Pamatuji si jako dnes, když to stálo za sociku v Dejvicích před dnešním divadlem Spejbla a Hurvínka a my pod tím lezli s kamarádama po čtyřech a slintali a slintali... tenhle sen jsem si ještě nesplnil.kryten píše:Mě už se tohle líbí dlouho,za malé peníze hezké auto.Jsou levné pořád,a možná ještě trochu šly dolů,je jich hodně.
Ještě se mi líbí tohle:
http://www.carandclassic.co.uk/car/C408058
S motorem V8 jako v Range Roveru
k.
SIII 109 SW county
Moderátor: Rover
- minerva
- Příspěvky: 395
- Registrován: 21 dub 2010 14:12
- tel.: 777246261
- auto: LR Minerva,D1V8SE
- Bydliště: Jabkenice
Re: SIII 109 SW county
Divoch
- Trewor - ségra
- Příspěvky: 251
- Registrován: 10 úno 2013 11:45
- auto: D2
- Bydliště: Praha
Re: SIII 109 SW county
Včera ráno jsem si šťastnej došel na bohdalec pro značky a chtěl je večer namontit a konečně se projet.
No samo, že prd a ve 4 se to v práci po.. a seděl jsem u toho do rána
navrch mi fotku ve vet. průkazu nalepili na a platnost testace napsali do 1.5.2014 místo 15
No samo, že prd a ve 4 se to v práci po.. a seděl jsem u toho do rána
navrch mi fotku ve vet. průkazu nalepili na a platnost testace napsali do 1.5.2014 místo 15
Re: SIII 109 SW county
úřad nezklame, hodně sil a pevné nervy
Zatím mám Land Rover jen v hlavě, ale nákaza je to značná !
- Trewor - ségra
- Příspěvky: 251
- Registrován: 10 úno 2013 11:45
- auto: D2
- Bydliště: Praha
Re: SIII 109 SW county
Včera jsem strávil první příjemný odpoledne a první projžďku se 109.
Motor jede příliš bohatě a uchlastává se.
Potřebuju radu zkušených. Bohatost nastavím tady tim šroubem vzadu na karbci Stromberg 175CD? Po směru hod. ručiček bohatší. Proti směru chudší?
S elektrem bude víc srandy než jsem si myslel. V pohodě jsou jen světla. Blinkr jde jen levej a místo blikání svítí. Nejlíp asi natahat elektriku komplet nově, což se mi vůbec nechce.
Pak jsou tu další věci jako, že zadní tlumič výfuku je dole děravej. Tečou kule př. nápravy. Šrouby vršku dveří jsou zarezlý a já tu mam jen malý nářadí takže jsem provizorně zalepil původní sklo tavnym lepidlem.
Ale třebas topení jede dobře. I když nejde ovládat táhlem, páč se s nim tlačí, což vymyslel fakt blb a přišlo jim to tak super, že to tak je i v Defíkovi. Ale zdá se mi, že je větrák ovládanej jen ON/OFF místo aby měl dva stupně.
Dál...
Vzduchovej filtr nějak upravujete/udržujete?
V manuálu je umejt benzínem a vyměnit za 0,85l motorovýho oleje...to držíte nebo lejete nějakej levnej?
Motor jede příliš bohatě a uchlastává se.
Potřebuju radu zkušených. Bohatost nastavím tady tim šroubem vzadu na karbci Stromberg 175CD? Po směru hod. ručiček bohatší. Proti směru chudší?
S elektrem bude víc srandy než jsem si myslel. V pohodě jsou jen světla. Blinkr jde jen levej a místo blikání svítí. Nejlíp asi natahat elektriku komplet nově, což se mi vůbec nechce.
Pak jsou tu další věci jako, že zadní tlumič výfuku je dole děravej. Tečou kule př. nápravy. Šrouby vršku dveří jsou zarezlý a já tu mam jen malý nářadí takže jsem provizorně zalepil původní sklo tavnym lepidlem.
Ale třebas topení jede dobře. I když nejde ovládat táhlem, páč se s nim tlačí, což vymyslel fakt blb a přišlo jim to tak super, že to tak je i v Defíkovi. Ale zdá se mi, že je větrák ovládanej jen ON/OFF místo aby měl dva stupně.
Dál...
Vzduchovej filtr nějak upravujete/udržujete?
V manuálu je umejt benzínem a vyměnit za 0,85l motorovýho oleje...to držíte nebo lejete nějakej levnej?
- eliott
- Příspěvky: 11487
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: SIII 109 SW county
Bohatost se myslím nastavuje výškou hladiny v plovákové komoře, ale úplně jistý si nejsem. Ve vzduchovém filtru má být ve spodní misce olej po rysku (výlisek).
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
Re: SIII 109 SW county
Ten sroub co ukazujes je jen doraz klapky, bohatost se serizuje specielnim klicem otacenim jehly v pistu karburatoru s membranou.Tim to ale nebude, prvni co udelej je ze dolijes olej 20w-50 do stredni trubky pistu pote co odsroubujes vrchni cepicku na vicku karburatoru, na ktere je tycka s pistkem.Kdyz tam olej neni, nemuze to dobre fungovat.
Tahat novou elektriku je blbost, vzdy se da opravit to co nekdo zku..il.
Kdyz budes chtit nejake rady nebo dily klidne zavolej.
k.
Tahat novou elektriku je blbost, vzdy se da opravit to co nekdo zku..il.
Kdyz budes chtit nejake rady nebo dily klidne zavolej.
k.
- Trewor - ségra
- Příspěvky: 251
- Registrován: 10 úno 2013 11:45
- auto: D2
- Bydliště: Praha
Re: SIII 109 SW county
Olej v karbci? Vim leda o namáčení banzínem a v manuálu jsem vykoukal celkem prd. Asi jsem zmlsanej japonskejma dílenskejma příručkama který jsou krásně přehledný a blbuvzdorný.
Jo a máte nějak přidělaný beterky? Já tam nic nevykoukal a nechci to tak nechat
Díkes za rady
Jak bude olej a čas tak se na to vrhnu
Jo a máte nějak přidělaný beterky? Já tam nic nevykoukal a nechci to tak nechat
Díkes za rady
Jak bude olej a čas tak se na to vrhnu
Re: SIII 109 SW county
Na japonce zapomen kdyz se chces povozit v anglickem aute
a v manualech je to vsechno napsany...ale anglicky...
V horizontalnim karburatoru olej byt musi, kdyz neni tak to prave nefunguje...taky zkontroluj membranu jestli neni praskla.
Baterka ma ramecek se dvema sponami, ktere v 80% aut chybi, kdyz budes chtit mam...
k.
a v manualech je to vsechno napsany...ale anglicky...
V horizontalnim karburatoru olej byt musi, kdyz neni tak to prave nefunguje...taky zkontroluj membranu jestli neni praskla.
Baterka ma ramecek se dvema sponami, ktere v 80% aut chybi, kdyz budes chtit mam...
k.
- Trewor - ségra
- Příspěvky: 251
- Registrován: 10 úno 2013 11:45
- auto: D2
- Bydliště: Praha
Re: SIII 109 SW county
Je fakt že když jsem oddělal hadici sání tak od karbce byl cejtit benzín.
Ohledně spon když tak pak napíšu. teď si dělám seznam nanákup
Ohledně spon když tak pak napíšu. teď si dělám seznam nanákup
- Trewor - ségra
- Příspěvky: 251
- Registrován: 10 úno 2013 11:45
- auto: D2
- Bydliště: Praha
Re: SIII 109 SW county
Našel jsem návod ke karbci zenith stromberg 175CD a míchání bohatý směsi je u něj zdá se běžná věc
http://www.bmcno.org/tech%20tips/zenith ... 20tips.htm
A tady obrázkovej návod na repasi, která snad nebude třeba
http://www.msvcr.com/e107_plug_ins/cont ... ?content.8
http://www.bmcno.org/tech%20tips/zenith ... 20tips.htm
A tady obrázkovej návod na repasi, která snad nebude třeba
http://www.msvcr.com/e107_plug_ins/cont ... ?content.8
- minerva
- Příspěvky: 395
- Registrován: 21 dub 2010 14:12
- tel.: 777246261
- auto: LR Minerva,D1V8SE
- Bydliště: Jabkenice
Re: SIII 109 SW county
Je to nádherné objevování, když se hrabeš ve starých "krámech". Není příjemnější "bolest"...
Divoch
- Trewor - ségra
- Příspěvky: 251
- Registrován: 10 úno 2013 11:45
- auto: D2
- Bydliště: Praha
Re: SIII 109 SW county
Tak dneska to stálo za prd
Olej v karbci nějakej byl a trochu jsem přidal, ale furt se motor dusí a couvat do zatáčky jsem musel na redukci, páč jen na zadek to držely zatuhlý přední brzdy a na 4x4 scházel výkon na rozjezd:head
Takže jsem "jen" promazal panty a zámky dveří, stupačky a další hejblata, vyčistil vzduchovej filtr kterej měl na dně pěknou vrstvu sajraju, naplnil ho ojlem a vyměnil gumy řadičky a ručky.
No nic, teď se na rychlý zprovoznění prostě vykašlu, a budu řešit věci co se daj z auta sundat a dělat v garáži nebo doma.
Což asi nejdřív bude karburátor a př. náprava
Jo a dědkaři používáte aditiva nahrazující olovo? Jaký?
Olej v karbci nějakej byl a trochu jsem přidal, ale furt se motor dusí a couvat do zatáčky jsem musel na redukci, páč jen na zadek to držely zatuhlý přední brzdy a na 4x4 scházel výkon na rozjezd:head
Takže jsem "jen" promazal panty a zámky dveří, stupačky a další hejblata, vyčistil vzduchovej filtr kterej měl na dně pěknou vrstvu sajraju, naplnil ho ojlem a vyměnil gumy řadičky a ručky.
No nic, teď se na rychlý zprovoznění prostě vykašlu, a budu řešit věci co se daj z auta sundat a dělat v garáži nebo doma.
Což asi nejdřív bude karburátor a př. náprava
Jo a dědkaři používáte aditiva nahrazující olovo? Jaký?
- Trewor - ségra
- Příspěvky: 251
- Registrován: 10 úno 2013 11:45
- auto: D2
- Bydliště: Praha
Re: SIII 109 SW county
Dělali mi ži ži ži a břicho na tři půlky tak práce stála. Teď jsem s Tonnym vyměnil vršek dveří a chci pohnout s přední nápravou. Ta má zatuhlý brzdy a chčijou koule.
Brzdy vim (LWBKIT2) ale nejsem si jistej ložiskama a těsněníma.
Asi 2x sada těsnění DA3181P a 2x sada ložisek RTC3534. Ještě něco?
Ď
Brzdy vim (LWBKIT2) ale nejsem si jistej ložiskama a těsněníma.
Asi 2x sada těsnění DA3181P a 2x sada ložisek RTC3534. Ještě něco?
Ď
- Trewor - ségra
- Příspěvky: 251
- Registrován: 10 úno 2013 11:45
- auto: D2
- Bydliště: Praha
Re: SIII 109 SW county
Díly už mam na cestě takže jsem se pustil do sundavání př. nápravy. Tlumiče, kardan, tyč řízení a přední úchyty pružin mam. Takže už jen houpačky a brzdy.
Mam otázky na zkušenější na který mi neodpověděl manuál:
1) Kde nejlíp rozpojit brzdový hadičky/trubičky? Na rámu nebo na nápravě?
2) Dá se převodka řízení dolejt na autě? Řízení jde sice podezřele dobře a bez vůlí ale
3) Co krom brzd, ložisek, těsnění a namazání pružin ještě udělat když už bude náprava venku?
Napadlo mě vyměnit gufero na hrušce, banjo zadeklovat, očistit flexou s drátěnkou a natřít, ale čim? Nějakou epoxi barvou a přes ní něco na podvozek jako tlumex?
Díkes
Mam otázky na zkušenější na který mi neodpověděl manuál:
1) Kde nejlíp rozpojit brzdový hadičky/trubičky? Na rámu nebo na nápravě?
2) Dá se převodka řízení dolejt na autě? Řízení jde sice podezřele dobře a bez vůlí ale
3) Co krom brzd, ložisek, těsnění a namazání pružin ještě udělat když už bude náprava venku?
Napadlo mě vyměnit gufero na hrušce, banjo zadeklovat, očistit flexou s drátěnkou a natřít, ale čim? Nějakou epoxi barvou a přes ní něco na podvozek jako tlumex?
Díkes
- eliott
- Příspěvky: 11487
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: SIII 109 SW county
Sundej celé náboje s koulí, zaslep nohavice železnou deskou a nech opískovat, vše ostatní je ztráta času. Pak epoxydový základ a polyurethan.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: SIII 109 SW county
K brzdovým hadičkám - ty je nebudeš celé měnit? Nevím jak ty tvoje vypadají, ale podle stáří auta bych je na moc zachovalé netypoval. A zrovna brzdy a řízení bych já osobně chtěl mít v pořádku co nejlepším.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Trewor - ségra
- Příspěvky: 251
- Registrován: 10 úno 2013 11:45
- auto: D2
- Bydliště: Praha
Re: SIII 109 SW county
Dobrá připomínka. Navíc vlevo je jiná hadice - ovinutá drátem a na menší klíč.
Otázka jestli má smysl utrácet za opletený (od goodridge stojej zinkový 55 liber a nerezový 80) nebo omotaný drátem nebo origo?
Otázka jestli má smysl utrácet za opletený (od goodridge stojej zinkový 55 liber a nerezový 80) nebo omotaný drátem nebo origo?
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: SIII 109 SW county
Podle mě omotané pozinkovaný drátem je k ničemu - zinek se odře a pak to urezne. Takže buďto nerez, nebo klasické originál - tedy gumové. Pokud to chceš mít jako veterána, tak originál, bude to vypadat víc jako originál.
Jednou se mi stalo, že brzdy sice šly odvzdušnit, ale vázly - vnější guma stářím popraskala, na kord se dostala voda, ten nareznul a stáhnul vnitřní gumu tak, že jsem sice kapalinu tlakem procpal skrz, ale zpět už se nevrátila a brzdy zůstávaly přibrzděné. Hadice byly více než 15 let staré.
Jednou se mi stalo, že brzdy sice šly odvzdušnit, ale vázly - vnější guma stářím popraskala, na kord se dostala voda, ten nareznul a stáhnul vnitřní gumu tak, že jsem sice kapalinu tlakem procpal skrz, ale zpět už se nevrátila a brzdy zůstávaly přibrzděné. Hadice byly více než 15 let staré.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Trewor - ségra
- Příspěvky: 251
- Registrován: 10 úno 2013 11:45
- auto: D2
- Bydliště: Praha
Re: SIII 109 SW county
2 otázečky:
Sundaval jsem spojovačku. Levej čep šel v pohodě ven ale pravej jsem nedal stahovákem a ani vytlouct nešel. Je to čep s maznicí. Máte nějakou fintu fň?
Z houpaček nemůžu vyndat šrouby. Kterej vůl vymyslel, že v těch houpačkách bude mít ta díra závit.
Kladivo nepomohlo, větší kladivo taky ne a na palici už jsem neměl dost síly.
Takže uříznout? Tomu jsem se chtěl vyhnout. A sepisování nákupu den po tom co mi jeden dorazí jsem taky úplně nechtěl.
Ale co, jsou to položky pod 2 libry
Sundaval jsem spojovačku. Levej čep šel v pohodě ven ale pravej jsem nedal stahovákem a ani vytlouct nešel. Je to čep s maznicí. Máte nějakou fintu fň?
Z houpaček nemůžu vyndat šrouby. Kterej vůl vymyslel, že v těch houpačkách bude mít ta díra závit.
Kladivo nepomohlo, větší kladivo taky ne a na palici už jsem neměl dost síly.
Takže uříznout? Tomu jsem se chtěl vyhnout. A sepisování nákupu den po tom co mi jeden dorazí jsem taky úplně nechtěl.
Ale co, jsou to položky pod 2 libry
Re: SIII 109 SW county
S tim se smir. Ja podvozek Defa taky rozmontoval az flexou. A to byl jen z roku 97. A ty dalsi a dalsi objednavky si taky dobre pamatuju
BMW R1150GS, BMW F650GS Dakar, KTM 250 EXCF, Honda CB600F Hornet a ted uz i LR Defender 110 300TDi neb me uz nebavi neustale moknout