Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

Předchůdci Defenderů a další veteráni

Moderátor: Rover

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Poly
Příspěvky: 106
Registrován: pon říj 11, 2010 11:20
auto: SIII_88, SIII_109STW
Bydliště: Šumperk

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

#41 Příspěvek od Poly » pon lis 28, 2016 21:19

kamca píše:Rád bych se zeptal, zda konverze jak je popsaná v tomto příspěvku přispěje k větší spolehlivosti žhavícího systému?
http://www.seriesdiesellandrover.com/Gl ... rsion.html

Pokud ano, dá se někde uvedený kit sehnat či je možno to udělat doma? Jde mně především o to, aby systém byl co nejjednodušší a nejspolehlivější.
Je tedy lepší ponechat starý systém zapojení do serie a jen ho zrenovovat, či zapojit svíčky paralerně? Budu nechávat dělat celou novou elektriku, tak bych to rád udělal při jednom.

Děkuji


Asi ti odpoví někdo povolanější...

Každopádně jsem řešil totéž asi před půl rokem a vpodstatě mi z toho vyšlo, že svíčky do serie mají hned dvě nevýhody...

1) jsou stavěné na malé napětí a když odejdou, tak nebudou tak snadno k sehnání... (doměnka )

2) když přestane fungovat jedna, nežhaví žádná


Já nakonec zvolil zachování původního zapojení a funguje to překvapivě dobře.

Pro potřeby delšího cestování bych radši volil paralelní.. přecijen je to asi větší jistota.

BTW: někde na fóru jsou velmi dobře popsané rozdíly obou zapojení.. tuším, že nejlépe to vysvětlil MadTom


Jirka

MadTom
Příspěvky: 8884
Registrován: čtv lis 06, 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

#42 Příspěvek od MadTom » pon lis 28, 2016 21:33

Vysvětlovat nebudu nic. To důležité už tu padlo - je potřeba používat takové žhavící svíčky, které jsou sehnatelné. Nevím jak u série, ale všechny současná auta mají žhavící svíčky paralelní - tedy jeden pól je jejich obal, kterým jsou našroubované do bloku motoru. Druhej pól je na kontaktu svíčky, ty jsou všechny spojené dohromady a přes relé se připnou na 12V. Jednoduché elegantní a funkční.
70A relé je také docela běžná věc, stejně tak 100A pojistky.
Další výhodou je jednoduchá elektroinstalace - méně konektorů, méně drátů, protože blok motoru je už na baterku připojenej kvůli startéru případně alternátoru.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Poly
Příspěvky: 106
Registrován: pon říj 11, 2010 11:20
auto: SIII_88, SIII_109STW
Bydliště: Šumperk

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

#43 Příspěvek od Poly » pon lis 28, 2016 21:45

[quote="MadTom"]Vysvětlovat nebudu nic.

Nemyslel jsem to zle... :Sorry:

Jen v jednom historickém vlákně jsi to jako jediný schopně popsal... Tak jsem to připoměl, aby to Kamil mohl zkusit najít.



Jirka

MadTom
Příspěvky: 8884
Registrován: čtv lis 06, 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

#44 Příspěvek od MadTom » pon lis 28, 2016 22:51

Já taky ne, ono to důležité už totiž padlo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
juango
Příspěvky: 59
Registrován: úte čer 24, 2014 05:34
auto: light III,truck III
Bydliště: OSTRAVA

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

#45 Příspěvek od juango » úte lis 29, 2016 04:39

Všechno důležité již bylo řečeno! Sady na úpravu stávajícího žhavení (ze starého na nový typ)se běžně prodávají na eBay, původní (starý typ) žhavící svíčky 1,7V Champion jsem sehnal ve výprodeji na Aukru. Používají je i staré Mercedesy, ale tyto svíčky Bosch jsou neskutečně drahé. Pak jsou ještě Beru.

Uživatelský avatar
kamca
Příspěvky: 569
Registrován: stř dub 01, 2009 22:28
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

#46 Příspěvek od kamca » úte lis 29, 2016 07:40

Super, díky moc. Potřeboval jsem vědět, že úprava na zapojení paralelní je smysluplná a nepřidělám si tím víc problémů než užitku.

Odpovědět