10 důvodů, proč mít volant na té správné straně :)

Předchůdci Defenderů a další veteráni

Moderátor: Rover

Kde má můj Land Rover volant?

Na správné straně
16
36%
Vlevo
25
56%
Nemám Land Rover
4
9%
 
Celkem hlasů: 45

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
1960SeriesII
Příspěvky: 3216
Registrován: 04 kvě 2007 07:45
tel.: 774747556
Bydliště: Přes kopec od Hořovic
Kontaktovat uživatele:

#41 Příspěvek od 1960SeriesII » 19 úno 2008 22:20

Elitáři :lol:
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"

Sam

#42 Příspěvek od Sam » 19 úno 2008 22:30

Neklane, to je nádherná analýzka :wink: V zásadě souhlasím, starou Anglii mám také rád, jen nechci vybočovat z davu (ale to je mi to houby platný :roll: ), bitters mě úplně neoslovil a mimo roast beef vzpomínám na lamb ....... 8)

Uživatelský avatar
1960SeriesII
Příspěvky: 3216
Registrován: 04 kvě 2007 07:45
tel.: 774747556
Bydliště: Přes kopec od Hořovic
Kontaktovat uživatele:

#43 Příspěvek od 1960SeriesII » 21 úno 2008 09:47

Ne snad, že by to bylo úplně relevantní, ale víte, že v Kanadě se do 20. let jezdilo také vlevo, ale jen někde - např. v provinciích Ontario a Quebec se jezdilo vždy vpravo. To musel být binec, když jel člověk z jednoho konce Kanady na druhou :lol:

Je také zajímavé, že v Itálii, přestože se tam jezdí vpravo, je spousta nákladních aut pravostranným řízením pro průjezdy alpskými průsmyky, aby měl řidič přehled o tom, jak blízko je ke krajnici, za kterou se jede už volným pádem :shock:

Paradoxní mi přijde, že mercedesy s levostranným řízením v Japonsku, kde se pořád jezdí vlevo (to jsem také vůbec netušil :oops: - ale Land Rovery se tam zatím nevyrábí, tak to tolik nevadí :) ), jsou dražší než ty s pravostranným, protože se považují za původnější, prestižnější...
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

#44 Příspěvek od kryten » 21 úno 2008 21:36

Vidíš,to jenom nasvědčuje tomu,že auto má mít volant podle země svého původu....

Uživatelský avatar
1960SeriesII
Příspěvky: 3216
Registrován: 04 kvě 2007 07:45
tel.: 774747556
Bydliště: Přes kopec od Hořovic
Kontaktovat uživatele:

#45 Příspěvek od 1960SeriesII » 21 úno 2008 21:59

Já v zásadě neprotestuju, ale nemůžu urazit dědkovu ješitnost. Ještě mi pak někde cukne v zatáčce a pošle mě na svou domovskou stranu silnice, přímo pod něco ještě bytelnějšího :oops:
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

#46 Příspěvek od kryten » 21 úno 2008 22:08

To by ti ve vlastním zájmu neudělal!
On nemůže za to,že se na výrobní lince spletli a namontovali mu volant na špatnou stranu :lol:

Uživatelský avatar
1960SeriesII
Příspěvky: 3216
Registrován: 04 kvě 2007 07:45
tel.: 774747556
Bydliště: Přes kopec od Hořovic
Kontaktovat uživatele:

#47 Příspěvek od 1960SeriesII » 21 úno 2008 22:10

Volant mohl být tam, kde je ve zvyku, ve Švýcarsku je přece spousta průsmyků jako v Itálii - asi se ve Švýcarsku tolik nebojí, že posíleni špagetami a chianti sjedou mimo silnici :lol:
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

#48 Příspěvek od kryten » 21 úno 2008 22:12

Asi to maj ve voku :shock:

Uživatelský avatar
Martin T
Příspěvky: 815
Registrován: 24 led 2007 22:57
Bydliště: Praha

#49 Příspěvek od Martin T » 21 úno 2008 22:45

Ony ty náklaďáky v Itálii nejspíš budou švýcarské Saurery, které se, právě kvůli těm horským silnicím, dělaly zásadně s pravostranným řízením.

Uživatelský avatar
1960SeriesII
Příspěvky: 3216
Registrován: 04 kvě 2007 07:45
tel.: 774747556
Bydliště: Přes kopec od Hořovic
Kontaktovat uživatele:

#50 Příspěvek od 1960SeriesII » 22 úno 2008 07:41

Martin T píše:Ony ty náklaďáky v Itálii nejspíš budou švýcarské Saurery, které se, právě kvůli těm horským silnicím, dělaly zásadně s pravostranným řízením.
To je fešák, když to měl naložené, tak s tím musela být cesta alpským průsmykem labůžo na celý den :lol:
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2894
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Spravna strana

#51 Příspěvek od Neklan » 01 bře 2008 08:15

Cestuji lodi kolem thajskeho pobrezi a ve vode je to jedno :D . Nas katamaran ma volant od kormidla pro jistotu uprostred.
Jinak po silnici se tady jezdi podobne jako na vode, ale oficialne je to hadejte na ktere strane? No prece na te spravne - leve a volanty jsou tim padem RHD jako u tech spravnych LR. Zatim jsem tu ale videl pouze 2 SIII, 1 Discoveru, 1 RR a par Freelanderu.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE

bobes
Příspěvky: 320
Registrován: 17 dub 2008 16:26
auto: LR Series I,II,III
Bydliště: Praha

#52 Příspěvek od bobes » 11 kvě 2008 14:28

Jelikož tak trochu dělám i do lodí mám pro vás jednu možná trochu překvapující informaci a to, že na vodních cestách se po celém světě ( tedy i v Anglii) jezdí oficiálně vpravo.
Je zajímavé, že i přesto většina výrobců lodí ( hlavně motoráků) dělají kormidelní kolo na " správné" pravé straně. Kapitán si tak při míjení s druhou lodí pohlídá břeh na své straně na druhou prostě pošle plavčíka ( nebo plavčici). Na plachetnicích je pak samozřejmě kormidelní kolo nebo páka uprostřed.
Takže i když se jezdí po vyloženě špatné straně, stejně je volant RHD.
To už o něčem svědčí ne?

PS na motoráčku mám také volant vpravo.
LR Series, Zetor, Ferguson TEA 20, Ferguson 35

Uživatelský avatar
Gobey
Příspěvky: 1674
Registrován: 26 zář 2007 23:48
tel.: +420603440581
auto: Defender
Bydliště: Pchery
Kontaktovat uživatele:

#53 Příspěvek od Gobey » 11 kvě 2008 14:30

takže ideální situace - volant na správné straně a ježdění také :)
Svobodný advokát, potápěč a definitivně rozpolcená osobnost-vezmu to podle stáří: Jeep Willys MB SAS, Jawa 350 sidecar, Jaguar Daimler XJ6C 4.2l, LR SIII Lightweight, LR Defender Td4 110 & 90-volanty a řídítka na všech stranách. http://www.onheiser.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5244
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

#54 Příspěvek od Rover » 11 kvě 2008 17:00

Copak je ten motoráček, pochlub se... :wink:
Country boy...

bobes
Příspěvky: 320
Registrován: 17 dub 2008 16:26
auto: LR Series I,II,III
Bydliště: Praha

#55 Příspěvek od bobes » 13 kvě 2008 09:27

Obyčejný Sport 50 , vyráběný v Modřanech kolem 1969. Je v původním stavu , ale ladíme lůžkovou úpravu a kabrio. Pořídil jsem ho spíše pro naše děti, jelikož nám pořád brali Alču a my na ně museli koukat z břehu z hospody. Fotku motoráčku dodám, až bude na vodě. Doufám, že ho tam už povezu SII, SIIA nebo SIII. Tohle je Alča.
Přílohy
slapy 5 045.jpg
(128.4 KiB) Staženo 913 x
LR Series, Zetor, Ferguson TEA 20, Ferguson 35

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2894
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Lodě

#56 Příspěvek od Neklan » 13 kvě 2008 09:39

Alča je hezká a lodě jsou všeobecně úžasné dopravní prostředky a také prostředky k získávání neopakovatelných zážitků. My jsme se letos plavili tím, co je na fotkách, ale bohužel mi to neříká a nikdy nebude říkat pane.
Přílohy
24 kopie m.jpg
24 kopie m.jpg (54.86 KiB) Zobrazeno 3391 x
72 kopie m.jpg
72 kopie m.jpg (79.02 KiB) Zobrazeno 3391 x
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2894
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Lodě

#57 Příspěvek od Neklan » 13 kvě 2008 09:41

...
Přílohy
76 kopie m.jpg
76 kopie m.jpg (59.37 KiB) Zobrazeno 3390 x
68 kopie m.jpg
68 kopie m.jpg (68.39 KiB) Zobrazeno 3390 x
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE

DEFista
Příspěvky: 73
Registrován: 23 srp 2012 11:45

Re:

#58 Příspěvek od DEFista » 27 srp 2012 17:20

Gobey píše:
PS: mimochodem velice vtipný je etimologický původ slova piča :twisted:
Aký je? :)

Uživatelský avatar
Gobey
Příspěvky: 1674
Registrován: 26 zář 2007 23:48
tel.: +420603440581
auto: Defender
Bydliště: Pchery
Kontaktovat uživatele:

Re: 10 důvodů, proč mít volant na té správné straně :)

#59 Příspěvek od Gobey » 27 srp 2012 17:36

ať žije nová krev na foru, která obnovuje zapadlá témata :)

Z francouzského petit chat (vyslovováno „ptý-ša“) ve významu „malá kočka, kočička“, které se mělo dostat na Moravu během Napoleonských válek. Takto říkali francouzští vojáci tehdejším prostitutkám, či přímo ochlupené vulvě.
Svobodný advokát, potápěč a definitivně rozpolcená osobnost-vezmu to podle stáří: Jeep Willys MB SAS, Jawa 350 sidecar, Jaguar Daimler XJ6C 4.2l, LR SIII Lightweight, LR Defender Td4 110 & 90-volanty a řídítka na všech stranách. http://www.onheiser.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

DEFista
Příspěvky: 73
Registrován: 23 srp 2012 11:45

Re: 10 důvodů, proč mít volant na té správné straně :)

#60 Příspěvek od DEFista » 27 srp 2012 19:28

<ot>Čiže to znamená niečo ako bobrík?</ot>

A keď je LR spravený RHD, tak sa rýchlosti na šaltpáke radia takisto (ako na LHD), a pedále sú tiež takisto(ako na LHD)?

Odpovědět