10 důvodů, proč mít volant na té správné straně :)

Předchůdci Defenderů a další veteráni

Moderátor: Rover

Kde má můj Land Rover volant?

Na správné straně
16
36%
Vlevo
25
56%
Nemám Land Rover
4
9%
 
Celkem hlasů: 45

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
1960SeriesII
Příspěvky: 3216
Registrován: 04 kvě 2007 07:45
tel.: 774747556
Bydliště: Přes kopec od Hořovic
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od 1960SeriesII » 19 úno 2008 10:15

OC píše:
kryten píše:No ani nevím jak to bylo před válkou ve zbytku Evropy :?:
Kdo znalý poradí?
Žábožrouti samozřejmě přišli právě s pravou stranou, co od nich také čekat jiného?

Tady je to podrobně.
To je super věc, díky. A jak jsem na netu zjistil, existuje o tom spousta článků (další ještě podrobnější je např. tady). Vůbec jsem netušil, že to má všechno tak hluboké kořeny, natož to, že když jsme se spolu s Maďarskem nuceně přesouvali na opačnou stranu silnice, byli jsme jedna z posledních zemí kontinentální Evropy, která ještě s Anglií držela basu...
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"

Uživatelský avatar
Gobey
Příspěvky: 1674
Registrován: 26 zář 2007 23:48
tel.: +420603440581
auto: Defender
Bydliště: Pchery
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od Gobey » 19 úno 2008 10:23

1960SeriesII píše:.....byli jsme jedna z posledních zemí kontinentální Evropy, která ještě s Anglií držela basu...
a to je další důvod :)

Mám vždycky hroznou radost, když se mi podaří najít (nebo někdo mi ho najde či řekne :) ) vysvětlení obyčejných věcí, které má hluboké kořeny do minulosti. Málokdo si uvědomuje proč je pátek 13, z čeho vzniklo V na prstech pro victory, proč se jezdí vlevo nebo v pravo, jak vzniklo slovo jeep a spoustu dalších. Některé ty historky jsou pravdivé, některé asi ne, ale i tak vždycky potěší.

H.

PS: mimochodem velice vtipný je etimologický původ slova piča :twisted:
Svobodný advokát, potápěč a definitivně rozpolcená osobnost-vezmu to podle stáří: Jeep Willys MB SAS, Jawa 350 sidecar, Jaguar Daimler XJ6C 4.2l, LR SIII Lightweight, LR Defender Td4 110 & 90-volanty a řídítka na všech stranách. http://www.onheiser.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
1960SeriesII
Příspěvky: 3216
Registrován: 04 kvě 2007 07:45
tel.: 774747556
Bydliště: Přes kopec od Hořovic
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od 1960SeriesII » 19 úno 2008 12:18

Ještě jsem se v ničem takovém nesvezl - jaké to je, řídit (edit: chtěl jsem napsat "řadit") levou rukou? Pedály jsou stejně, to asi takový rozdíl není, ale mám takový pocit, že v začátcích bych nevěděl co s rukama :oops:

Ale to by určitě přešlo, myslím, že tohle fórum pokud jde o převýchovu myšlení na pravostranné řízení úplně nepohořelo, já si na tu myšlenku už zvykl :D
Naposledy upravil(a) 1960SeriesII dne 19 úno 2008 13:50, celkem upraveno 2 x.
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"

DanielDesign

#24 Příspěvek od DanielDesign » 19 úno 2008 12:32

1960SeriesII píše:Ještě jsem se v ničem takovém nesvezl - jaké to je, řídit levou rukou? Pedály jsou stejně, to asi takový rozdíl není, ale mám takový pocit, že v začátcích bych nevěděl co s rukama :oops:

Ale to by určitě přešlo, myslím, že tohle fórum pokud jde o převýchovu myšlení na pravostranné řízení úplně nepohořelo, já si na tu myšlenku už zvykl :D
Aj pedály sú inak. :P Plyn na ľavej... :lol:

Uživatelský avatar
1960SeriesII
Příspěvky: 3216
Registrován: 04 kvě 2007 07:45
tel.: 774747556
Bydliště: Přes kopec od Hořovic
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od 1960SeriesII » 19 úno 2008 12:40

DanielDesign píše:
1960SeriesII píše:Ještě jsem se v ničem takovém nesvezl - jaké to je, řídit levou rukou? Pedály jsou stejně, to asi takový rozdíl není, ale mám takový pocit, že v začátcích bych nevěděl co s rukama :oops:

Ale to by určitě přešlo, myslím, že tohle fórum pokud jde o převýchovu myšlení na pravostranné řízení úplně nepohořelo, já si na tu myšlenku už zvykl :D
Aj pedály sú inak. :P Plyn na ľavej... :lol:
Ale houby, víš o tom kulový, tak do toho nekecej. Chytrej jsi jak rádio, ale LR jsi viděl poprvé tady na fóru :evil:
Obrázek
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"

Sam

#26 Příspěvek od Sam » 19 úno 2008 12:41

1960SeriesII píše: .... jaké to je, řídit levou rukou? Pedály jsou stejně, to asi takový rozdíl není.....
Pokuď řeknu své pocity, tak pak v zásadě pouze nezvyk řadit levou, nutný dostatečný odstup při začátku předjíždění a odřený pravý kotník od kaslíku ve dveřích. Jinak kupodivu poprvé mi nejvíc vadilo zvedat oči do zpětného zrcátka doleva nahoru... :roll:

Uživatelský avatar
1960SeriesII
Příspěvky: 3216
Registrován: 04 kvě 2007 07:45
tel.: 774747556
Bydliště: Přes kopec od Hořovic
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od 1960SeriesII » 19 úno 2008 12:42

Sam píše:Jinak kupodivu poprvé mi nejvíc vadilo zvedat oči do zpětného zrcátka doleva nahoru... :roll:
No vidíš, to mě ani nenapadlo - ale koneckonců na co zrcátka, když jedu dopředu :lol:
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"

Uživatelský avatar
Gobey
Příspěvky: 1674
Registrován: 26 zář 2007 23:48
tel.: +420603440581
auto: Defender
Bydliště: Pchery
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od Gobey » 19 úno 2008 12:49

jestli už chvilku jezdíš, tak s ovládáním auta (šaltrpáky) nebudeš mít problém.

Nejvtipnější mi přišlo ovládání stěračů a blinkrů. Setkal jsem se s těmito variantami:

1. LHD, tj. blinkr vlevo, stěrače vpravo
2. RHD, ale blinkr a stěrače jako u nás, tj. blinkr vlevo, stěrače vpravo
3. RHD, ale vše zrcadlově, tj. stěrače vlevo, blinkr vpravo

To pak pravidelně na křižovatce stěrače stírají a za deště vidíš hovno :)

Další poznatek je, že mám pravidelně pocit, že mi ukradli ruční brzdu, než jí u levé ruky najdu. Ale to jen v civilech, u LR mám o ní otlačené koleno, tak mi nechybí.


H.

PS: ovládání jako bylo na Olcitu nebo některých medvědech neberu v úvahu :twisted:
Svobodný advokát, potápěč a definitivně rozpolcená osobnost-vezmu to podle stáří: Jeep Willys MB SAS, Jawa 350 sidecar, Jaguar Daimler XJ6C 4.2l, LR SIII Lightweight, LR Defender Td4 110 & 90-volanty a řídítka na všech stranách. http://www.onheiser.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
1960SeriesII
Příspěvky: 3216
Registrován: 04 kvě 2007 07:45
tel.: 774747556
Bydliště: Přes kopec od Hořovic
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od 1960SeriesII » 19 úno 2008 12:53

Sakra, nemůžeš mi to aspoň chvíli rozmlouvat? :lol:
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"

Sam

#30 Příspěvek od Sam » 19 úno 2008 13:02

1960SeriesII píše: .....koneckonců na co zrcátka, když jedu dopředu ......
Jako salonnímu jezdci po polních cestách s 10 km týdně fakt na nic ....... :lol:

Uživatelský avatar
1960SeriesII
Příspěvky: 3216
Registrován: 04 kvě 2007 07:45
tel.: 774747556
Bydliště: Přes kopec od Hořovic
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od 1960SeriesII » 19 úno 2008 13:11

No právě, na hlavu fešný klobouk, vedle na sedačku plato vajec a vyrážím :lol:
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"

Sam

#32 Příspěvek od Sam » 19 úno 2008 13:34

1960SeriesII píše:No právě, na hlavu fešný klobouk, vedle na sedačku plato vajec a vyrážím :lol:
Á pan hrabě Kochanovsky na výletě :lol: Tak pozor na zajíce :wink: ....

To onehdá jsme vezli před zadním sklem plato vajec a kde se vzal, tu se vzal zajíc přes cestu. Instinkt byl jasný. Zabrzdit a zachránit zajíce. Do kvílení brzd se ale ozýval i svistot letících vajec a praskání skořápek o přední sklo......... posléze vejce hbitě vtekly do průduchů u topení a prostor palubky. Bylo horké léto. Hádanka zní: Za jak dloho zmizí z auta vůně zkažených vajec :?:

Uživatelský avatar
1960SeriesII
Příspěvky: 3216
Registrován: 04 kvě 2007 07:45
tel.: 774747556
Bydliště: Přes kopec od Hořovic
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od 1960SeriesII » 19 úno 2008 13:46

Sam píše:posléze vejce hbitě vtekly do průduchů u topení a prostor palubky. Bylo horké léto. Hádanka zní: Za jak dloho zmizí z auta vůně zkažených vajec :?:
Vidíš, další argument pro koupi starého Land-Roveru. Na zadní okno si nic nedáš, maximálně něco ve svislé poloze. Když už dojde k průletu vajec skrz interiér auta, tak vnitřek vypereš hadicí a je to :lol:
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"

Uživatelský avatar
Gobey
Příspěvky: 1674
Registrován: 26 zář 2007 23:48
tel.: +420603440581
auto: Defender
Bydliště: Pchery
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od Gobey » 19 úno 2008 14:48

Sam píše:..... Za jak dloho zmizí z auta vůně zkažených vajec :?:
četl si nebo viděl Slavnostni sněženek? Tam je myslím zcela jasná odpověď :)
Svobodný advokát, potápěč a definitivně rozpolcená osobnost-vezmu to podle stáří: Jeep Willys MB SAS, Jawa 350 sidecar, Jaguar Daimler XJ6C 4.2l, LR SIII Lightweight, LR Defender Td4 110 & 90-volanty a řídítka na všech stranách. http://www.onheiser.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Martin T
Příspěvky: 815
Registrován: 24 led 2007 22:57
Bydliště: Praha

#35 Příspěvek od Martin T » 19 úno 2008 14:50

Hádanka zní: Za jak dloho zmizí z auta vůně zkažených vajec
Odpověď, obávam se, zní: už nikdy.
Ale vraťme se k původnímu tématu. Důvody, proč se kdysi začalo jezdit vlevo, jsou jasné. Co však vzniklo kdysi ve středověku nemůže platit dnes, v době politické korektnosti. Jak k tomu přijdou leváci, aby při případném konfliktu byli znevýhodněni nebo si bičem rozšvihali náklad. Navrhuji, aby v Anglii jezdili na obou stranách! Ve zbytku Evropy si rozšviháme náklad my, praváci, ale nás je většina, tak máme smůlu.

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2894
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

RHD

#36 Příspěvek od Neklan » 19 úno 2008 21:00

Tak trochu budu přemýšlet o těch svých důvodech pro RHD. Ale ještě předtím se sluší odpovědět na anketní otázku, tak tedy u mě je to 1:1. Discoverou jezdím denně a kupoval jsem jí tady, takže LHD a SIIA jsem si záměrně přivezl z Anglie, protože jsem chtěl RHD.
A teď ty důvody pro RHD:
1) Rád se liším od průměrného davu
2) Chutná mi roast beef s yorkshire puding a brown sauce, stejně jako fish and chips nebo steak and kidney pie a hlavně full english breakfast. Nepohrdnu ani bitters a ales a v Anglii jim vždy dám přednost před ležáky. Anglii mám prostě rád a ten volant vpravo k tomu patří.
3) Ať už původcem ježdění vpravo byl kdokoli, u nás to mám spojeno s Hitlerem. Churchill mi byl vždycky sympatičtější :lol: :lol: .
4) Politika se mi sice hnusí, ale tu pravicovou beru snadněji na milost.
5) Hrdlo nádrže je u RHD vedle řidičových dveří. U pumpy nemusím obcházet auto.
6) U Series LR má řidič RHD vždycky víc místa než řidič LHD. U starších dvojek se Smith heater je to nejmarkantnější, protože topení je instalováno nalevo od středu.
7) RHD má méně vyosený volant než LHD.
8) Psát umím sice oběma, ale levou mám šikovnější (pokud se tedy v mém případě dá o šikovnosti vůbec mluvit), takže řazení levačkou žádný problém.
9) V LHD je k dílům v motoru horší přístup než je tomu u RHD.
10) Originál verze LR je RHD. LHD bude vždycky jenom dodatečně dodělávaný bastl, byť tovární.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE

Uživatelský avatar
Gobey
Příspěvky: 1674
Registrován: 26 zář 2007 23:48
tel.: +420603440581
auto: Defender
Bydliště: Pchery
Kontaktovat uživatele:

Re: RHD

#37 Příspěvek od Gobey » 19 úno 2008 21:53

Neklan píše:.......2) Chutná mi roast beef s yorkshire puding a brown sauce, stejně jako fish and chips nebo steak and kidney pie a hlavně full english breakfast. Nepohrdnu ani bitters a ales a v Anglii jim vždy dám přednost před ležáky. Anglii mám prostě rád a ten volant vpravo k tomu patří.........
pane to mi nedělej, já dostal takovou chuť na kus podobného žvance :)
Svobodný advokát, potápěč a definitivně rozpolcená osobnost-vezmu to podle stáří: Jeep Willys MB SAS, Jawa 350 sidecar, Jaguar Daimler XJ6C 4.2l, LR SIII Lightweight, LR Defender Td4 110 & 90-volanty a řídítka na všech stranách. http://www.onheiser.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Martin T
Příspěvky: 815
Registrován: 24 led 2007 22:57
Bydliště: Praha

#38 Příspěvek od Martin T » 19 úno 2008 22:14

Originál verze LR je centre steer a mezi prvními 12 pre production bylo 6 RHD a 6 LHD. Ne nadarmo se angláni od 13 století učili toleranci. Ales a bitters zbožňuji.

Uživatelský avatar
kudrnac
Příspěvky: 540
Registrován: 05 lis 2006 20:18
tel.: 603 269 399
Bydliště: Břeclav
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od kudrnac » 19 úno 2008 22:17

To já zase mohu dobře krvavý steak to je papača

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2894
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

#40 Příspěvek od Neklan » 19 úno 2008 22:19

Martin T píše:Originál verze LR je centre steer a mezi prvními 12 pre production bylo 6 RHD a 6 LHD. Ne nadarmo se angláni od 13 století učili toleranci. Ales a bitters zbožňuji.
To je sice pravda, ale na dvojkách je jednoznačně vidět, že byly konstruovány jako RHD 8) .
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE

Odpovědět