SIII 109 SW county

Předchůdci Defenderů a další veteráni

Moderátor: Rover

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Trewor - ségra
Příspěvky: 251
Registrován: 10 úno 2013 11:45
auto: D2
Bydliště: Praha

SIII 109 SW county

#1 Příspěvek od Trewor - ségra » 09 led 2014 14:44

Někteří z vás si asi všimli že zelená 109 co měl Karel Sláma od Violky putovala zpět k Violkovi. No a od něj doputovala ke mě.
Obrázek
Je tam zajímavej řadovej šestihrnec 2,6l inlet over exhaus.

začnu s vyměnou mot. olej+filtr, páč trochu smrdí benzínem. Zřejmě od moc bohatý směsi a taky se s tim už nějakou dobu spíš jen popojíždělo.
6,8l + 0,5 při výměně filtru a 15W/40...ale jakej? nejvích se mi jich nabízí od castrolu ale po tom co jsem o něm čet při použití v Mitsubishi bych se mu radši vyhnul a šel do něčeho jako Texaco, Mobil, Total, Elf, Esso, Agip, Aral, Liqui Moly. S čim jsou nejlepší zkušenosti?
A zatim jsem u filtru nenašel ani označení..Poradil by někdo.

Víc otázek příjde... :yx
vlasta
Naposledy upravil(a) Trewor - ségra dne 10 led 2014 21:09, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5244
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

Re: SIII 109 SW country

#2 Příspěvek od Rover » 09 led 2014 15:13

Dej tam 20w50 od Millers z veteranské řady, spousta nás dědkarů na nej jezdí a spokojenost. Teda pokud nebudeš jezdit v zimě v mrazech.

Když budeš chtít mám levnější zdroje.
Country boy...

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2751
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: SIII 109 SW country

#3 Příspěvek od cyril » 09 led 2014 15:59

Jak píše Rover. 20W50. Já teda dávám do všech dědků Texaco. Stojí pár kaček a má všechny klasifikace který tohle auto potřebuje. Motor se utěsní a zklidní. A jezdím s tím i v zimě, protože má rozsah už někde od -20°C.

Uživatelský avatar
Trewor - ségra
Příspěvky: 251
Registrován: 10 úno 2013 11:45
auto: D2
Bydliště: Praha

Re: SIII 109 SW country

#4 Příspěvek od Trewor - ségra » 09 led 2014 16:16

Co si tak vzpomenu tak 20Wxx jsem se učil, že je od 0°C ale teorie je jen chabá náhražka praxe takže kouknu po 20W50.
Ale ten filtr, respektive jeho vložku jsem furt nějak nenašel..a to mam 4 voči :nerd :mrgreen:

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4168
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: SIII 109 SW country

#5 Příspěvek od low » 09 led 2014 16:21

wooooooooow gratulace obrovska!!!!!!!!

Tak to konecne bude v rodine jeden pojizdnej offroud co??? :-))))))))))))))))))
http://www.cestoffka.cz expedice po celém světě, offroadskola, firemni akce, eventmanagement http://www.offroadskola.cz

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4168
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: SIII 109 SW country

#6 Příspěvek od low » 09 led 2014 16:23

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ted jsem se dozvedel, ze bratr jeste nic nevi, tak to bude pro nej trosku prekvapko :-)
http://www.cestoffka.cz expedice po celém světě, offroadskola, firemni akce, eventmanagement http://www.offroadskola.cz

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6482
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: SIII 109 SW country

#7 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 09 led 2014 16:32

Trewor - ségra píše:Někteří z vás si asi všimli že zelená 109 co měl Karel Sláma od Violky putovala zpět k Violkovi. No a od něj doputovala ke mě.
Obrázek
Je tam zajímavej řadovej šestihrnec 2,6l inlet over exhaus.


vlasta
gratulace. otazka: proc mít v serii ty dva valce navíc oproti 4 hrnci?
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5244
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

Re: SIII 109 SW country

#8 Příspěvek od Rover » 09 led 2014 16:37

Vložka filtru je RTC3183, je stejná jako dvoulitru z Series 1...

Tady asi bude mít třeba Eliott protože to minulý týden řešil s jedním "šestiválcistou" od nás z klubu.

V případě nejvyšší nouze mám nějakou zásobu pro vlastní účely taky, tak můžu nechat.
Country boy...

Uživatelský avatar
Trewor - ségra
Příspěvky: 251
Registrován: 10 úno 2013 11:45
auto: D2
Bydliště: Praha

Re: SIII 109 SW country

#9 Příspěvek od Trewor - ségra » 09 led 2014 17:20

To rover: Díkes...fak bych si oči vykoukal a v manuálech jsem to prostě nenašel.
To Hanys:
1) zvuk. Břichoplaz mam V6 a krom chvíle než se ohřeje a přestane cvakat hydroštel je to nádhernej zvuk. Na volnoběh u toho můžeš šeptat a když se na to šlápne :devil
2) l6 má (pokud je v cajku) plynulej chod a nepotřebuje tak kurvítka jako vyvažovací hřídele
3) pár koníků navrch nikdy neni na škodu
4) teoretická spolehlivost...jako v Cimrmanovi...V12 když odejde 1, 11 to zvládne, ale pokud odejde 11...to po mě nikdo nemůže chtít :D
5) na vždyť jsi mě viděl...mladej - blbej...dokud jsem ve stavu svobody tak si jí chci užívat
6) je zajímavej...sání nad výfukem..kdo to dneska má :mrgreen: Což je ale dobrý jen do doby dokud to funguje.

Pečlivě jsem zkontroloval řidičovy dveře a podle mě už se je ani nevyplatí zachraňovat, takže pokud má někdo rám pravejch dveří na SIII tak bych ho bral. Levý už měněný jsou

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5244
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

Re: SIII 109 SW country

#10 Příspěvek od Rover » 09 led 2014 19:00

Bobeš od nás z klubu prodává dveře... Je i tady na fóru...
Country boy...

Uživatelský avatar
minerva
Příspěvky: 395
Registrován: 21 dub 2010 14:12
tel.: 777246261
auto: LR Minerva,D1V8SE
Bydliště: Jabkenice

Re: SIII 109 SW country

#11 Příspěvek od minerva » 09 led 2014 19:27

Těch koníku navrch moc není, protože jsi vlastníkem unikátního (prehistorického) šestiválce s F-hlavou. Proto to sání na výfukem. Je to historická lahůdka, kterou ve své "Sněhurce" rád obdivuji (budu taky měnit olej. Koupil jsem PARAMO M6AD).
Do obyčejných roverů (břichoplazů) tyto motory dávali před válkou a krátce po válce. Zrovna nedávnou jsem takového sedana viděl na carandclassic.

Jinak se přidávám, ke gratulantům. Obdivoval jsem ji v sobotu U Violky! Moc jí to slušelo vedle mého taxíčka... Má vlastně už nějáké jméno?
Divoch

Uživatelský avatar
Trewor - ségra
Příspěvky: 251
Registrován: 10 úno 2013 11:45
auto: D2
Bydliště: Praha

Re: SIII 109 SW country

#12 Příspěvek od Trewor - ségra » 09 led 2014 20:29

Všem díkes za gratulace.
Bobešovi jsem psal a má OK jen spodky dveří. Od britpartu stojí vršky dveří 36 liber..takže asi neni co řešit.

JJ je to vlastně side valve rozvod což je, jak píšeš z dob krále Klacka.
Já zase u Violky obdivoval Jaruáry.
Jméno? No uvažoval jsem o Zelený míli.
Zelený to je. Míle jsou UK míra. Evokuje to "zelenou dýlku" tedy dlouhou sérii. A jmenuje se tak super film

Uživatelský avatar
Martin T
Příspěvky: 815
Registrován: 24 led 2007 22:57
Bydliště: Praha

Re: SIII 109 SW country

#13 Příspěvek od Martin T » 09 led 2014 21:23

Gratuluji, zvuk šestiválce je zcela jedinečný!
Jen drobně opravím Minervu. Předválečné Rovery měly motory s rozvodem OHV. Rozvod IOE byl prvně navržen před válkou pro experimentální V6, pak byl těsně po válce použit v prototypovém dvouválci pro lidové vozítko typ M, který Rover zamýšlel vyrábět, ale nakonec nevyráběl, ale prvně sériově použit byl až v roce 48 ve čtyřválci 1,6 l v prvním Land Roveru.

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6482
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: SIII 109 SW country

#14 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 09 led 2014 21:25

Mezi výhody jsi teda zapomnel napsat, ze je to stejne silný jako ctyrválec, ale je to trochu tezsí a zere to víc :P , vem to cert, za mne máš palec nahoru, že to rozhejbeš a vdechneš tomu život. Aspoň budete mit doma nějakýho POJIZDNYHO landaka :-)
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11489
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: SIII 109 SW country

#15 Příspěvek od eliott » 09 led 2014 21:26

To mi řekni, že po OHV začli dělat IOE. Trochu krok zpět, ne??
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Violka
Příspěvky: 1469
Registrován: 30 led 2008 19:09
Bydliště: Litoměřice

Re: SIII 109 SW country

#16 Příspěvek od Violka » 09 led 2014 21:29

Dveře jsou OK,je vrchní rám a ty kolejničky ve kterých se šoupe sklo.
A hlavně seřídit bohatost,protože se ředí olej benzínem,jak je to bohatý.
Olej hustý,20W50 mineral,vložku asi budou mít i v Elitu.

Uživatelský avatar
tulda
Příspěvky: 425
Registrován: 08 črc 2007 21:55
Bydliště: Polička

Re: SIII 109 SW country

#17 Příspěvek od tulda » 09 led 2014 21:58

a až budeš seřizovat vůli na ventilech, tak je musíš hlavně najít, pokud si vzpomínám, tak současní mágové s tím měli také problémy :grin:
Zatím mám Land Rover jen v hlavě, ale nákaza je to značná !

Uživatelský avatar
Martin T
Příspěvky: 815
Registrován: 24 led 2007 22:57
Bydliště: Praha

Re: SIII 109 SW country

#18 Příspěvek od Martin T » 09 led 2014 21:58

eliott píše:To mi řekni, že po OHV začli dělat IOE. Trochu krok zpět, ne??
Podle konstruktéra to byl pokus jak zvětšit ventily. Používali to pak ve všech jedničkách a ve všech limuzínách až do začátku šedesátých let.

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2751
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: SIII 109 SW country

#19 Příspěvek od cyril » 10 led 2014 00:25

tulda píše:a až budeš seřizovat vůli na ventilech, tak je musíš hlavně najít, pokud si vzpomínám, tak současní mágové s tím měli také problémy :grin:
Protoze taky nejsme zadni mágove, museli jsme po ventilech take trochu pobádat:-) a seridit karbec byla take vyzva. :-)
Přílohy
image.jpg
image.jpg

Uživatelský avatar
minerva
Příspěvky: 395
Registrován: 21 dub 2010 14:12
tel.: 777246261
auto: LR Minerva,D1V8SE
Bydliště: Jabkenice

Re: SIII 109 SW country

#20 Příspěvek od minerva » 10 led 2014 10:01

Martin T píše:Gratuluji, zvuk šestiválce je zcela jedinečný!
Jen drobně opravím Minervu. Předválečné Rovery měly motory s rozvodem OHV. Rozvod IOE byl prvně navržen před válkou pro experimentální V6, pak byl těsně po válce použit v prototypovém dvouválci pro lidové vozítko typ M, který Rover zamýšlel vyrábět, ale nakonec nevyráběl, ale prvně sériově použit byl až v roce 48 ve čtyřválci 1,6 l v prvním Land Roveru.

Pravdu máš! Využití je až následkem válečných útrap.
V sedanu rover jsem ten motor nad rok 52 neviděl ani na obrázku, ale to nic neznamená. Bude jich jak šafránu ... kdo by si kupoval žravý šestiválec s výkonem čtyřválce do normálního břichoplaza. Snad pro ten jemný chod či zvukovou kulisu?!
Divoch

Odpovědět