LR 88 SIII - Koprivak

Předchůdci Defenderů a další veteráni

Moderátor: Rover

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: LR 88 SIII - Koprivak

#61 Příspěvek od kryten » 03 dub 2017 21:28

To je možné že je papírově i v reálu benzínová ale spínačka je jednoznačně z nafťáka a jak vidím na fotce na 1. straně vlákna tak máš na instrument panelu vedle přepínače na větrák topení originál kontrolku na rezervu paliva v nádrži,což měly pouze diesely,takže bych to tipoval na to,že je to v hluboké minulosti předělaný diesel na benzín,jako mnoho dalších.Když mi napíšeš číslo chassis tak ti to řeknu hned jaká byla ta tvoje krasavice z výroby :mrk

Svedak
Příspěvky: 56
Registrován: 13 čer 2016 23:23
auto: LR 88 SIII
Bydliště: Turnov

Re: LR 88 SIII - Koprivak

#62 Příspěvek od Svedak » 04 dub 2017 10:22

kryten píše: 03 dub 2017 21:28 To je možné že je papírově i v reálu benzínová ale spínačka je jednoznačně z nafťáka a jak vidím na fotce na 1. straně vlákna tak máš na instrument panelu vedle přepínače na větrák topení originál kontrolku na rezervu paliva v nádrži,což měly pouze diesely,takže bych to tipoval na to,že je to v hluboké minulosti předělaný diesel na benzín,jako mnoho dalších.Když mi napíšeš číslo chassis tak ti to řeknu hned jaká byla ta tvoje krasavice z výroby :mrk
Ze by to bylo zpusobeno onim CKD a montazi v nejakem Ulanbataru? :grin: Uz bych nedivil nicemu...

Chassis No. je 90353045A, jak jsem psal v prvnim prispevku. Kdyz kouknes na predchozi stranku, najdes tam komunikaci s British Heritage Trust, kteri mi s omluvou vraceli penize, neb se jim nepodarilo ke Koprivakovi nic dohledat.
LR 88 SIII "Koprivak"
Velorex 16/350
Tatra 603/II, model 1967
Ruzne zadokolky od Volva, serie 2,7,9

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: LR 88 SIII - Koprivak

#63 Příspěvek od kryten » 04 dub 2017 10:42

Model: Land Rover, Series III
Body type: Basic
Wheel base: 88in
Engine: petrol
Model years: 1972-1979
Destination: Completely knocked down (CKD), right-hand drive (RHD)
Design: Unmodified

Vyjizdi ze byla opravdu benzinova,tak to je zajimave...Bud to nekdo predelal,zalamovaci srouby jdou bez problemu koupit,nebo je to jine auto.Ale je tam i ten budik...Voditkem bude najit cislo vyrazene na chassis,jestli souhlasi.
CKD auta nemaji tak zmapovanou historii,to by vysvetlovalo to,za nic nedohledali...

Svedak
Příspěvky: 56
Registrován: 13 čer 2016 23:23
auto: LR 88 SIII
Bydliště: Turnov

Re: LR 88 SIII - Koprivak

#64 Příspěvek od Svedak » 04 dub 2017 16:31

Nevim, nevim, ale ta kontrolka stavu paliva co jsi zminoval na desce neni - je tam jen jakasi cerna zaslepka (z te fotky tady na webu je to spatne videt).

Jeste k te spinacce - nemela by naftova mit o polohu navic? Ta moje ma polohy:
I (odemceny volant),
II (sepnute zapalovani),
III (starter - momentalne nefunkcni)

Pokud by byla skutecne z naftaku, pak by tam jeste nekde melo byt mistecko pro zhaveni, nepletu-li se ?

Co se vozidel CKD tyce, je to zmatek nad zmatek - jak jsem pochopil, evidence kam ktere auto slo jiz neexistuje a tim padem nikdo nevi, kde patrat dal. V pripade RHD to muze byt Gibraltar, Malta, ale take Indie nebo Australie. Trosku by mohlo pomoct cislo nahore na stitku (zakrouzkovane), ktere dle me pochazi z mista montaze.
Cislo ramu bohuzel rovnez nepomuze, neb co jsem hledal na zahranicnich forech, CKD ramy se udajne z vyroby necislovaly :-(
Zkratka a dobre, pomalu jsem se smiril s tim, ze historii Koprivaka uz pravdepodobne nikdo nikdy nedohleda.
Přílohy
Stitek.jpg
LR 88 SIII "Koprivak"
Velorex 16/350
Tatra 603/II, model 1967
Ruzne zadokolky od Volva, serie 2,7,9

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: LR 88 SIII - Koprivak

#65 Příspěvek od kryten » 04 dub 2017 21:03

Když jsem si fotku co nejvíc zvětšil tak to vypadalo že tam je,ale pokud je tam záslepka,tak tam být mohla,ale kdo ví...

Diesel spínačka má mít žhavící polohu jak píšeš.Jestli tam není,mohl někdo už přendat ten otočný spínač...každopádně kdyby byla z benzína,má tyčku sytiče podstatně tenčí než chcípák u nafťáka.
Ale i na štítku je napsáno PETROL tak kdo ví jak to bylo,jestli k CKD stavebnici nepřibalili dieselovou spínačku s benzínovým spínačem a když to na místě montáže zjistili,vyřešili to tak,že sytič prskli na palubku... :wink:

Svedak
Příspěvky: 56
Registrován: 13 čer 2016 23:23
auto: LR 88 SIII
Bydliště: Turnov

Re: LR 88 SIII - Koprivak

#66 Příspěvek od Svedak » 04 dub 2017 23:46

V zasade mi to pripomina situaci v Jawe v druhe polovine padesatych let, v Tatre kolem roku 68 a u Volva v roce 90. Co meli v ramci zmen po ruce to tam dali a dodnes se vedou vasnive debaty, zdali to ci ono je puvodni nebo ne. Pokud vezmu jako priklad zminenou Jawu tak tam se kuprikladu stavalo, ze z fabriky vylezla original motorka, jez mela jedno kolo ve stribrence a druhe v chromu. Zkuste si dneska s necim podobnm prijet na sraz :-P :chuckle
LR 88 SIII "Koprivak"
Velorex 16/350
Tatra 603/II, model 1967
Ruzne zadokolky od Volva, serie 2,7,9

Svedak
Příspěvky: 56
Registrován: 13 čer 2016 23:23
auto: LR 88 SIII
Bydliště: Turnov

Re: LR 88 SIII - Koprivak

#67 Příspěvek od Svedak » 04 kvě 2017 22:14

Dnes jsem na stavebnim veletrhu v Liberci narazil na toto:
http://www.zingasystem.cz/zinga-revoluc ... a-studena/
Ma s tim nekdo nejake prakticke zkusenosti? Trosku me odrazuje przneni jazyka ceskeho na webovych strankach prodejce, kde ocel sklonuji zjevne podle vzoru "prdel" :-)

Docela me upoutal letak, jehoz zadni stranku jsem si dovolil oscanovat. Nejsem zadny znalec, ale nepochazeji ty prvni dve fotky nahore z dvoudvirka RRC?
Přílohy
Zinga RRC.jpg
LR 88 SIII "Koprivak"
Velorex 16/350
Tatra 603/II, model 1967
Ruzne zadokolky od Volva, serie 2,7,9

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2894
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: LR 88 SIII - Koprivak

#68 Příspěvek od Neklan » 04 kvě 2017 23:23

Trefa, pochází.
Přílohy
RRC11.jpg
RRC29.jpg
RRC front.jpg
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE

janci86
Příspěvky: 63
Registrován: 26 led 2014 09:40
auto: D2
Bydliště: NO
Kontaktovat uživatele:

Re: LR 88 SIII - Koprivak

#69 Příspěvek od janci86 » 05 kvě 2017 11:19

Ja som tu Zingu skúšal, aplikoval som ju na nášľapy a na ňu potom polyuretanovú farbu. Nabudúce vyskúšam asi bežné zinkovanie.

Natieral som ju na holé železo, ale akokeby sa poriadne nenaviazala na podklad, resp. akoby ani riadne "nevyschla", aj keď odvetrávala vyše týždňa. Prirovnal by som to laicky k striebrenke, aj po týždni mi z nej ostával na rukách zinkový prášok. Neviem či som urobil niečo zle, ale mal som pocit, že som dodržal správny postup pri aplikácií.

Keď som aplikoval vrchnú polyuretanovú farbu, akoby táto rozpustila zingu a miešala sa s ňou, vyzeralo to ako metalíza. Na niektorých zaťažovaných miestach nášľapov sa mi po cca roku oddelila od povrchu a odskočila aj s vrchnou polyuretanovou farbou (nemyslím tým že sa zodrala, odskočil kúsok o veľkosti 1€ mince). Kde nie je zaťažovaná tak je to o.k. V každom prípade, prahy až na miesta s odskočenou farbou či na zodratých miestach nehrdzavejú.

Inak, v návode uvádzajú, že zinga sa dá leštiť drôteným kotúčikom, zaujímalo ma ako to bude vyzerať tak som použil jemný mosadzný kotúčik do vrtačky a farbu som s ním namiesto vyleštenia zo železa dal dolu...

J.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: LR 88 SIII - Koprivak

#70 Příspěvek od MadTom » 05 kvě 2017 11:22

A nášlapy byly hladké železo, nebo jsi je před natřením opískoval?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Svedak
Příspěvky: 56
Registrován: 13 čer 2016 23:23
auto: LR 88 SIII
Bydliště: Turnov

Re: LR 88 SIII - Koprivak

#71 Příspěvek od Svedak » 05 kvě 2017 12:51

To Neklan: Takhle luxusni auto jsem snad vzivote nevidel, uplne slintam. Kolik jsi na tom probuh nechal hodin?

K systemu zinga: Panove na vystave tvrdili, ze to nesmi prijit na cistou ocel, respektive bud musi byt povrch opiskovan, nebo lehce orezly bez odlupujici se rzi.

To janci86: Osobne bych na mista po kterych se slape volil epoxid, ne polyuretan - ten zustava narozdil od epoxu trvale pruzny, coz je v pripade mechanicky exponovanych ploch nevyhoda. Epoxid na druhou stranu nema moc rad slunicko, po delsim pobytu na nem zmatovati a pak se doslova oprasuje dolu. Nic neni dokonale.... Kazdopadne diky za postreh, nevim, jestli do tohoto zinkoveho zazraku pujdu, nebo zvolim nejakou osvedcenou metodu (natrit sasi Alkytonem).
LR 88 SIII "Koprivak"
Velorex 16/350
Tatra 603/II, model 1967
Ruzne zadokolky od Volva, serie 2,7,9

janci86
Příspěvky: 63
Registrován: 26 led 2014 09:40
auto: D2
Bydliště: NO
Kontaktovat uživatele:

Re: LR 88 SIII - Koprivak

#72 Příspěvek od janci86 » 05 kvě 2017 19:08

Naslapy som nepieskoval, ale zdrsnil som ich smirglom a nasledne odmastil.
Mozno to zdrsnenie nebolo oproti pieskovaniu dostatocne, neviem.
Moj nazor je ten, ze ak mam diel zaviezt niekam na pieskovanie, to ho rovno mozem zaviezt aj na zinkovanie.

Inak, sorry ze to tu plevelim s farbami, ale celkom ma z hladiska odolnosti zaujal Raptor U Pol, ma s nim niekto realnu skusenost?

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2894
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: LR 88 SIII - Koprivak

#73 Příspěvek od Neklan » 05 kvě 2017 19:12

Já nic moc, ale Kryten se na tom nadřel. Jinak ocelová kostra karoserie a šasi bylo stříkané zinkovým základem a přes to komaxit, dneska je to už 8 let, co se to dělalo, najelo to od té doby 60 tisíc km, z toho dvě kompletní zimy (na začátku, dneska už s tím jezdím cca 3 tisíce za rok a přes zimu spinká) a všechno drží bez známky koroze. Hliníkové karosářské části už na pár místech lehce pobublávají, ale do léta bych to chtěl mít opraveno.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: LR 88 SIII - Koprivak

#74 Příspěvek od MadTom » 05 kvě 2017 20:18

Já si myslím, že osobní informace a zkušenosti jsou to nejlepší. Co jsem viděl zinkové barvy, tak mechanicky odolné moc nebyly. A ano, hodit to do žárového zinku je nejlepší, ale ně všechno se dá. Takže použití jako opravný systém by nemuselo být špatné.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: LR 88 SIII - Koprivak

#75 Příspěvek od kryten » 05 kvě 2017 22:08

Trochu upřesním,chassis a ocelová kostra karosérie Neklanova RRC byla po vyvaření znovu načisto otryskána a nastříkána horkým zinkem(šopování) a následně lakována.V Neklanově případě podkladní a vrchní práškový vypalovaný lak,druhá možnost je základový epoxid Body 989 a vrchní polyuretan.
Mám tyhle metody osvědčené přes 20 let a fungují perfektně,Neklanův Range Rover je jedním z důkazů.
Co se týče oxidace,"probublávání"vnějších hliníkových dílů,je s tím trochu problém.Tam,kde jsou díly napadené hlubší oxidací se to těžko čistí jakoukoliv metodou,aby k další oxidaci nedocházelo.
Stejný epoxidový základ funguje dobře i na hliník,ale mám podezření,že v lakovně probrousí předem nazákladované díly na kritických místech před finálovým lakem tak,že vrchní barva jde přímo na hliník,případně na plnič a to postup oxidace nezastaví,jen přibrzdí.

Svedak
Příspěvky: 56
Registrován: 13 čer 2016 23:23
auto: LR 88 SIII
Bydliště: Turnov

Re: LR 88 SIII - Koprivak

#76 Příspěvek od Svedak » 05 kvě 2017 22:29

Diky vsem za postrehy. Ono preci jen osobni zkusenosti jsou neco jineho nez pohadky od dealeru barev....
LR 88 SIII "Koprivak"
Velorex 16/350
Tatra 603/II, model 1967
Ruzne zadokolky od Volva, serie 2,7,9

alberth
Příspěvky: 318
Registrován: 17 bře 2013 09:11

Re: LR 88 SIII - Koprivak

#77 Příspěvek od alberth » 05 kvě 2017 23:30

[quote=kryten post_id=398441 time=1494014883 user_id=
Co se týče oxidace,"probublávání"vnějších hliníkových dílů,je s tím trochu problém.Tam,kde jsou díly napadené hlubší oxidací se to těžko čistí jakoukoliv metodou,aby k další oxidaci nedocházelo.
Stejný epoxidový základ funguje dobře i na hliník,ale mám podezření,že v lakovně probrousí předem nazákladované díly na kritických místech před finálovým lakem tak,že vrchní barva jde přímo na hliník,případně na plnič a to postup oxidace nezastaví,jen přibrzdí.
[/quote]

protoze jsem se na to chystal zeptat ale otevrelo se to rychleji ..... neni casove/financne dil ktery "probublava" vymenit za novy, mene narocne nez jej opakovane opravovat ? nemam s tim toliko zkusenosti, ale u defa jenz pouzivam denne, se snazim o opravy .. hned.... ale pokud necham nastrikat zadni dvere a za dva dny jsou na nich puchyre, tak je asi jejich vymena levnejsi nez oprava kazdy rok. prave resim zda opravovat znovu nebo menit. jaka je tedy realita pro denni provoz... diky

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: LR 88 SIII - Koprivak

#78 Příspěvek od kryten » 06 kvě 2017 07:33

Výměna za nový díl by byla samozřejmě ideální,ale v případě RRC už nejsou dostupné a těžko se shání ze starých zásob.

alberth
Příspěvky: 318
Registrován: 17 bře 2013 09:11

Re: LR 88 SIII - Koprivak

#79 Příspěvek od alberth » 07 kvě 2017 08:30

měl jsem se zeptat dříve...

Odpovědět