !

Uživatelský avatar
1960SeriesII
Příspěvky: 3216
Registrován: 04 kvě 2007 07:45
tel.: 774747556
Bydliště: Přes kopec od Hořovic
Kontaktovat uživatele:

Re: SIIA - palcové klíče a lamp socket

#13 Příspěvek od 1960SeriesII » 08 led 2010 19:44

SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"

Uživatelský avatar
Allik
Příspěvky: 858
Registrován: 09 pro 2007 12:17
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: SIIA - palcové klíče a lamp socket

#14 Příspěvek od Allik » 08 led 2010 20:24

urcite na nem vsude palce nejsou a at se propadnu jestli mam byt jen jedinej sroub strzenej :) i v originalnim naradi sou vedle sebe klice 5/16x3/8 a 10mm-13mm, takze v pouzivani metriky nevidim zadny problem, co ovsem v metrice nenajdes sou zavity, na to opravdu obycejna sada nestaci a vsechny srouby se musi objednavat original, nebo dle katalogu nahradove, stoupani je od whitwortu odlisne, takze sem si se svoji vybavou nepomohl a musel jsem nektere veci nechat rezat na soustruhu
"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA

Uživatelský avatar
tulda
Příspěvky: 425
Registrován: 08 črc 2007 21:55
Bydliště: Polička

Re: SIIA - palcové klíče a lamp socket

#15 Příspěvek od tulda » 08 led 2010 22:04

Chápu s těmi klíči to bude asi opravdu složitější, je jasný, že ořech, jako zavřenej klíč v solidní kvalitě si nechá líbit mnohem víc než otevřenej maticovej. No a probrat závity by asi bylo ještě zajímavější, tam žádnej kompromis neexistuje. Profil závitu M / W je věc JASNÁ, stoupání se dá změřit měrkama, hloubka závitu mikrometrem přes drátky, nebo to celý zkouknout na dílenským mikroskopu. Čtyři roky mě soustruh živil, takže v tomhle ohledu mám opavdu bohaté zkušenosti.

Musí být protivný každej šroub pracně shánět, nebo nechat dělat, oboje asi nebude zrovna levný, kde třeba sháníte šrouby, přijde mě že těch nabídek u tohodle druhu spojovacího materialu moc není, to co jsem našel bylo dost drahý, takže si necháváte posílat z ostrovů i šrouby ?
Zatím mám Land Rover jen v hlavě, ale nákaza je to značná !

Uživatelský avatar
Allik
Příspěvky: 858
Registrován: 09 pro 2007 12:17
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: SIIA - palcové klíče a lamp socket

#16 Příspěvek od Allik » 09 led 2010 00:18

pokud mas katalog dilu, tak je v nem uvedena vetsina sroubu i s vyrobnim cislem, protoze je tam spousta atypu, zejmena stefty, ktere maji z jedne stran 3/8UNC a z druhe 3/8UNF a podobne je to se stefty 5/16, ty prvni drzi prevodovku k motoru a ty druhe de facto vse ostatni a ty jinde nez original asi shanet nejdou, ale cena je tak smesna, ze kdyz se na to clovek dopredu pripravi a vezme je ve vetsi objednavce s jednim postovnym, tak to neva, problem nastava, kdyz potrebuju 2 srouby, co stoji 20 penci a postovny vyjde na 600 kc :? , to se pak vyplati bud pro kusovy veci zajet do Fabory, kde ten samy sroub bude stat mezi 40-60 kc a nebo objednat ci dojet do Spojmatu Hyskov, kde maj rovnez kusovy prodej a ceny rozumnejsi
takze kdyz si clovek planuje, ze bude delat nejakou vetsi opravu, tak je vhodny se podivat, jake vsechny mozne srouby a matky muze pri procesu poztracet nebo poskodit a rovnou je objednat do zasoby, nikdy se neztrati a tolik hlavnich typu na Serii neni, ze zavitu hlavne 3/8 nebo 5/16 UNF, UNC nebo BSF je velka vzacnost
"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: SIIA - palcové klíče a lamp socket

#17 Příspěvek od Jenda » 09 led 2010 10:10

...jakej je rozdil u +sroubovaku mezi Pz a Ph?
Ja to nevim,nejak se za to nestydim a jsem vyucen automechanik :wink:
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: SIIA - palcové klíče a lamp socket

#18 Příspěvek od eliott » 09 led 2010 10:58

Jeden z nich má ještě melé hranky v rozích
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
vladaz
Příspěvky: 251
Registrován: 20 bře 2009 16:06
auto: SIIA,DIII,L322,..
Bydliště: u Kladna

Re: SIIA - palcové klíče a lamp socket

#19 Příspěvek od vladaz » 09 led 2010 15:44

Díky, tak co jsem si z toho zatím odnesl:
- s sebou standardní velkou sadu nástrček co používám
- v Halfords dokoupím stranové palcové, zvláště 5/16x3/8 (díky za tip Rovere, to mě nenapadlo. Nač tahat klíče do Anglie, když je tam můžu koupit..)
- a další věci dle seznamu od 1960SeriesII
- jako ND řemen, svíčky, kabely, palec, víčko, cívka, kontakty (taky bych je koupil v GB, jenže budu tam přes víkend..)

A co ta zástrčka na lampu? Co tam pasuje?

Uživatelský avatar
vladaz
Příspěvky: 251
Registrován: 20 bře 2009 16:06
auto: SIIA,DIII,L322,..
Bydliště: u Kladna

Re: SIIA - palcové klíče a lamp socket

#20 Příspěvek od vladaz » 09 led 2010 15:53

Jenda píše:...jakej je rozdil u +sroubovaku mezi Pz a Ph?
Ja to nevim,nejak se za to nestydim a jsem vyucen automechanik :wink:
Honza
ilustrační foto. U šroubů je jiný tvar drážky. A nástroje na ně jsou záměnné jen ve vééééélké nouzi
Přílohy
pz-ph.gif
pz-ph.gif (5.39 KiB) Zobrazeno 11963 x

Odpovědět