Stránka 3 z 7

Napsal: 26 led 2008 09:07
od RudaK
Jedním slovem parááááda. :Pohoda:

Napsal: 31 led 2008 11:11
od 1960SeriesII
Jirkovy fotky z Rumunska jsou fantastické, to poježdění tam musí být nádherné - jen ta cesta tam mě odrazuje, ale asi je to jen klamání tělem, možná je to tam blíž, než se zdá :)

Napsal: 31 led 2008 21:38
od kryten
Ta příroda je krásná,musí to být nádhera.Jen mě odrazuje ten směr na východ...Vyvolává ve mě podivné pocity...

Napsal: 31 led 2008 22:03
od Land Jirka
Ono jde spíš o to, že se tam dá "legálně" zajezdit v přírodě (zatím)

Napsal: 31 led 2008 22:19
od kryten
Zkusím to překousnout,jel bych
Ale tenhle rok už to vzhledem ke spoustě akcí neklapne..
k.

Romale

Napsal: 01 úno 2008 08:37
od Neklan
Taky jsem to vzdal. Posledně jsme se na tom sice v Bělči domlouvali, ale už to časově nemám šanci zvládnout.

Re: jízda po ose, vrtochy Paní Bílé apod.

Napsal: 04 čer 2008 21:24
od Marosh
Neklan píše: 12) jel jsem také na původních anglických značkách, vybaven MOT, V5C a českým povinným ručením, sjednaným před cestou - nikde žádný problém, ani na našich tehdy ještě předschengenských hranicích.
Ahoj Landroveristi, rád bych se Vás zeptal na detaily této dovozní administrativy. V létě mě čeká pobyt v Anglii a protože mě napadlo spojit příjemné s užitečným, tak bych si rád přivezl "po ose" nějaké "víkendové" přibližovadlo. Neumím kouzlit s přihlášením RHD auta, takže bude muset být do roku 1983 (veteránské RZ).

Chápu to správně, že abych s autem mohl od majitele vyjet musím mít kupní smlouvu, auto musí mít platnou MOT a road tax? Žádné odhlášení a výdej exportních RZ se v UK nekoná? Dělá se plná moc pro pozdější přihlášení na mě podobně jako v ČR? Vyčetl jsem, že "insurance" (pojištění) není v UK potřebné - je to pravda? Nahrazení povinným ručením z ČR zní jako rozumná možnost, i když se pak stejně bude muset měnit kvůli veteránským RZ, že? A poslední... :) Co je to V5C? Díky moc předem.

btw: Zatím mám dva favority - LR SIII (rád bych LWB, ale vídám jich na prodej tuze málo) nebo MG Midget (chromáček). Nerad bych do toho dával se vším všudy (dovoz a nejrůznější poplatky) více než 2000?. Podle cen na autotrader.co.uk bych se mohl vlézt do 1500? za vůz a zbytek by padl právě na dopravu atd... je to podle Vašich zkušeností reálné?

Napsal: 04 čer 2008 22:43
od Martin T
to je spousta otázek a na většinu z nich jistě odpoví povolaní, já vím jen tolik, že V5C je registration certificate, neboli technický průkaz

Napsal: 05 čer 2008 11:09
od Gobey
Ahoj, je zde spousta povolanějších, ale není to takový problém i právník to zvládl :).
Musíš mít papíry od auta (V5C nebo ještě jeden typ) - to Ti dá původní majitel, platnou technickou MOT, zaplacenou pojistku na cestu (www.tempcover.com), dost tabáku a oleje na cestu no a pak už jenom jedeš.

Doporučuji Ti si udělat s autem výlet po UK než to hnát rovnou domů.

Náklady už záleží na Tobě. Odtah mě osobně vyšel na cca 20.000,-- Kč (jel jsem z Belgie) po ose jsem jezdil jenom v UK. Kluci to nějak uměj i přes kamiony, to už se někdo určitě ozve.

H.

Napsal: 05 čer 2008 12:42
od Marosh
Zatím díky za info... právníkovy zápisky z cesty už jsem v rámci přípravy přečetl. Odtah neřeším, doufám že auto vydrží v pojízdném stavu až do Prahy do garáže. Pokud ne, měl bych mít doprovodné vozidlo z ČR (kterým tam původně přijedu) a svoje zkušenosti pouličního opraváře. :lol: Varianta tam letět a zpět jet "dědkem" je sice taky ve hře, ale zatím nevyhrává, protože se stejně ještě před koupí budu potřebovat v UK pohybovat.

Spíš se bojím úřadů - mám z nich hrůzu i v ČR, natož kdekoliv jinde. :)

dovoz

Napsal: 05 čer 2008 14:20
od Neklan
Odhlášení v UK se děje tím, že podepíšeš jako nový majitel příslušný chlívek ve V5C, ten se odtrhne a původní majitel ho pošle na UK registr motorových vozidel. Smlouva nebo faktura je dobrá, samozřejmě MOT (potvrzení o technické způsobilosti vozidla) je nutné. Otaxováno bys měl mít vozidlo od roku 1973 po současnost (v UK je hranice veteránů o 10 let starší než u nás). Povinné ručení + zelenou kartu je skutečně dobré sjednat předem u nás (pouze na nezbytně nutnou dobu), při posledním nákupu jsem neměl tu možnost a tak mi to prodávající sjednal v UK a dostal jsem pouze faxovou kopii pojistky, což policajti v ČR moc neberou (zastavili mě kousek před Prahou a hádal jsem se s nimi 20 minut, než nakonec kapitulovali a pustili mě - nikdo z nich neuměl anglicky a očividně si s anglickými papíry nevěděli rady).
2000 liber na MG v chromu je dost málo, to bude strašná plečka, která se nevyplatí, pokud si to neumíš zrestaurovat sám. SIII za dvojku by mohla být slušná, ale pozor, každé auto na fotce vypadá vždy daleko lépe, než v reálu. LWB bývají dokonce levnější než SWB, ale náklady na opravy a údržbu jsou daleko vyšší. Viděl jsem nedávno totálně zrestaurovaný Station Wagon LWB 109" SII a ten, kdo ho dělal říkal, že je stím dvakrát tolik práce než třeba s 88" SWB hardtopem.
Co se převozu týče, levně vychází trajekt Norfolk Line Dover - Dunkerque, ale dej si bacha, zpáteční lístky jsou za určitých podmínek závislých na době, za jakou se jakoby hodláš vrátit, levnější, než single. Někdy se nechá koupit třeba 24h return za cca 25 liber, zatímco single vyjde na 80. Chce to nemít línou hubu a zeptat se. Jinak na dědkovi jsem zatím neměl poruchu, která by způsobila, že bych nedojel do cíle cesty. Jedna cesta by tě neměla stát včetně trajektu víc než 10 tisíc Kč, ale doporučuji neodkládat koupi až na konec pobytu. Na ostrvech je prima poježdění po venkově a navíc můžeš vychytat dost problémů, dokud jsi v zemi, kde je nejvíc náhradních dílů k dispozici.

Napsal: 05 čer 2008 15:49
od Gobey
co se týče té pojistky, tak sjednat si převozní pojištění u nás je dost problém - tedy aspoň podle informací od mého makléře, co mi dělá pojištění. Jmenuje se to přeshraniční pojištění a je to opruz a dělá to snad jenom jedna pojišťovna. Ten www.tempcover.com Ti přijde vše emailem a naši policajti ať si trhnou hnátou, kdyby se učili anglicky, neseděli by tu jako kráva :)

H.

Re: dovoz

Napsal: 05 čer 2008 20:42
od Marosh
Děkuji moc Neklane... naprosto vyčerpávající. U toho MG jsou opravdu levnější ty novější "plasťáci", ale vzhledově jasně vedou ty starší ročníky.

Ještě budou velká muka, co si nakonec vybrat. Práce na tom se nebojim, mám to jako relaxaci. Nová přibližovadla jezdí do servisu, stará rozebírám (a občas i dám dohromady) sám. :) Určitě se pak pochlubím nějakou fotkou z dovozu.

pojistka

Napsal: 05 čer 2008 21:50
od Neklan
Gobey píše:co se týče té pojistky, tak sjednat si převozní pojištění u nás je dost problém - tedy aspoň podle informací od mého makléře, co mi dělá pojištění. Jmenuje se to přeshraniční pojištění a je to opruz a dělá to snad jenom jedna pojišťovna. Ten www.tempcover.com Ti přijde vše emailem a naši policajti ať si trhnou hnátou, kdyby se učili anglicky, neseděli by tu jako kráva :)

H.
Když jsem si vezl dědka, tak jsem si nechal vystavit fiktivní fakturu od prodávajícího a nafaxovat V5C a MOT ještě před tím, než jsem se vůbec jel na auto podívat a koupit si ho. Na základě toho mi normálně Česká pojišťovna vystavila povinné ručení a zelenou kartu. Do kolonky spz nenapsala tu anglickou, se kterou jsem jel, ale místo ní tam bylo "čeká spz".

Napsal: 05 čer 2008 22:57
od eliott
Ale podle informací co jsem dostal já (a že jsem byl hodně neodbytnej :lol: ) takto uzavřené pojištění neplatí. I anglický polda mi řekl, že pokud bych mu s anglickou registrací předložil české pojištění, nebude platit.

Napsal: 06 čer 2008 08:29
od Gobey
eliott píše:Ale podle informací co jsem dostal já (a že jsem byl hodně neodbytnej :lol: ) takto uzavřené pojištění neplatí. I anglický polda mi řekl, že pokud bych mu s anglickou registrací předložil české pojištění, nebude platit.
totéž mi potvrdil můj makléř. Že to sice podobně vystavit může, ale bojí se, že to nebude platné. Na dovoz je prý to "přeshraniční" či jak se to jmenuje a to je oser.

pojistka

Napsal: 08 čer 2008 22:38
od Neklan
tak to děkuji za info, příště už to nebudu zkoušet - zatím mi to prošlo, to povinné ručení na SIIA mi tehdy vystavili na rok a do dnes na něj jezdím. Vlastně je to z mého pohledu prozatím asi jedno, protože kdo ví, kdy si pojedu pro dalšího Landyho, když mám teď dva rozdělané...

Napsal: 22 čer 2008 11:58
od eliott
No není to sice úplně dědek, ale 19 let už není zrovna nejmíň :? Stav odpovídal stáří, ale s ''Milkou'' se to nedalo rovnat, auto zjevně nezažilo vážnější Offroad.

Napsal: 22 čer 2008 12:05
od eliott
Postupem času přibývalo dílů, chvílema to vypadalo, že už se tam nic nevejde, ale nakonec se tam všechno vešlo, teda něco muselo být už venku :lol:

Napsal: 22 čer 2008 14:31
od Marosh
Paráda... podobné výletu miluju. :) Akorát co teď s ním? Když je to (jestli správně počítám) 1989? Budeš ho předělávat na LHD? Já bych totiž Defíka 110 možná raději, než tu SIII LWB (přeci jen bych ho měl hlavně do terénu a těch Sérií už je mi skoro líto, i když vím, že právě pro tohle byly vyrobeny).