Je vidět, že dvořiti se šlechtičnám obnáší kromě příjemných dobrodružství také přinášení velkých obětí...
Šlechta holt má své vrtochy a lid dělný je musí chtě nechtě snášet. Jinak ale všechna čest, Paní Bílé musím vyseknout poklonu, vypadá úžasně a její věk by jí člověk rozhodně nehádal.
Krytenovi přeji co nejpříjemnější cestu, z Doveru už je to pouhých 1100km nebo 685 mil, chcete li, tedy spíš, aby tomu i Paní Bílá rozumněla.
Jinak pokud se mám vyjádřit k tématu v obecné rovině, tak i přes všechny těžkosti a nervy, jestli vás neprověřený veterán nenechá viset někde v půli cesty, je dovoz auta po ose skvělé dobrodružství a parádní výlet. U mě to probíhalo asi následovně:
1) Na podzim 2006 jsem se poprvé svezl tehdejším Krytenovým Dědečkem - 1958 SII 109" Diesel Military spec. a už mi nebylo pomoci
2) Na jaře jsem objevil mezi inzeráty v LRO a na webu toho svého
3) Vyžádal jsem si doplňující info a fotky šasi
4) Intenzivní diskuze s Krytenem vyústila v jeho požehnání
5) Následné smlouvání ceny s prodávajícím po mailu a telefonicky vyústilo v dohodu
6) Přes internet jsem si sehnal letenku, hotel i lístek na vlak a vyrazil vstříc dobrodružství. Jel jsem bez Krytena, ale byl připraven na telefonu, kdyby nastal problém
7) Koupě 1969 SIIA 88" i přesto, že jako obvykle v reálu vypadá mnohem hůř než na fotkách a začátek cesty z Thorntonu u Bradfordu, South Yorkshire
všechno jde dobře, jenom trošku pomaleji, než jsem si představoval, cesta přes Peak District je úžasná
9) ve dvě ráno odplouvám z Doveru do Dunkerque
10) okružní vyhlídková cesta Bruggy, Bastogne, Trier - paráda, zbytek Německa po dálnici
11) cca 1800km / 1120mil jsem zvládnul i s lodí, poměrně vydatným spánkem na předních sedadlech, couráním po Bruggách i obědem v Bastogne za 48 hodin. V Anglii bylo pod mrakem nebo pršelo (jak jinak), po Evropě slunečno a až skoro moc teplo (kolem 32°C) násobené sáláním tepla z motoru trápeného ve vysokých otáčkách (nemám overdrive) skrz bulkhead do kabiny.
12) jel jsem také na původních anglických značkách, vybaven MOT, V5C a českým povinným ručením, sjednaným před cestou - nikde žádný problém, ani na našich tehdy ještě předschengenských hranicích.