Forest Rover

Předchůdci Defenderů a další veteráni

Moderátor: Rover

Zpráva
Autor
Sam

Forest Rover

#1 Příspěvek od Sam » 13 led 2008 23:23

Tak si asi neodpustím založit nové vlákno pro tohle autíčko. Jak jsem se dočetl dochovalo se jich pouze 10 ks. :( Nějak jsem se do něj zakoukal od počátku, kdy jsem začal propadat začce LR.

Jak tak hledám dlouhou SI občas si stáhnu i obrázky a odkazy na prodej krátkých...no a pak jednou.... :shock: .....našel jsem tuhle fotku :!: Je to ze stránek, kde jsou určená stará auta k prodeji.......... :evil: e-bay to není....

Dva měsíce se je snažím znovu objevit.........a jsem nucen obrátit se na pacienty: eliotte, rovere, krytene, či "jedničkáři" ......... :?: znáte ji někdo
Přílohy
forest!!!!!!!.jpg
forest!!!!!!!.jpg (49.71 KiB) Zobrazeno 10102 x

Sam

Re: Forest Rover

#2 Příspěvek od Sam » 13 led 2008 23:25

Při poslední konverzi dat zmizely zde publikované fotky :? ......... Tak ty co mám v archivu..... 8)
Přílohy
Forest_Rover_ 1.jpg
Forest_Rover_ 1.jpg (24.36 KiB) Zobrazeno 10100 x
Forest_Rover_ 2.jpg
Forest_Rover_ 2.jpg (23.29 KiB) Zobrazeno 10099 x
Forest _Rover_3.jpg
Forest _Rover_3.jpg (19.74 KiB) Zobrazeno 10099 x

Sam

Re: Forest Rover

#3 Příspěvek od Sam » 13 led 2008 23:27

A ještě dvě:
Přílohy
Forest_Rover_4.jpg
Forest_Rover_4.jpg (24.73 KiB) Zobrazeno 10097 x
Forest_Rover_5.jpg
Forest_Rover_5.jpg (26.52 KiB) Zobrazeno 10098 x

ATOL
Příspěvky: 410
Registrován: 09 úno 2007 14:27
tel.: 777 832 708
Bydliště: Vojnův Městec

#4 Příspěvek od ATOL » 13 led 2008 23:38

to by mě zajímalo, co to má za nápravy?
JEEP Wrangler Rubicon, JEEP Grand Cherokee, Polaris RZR 900 XP, Polaris Sportsman 850 XP,

Uživatelský avatar
1960SeriesII
Příspěvky: 3216
Registrován: 04 kvě 2007 07:45
tel.: 774747556
Bydliště: Přes kopec od Hořovic
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od 1960SeriesII » 16 led 2008 15:34

Nejmenuje se to náhodou správně Roadless Traction? :oops:
Naposledy upravil(a) 1960SeriesII dne 16 led 2008 15:39, celkem upraveno 1 x.
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"

Uživatelský avatar
1960SeriesII
Příspěvky: 3216
Registrován: 04 kvě 2007 07:45
tel.: 774747556
Bydliště: Přes kopec od Hořovic
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od 1960SeriesII » 16 led 2008 15:38

Jinak tadyhle je ta potvora v pohybu:
http://www.youtube.com/watch?v=iGLZkSHG-Sc
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"

Uživatelský avatar
Martin T
Příspěvky: 815
Registrován: 24 led 2007 22:57
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od Martin T » 16 led 2008 16:44

Ta fotka je z www.dunsfold.com sekce vehicle sales, ale ten forest rover na prodej bohužel není, ten je tam ve sbírce The Dunsfold collection, viz: http://www.dunsfoldcollection.co.uk/gallery4.shtml

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od eliott » 16 led 2008 20:18

Nezbývá, než postavit repliku :wink:

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

#9 Příspěvek od kryten » 16 led 2008 20:47

Hodně mě to láká,v horizontu několika let by to mohlo jít.
Pro začátek by to chtělo začít sbírat výkresy,fotky,dokumentaci a začít se koukat po nápravách a diskách.V ostatním bych neviděl problém(až na ten čas).Pomůžete při hledání dokumentace?
k.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od eliott » 16 led 2008 21:19

Disky poskytne zřejmě nějaký zemědělský stroj :lol:

Uživatelský avatar
Martin T
Příspěvky: 815
Registrován: 24 led 2007 22:57
Bydliště: Praha

#11 Příspěvek od Martin T » 16 led 2008 22:50

asi by bylo nejlepší zajet se podívat do Dunsfoldu, mají open weekend 13 a 14 září. zkusím napsat Bashallovi kvůli té dokumentaci.

Sam

#12 Příspěvek od Sam » 16 led 2008 23:12

Martin T píše:Ta fotka je z www.dunsfold.com sekce vehicle sales, ale ten forest rover na prodej bohužel není, ten je tam ve sbírce The Dunsfold collection, viz: http://www.dunsfoldcollection.co.uk/gallery4.shtml
Hm.. :evil: koukal jsem tam potom asi 3x a neviděl :roll: . Dík, to že není na prodej mi trochu ulehčilo :wink:

Sam

#13 Příspěvek od Sam » 16 led 2008 23:15

kryten píše:Hodně mě to láká,v horizontu několika let by to mohlo jít.
Pro začátek by to chtělo začít sbírat výkresy,fotky,dokumentaci a začít se koukat po nápravách a diskách.V ostatním bych neviděl problém(až na ten čas).Pomůžete při hledání dokumentace?
k.
No, mohli by jsme zkusit bratříčky. To už by jsme mohli mít hotové dílny a k zemědělským strojům a dílům mám blízko :wink:

Uživatelský avatar
1960SeriesII
Příspěvky: 3216
Registrován: 04 kvě 2007 07:45
tel.: 774747556
Bydliště: Přes kopec od Hořovic
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od 1960SeriesII » 17 led 2008 10:31

Tak už jsem se na toto téma vzdělal. Možná už to všichni víte, ale Forest-Rover byl postavený pro britskou lesnickou komisi jako vozidlo pro přejezd těžkého terénu. Dovoluje působivé křížení náprav, řízení však bylo "nejisté" a bylo třeba stanovit limit pro rychlost vozidla na silnicích (maximální rychlost je uváděna 45-55 km/h).

Správný/úplný název je Roadless Traction (výrobcem byla firma Roadless Traction Ltd., Hounslow, Middlesex) Forest-Rover (typ). Motor byl standardní benzínový 2,25 l (byl postaven také jeden s dvoulitrovým dieselem), standardní převodovka z SII (suffix 'c'), nádrž o kapacitě 68 litrů, nápravy vyrobené firmou Kirkstall Forge Engineering Ltd. Leeds (3.6:1 ratio with 3.6:1 planetary hub gears), ráfky z traktorů Ferguson s upravenými středy a pneumatikami 11.20" x 28" (jako možnost byly k dispozici i pneumatiky 10.00" x 28" nebo 13.5" x 28"), rozchod vpředu 76 palců, tj. 193 cm, vzadu 66 palců, tj. 167,6 cm (širší rozchod vpředu měl umožnit lepší poloměr otáčení). Uzávěrky diferenciálů nebyly montovány. Výroba začala roku 1961 (poté, co firma Land-Rover konverzi oficiálně posvětila), v letech 1963 a 1964 byly Land-Rover exportovaný do Kanady konvertován podobně také pro kanadskou lesnickou komisi, údajně to však není přímo Roadless-Traction, jinde se tvrdí, že se jednalo o stavebnici Forest-Roveru sestavenou v Kanadě.

Vyrobeno bylo pouze 9 kusů (ale také 15 sad náprav) této specifikace. Objevuje se i údaj o 20 kusech a o tom, že první vyrobené kusy měly modifikované nápravy GMC a modifikované bubnové brzdy z traktorů značky Ferguson.

Australská konverze pro provoz v australských Snowy Mountains (při budování tamní vodní elektrárny a přehrady na zachytávání vody z tajícího sněhu - mimochodem měli také Series I a je o tom krásné video) měla standardní diferenciály a nápravy se samodomo podložkami umožňujícími použití velkých kol a pneumatik z traktorů Ferguson.

Na internetu se objevuje pán z Falklandských ostrovů, jehož rodina si Forest-Rover pořídila jako nový (tehdy stál 2300 liber, tj. téměř třiapůlnásobek ceny běžné 88" a víc než mnohé běžné traktory) a stále ho vlastní. Jeho otec byl na dnu otevřených dveří pořádaném firmou Land-Rover u Solihullu (ve starých filmech je tam vidět Cuthbertson, jak projíždí opravdu VELKOU kaluží) a nakonec si vybral místo Cuthbertsonu Forest-Rovera. Prý je dobře, že si jeho otec nepořídil Cuthbertson, protože ty potvory si dávají spojky k snídani a na otočení potřebují fotbalové hřiště na šíř :lol:

Ten pán píše o tom, jak dříve, když z města k farmám ještě nevedly silnice, čekali lidi v zimě ve městě na jeho otce, až se vypraví směrem ke své farmě, aby mohli co nejdál jet za ním v koloně a aby je vytáhl, když ve sněhu zapadnou :)

Jejich auto má prý "deluxe cab", s plachtou vzadu, Capstan winch a držákem na rezervu - pořád má ještě původní Dunlopy a na nich ještě dvě třetiny vzorku :shock:

Různé zdroje se v údajích liší, ale pokusil jsem se dát dohromady to, co se opakuje alespoň ve dvou z nich. Tady je ještě pár fotek pro krytena, aby mohl začít už letos :wink:
Přílohy
RTFR3.jpg
RTFR3.jpg (204.15 KiB) Zobrazeno 9927 x
RTFR2.jpg
RTFR2.jpg (203.92 KiB) Zobrazeno 9927 x
RTFR1.jpg
RTFR1.jpg (207.04 KiB) Zobrazeno 9927 x
Naposledy upravil(a) 1960SeriesII dne 17 led 2008 10:33, celkem upraveno 1 x.
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"

Uživatelský avatar
1960SeriesII
Příspěvky: 3216
Registrován: 04 kvě 2007 07:45
tel.: 774747556
Bydliště: Přes kopec od Hořovic
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od 1960SeriesII » 17 led 2008 10:32

...
Přílohy
roadless11.jpg
(62.43 KiB) Staženo 2765 x
RTFR5.jpg
RTFR5.jpg (201.97 KiB) Zobrazeno 9924 x
RTFR4.jpg
RTFR4.jpg (203 KiB) Zobrazeno 9920 x
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3469
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Land Jirka » 17 led 2008 11:02

Takže mechanika stejná, jen jiný převody v difu. Místo 4,7/1 je tam 3,6/1.
I když na těch fotkách jsou celý nápravy z něčeho jinýho a ještě vyztužený.

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

#17 Příspěvek od kryten » 17 led 2008 20:45

Krásný elaborát,Honzo!To jsem teda nečekal :mrgreen:
Začít letos vzhledem k současné rozpracovanosti ale opravdu nemůžu :cry:
Ale začít shánět pro začátek nápravy,to by šlo-bohužel se neseženou origo tak alespoň nějaké co nejpodobnější-věřím že něco vyšťouráme.
Ale rám,bulkhead,truck cab,motor,převodovku a podobné drobnosti už mám,dneska jsem se koukal :lol:
k.

kubes
Příspěvky: 203
Registrován: 21 bře 2007 14:03

#18 Příspěvek od kubes » 17 led 2008 21:32

Jak to tak vyjmenováváš, co už je k dispozici, tak mě přijde, že kromě náprav a páru drobností, už skoro všechno máš. Když by ses do toho pustil, tak zase nemůžeš vylepšovat Sněhurku.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od eliott » 17 led 2008 21:40

...musím nahlásit, že nápravy má :lol:

kubes
Příspěvky: 203
Registrován: 21 bře 2007 14:03

#20 Příspěvek od kubes » 17 led 2008 21:51

Jestli má nápravy, chybějí jen drobnosti. Může se začít hned, nebo alespoň co nejdříve. :D

Odpovědět