jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?
Moderátor: Rover
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: 03 srp 2016 16:04
- tel.: 722453710
- auto: serie trojka
- Kontaktovat uživatele:
jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?
pokud bude někdo z vás ochoten mi odpovědět budu rád.
koukám na LR serie 3 a některá mají čtvrtou páku u řazení(to je asi ten overdrive),některá mají zase přepínání na předních kolech, a některá byť podobných ročníků nemají z toho vůbec nic, dočetl jsem se tady,že serie jezdí převážně na zadek a předek se připíná v terénu,jak to tedy děláte pokud potřebujete jezdit v terénu a nemáte v autě ani over ani přepínání na kolech?
je možné,jezdit na čtyřkolku delší dobu-například v zimě ?
díky za případné odpovědi kamarádi
koukám na LR serie 3 a některá mají čtvrtou páku u řazení(to je asi ten overdrive),některá mají zase přepínání na předních kolech, a některá byť podobných ročníků nemají z toho vůbec nic, dočetl jsem se tady,že serie jezdí převážně na zadek a předek se připíná v terénu,jak to tedy děláte pokud potřebujete jezdit v terénu a nemáte v autě ani over ani přepínání na kolech?
je možné,jezdit na čtyřkolku delší dobu-například v zimě ?
díky za případné odpovědi kamarádi
Re: jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?
Na silnici se 4x4 nepouziva. Nema to mezinapravovy dif, jako pozdejsi modely prevodovek, ktere jsou ale stala 4x4. Hrozi rozlousknuti difu apod. Obecne ctyrkolu radit jen na nezpevnenem povrchu, pripadne ve snehu na silnici. Rovina nevadi, ale v rejdu to zacne kopat do volantu a je to neprijemny.
"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA
- pojir
- Příspěvky: 2550
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?
Nahon na predek (vystup na predni kardan) pripina prevodovka. Volnobezky na prednich kolech spojuji/rozpojuji kola a poloosy. Pokud auto nema volnobezky a jede jen na zadek, tak se zaroven s prednima kolama toci i predni poloosy, diferencial a kardan, ale prevodovka toci jen zadnim kardanem. Pokud ma auto volnobezky, tak se na silnici predni poloosy, diferencial a kardan netoci (coz ma za nasledek nizsi spotrebu, hlucnost a opotrebeni, teoreticky trochu vyssi vykon). Takze volnobezky v terenu vlastne zadny vliv nemaji - jen na silnici.
Stejne tak overdrive je hlavne na "rychlou" jizdu po silnici (vicemene nahrada pateho prevodoveho stupne), kdezto pro jizdu v terenu primarne neslouzi.
Stejne tak overdrive je hlavne na "rychlou" jizdu po silnici (vicemene nahrada pateho prevodoveho stupne), kdezto pro jizdu v terenu primarne neslouzi.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: 03 srp 2016 16:04
- tel.: 722453710
- auto: serie trojka
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?
díky braši,
video mám přetlumočený od syna ,takže mi to vysvětlil ,jen nevím proč různá auta mají různé způsoby zapínání čtyřkolky,
díky lesu zdar martin
video mám přetlumočený od syna ,takže mi to vysvětlil ,jen nevím proč různá auta mají různé způsoby zapínání čtyřkolky,
díky lesu zdar martin
- StaraPakna
- Příspěvky: 199
- Registrován: 14 bře 2009 21:13
- tel.: +420602767865
- auto: LR SII 109
- Bydliště: S výhledem na kopec
Re: jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?
Dovolím si odpovědět takto .... proč má každé auto jiná světla ??
Každý výrobce volí dle svých možností a typů výroby svoje řešení pohonů ... v době vzniku SIII to byly ještě časy. Dnes by výrobce zvolil tak možná platformu
Koukám abych viděl a když už vidím nepřestávám snít.
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: 03 srp 2016 16:04
- tel.: 722453710
- auto: serie trojka
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?
díky za odpovědi,martin
Re: jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?
Jen upresnim, ze volnobezky ani rychlobeh/overdrive nikdy nebyly originalni vybava u serie a jde o vylepseni od vyrobcu doplnku, zejmena pak Fairey apod. Pouzivani volnobezek s sebou krom mnoha pozitiv nese i zasadni negativa. Stejne tak i rychlobeh.
"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA
Re: jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?
A to je?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- tomáš štěpnička
- Příspěvky: 1444
- Registrován: 14 srp 2008 09:37
- Bydliště: Nový Jáchymov
Re: jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?
já zásadně doporučuju dobrý gumy a jízdu zásadně na zadek
https://www.youtube.com/watch?v=WeX1Qerwd8E
https://www.youtube.com/watch?v=WeX1Qerwd8E
Re: jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?
Co v tom máš?? V12??
- tomáš štěpnička
- Příspěvky: 1444
- Registrován: 14 srp 2008 09:37
- Bydliště: Nový Jáchymov
Re: jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?
bohužel jen třetinu z něj
Re: jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?
Kdyz se netoci krize v koulich, tak se nemazou horni cepy a ty se pak vydiraji. Olej v difu nema moznost odparit vlhkost vzniklou kondenzaci a rychleji se znehodnocuje. V loziskach muze dojit k vyreznuti povrchu. Kdyz se nemeni kazdych 5000 km olej v overdrive, jde do haje po chvili. Kdyz se overdrive malo pouziva, vyjede se nepravidelne hridel a pak kvili. Atp...
"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA
Re: jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?
A platí to i overdrive u novějších modelů s přidavkou LT230?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?
Ovedrive se montoval na jedinou 4x4 stálou převodovku a to je LT95 se čtyřkvaltem - na 101FC, RRC, Stage 1 a 110 V8 prvni modely 83-84. A tam není LT230 ale monoblok podobně jako u serie, někdy oznacovane LT76. Vsechny pozdejsi verze s LT230 - LT77/S, LT85 a R380 jsou pětikvalty a dávat tam ovedrive mi připadá prdlý - sice se overdrive dělal od GKN a asi něco maj Ashcrofti, ale to jsou ceny jak za ojetou D2 kolikrát a třeba u V8, která by na to měla otáčky a dostatečný výkon to nedoporučují. U 2,5 D a TD občas pochybuju o smyslu 4 a na 200/300tdi sem to v životě nepotřeboval. Jinak uživatelsky to bude podobný a na rozbití náchylný, co píšou lidi na zahraničnich fórech.
"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA