Stránka 2 z 4

Re: Charles

Napsal: 08 srp 2016 13:47
od alberth
zatim to vypada na zesileni podlepenim a prinytovani. prasklina v predni casti blatniku je v miste kde je upinak na predni kapotu, nejake sily tam jsou, lepidlo bude malo. svarovani, pajeni je moc destruktivni. jine napady se zatim neobjevily. v zadni casti blatniku je pak materialu na svarovani poskrovnu.

proc je pruzeni zamcene je videt zde... preci jen toho mista je dosti malo. pri te prilezitosti opravuji ulozeni praveho predniho kola, horni ulozeni ma vuli velikou. brzdy prosakuji snad by stacila vymena tesneni... ale objednat lze jen cely valecek... ale mozna spatne koukam.

Re: Charles

Napsal: 08 srp 2016 17:10
od Rover
Co se týká toho blatníku tak by bylo asi lepší to neinvazivní řešeni. To vaření zanechá optické skody, i když to zase bude funkční. V angli by přes tomdali záplatu a přinýtovali.
S tím dorezem je to zajímavé jak je blízko. Jinak jsem si myslel že prosakujue olej do brzd z nápravy, brzdovka se neztrácela. Teda pokud se to nerozhýbalo jak se začalo jezdit.

Sada na opravu prasátek je třeba tady, ale nevím jaká kvalita.
http://www.johncraddockltd.co.uk/series ... e-set.html

Re: Charles

Napsal: 08 srp 2016 17:37
od Martin T
Ano, v Anglii by to vyřešili třeba takto :-) :

Re: Charles

Napsal: 08 srp 2016 17:47
od Rover
Krásná práce!!! :)

Re: Charles

Napsal: 08 srp 2016 18:36
od Zanzibar
a takto ..... (Pampelišky "záplata")

Re: Charles

Napsal: 08 srp 2016 19:31
od alberth
parada. diky za inspiraci :)

Re: Charles

Napsal: 08 srp 2016 20:03
od KDB
Lepení bych nepodceňoval, pokud to bude podlepené v dostatečné ploše - lepí se celé karoserie.
Nýty budou vidět, ne ?

Re: Charles

Napsal: 08 srp 2016 20:08
od MadTom
Když to podlepíš kusem plechu a dobrrým lepidlem - existují i průhledná, a nebude to stačit, tak přenýtovat to můžeš vždycky. Akorát nevím, jestli se ti podaří takové záplaty jako jsou ty na obrázcích. Když použiješ duralový plech, ten plamenem před ohýbáním vyhřeješ, tak ti změkne a nechá se natvarovat bez popraskání. A po čase zase sám vytvrdne.

Re: Charles

Napsal: 08 srp 2016 20:35
od alberth
zesileni dam z vnitrni strany, mista je tam na to dost. tim ze si prava strana vice uzila, ma vice prohnuti nez asi vyjel pred 66ti lety :) na krase mu to ale neubralo. svarovani by to "srovnani" vyrovnalo, lepeni si nejsem jist, nytovani to jen pojisti, nebude jich treba moc, cast navic zakryje kapota.

Re: Charles

Napsal: 08 srp 2016 20:36
od Rover
Přimlouval bych se za řešení lepením jak píše MadTom...

Re: Charles

Napsal: 08 srp 2016 20:58
od Martin T
Moderní lepidla to určitě zvládnou a jak již je psáno výše, přinýtovat to můžeš vždy. Stejně jako Rover se přimlouvám za lepení. Sám mám blatníky slepené už víc než 10 let a stále drží.

Re: Charles

Napsal: 08 srp 2016 21:19
od alberth
Martin T píše:Moderní lepidla to určitě zvládnou a jak již je psáno výše, přinýtovat to můžeš vždy. Stejně jako Rover se přimlouvám za lepení. Sám mám blatníky slepené už víc než 10 let a stále drží.
10 let je dlouho... a vzpomenes si co to bylo za lepidlo ?

Re: Charles

Napsal: 08 srp 2016 21:38
od MadTom
Když vezmu obyčejnej Mamut, co ho prodávají skoro všude, tak i v několik milimetrů tlusté vrstvě má pevnost tuším 20kg/cm2. Co jsme s tím lepili plasty na antény, tak to mělo jednu zásadní nevýhodu - rozebrat to prostě nešlo, i když se člověk hodně snažil. A více profi tmely budou podle mě držet víc, akorát budou náchylnější na přípravu povrchu, teplotu lepení a stáří tmelu. Osobně bych vzal Mamuta v jeho čiré verzi (průhledný), budeš mít méně problémů s tím, že je lepidlo někde ve spáře vidět. Akorát to chce vždy předem vymyslet, jak se věc složí a stáhne, nebo alespoň zmáčkne na začátku. Ony ty tmely jsou dost husté, aby se tím daly lepit lehké věci přímo na strop. Vem si na zkoušku dva kusy hliníku, tuba tmelu stojí asi 150Kč, k tomu dobrou vytlačovací pistoli a zkus si to. Ještě mě napadla VHB lepící páska, ale na nerovné věci by jsi se s tím asi nedomluvil, jak to přilepit na celé ploše naráz. A než dávat rovnou nýty, tak raději to udělat bez ostrých rohů, kde by se to mohlo míst snahu odlupovat, a nalepit to na větší ploše. Trošku problém může být v případném přelakování - chce to vyzkoušet, ale obecně to moc u tmelů nejde, nebo to stejně popraská.

Re: Charles

Napsal: 08 srp 2016 23:04
od Martin T
To si určitě nevzpomenu, ale od té doby jsou lepidla jistě lepší a když dodržíš technologický postup, tak to musí fungovat.

Re: Charles

Napsal: 21 srp 2016 17:58
od alberth
Saša trefně okomentovala... Charles dostal protézu.
Stav po očištění, protéza :wink: a umístěno. Už mám i vlepeno, jen nemám fotku.
Díky Všem za podněty... dostalo se na všechno vyjma vaření... lepidlo ( MAMUT, díky Tome za doporučení ) a mám tam nýtky.
mWP_20160819_18_21_33_Pro.jpg
mWP_20160819_18_19_59_Pro.jpg

Re: Charles

Napsal: 15 zář 2016 21:47
od alberth
trochu jsme se posunuli... nové pružiny,tlumiče, nová koule na nejhorší straně, přetěsněný motor, repasovaný karburátor. Dostalo se i na originální zadní lavice odpovídající roku výroby včetně provedení potahového materiálu .. fotky nejsou nejnovější, jsme o kousek dál... jen by na nich nebylo vidět co se změnilo :)

Re: Charles

Napsal: 15 zář 2016 21:55
od Martin T
:yes

Re: Charles

Napsal: 15 zář 2016 21:59
od Rover
Mám velkou radost!!! :yes

Re: Charles - konzervace

Napsal: 17 zář 2016 15:42
od alberth
Charles je až na drobné opravy v původním stavu s žádnou nebo povrchovou korozí. Potřeboval bych poradit čím zakonzervovat... často je lak na podvozku oprýskán a kov je bez koroze po té co jsem jej omyl ( viz foto níže... příčka pro zesílení rámu za motorem ). Můžu samozřejmě počkat až si podvozek Charles zakonzervuje sám,ale asi to bude trvat trochu déle, poněvadž mnohé části jsou přetěsněny a chvíli to zřejmě vydrží.

Nejraději bych to něčím zastříkal, ale tak ať to není barva a nebo se na to následně bude lepit prach.

Od Rovera mám zatím návrh na vosk https://granex.cz/meguiars-ultimate-qui ... oCFe_w_wcB

Ještě jsem narazil na teflon ve spreji... vytvoří film který konzervuje i proti působení soli ( aspoň to na něm tak píší ).

Máte někdo s takovou konzervací zkušenosti ?

Děkuji

Re: Charles - konzervace

Napsal: 17 zář 2016 15:55
od Rover
Ještě bych zvážil čirý vosk na spodky aut např. Tectyl Amber od Valvoline - je průhledný vidiš co se děje pod tím a po zaschnutí se na něj nic nelepí. Klidně bych ho na tohle použil, raději než ten vosk co jsi dával odkaz.

S teflonem zkušenost nemám.