Stránka 3 z 3

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

Napsal: 28 lis 2016 21:19
od Poly
kamca píše:Rád bych se zeptal, zda konverze jak je popsaná v tomto příspěvku přispěje k větší spolehlivosti žhavícího systému?
http://www.seriesdiesellandrover.com/Gl ... rsion.html

Pokud ano, dá se někde uvedený kit sehnat či je možno to udělat doma? Jde mně především o to, aby systém byl co nejjednodušší a nejspolehlivější.
Je tedy lepší ponechat starý systém zapojení do serie a jen ho zrenovovat, či zapojit svíčky paralerně? Budu nechávat dělat celou novou elektriku, tak bych to rád udělal při jednom.

Děkuji


Asi ti odpoví někdo povolanější...

Každopádně jsem řešil totéž asi před půl rokem a vpodstatě mi z toho vyšlo, že svíčky do serie mají hned dvě nevýhody...

1) jsou stavěné na malé napětí a když odejdou, tak nebudou tak snadno k sehnání... (doměnka )

2) když přestane fungovat jedna, nežhaví žádná


Já nakonec zvolil zachování původního zapojení a funguje to překvapivě dobře.

Pro potřeby delšího cestování bych radši volil paralelní.. přecijen je to asi větší jistota.

BTW: někde na fóru jsou velmi dobře popsané rozdíly obou zapojení.. tuším, že nejlépe to vysvětlil MadTom


Jirka

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

Napsal: 28 lis 2016 21:33
od MadTom
Vysvětlovat nebudu nic. To důležité už tu padlo - je potřeba používat takové žhavící svíčky, které jsou sehnatelné. Nevím jak u série, ale všechny současná auta mají žhavící svíčky paralelní - tedy jeden pól je jejich obal, kterým jsou našroubované do bloku motoru. Druhej pól je na kontaktu svíčky, ty jsou všechny spojené dohromady a přes relé se připnou na 12V. Jednoduché elegantní a funkční.
70A relé je také docela běžná věc, stejně tak 100A pojistky.
Další výhodou je jednoduchá elektroinstalace - méně konektorů, méně drátů, protože blok motoru je už na baterku připojenej kvůli startéru případně alternátoru.

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

Napsal: 28 lis 2016 21:45
od Poly
[quote="MadTom"]Vysvětlovat nebudu nic.

Nemyslel jsem to zle... :Sorry:

Jen v jednom historickém vlákně jsi to jako jediný schopně popsal... Tak jsem to připoměl, aby to Kamil mohl zkusit najít.



Jirka

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

Napsal: 28 lis 2016 22:51
od MadTom
Já taky ne, ono to důležité už totiž padlo.

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

Napsal: 29 lis 2016 04:39
od juango
Všechno důležité již bylo řečeno! Sady na úpravu stávajícího žhavení (ze starého na nový typ)se běžně prodávají na eBay, původní (starý typ) žhavící svíčky 1,7V Champion jsem sehnal ve výprodeji na Aukru. Používají je i staré Mercedesy, ale tyto svíčky Bosch jsou neskutečně drahé. Pak jsou ještě Beru.

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

Napsal: 29 lis 2016 07:40
od kamca
Super, díky moc. Potřeboval jsem vědět, že úprava na zapojení paralelní je smysluplná a nepřidělám si tím víc problémů než užitku.