SIII - motory
Moderátor: Rover
SIII - motory
Ahoj,
vzhledem k tomu, že SIII na trhu vyskytuje s motory petrol i diesel (stejný objem 2286), zajímaly by mě vaše názory na rozdíly mezi motory - životnost, poruchovost, vhodnost pro tohle auto atd.
Díky
vzhledem k tomu, že SIII na trhu vyskytuje s motory petrol i diesel (stejný objem 2286), zajímaly by mě vaše názory na rozdíly mezi motory - životnost, poruchovost, vhodnost pro tohle auto atd.
Díky
Re: SIII - motory
Motory ačkoliv vypadají že mají stejny spodek, jsou zcela jiné benzín má 5x uloženou kliku ,diesel 3x , hlavy :tam je to jasný,
Diesly je radno více točit a včas řadit ,nebot je nepezpečí prasknutí kliky. samozřejmě že benzín má poněkud větší životnost ./ na forech uvádějí u benzínu až 500tis. km ,u dieslu 200-300tis.km . Myslím ,že se tomu dá věřit./
Diesly je radno více točit a včas řadit ,nebot je nepezpečí prasknutí kliky. samozřejmě že benzín má poněkud větší životnost ./ na forech uvádějí u benzínu až 500tis. km ,u dieslu 200-300tis.km . Myslím ,že se tomu dá věřit./
Re: SIII - motory
Ne ne,benzín i diesel mají 3x uloženou kliku,bloky jsou naprosto stejné.Na 5x uloženou kliku se přešlo u SIII po r.1981,právě z důvodu praskání klikových hřídelí u diesel.iltis píše:Motory ačkoliv vypadají že mají stejny spodek, jsou zcela jiné benzín má 5x uloženou kliku ,diesel 3x , hlavy :tam je to jasný,
Diesly je radno více točit a včas řadit ,nebot je nepezpečí prasknutí kliky. samozřejmě že benzín má poněkud větší životnost ./ na forech uvádějí u benzínu až 500tis. km ,u dieslu 200-300tis.km . Myslím ,že se tomu dá věřit./
Diesel bych moc nedoporučoval,má dost slabý výkon,musel by být ve velmi dobrém stavu nebo nejlépe po GO aby se s ním dalo bez utrpení jezdit.
Jízda s benzínem je svižnější a přijemnější,motor nenáročný na údržbu,podle mého názoru.
k.
- Land Jirka
- Příspěvky: 3469
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: SIII - motory
Já mám svého naftového chrochtáka rád (rv1974). Jen ten výkon chybí, ale zase žere do 10l.
Teď v těch mrazech startuje lépe, než kdejaké moderní auto, ale mám uloženku a najeto jen 67000km kupoval jsem ho s 40000 km
Teď v těch mrazech startuje lépe, než kdejaké moderní auto, ale mám uloženku a najeto jen 67000km kupoval jsem ho s 40000 km
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
Re: SIII - motory
5tkrát uložený byly tedy kliky jen na dieselu, nebo i petrol ?
Je to nějak patrný při běžným pohledu na motor ?
Jestli jo nemohl by někdo nafotit ?
Pardon za laické dotazy, ale stále se tu člověk dovídá něco nového a rád bych v tom měl jasno, dík za odpověď.
Je to nějak patrný při běžným pohledu na motor ?
Jestli jo nemohl by někdo nafotit ?
Pardon za laické dotazy, ale stále se tu člověk dovídá něco nového a rád bych v tom měl jasno, dík za odpověď.
Zatím mám Land Rover jen v hlavě, ale nákaza je to značná !
Re: SIII - motory
jo to je pravda,to je přesnější . Ještě se dá doplnit ,že benzín natočís klikou což u dieslu ani náhodou.kryten píše:Ne ne,benzín i diesel mají 3x uloženou kliku,bloky jsou naprosto stejné.Na 5x uloženou kliku se přešlo u SIII po r.1981,právě z důvodu praskání klikových hřídelí u diesel.iltis píše:Motory ačkoliv vypadají že mají stejny spodek, jsou zcela jiné benzín má 5x uloženou kliku ,diesel 3x , hlavy :tam je to jasný,
Diesly je radno více točit a včas řadit ,nebot je nepezpečí prasknutí kliky. samozřejmě že benzín má poněkud větší životnost ./ na forech uvádějí u benzínu až 500tis. km ,u dieslu 200-300tis.km . Myslím ,že se tomu dá věřit./
Diesel bych moc nedoporučoval,má dost slabý výkon,musel by být ve velmi dobrém stavu nebo nejlépe po GO aby se s ním dalo bez utrpení jezdit.
Jízda s benzínem je svižnější a přijemnější,motor nenáročný na údržbu,podle mého názoru.
k.
Re: SIII - motory
5x uložené kliky byly od roku 81 i u petrol.
U tříložiskového motoru byly kliky pro diesel z lepšího materiálu než pro petrol, ale stejně praskaly.
U tříložiskového motoru byly kliky pro diesel z lepšího materiálu než pro petrol, ale stejně praskaly.
Re: SIII - motory
To je přesně o těch najetých mílích,teda kilometrechLand Jirka píše:Já mám svého naftového chrochtáka rád (rv1974). Jen ten výkon chybí, ale zase žere do 10l.
Teď v těch mrazech startuje lépe, než kdejaké moderní auto, ale mám uloženku a najeto jen 67000km kupoval jsem ho s 40000 km
Spotřebu neřeším u auta se kterým najedu ročně 4t.km a navíc není u benzína o moc větší(Vykulenec cca 13 litrů/100km)
k.
Re: SIII - motory
Je to poznat podle nálitků na spodní části bloku motoru na obou stranách.tulda píše:5tkrát uložený byly tedy kliky jen na dieselu, nebo i petrol ?
Je to nějak patrný při běžným pohledu na motor ?
Jestli jo nemohl by někdo nafotit ?
Pardon za laické dotazy, ale stále se tu člověk dovídá něco nového a rád bych v tom měl jasno, dík za odpověď.
Nafotit můžu někdy o svátcích až bude trochu času.
k.
Re: SIII - motory
To by bylo super, díky.
Zatím mám Land Rover jen v hlavě, ale nákaza je to značná !
Re: SIII - motory
Díky za názory, přestavoval jsem si, že to tak nějak bude...
Re: SIII - motory
Tak fotečky nejsou...., nevadí, třeba až se oteplí, že jo ..... / + prosící smajlík /
Zatím mám Land Rover jen v hlavě, ale nákaza je to značná !