Stránka 2 z 3

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

Napsal: 06 bře 2015 09:09
od eliott
juango píše:U nás na ocelárně ještě jezdí T55
A celý by odvézt nešel :lol: ?

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

Napsal: 06 bře 2015 11:37
od 1960SeriesII
Když chvíli počkáme, tak sem Putin naveze spoustu náhradních dílů :lol:

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

Napsal: 06 bře 2015 11:47
od juango
Kdysi tam stávaly řady t34,54,55 i úplně nových na náhradní díly a přestavby na tankozery. Tankozery se používaly na hrnutí na haldách a dodnes se využívají na vyhrnování žhavé strusky z pod ocelářských pecí. Za komunistů tam šlo sehnat cokoliv i celý motor. Kradly se upálené hlavně na sloupy - má je i můj soused. Všude po fabrice se válely zbytky pásů a sundané věže - to by měli naši nepřizpůsobiví občané radost. Dnes je všechno jinak, ale zkusím se poptat. Jednou ujel tank s dílny, projel zdí a zastavil se až o vagóny v kolejišti, protože mu začaly prokluzovat pásy na kolejích. Díra se zazdila, vagóny nakolejily a nikdo z toho nedělal estrádu. Nespravedlivé je, že se bojová technika musí kupovat přes překupníky, kteří mají licenci a nejde to přímo od armády (oni si pak přirazí několik set procent navíc) a tak tu žijeme a bojujeme.

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

Napsal: 06 bře 2015 12:21
od eliott
No, to koneckonců právě vyplouvá na povrch, jak ty obchody probíhají. A jak se všichni tváří hrozně překvapeně :lol: :lol: .

No nic. Kdybys narazil na jakýkoli přebytečný díl tanku, dej vědět, určitě ho budu potřebovat :devil

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

Napsal: 06 bře 2015 12:22
od Tazik1992
juango píše: Jednou ujel tank s dílny, projel zdí a zastavil se až o vagóny v kolejišti
Koukam, že u Vás na dílně musí bejt veselo. A v "poddílní" ještě víc :rofl
eliott píše:dokázal be někdo sehnat něco z tohoto?
Eliotte, Ty stavíš tank? Nebo jde o nějakou konverzi, něco jako RusRover :grin:
No na jih od jednoho města na Vysočině je opravárenský podnik naší army. Spíš je to vrakoviště. Tušim, že sem tam na ploše viděl i několik vyřazených VT-34. Třeba by se slitovali ...

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

Napsal: 06 bře 2015 12:47
od juango
Štve mě za kolik se prodává např. BVP a v nákupu stojí cca 60.000,-Kč včetně DPH. P

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

Napsal: 06 bře 2015 13:02
od eliott
juango píše:Štve mě za kolik se prodává např. BVP a v nákupu stojí cca 60.000,-Kč včetně DPH. P
No jasně, obchodovat s armádními přebytky je zlatý důl, ale jen pro vyvolené. Ale když dojde k výměně vládních struktur, mění se i vyvolení :Ale fuuj:

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

Napsal: 06 bře 2015 13:09
od juango
Na T34 mám momentálně doma jen čepy pásů, které používám jako sekáče - nevím jak to ti soudruzi dělali, ale lepší materiál jsem na sekáč ještě neměl. P

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

Napsal: 06 bře 2015 13:14
od eliott
juango píše:Na T34 mám momentálně doma jen čepy pásů, které používám jako sekáče - nevím jak to ti soudruzi dělali, ale lepší materiál jsem na sekáč ještě neměl. P
A nemáš jich zbytečně moc? Mám několik článků, ale nemám to čím spojit. Prodáš? Případně vyměníš za čepy do T55? Ty jsem viděl na Aukru

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

Napsal: 06 bře 2015 13:39
od VencaZE
Pardon za OT, ale co se týká startu klikou... No prostě mi to nedá:
https://www.youtube.com/watch?v=0TV2l6TOuGA

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

Napsal: 06 bře 2015 15:51
od juango
Kdyby byly nepoužité tak ti je daruji, ale bohužel jsem je nechal v práci překovat. Jinak u nás na Opavsku stojí docela dost T34rek volně v polích a u pevností ( to není návod aby jsi je rozebral). Například za Darkovičkama. Jak bude pěkně tak se tam protáhnu na kole a udělám pár fotek. Jinak krásné video!

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

Napsal: 08 bře 2015 17:13
od Kangaroo
Ještě k tomu startu klikou: na podzim jsme se snažili s kamarádem nastartovat stabilák Lorenz (dvoudobý jednoválec diesel) ketrý poháněl celý mlýn. Motor 50 let stál a neběžel. Klikou jsme to fakt nedokázali a nakonec jsme použily elektrický motor a řemen. Komprese byla obrovská, když to nejsilnější z nás roztočil co to šlo, zavřeli jsme dekompresor a klika se vrátila (jen vzduchem bez zážehu a hodila ho na zed.
Motor se rozběhl neskutečně tiše a hladce. No prostě 100 let stará poctivá kovářská práce.
https://www.youtube.com/watch?v=QQ_Ze0QNjSM
https://www.youtube.com/watch?v=uBf_WI2kRtA

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

Napsal: 08 bře 2015 21:27
od eliott
juango píše:Kdyby byly nepoužité tak ti je daruji, ale bohužel jsem je nechal v práci překovat. Jinak u nás na Opavsku stojí docela dost T34rek volně v polích a u pevností ( to není návod aby jsi je rozebral). Například za Darkovičkama. Jak bude pěkně tak se tam protáhnu na kole a udělám pár fotek. Jinak krásné video!
Neboj, vím o nich :devil . A pokud vím, tak před 20ti lety byly některé k odvozu, nějaká SU85 nebo SU100 snad měla být i n nějaké rokli plné odpadků...

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

Napsal: 09 bře 2015 07:57
od juango
Jak se částečně likvidoval pomník v Hrabyni tak toho bylo k odvezení docela dost. Součástí pomníku byl i statek na druhé straně cesty a u něho na zahradě bylo museum vojenské techniky. Velmi rád jsem tam se synem chodil. Později tam byl bazar pneu a disků. P

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

Napsal: 09 bře 2015 14:59
od juango
Přidávám video svého dvoutaktního diesela + start.

https://www.youtube.com/watch?v=O1AL1RyPL3E

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

Napsal: 20 čer 2016 10:20
od juango
Tak konečně jsem k původnímu tématu přidal slíbené video. Budu rád když se vám bude líbit.


https://www.youtube.com/watch?v=hT-i2Y21ej8

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

Napsal: 20 čer 2016 10:38
od Rover
Paráda, obě videa...

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

Napsal: 28 lis 2016 19:45
od kamca
Rád bych se zeptal, zda konverze jak je popsaná v tomto příspěvku přispěje k větší spolehlivosti žhavícího systému?
http://www.seriesdiesellandrover.com/Gl ... rsion.html

Pokud ano, dá se někde uvedený kit sehnat či je možno to udělat doma? Jde mně především o to, aby systém byl co nejjednodušší a nejspolehlivější.
Je tedy lepší ponechat starý systém zapojení do serie a jen ho zrenovovat, či zapojit svíčky paralerně? Budu nechávat dělat celou novou elektriku, tak bych to rád udělal při jednom.

Děkuji

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

Napsal: 28 lis 2016 20:08
od Poly
...

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

Napsal: 28 lis 2016 20:12
od Pama
[quote="juango"]T 34 se dá údajně nastartovat stlačeným vzduchem z tlakové láhve vedle řidiče, ale v životě jsem neviděl tímto způsobem nastartovat studený motor. Tatra 111 12V má také kliku, ale nastartovat studený motor by nezvládl ani superman. V zimě se T 34 plnily horkou vodou, jakmile motor chytil většinou se ustřihla hřídelka olejového čerpadla. Startovali jsme je v zimě každý den jako tankozery na práci - i tak se dá využít nepotřebná bojová technika. S tím Tigrem bych tomu věřil pokud je motor ohřátý nějakým způsobem - nouzový start v boji pokud selže elektroinstalace. Dnešní tanky ani neví co to je. U T 34 myšlenka dobrá, protože je to vodou chlazený diesel a tudíž nepotřebuje ke svému chodu AKU. P[/quote]

I T55am2 ve sve przencce jsme startovali nekolika moznymi zpusoby, nejbezneji kombinovane, tedy elektrostarterem spolecne s roztacenim stlaceneho vzduchu.

Letos jsme s juniorem vyjizdeli s LR101 a byla slaba baterka, synovec se se synem prsili, ze to roztoci klikou, vysmal jsem se jim.
Oni chytli za kliku a Forward sel na drc.......