SIII 109 SW county

Předchůdci Defenderů a další veteráni

Moderátor: Rover

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
minerva
Příspěvky: 395
Registrován: 21 dub 2010 14:12
tel.: 777246261
auto: LR Minerva,D1V8SE
Bydliště: Jabkenice

Re: SIII 109 SW county

#41 Příspěvek od minerva » 12 led 2014 19:19

kryten píše:Mě už se tohle líbí dlouho,za malé peníze hezké auto.Jsou levné pořád,a možná ještě trochu šly dolů,je jich hodně.
Ještě se mi líbí tohle:
http://www.carandclassic.co.uk/car/C408058
S motorem V8 jako v Range Roveru :mrgreen:
k.
Pamatuji si jako dnes, když to stálo za sociku v Dejvicích před dnešním divadlem Spejbla a Hurvínka a my pod tím lezli s kamarádama po čtyřech a slintali a slintali... tenhle sen jsem si ještě nesplnil.
Divoch

Uživatelský avatar
Trewor - ségra
Příspěvky: 251
Registrován: 10 úno 2013 11:45
auto: D2
Bydliště: Praha

Re: SIII 109 SW county

#42 Příspěvek od Trewor - ségra » 23 led 2014 11:16

Včera ráno jsem si šťastnej došel na bohdalec pro značky a chtěl je večer namontit a konečně se projet.
No samo, že prd a ve 4 se to v práci po.. a seděl jsem u toho do rána :sleep
navrch mi fotku ve vet. průkazu nalepili na :moon a platnost testace napsali do 1.5.2014 místo 15 :devil

Uživatelský avatar
tulda
Příspěvky: 425
Registrován: 08 črc 2007 21:55
Bydliště: Polička

Re: SIII 109 SW county

#43 Příspěvek od tulda » 25 led 2014 09:27

úřad nezklame, hodně sil a pevné nervy
Zatím mám Land Rover jen v hlavě, ale nákaza je to značná !

Uživatelský avatar
Trewor - ségra
Příspěvky: 251
Registrován: 10 úno 2013 11:45
auto: D2
Bydliště: Praha

Re: SIII 109 SW county

#44 Příspěvek od Trewor - ségra » 26 led 2014 20:38

Včera jsem strávil první příjemný odpoledne a první projžďku se 109.

Motor jede příliš bohatě a uchlastává se.
Potřebuju radu zkušených. Bohatost nastavím tady tim šroubem vzadu na karbci Stromberg 175CD? Po směru hod. ručiček bohatší. Proti směru chudší?
Obrázek

S elektrem bude víc srandy než jsem si myslel. V pohodě jsou jen světla. Blinkr jde jen levej a místo blikání svítí. Nejlíp asi natahat elektriku komplet nově, což se mi vůbec nechce.

Pak jsou tu další věci jako, že zadní tlumič výfuku je dole děravej. Tečou kule př. nápravy. Šrouby vršku dveří jsou zarezlý a já tu mam jen malý nářadí takže jsem provizorně zalepil původní sklo tavnym lepidlem.
Ale třebas topení jede dobře. I když nejde ovládat táhlem, páč se s nim tlačí, což vymyslel fakt blb a přišlo jim to tak super, že to tak je i v Defíkovi. Ale zdá se mi, že je větrák ovládanej jen ON/OFF místo aby měl dva stupně.

Dál...
Vzduchovej filtr nějak upravujete/udržujete?
V manuálu je umejt benzínem a vyměnit za 0,85l motorovýho oleje...to držíte nebo lejete nějakej levnej?

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: SIII 109 SW county

#45 Příspěvek od eliott » 26 led 2014 20:45

Bohatost se myslím nastavuje výškou hladiny v plovákové komoře, ale úplně jistý si nejsem. Ve vzduchovém filtru má být ve spodní misce olej po rysku (výlisek).
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: SIII 109 SW county

#46 Příspěvek od kryten » 26 led 2014 21:16

Ten sroub co ukazujes je jen doraz klapky, bohatost se serizuje specielnim klicem otacenim jehly v pistu karburatoru s membranou.Tim to ale nebude, prvni co udelej je ze dolijes olej 20w-50 do stredni trubky pistu pote co odsroubujes vrchni cepicku na vicku karburatoru, na ktere je tycka s pistkem.Kdyz tam olej neni, nemuze to dobre fungovat.
Tahat novou elektriku je blbost, vzdy se da opravit to co nekdo zku..il.
Kdyz budes chtit nejake rady nebo dily klidne zavolej.
k.

Uživatelský avatar
Trewor - ségra
Příspěvky: 251
Registrován: 10 úno 2013 11:45
auto: D2
Bydliště: Praha

Re: SIII 109 SW county

#47 Příspěvek od Trewor - ségra » 26 led 2014 22:11

Olej v karbci? Vim leda o namáčení banzínem a v manuálu jsem vykoukal celkem prd. Asi jsem zmlsanej japonskejma dílenskejma příručkama který jsou krásně přehledný a blbuvzdorný.

Jo a máte nějak přidělaný beterky? Já tam nic nevykoukal a nechci to tak nechat

Díkes za rady
Jak bude olej a čas tak se na to vrhnu

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: SIII 109 SW county

#48 Příspěvek od kryten » 26 led 2014 22:46

Na japonce zapomen kdyz se chces povozit v anglickem aute :wink:
a v manualech je to vsechno napsany...ale anglicky...
V horizontalnim karburatoru olej byt musi, kdyz neni tak to prave nefunguje...taky zkontroluj membranu jestli neni praskla.

Baterka ma ramecek se dvema sponami, ktere v 80% aut chybi, kdyz budes chtit mam...
k.

Uživatelský avatar
Trewor - ségra
Příspěvky: 251
Registrován: 10 úno 2013 11:45
auto: D2
Bydliště: Praha

Re: SIII 109 SW county

#49 Příspěvek od Trewor - ségra » 26 led 2014 23:20

Je fakt že když jsem oddělal hadici sání tak od karbce byl cejtit benzín.
Ohledně spon když tak pak napíšu. teď si dělám seznam nanákup

Uživatelský avatar
Trewor - ségra
Příspěvky: 251
Registrován: 10 úno 2013 11:45
auto: D2
Bydliště: Praha

Re: SIII 109 SW county

#50 Příspěvek od Trewor - ségra » 28 led 2014 11:26

Našel jsem návod ke karbci zenith stromberg 175CD a míchání bohatý směsi je u něj zdá se běžná věc :devil
http://www.bmcno.org/tech%20tips/zenith ... 20tips.htm

A tady obrázkovej návod na repasi, která snad nebude třeba
http://www.msvcr.com/e107_plug_ins/cont ... ?content.8

Uživatelský avatar
minerva
Příspěvky: 395
Registrován: 21 dub 2010 14:12
tel.: 777246261
auto: LR Minerva,D1V8SE
Bydliště: Jabkenice

Re: SIII 109 SW county

#51 Příspěvek od minerva » 28 led 2014 18:49

Je to nádherné objevování, když se hrabeš ve starých "krámech". Není příjemnější "bolest"...
Divoch

Uživatelský avatar
Trewor - ségra
Příspěvky: 251
Registrován: 10 úno 2013 11:45
auto: D2
Bydliště: Praha

Re: SIII 109 SW county

#52 Příspěvek od Trewor - ségra » 01 úno 2014 19:54

Tak dneska to stálo za prd :doh

Olej v karbci nějakej byl a trochu jsem přidal, ale furt se motor dusí a couvat do zatáčky jsem musel na redukci, páč jen na zadek to držely zatuhlý přední brzdy a na 4x4 scházel výkon na rozjezd:head
Takže jsem "jen" promazal panty a zámky dveří, stupačky a další hejblata, vyčistil vzduchovej filtr kterej měl na dně pěknou vrstvu sajraju, naplnil ho ojlem a vyměnil gumy řadičky a ručky.

No nic, teď se na rychlý zprovoznění prostě vykašlu, a budu řešit věci co se daj z auta sundat a dělat v garáži nebo doma.
Což asi nejdřív bude karburátor a př. náprava

Jo a dědkaři používáte aditiva nahrazující olovo? Jaký?

Uživatelský avatar
Trewor - ségra
Příspěvky: 251
Registrován: 10 úno 2013 11:45
auto: D2
Bydliště: Praha

Re: SIII 109 SW county

#53 Příspěvek od Trewor - ségra » 10 bře 2014 14:37

Dělali mi ži ži ži a břicho na tři půlky tak práce stála. Teď jsem s Tonnym vyměnil vršek dveří a chci pohnout s přední nápravou. Ta má zatuhlý brzdy a chčijou koule.
Brzdy vim (LWBKIT2) ale nejsem si jistej ložiskama a těsněníma.
Asi 2x sada těsnění DA3181P a 2x sada ložisek RTC3534. Ještě něco?
Ď

Uživatelský avatar
Trewor - ségra
Příspěvky: 251
Registrován: 10 úno 2013 11:45
auto: D2
Bydliště: Praha

Re: SIII 109 SW county

#54 Příspěvek od Trewor - ségra » 22 bře 2014 18:30

Díly už mam na cestě takže jsem se pustil do sundavání př. nápravy. Tlumiče, kardan, tyč řízení a přední úchyty pružin mam. Takže už jen houpačky a brzdy.

Mam otázky na zkušenější na který mi neodpověděl manuál:
1) Kde nejlíp rozpojit brzdový hadičky/trubičky? Na rámu nebo na nápravě?
2) Dá se převodka řízení dolejt na autě? Řízení jde sice podezřele dobře a bez vůlí ale
3) Co krom brzd, ložisek, těsnění a namazání pružin ještě udělat když už bude náprava venku?

Napadlo mě vyměnit gufero na hrušce, banjo zadeklovat, očistit flexou s drátěnkou a natřít, ale čim? Nějakou epoxi barvou a přes ní něco na podvozek jako tlumex?

Díkes

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: SIII 109 SW county

#55 Příspěvek od eliott » 22 bře 2014 20:55

Sundej celé náboje s koulí, zaslep nohavice železnou deskou a nech opískovat, vše ostatní je ztráta času. Pak epoxydový základ a polyurethan.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: SIII 109 SW county

#56 Příspěvek od MadTom » 23 bře 2014 07:59

K brzdovým hadičkám - ty je nebudeš celé měnit? Nevím jak ty tvoje vypadají, ale podle stáří auta bych je na moc zachovalé netypoval. A zrovna brzdy a řízení bych já osobně chtěl mít v pořádku co nejlepším.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Trewor - ségra
Příspěvky: 251
Registrován: 10 úno 2013 11:45
auto: D2
Bydliště: Praha

Re: SIII 109 SW county

#57 Příspěvek od Trewor - ségra » 23 bře 2014 14:36

Dobrá připomínka. Navíc vlevo je jiná hadice - ovinutá drátem a na menší klíč.
Otázka jestli má smysl utrácet za opletený (od goodridge stojej zinkový 55 liber a nerezový 80) nebo omotaný drátem nebo origo?

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: SIII 109 SW county

#58 Příspěvek od MadTom » 23 bře 2014 14:58

Podle mě omotané pozinkovaný drátem je k ničemu - zinek se odře a pak to urezne. Takže buďto nerez, nebo klasické originál - tedy gumové. Pokud to chceš mít jako veterána, tak originál, bude to vypadat víc jako originál.
Jednou se mi stalo, že brzdy sice šly odvzdušnit, ale vázly - vnější guma stářím popraskala, na kord se dostala voda, ten nareznul a stáhnul vnitřní gumu tak, že jsem sice kapalinu tlakem procpal skrz, ale zpět už se nevrátila a brzdy zůstávaly přibrzděné. Hadice byly více než 15 let staré.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Trewor - ségra
Příspěvky: 251
Registrován: 10 úno 2013 11:45
auto: D2
Bydliště: Praha

Re: SIII 109 SW county

#59 Příspěvek od Trewor - ségra » 27 bře 2014 22:28

2 otázečky:
Sundaval jsem spojovačku. Levej čep šel v pohodě ven ale pravej jsem nedal stahovákem a ani vytlouct nešel. Je to čep s maznicí. Máte nějakou fintu fň?
Z houpaček nemůžu vyndat šrouby. Kterej vůl vymyslel, že v těch houpačkách bude mít ta díra závit. :devil
Kladivo nepomohlo, větší kladivo taky ne a na palici už jsem neměl dost síly.

Takže uříznout? Tomu jsem se chtěl vyhnout. A sepisování nákupu den po tom co mi jeden dorazí jsem taky úplně nechtěl.
Ale co, jsou to položky pod 2 libry

Uživatelský avatar
turby
Příspěvky: 330
Registrován: 10 črc 2010 19:20
tel.: 602681051
Bydliště: Dřísy, Praha Východ

Re: SIII 109 SW county

#60 Příspěvek od turby » 28 bře 2014 00:44

S tim se smir. Ja podvozek Defa taky rozmontoval az flexou. A to byl jen z roku 97. A ty dalsi a dalsi objednavky si taky dobre pamatuju :-)
BMW R1150GS, BMW F650GS Dakar, KTM 250 EXCF, Honda CB600F Hornet a ted uz i LR Defender 110 300TDi neb me uz nebavi neustale moknout :-)

Odpovědět