#10
Příspěvek
od Allik » 08 dub 2008 13:09
Me informace pochazeji od byvaleho automechanika holandske armady, se kterym sem rozmer kol diskutoval. Puvodni Lightweighty, jak britske, tak holandske byly dodavany na 6,5 x 16R. Protoze Holandani jsou odjakziva desny kseftmani a drzgresle, tak meli po Jeepech ve skladech obrovske mnozstvi 7,5 x 16R, ktere nechteli vyhodit, takze je zacali nazouvat na Lightweighty. Vedlo to k tomu, ze prevodovka je koncipovana na urcite kroutici momenty a prevodove stupne jsou podle toho pocitany. Pri zvetseni prumeru kola a valiveho odporu dojde k vetsimu namahani, takze zacali hromadne odchazet pri vetsim zatizeni prevodovky.(nejsem automechanik, tak to mozna popisuju spatne a taky sem nemusel rozumet spravne). Kazdopadne to skoncilo tak, ze byla nutna prestavba prevodovek na celem kontraktu pro Holandsko. Netroufam si tvrdit, ze to same plati pro britske LW, ale na vetsine vojenskych fotek maji 6,5 nebo 7,0.
BTW: je hlavne nutne si uvedomit, ze lightweight, ackoli to je na prvni pohled klasickej land rover 2A/3, tak je predne delany jako special pro armadu, tj. jsou na nem urcite zmeny a vychytavky, ktere civil nikdy nemel
Naposledy upravil(a)
Allik dne 08 dub 2008 14:02, celkem upraveno 1 x.
"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA