Charles

Předchůdci Defenderů a další veteráni

Moderátor: Rover

Zpráva
Autor
MadTom
Příspěvky: 8891
Registrován: čtv lis 06, 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Charles - konzervace

#41 Příspěvek od MadTom » sob zář 17, 2016 15:34

Pokud se nepoužije klasicky lak, tak jedině nějakej vosk, jak píše Rover, ale musí být tvrdý a nelepivý a musí se ho udělat pořádná vrstva, na rozdíl od laku. Na drobné věci typu VIN na rámu používám vosk na dutiny ve spreji. Lepí a nehodí se na místa, kde ho umyje voda nebo se prostě setře. Podstatné je, že je ve spreji hned po ruce, takže není problém stříknout to rychle kamkoliv je potřeba a pokračovat ve šroubování. Na velké plochy je to ve spreji dost drahé - obsah je prostě malý, takže spíš něco v plechovce co se stříká pistolí.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

alberth
Příspěvky: 212
Registrován: ned bře 17, 2013 09:11

Re: Charles - konzervace

#42 Příspěvek od alberth » ned zář 18, 2016 08:36

diky pánové.

původně jsem zvažoval použití teflonoveho spreje od den bravenu ( na mobilu se mne nadari vlozit odkaz ). uz jej mam jen jsem nestihl vyzkuoset.

nicméně vosk od valvoline vypada lepe.
navic nepredpokladam ze charlese budu trapit v podminkach ktere by jeho stav menili. na dest si ale bude muset zvyknout, ne vzdy se podari destivemu pocasi predejit.

MadTom
Příspěvky: 8891
Registrován: čtv lis 06, 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Charles - konzervace

#43 Příspěvek od MadTom » ned zář 18, 2016 09:36

S teflonem obecně pozor - pokud se zahřeje plamene, třeba při následném svařování, tak se z něj uvolňuje něco jako fosgen, což je bojová chemická látka a při vdechnutí je to velmi nebezpečné. Navíc se to podobný prevít jako silikon - nejde to umýt před lakováním.
Docela zajímavá látka na konzervaci je ACF50 - pěkně to zateče. Ukazoval mi to kamarád co má pár letadel, jestli se ty věci dají tak nazvat. Preventivně to čas od čas stříkne do míst, kde by se mohla držet vlhkost a následně to tam korodovat. Ať už je to železo nebo hliník. On dural ze kterého se dělají letadla zrovna moc odolnej korozi není.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

alberth
Příspěvky: 212
Registrován: ned bře 17, 2013 09:11

Re: Charles - rejdová koule

#44 Příspěvek od alberth » sob říj 01, 2016 14:16

Vyměnil jsem rejdovou kouli na pravé straně, včetně těsnění. Vše nové.
Náplň je olej převodový 90.
Bohužel teče.

Na těsnění je vidět, že nesedí 100% po celém obvodu.
Pokud měřím pro kontrolu s levou, originální stranou, zdá se vše v pořádku.

Na autě je ještě nejstarší provedení kloubu - složené ze tří částí, horní uložení je pak kluzné ložisko.

Když tam dám náplň STC3435, která bude hustší než olej 90, bude mazáno vše jak má ?

Předem díky za názory.

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1585
Registrován: pát kvě 11, 2007 16:33
tel.: +420606042322
Bydliště: Sýkořice

Re: Charles - rejdová koule

#45 Příspěvek od kryten » sob říj 01, 2016 18:22

Jestli je ta drazka na gufero cista,neni duvod aby nesedelo po celem obvodu a netesnilo.Drazku na gufero i vnitrni stranu gufera je potreba naplnit vazelinou,aby to poradne tesnilo.Hustejsi grafitovou napln bych tam nedaval,nejstarsi provedeni kloubu typu "tracta joint" potrebuje byt maceno v poctivem oleji...
k.
AVO3TPY EFX387T RUC932Y WBW527X G780PAL

alberth
Příspěvky: 212
Registrován: ned bře 17, 2013 09:11

Re: Charles - rejdová koule

#46 Příspěvek od alberth » sob říj 01, 2016 19:46

Drážky čisté, přesto je vidět, že horní část přiléhá více než spodní, přes kterou to teče/teklo.
Prohodil jsem vymezovací podložky z pod horního čepu na spodní čep abych kouli vystředil. Podložky pro vymezení mají cca 0,30mm, křivé nic nebude, vystředění to ale zásadně nemohlo pomoci, je ale vidět že spodní část gufera přiléhá lépe - a neteče ( teda zatím ).

Jestli je vazelína, součástí těsnění jako zajištění... pak díky za radu, to by mne nenapadlo.
Jednoduché řešení.

Stačí obyčejná ( 2 ) nebo nějaká jiná hustší ?
Aby se to časem nerozředilo...

alberth
Příspěvky: 212
Registrován: ned bře 17, 2013 09:11

Re: Charles - přetěsnění olejové vany motoru

#47 Příspěvek od alberth » ned pro 04, 2016 21:23

Prosím o radu... přetěsnil jsem olejovou vanu motoru ( korkové + gumové těsnění v zadní části motoru ). Přesto olej teče ( v zadní části, kde je i gumové těsnění ). Je na to nějaká finta jak pro rejdovou kouli nebo jsem koupil nekvalitní těsnění ? Předem děkuji A.

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1585
Registrován: pát kvě 11, 2007 16:33
tel.: +420606042322
Bydliště: Sýkořice

Re: Charles - přetěsnění olejové vany motoru

#48 Příspěvek od kryten » ned pro 04, 2016 21:46

Rizikové místo je právě ve spoji gumového těsnění s korkovým.Je potřeba to dotěsnit Hylomarem.
http://www.hylomarsealant.com/
Tak je doporučováno i v servisním manuálu.Hylomar není na bázi silikonu,to tam samozřejmě nepatří!
AVO3TPY EFX387T RUC932Y WBW527X G780PAL

alberth
Příspěvky: 212
Registrován: ned bře 17, 2013 09:11

Re: Charles - přetěsnění olejové vany motoru

#49 Příspěvek od alberth » pon pro 05, 2016 19:03

Mnohé díky. Jednoduché věci jsou někdy složitější než se zdají... pro jistotu těsnění od Rolls Royce na letecké motory... tak znovu tedy :) snad to už pak bude lítat jak má..

bobes
Příspěvky: 285
Registrován: čtv dub 17, 2008 15:26
Bydliště: Praha

Re: Charles - přetěsnění olejové vany motoru

#50 Příspěvek od bobes » pon pro 05, 2016 20:52

Hylomar se používal na letecké motory i v ČSSR. Měl jsem ho od souseda, který pracoval v leteckých opravnách v Malešicích a v době kdy byl na trhu jen Hermetik to bylo něco nevídaného. Už v té době byl modrý v žluté tubě jako zubní pasta.
LR Series, Zetor

alberth
Příspěvky: 212
Registrován: ned bře 17, 2013 09:11

Re: Charles - přetěsnění olejové vany motoru

#51 Příspěvek od alberth » ned led 29, 2017 18:15

jak pak poradíte prosím...

* když zmáčknu spojku, zastaví se táhlo až na trubce výfuku. Není někde doraz, který přehlížím ?
* vyrovnal jsem podlahu a zesílení u řidiče, spolujezdce. Čím ošetřit... obvyklou Bronze green nebo i nějakým novějším materiálem ?
* kde pak koupím opletené dráty na rozvod blinkrů ? Na webu lze najít weby ale jestli má někdo již s někým zkušenosti budu vděčen...

Předem díky
Přílohy
mWP_20170129_16_23_09_Pro.jpg
mWP_20170129_16_26_56_Pro.jpg

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 4794
Registrován: úte říj 10, 2006 14:56
tel.: 736173373
Bydliště: Pod hradem Kumburkem
Kontaktovat uživatele:

Re: Charles - přetěsnění olejové vany motoru

#52 Příspěvek od Rover » ned led 29, 2017 18:59

Ahoj,
http://www.vintagemotorspares.com/phdi/ ... ent&part=3

Objednávka mailem, fungují v pohodě.

- s tím pedálem to začalo dělat když jsem dal nový výfuk, s tím předchozím to nedělalo, naučil jsem se nevyšlapávat až na podlahu, doraz tam není, podle mně to je tím neorigo výfukem, origo se ale nesežene...

- jestli myslíš čím stříknout hliníkovou podlážku, tak asi jen bronz green...
1969 LR S2A 88", 1969 Ford Cortina Mk2, 1976 Ford Capri Mk2, 1980 Castleton Rovana Caravan, 1983 LR 110 HiCap, 1992 Range Rover Classic V8 4.6, 1999 Rover 75 2.0 KV6

alberth
Příspěvky: 212
Registrován: ned bře 17, 2013 09:11

Re: Charles - přetěsnění olejové vany motoru

#53 Příspěvek od alberth » ned led 29, 2017 19:56

ahoj také... na kabely jsem koukal zde http://www.veterankabely.cz/. Ale Tvůj odkaz vypadá že bude typově blíže k tomu co na autě je. Nebo shodné ?

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 4794
Registrován: úte říj 10, 2006 14:56
tel.: 736173373
Bydliště: Pod hradem Kumburkem
Kontaktovat uživatele:

Re: Charles - přetěsnění olejové vany motoru

#54 Příspěvek od Rover » ned led 29, 2017 20:22

Ten český odkaz je asi taky použitelný, zkus to tady...
1969 LR S2A 88", 1969 Ford Cortina Mk2, 1976 Ford Capri Mk2, 1980 Castleton Rovana Caravan, 1983 LR 110 HiCap, 1992 Range Rover Classic V8 4.6, 1999 Rover 75 2.0 KV6

alberth
Příspěvky: 212
Registrován: ned bře 17, 2013 09:11

Re: Charles

#55 Příspěvek od alberth » ned led 29, 2017 20:32

já už koukal co v UK na odkazu vše mají. Ono to na konec nebudou jen dráty to tak vypadá... těch elektrických cingrlátek bude nakonec asi vícero...

Uživatelský avatar
Martin T
Příspěvky: 780
Registrován: stř led 24, 2007 22:57
Bydliště: Praha

Re: Charles - přetěsnění olejové vany motoru

#56 Příspěvek od Martin T » ned led 29, 2017 21:54

Já kupuju kabely tady: http://www.autosparks.co.uk a zatím k plné spokojenosti. Veteran kabely ti nejspíš řeknou, že to nemají na skladě a dodají to za půl roku.
Podlahu nech bez barvy, tak to bylo z výroby, stříkalo se to jen z vrchu. Opravdu, nekecám.

alberth
Příspěvky: 212
Registrován: ned bře 17, 2013 09:11

Re: Charles - přetěsnění olejové vany motoru

#57 Příspěvek od alberth » pon led 30, 2017 00:00

bez barvy... je pravda ze vetsi cast spodni casti byl jen hlinik, co bylo prekryto tak to je spis druhy lak, ktery charles v case dostal. zkusim to tedy jen ocistit a zakonzervovat voskem viz vyse, uz se resilo. nechat to jen tak je asi skoda. vosk bude vratna zmena :)

alberth
Příspěvky: 212
Registrován: ned bře 17, 2013 09:11

Re: Charles - uchycení motorku stěrače

#58 Příspěvek od alberth » pát úno 03, 2017 07:20

najde se někdo s LR serie 1, ochotný udělat mne fotku uchycení motorku stěrače ( originální řešení ) ?
Motorek je ten jenž tam má být pouze jeho připevnění k rámu je jiné než by asi mělo být.
Kde sehnat díly mám již vyřešeno. Jen nevím které všechny díly tam patří.
Přílohy
wiper motor original.jpg
wiper motor original.jpg (49.18 KiB) Zobrazeno 1103 x
wiper motor fixing.jpg

Uživatelský avatar
Martin T
Příspěvky: 780
Registrován: stř led 24, 2007 22:57
Bydliště: Praha

Re: Charles - přetěsnění olejové vany motoru

#59 Příspěvek od Martin T » pát úno 03, 2017 16:41

Já bych řekl, že to uchycení je přesně jak má být. Tady je fotka, lepší nemám.
Přílohy
palubní deska s volantem.jpg

alberth
Příspěvky: 212
Registrován: ned bře 17, 2013 09:11

Re: Charles - přetěsnění olejové vany motoru

#60 Příspěvek od alberth » pát úno 03, 2017 19:45

Martine.. rozdíl je zde.. v systému uchycení na okno.. fotky motorku z Charlese ( první dvě ), pak nový nepoužitý se všemi podložkami. Měal by ale snad být použita pouze jedna podložka z vnitřní strany. Motorek je rokem OK.. 1949.. jen asi byl na jiné značce auta. Ivan jej k autu sehnal, původně tam byl jiný LUCAS asi.. našel jsem jej v krabici s díly. Jestli mohu poprosit spíš o foto z druhé strany/boku motorku. Případně popsat jak to má být správně.
Přílohy
mWP_20161230_14_16_22_Pro.jpg
mWP_20161230_14_16_34_Pro.jpg
wiper motor original.jpg
wiper motor original.jpg (49.18 KiB) Zobrazeno 1057 x

Odpovědět