Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

Předchůdci Defenderů a další veteráni

Moderátor: Rover

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
juango
Příspěvky: 59
Registrován: úte čer 24, 2014 05:34
auto: light III,truck III
Bydliště: OSTRAVA

Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

#1 Příspěvek od juango » pon bře 02, 2015 11:23

Zdravím,
mám na Vás technický dotaz ohledně žhavení motoru 2,25 diesel. Na fóru jsem se dočetl, že spínací skříňka má ještě jednu polohu mezi zapnutím zapalování a polohou start. Můžete mi prosím k tomu sdělit nějaké podrobnosti. Myslel jsem si, že když mi auto nežhaví, tak mám spálenou žhavící svíčku - mám staré provedení zapojení do série a žhavící svíčky 1,7V včetně odporové spirály.
Můžete mi popsat správný způsob žhavení a není mi jasné, jak se žhavení vypne - u moderních aut je žhavící relé, které určuje dobu žhavení?


Moc děkuji Pavel
Naposledy upravil(a) juango dne pon bře 02, 2015 16:09, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
budsky
Příspěvky: 176
Registrován: stř říj 14, 2009 11:42
auto: SIIA;Discovery I
Bydliště: Vrátkov a ted i Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Žhavení 2,25 diesel

#2 Příspěvek od budsky » pon bře 02, 2015 14:38

je to dělané tak,že to žhaví jen v té mezipoloze,je to napojené přes spínačku rovnou,čím déle to držíš v mezipoloze,tak dlouho to žhaví¨,je to indikováno kontrolkou na palubce

Uživatelský avatar
juango
Příspěvky: 59
Registrován: úte čer 24, 2014 05:34
auto: light III,truck III
Bydliště: OSTRAVA

Re: Žhavení 2,25 diesel

#3 Příspěvek od juango » pon bře 02, 2015 16:01

Moc chci i touto cestou poděkovat Alešovi za opravdu vyčerpávající odpověď - opravdu mi to moc pomohlo. Bylo zasláno jako soukromá zpráva.


S pozdravem Pavel

Uživatelský avatar
juango
Příspěvky: 59
Registrován: úte čer 24, 2014 05:34
auto: light III,truck III
Bydliště: OSTRAVA

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

#4 Příspěvek od juango » pon bře 02, 2015 16:14

Ještě se chci zeptat jaké máte zkušenosti se startem ručně klikou. Zkoušel jsem to jen tak bez zapnutého zapalování a byl jsem překvapený jakou má motor kompresi. Sotva jsem to protočil a myslím si, že nejsem žádný slaboch. Mám motor 2,25 Petrol, 8:1, 3x uložená klika. Zajímalo by mě zda někdo z Vás tento motor startuje běžně klikou.

Díky Pavel

Uživatelský avatar
juango
Příspěvky: 59
Registrován: úte čer 24, 2014 05:34
auto: light III,truck III
Bydliště: OSTRAVA

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

#5 Příspěvek od juango » úte bře 03, 2015 17:52

Vidím, že se v dnešní době nechce nikomu startovat ručně klikou. Eliott zastává názor, že to jde poměrně snadno. Naopak Rover sdílí můj názor, že pokud má motor slušné komprese, tak to není zase až tak jednoduché. Jestli to vychytám, tak natočím časem nějaké video ručního startu klikou.

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 4794
Registrován: úte říj 10, 2006 14:56
tel.: 736173373
Bydliště: Pod hradem Kumburkem
Kontaktovat uživatele:

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

#6 Příspěvek od Rover » úte bře 03, 2015 19:17

A úplně nejhorší je startovat klikou auto, které má capstan winch, to je mazec... :) Taky moc nejde startovat klikou auto, které třeba potřebuje teplé déle točit, to se pak klikou utočit moc nedá...
1969 LR S2A 88", 1969 Ford Cortina Mk2, 1976 Ford Capri Mk2, 1980 Castleton Rovana Caravan, 1983 LR 110 HiCap, 1992 Range Rover Classic V8 4.6, 1999 Rover 75 2.0 KV6

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 10082
Registrován: sob led 06, 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: 10x LAND ROVER
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

#7 Příspěvek od eliott » úte bře 03, 2015 22:05

Startoval jsem klikou asi tři benzínové Serie a nikdy mi to nijak těžké nepřišlo. Chtěl bych vidět, jak se startuje klikou V3S, kliku má :lol:
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
juango
Příspěvky: 59
Registrován: úte čer 24, 2014 05:34
auto: light III,truck III
Bydliště: OSTRAVA

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

#8 Příspěvek od juango » stř bře 04, 2015 06:44

Na vojně nás donutili udělat pokus a protočit studený motor ( v zimě) na PV3S. Vybrali nejsilnějšího chlapa na rotě (mimochodem veterináře, který v civilu zvládal i býky), který měřil přes dva metry a vážil 120kg - vše pouze svaly. Motor jako jediný protočil 4x dokola. U PV3S klika není určena ke startování, ale k odlepení studeného motoru a seřizování ventilů. Mého posledního LR SIII mi více méně vnutil kamarád. Stál více jak dva roky na dešti a sněhu - avšak po zapojení AKU chytl napoprvé. Na startér chytá velmi dobře a proto jsem se rozhodl zkusit ho startovat klikou. Miluji stroje, které jdou startovat jen za pomoci lidské síly. Kdyby měl někdo zájem, tak mám na YouTube video - MOTOROBOT M6 studený start. Start dieselu bez AKU, bez žhavení, pouze doutnák a lidská síla. Pro zajímavost má tento výkonný stroj spotřebu 0,6l nafty na 1 hodinu práce. To se dnešním výrobcům ani nesnilo. Ještě pro upřesnění - stroj stál 30 let ve stodole kde spadla střecha a po očištění, výměně palivového filtru byl schopen provozu.

Zdraví Pavel

Uživatelský avatar
juango
Příspěvky: 59
Registrován: úte čer 24, 2014 05:34
auto: light III,truck III
Bydliště: OSTRAVA

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

#9 Příspěvek od juango » stř bře 04, 2015 07:00

Odpověď na Roverovu reakci - vozy vybavené ,, lodním navijákem" mají jinou startovací kliku. Tyto navijáky včetně start kliky prodává můj kolega v německu. Pavel

Uživatelský avatar
Trewor - ségra
Příspěvky: 248
Registrován: ned úno 10, 2013 11:45
auto: bez landroveru
Bydliště: Praha

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

#10 Příspěvek od Trewor - ségra » stř bře 04, 2015 10:40

Když se chce, jde natočit všechno.
https://www.youtube.com/watch?v=ROnb5ouBjNc[/youtube]
A to tam maj původní 21l HL210 vyměněnej za 23l HL230

Uživatelský avatar
juango
Příspěvky: 59
Registrován: úte čer 24, 2014 05:34
auto: light III,truck III
Bydliště: OSTRAVA

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

#11 Příspěvek od juango » stř bře 04, 2015 11:09

Na Tigru pouze protáčí motor přes dekompresor aby nasál směs do válců - pak startuje startérem. Takto se daly nastartovat i Zetory vybavené dekompresorem. Pavel

Uživatelský avatar
Trewor - ségra
Příspěvky: 248
Registrován: ned úno 10, 2013 11:45
auto: bez landroveru
Bydliště: Praha

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

#12 Příspěvek od Trewor - ségra » stř bře 04, 2015 13:48

Obrázek
Je možný, že to tak měly starší kusy s HL210 ale tady je motor z dvojky a ten jsem viděl tak jak je na obrázku.
Vzadu na motoru se klikou roztáčí setrvačník který přes řeťez pohání hřídel, která jde skrz olejovou vanu, přes převod na mag. spojku a na setrvačník motoru. Přímo pod ním je el.startér. Obojí je od Bosche.

Uživatelský avatar
juango
Příspěvky: 59
Registrován: úte čer 24, 2014 05:34
auto: light III,truck III
Bydliště: OSTRAVA

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

#13 Příspěvek od juango » stř bře 04, 2015 16:05

T 34 se dá údajně nastartovat stlačeným vzduchem z tlakové láhve vedle řidiče, ale v životě jsem neviděl tímto způsobem nastartovat studený motor. Tatra 111 12V má také kliku, ale nastartovat studený motor by nezvládl ani superman. V zimě se T 34 plnily horkou vodou, jakmile motor chytil většinou se ustřihla hřídelka olejového čerpadla. Startovali jsme je v zimě každý den jako tankozery na práci - i tak se dá využít nepotřebná bojová technika. S tím Tigrem bych tomu věřil pokud je motor ohřátý nějakým způsobem - nouzový start v boji pokud selže elektroinstalace. Dnešní tanky ani neví co to je. U T 34 myšlenka dobrá, protože je to vodou chlazený diesel a tudíž nepotřebuje ke svému chodu AKU. P

Uživatelský avatar
juango
Příspěvky: 59
Registrován: úte čer 24, 2014 05:34
auto: light III,truck III
Bydliště: OSTRAVA

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

#14 Příspěvek od juango » čtv bře 05, 2015 09:02

Omlouvám se všem příznivcům LR, že jsme od startování LR odbočili přes PV3S až k tankům. Poslední věc k Tigrovi, návod k obsluze str.20 - zimní start. Kolega si může v příloze prostudovat. P
Přílohy
TIGER START.jpg

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 2346
Registrován: sob kvě 17, 2008 13:51
tel.: 602 550 993
auto: D110, D1,P38,R45
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

#15 Příspěvek od VencaZE » čtv bře 05, 2015 13:58

Já jednou startoval starý stabilní nafťák přikurtovaný na paletě. Jak to potvora chytlo, jsem se lekl a zůstala mi v tom ta klika. Měl jsem nastavenou plnou dodávku paliva a kvůli točící se klice jsem nemohl ubrat. Tak jsem utekl do bezpečí, popřemýšlet, jak ten krám zastavit, aby ta případně letící klika nikoho nezabila. Nakonec jsem asi čtyřmetrovou vodovodní trubkou strhnul hadičku k čerpadlu a teprv to zdechlo. Pak jsem to peklo radši prodal :grin: .
Urbanovi Pneu&Cars, údržba a opravy LR, diagnostika LYNX, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
juango
Příspěvky: 59
Registrován: úte čer 24, 2014 05:34
auto: light III,truck III
Bydliště: OSTRAVA

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

#16 Příspěvek od juango » čtv bře 05, 2015 14:19

Když se to umí, tak to vypadá jednoduše jako na mém videu s motorobotem. Je třeba si uvědomit, že diesel pokud má chytit tak musí mít pořádnou kompresi. Klikou bych si ho nedovolil startovat - je na to upozornění v návodě na obsluhu. Klika i otvor musí být čistý a namazaný! To video jsem natočil proto, že na fóru o traktorech řešili jestli to jde nebo ne. Někdo tvrdil, že to zvládne 15letý kluk, někdo, že to nejde vůbec. Ten co mi motorobota prodal ho startoval roztažením TK 14kou a strašně se divil, že ho startuji bez problémů řemenem. V žádném případě nestartujte klikou Land Rovera s dieselovým motorem - je na to důrazné upozornění i v manuálu !!! P

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 10082
Registrován: sob led 06, 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: 10x LAND ROVER
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

#17 Příspěvek od eliott » pát bře 06, 2015 08:12

Koukám, že je to tady samý odborník na tankové motory, dokázal be někdo sehnat něco z tohoto?
http://www.armyburza.cz/inzerat/dily-motoru-t-34
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
juango
Příspěvky: 59
Registrován: úte čer 24, 2014 05:34
auto: light III,truck III
Bydliště: OSTRAVA

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

#18 Příspěvek od juango » pát bře 06, 2015 08:19

Bohužel u nás všechno po roce 1989 co se týkalo T34 skončilo ve vysokých pecích. Novodobému kapitalismu již tyto stroje nevyhovovaly. P

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 10082
Registrován: sob led 06, 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: 10x LAND ROVER
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

#19 Příspěvek od eliott » pát bře 06, 2015 08:22

juango píše:Bohužel u nás všechno po roce 1989 co se týkalo T34 skončilo ve vysokých pecích. Novodobému kapitalismu již tyto stroje nevyhovovaly. P
To, to jsem zjistil... Ono by to mělo pasovat i z novějších tanků, či jné techniky kde je motor V12
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
juango
Příspěvky: 59
Registrován: úte čer 24, 2014 05:34
auto: light III,truck III
Bydliště: OSTRAVA

Re: Žhavení 2,25 diesel a start 2,25 petrol klikou

#20 Příspěvek od juango » pát bře 06, 2015 08:54

U nás na ocelárně ještě jezdí T55, ale nevím jestli se tam dá ještě něco sehnat. Za komunistů jsem potřeboval dynamo na t34 - dostal jsem nové zadarmo, ale ta doba už je pryč. P

Odpovědět