SIII 109 SW county
Moderátor: Rover
- Trewor - ségra
- Příspěvky: 251
- Registrován: 10 úno 2013 11:45
- auto: D2
- Bydliště: Praha
SIII 109 SW county
Někteří z vás si asi všimli že zelená 109 co měl Karel Sláma od Violky putovala zpět k Violkovi. No a od něj doputovala ke mě.
Je tam zajímavej řadovej šestihrnec 2,6l inlet over exhaus.
začnu s vyměnou mot. olej+filtr, páč trochu smrdí benzínem. Zřejmě od moc bohatý směsi a taky se s tim už nějakou dobu spíš jen popojíždělo.
6,8l + 0,5 při výměně filtru a 15W/40...ale jakej? nejvích se mi jich nabízí od castrolu ale po tom co jsem o něm čet při použití v Mitsubishi bych se mu radši vyhnul a šel do něčeho jako Texaco, Mobil, Total, Elf, Esso, Agip, Aral, Liqui Moly. S čim jsou nejlepší zkušenosti?
A zatim jsem u filtru nenašel ani označení..Poradil by někdo.
Víc otázek příjde...
vlasta
Je tam zajímavej řadovej šestihrnec 2,6l inlet over exhaus.
začnu s vyměnou mot. olej+filtr, páč trochu smrdí benzínem. Zřejmě od moc bohatý směsi a taky se s tim už nějakou dobu spíš jen popojíždělo.
6,8l + 0,5 při výměně filtru a 15W/40...ale jakej? nejvích se mi jich nabízí od castrolu ale po tom co jsem o něm čet při použití v Mitsubishi bych se mu radši vyhnul a šel do něčeho jako Texaco, Mobil, Total, Elf, Esso, Agip, Aral, Liqui Moly. S čim jsou nejlepší zkušenosti?
A zatim jsem u filtru nenašel ani označení..Poradil by někdo.
Víc otázek příjde...
vlasta
Naposledy upravil(a) Trewor - ségra dne 10 led 2014 21:09, celkem upraveno 1 x.
Re: SIII 109 SW country
Dej tam 20w50 od Millers z veteranské řady, spousta nás dědkarů na nej jezdí a spokojenost. Teda pokud nebudeš jezdit v zimě v mrazech.
Když budeš chtít mám levnější zdroje.
Když budeš chtít mám levnější zdroje.
Country boy...
- cyril
- Příspěvky: 2751
- Registrován: 17 črc 2008 17:22
- tel.: iphone
- auto: D4,110,130,90,F2,107
- Bydliště: Doma
Re: SIII 109 SW country
Jak píše Rover. 20W50. Já teda dávám do všech dědků Texaco. Stojí pár kaček a má všechny klasifikace který tohle auto potřebuje. Motor se utěsní a zklidní. A jezdím s tím i v zimě, protože má rozsah už někde od -20°C.
- Trewor - ségra
- Příspěvky: 251
- Registrován: 10 úno 2013 11:45
- auto: D2
- Bydliště: Praha
Re: SIII 109 SW country
Co si tak vzpomenu tak 20Wxx jsem se učil, že je od 0°C ale teorie je jen chabá náhražka praxe takže kouknu po 20W50.
Ale ten filtr, respektive jeho vložku jsem furt nějak nenašel..a to mam 4 voči
Ale ten filtr, respektive jeho vložku jsem furt nějak nenašel..a to mam 4 voči
- low
- Admin fóra
- Příspěvky: 4168
- Registrován: 04 led 2007 10:39
- tel.: +420 603462950
- auto: def 110 + L322
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: SIII 109 SW country
wooooooooow gratulace obrovska!!!!!!!!
Tak to konecne bude v rodine jeden pojizdnej offroud co??? )))))))))))))))))
Tak to konecne bude v rodine jeden pojizdnej offroud co??? )))))))))))))))))
http://www.cestoffka.cz expedice po celém světě, offroadskola, firemni akce, eventmanagement http://www.offroadskola.cz
- low
- Admin fóra
- Příspěvky: 4168
- Registrován: 04 led 2007 10:39
- tel.: +420 603462950
- auto: def 110 + L322
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: SIII 109 SW country
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ted jsem se dozvedel, ze bratr jeste nic nevi, tak to bude pro nej trosku prekvapko
http://www.cestoffka.cz expedice po celém světě, offroadskola, firemni akce, eventmanagement http://www.offroadskola.cz
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6482
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: SIII 109 SW country
gratulace. otazka: proc mít v serii ty dva valce navíc oproti 4 hrnci?Trewor - ségra píše:Někteří z vás si asi všimli že zelená 109 co měl Karel Sláma od Violky putovala zpět k Violkovi. No a od něj doputovala ke mě.
Je tam zajímavej řadovej šestihrnec 2,6l inlet over exhaus.
vlasta
Re: SIII 109 SW country
Vložka filtru je RTC3183, je stejná jako dvoulitru z Series 1...
Tady asi bude mít třeba Eliott protože to minulý týden řešil s jedním "šestiválcistou" od nás z klubu.
V případě nejvyšší nouze mám nějakou zásobu pro vlastní účely taky, tak můžu nechat.
Tady asi bude mít třeba Eliott protože to minulý týden řešil s jedním "šestiválcistou" od nás z klubu.
V případě nejvyšší nouze mám nějakou zásobu pro vlastní účely taky, tak můžu nechat.
Country boy...
- Trewor - ségra
- Příspěvky: 251
- Registrován: 10 úno 2013 11:45
- auto: D2
- Bydliště: Praha
Re: SIII 109 SW country
To rover: Díkes...fak bych si oči vykoukal a v manuálech jsem to prostě nenašel.
To Hanys:
1) zvuk. Břichoplaz mam V6 a krom chvíle než se ohřeje a přestane cvakat hydroštel je to nádhernej zvuk. Na volnoběh u toho můžeš šeptat a když se na to šlápne
2) l6 má (pokud je v cajku) plynulej chod a nepotřebuje tak kurvítka jako vyvažovací hřídele
3) pár koníků navrch nikdy neni na škodu
4) teoretická spolehlivost...jako v Cimrmanovi...V12 když odejde 1, 11 to zvládne, ale pokud odejde 11...to po mě nikdo nemůže chtít
5) na vždyť jsi mě viděl...mladej - blbej...dokud jsem ve stavu svobody tak si jí chci užívat
6) je zajímavej...sání nad výfukem..kdo to dneska má Což je ale dobrý jen do doby dokud to funguje.
Pečlivě jsem zkontroloval řidičovy dveře a podle mě už se je ani nevyplatí zachraňovat, takže pokud má někdo rám pravejch dveří na SIII tak bych ho bral. Levý už měněný jsou
To Hanys:
1) zvuk. Břichoplaz mam V6 a krom chvíle než se ohřeje a přestane cvakat hydroštel je to nádhernej zvuk. Na volnoběh u toho můžeš šeptat a když se na to šlápne
2) l6 má (pokud je v cajku) plynulej chod a nepotřebuje tak kurvítka jako vyvažovací hřídele
3) pár koníků navrch nikdy neni na škodu
4) teoretická spolehlivost...jako v Cimrmanovi...V12 když odejde 1, 11 to zvládne, ale pokud odejde 11...to po mě nikdo nemůže chtít
5) na vždyť jsi mě viděl...mladej - blbej...dokud jsem ve stavu svobody tak si jí chci užívat
6) je zajímavej...sání nad výfukem..kdo to dneska má Což je ale dobrý jen do doby dokud to funguje.
Pečlivě jsem zkontroloval řidičovy dveře a podle mě už se je ani nevyplatí zachraňovat, takže pokud má někdo rám pravejch dveří na SIII tak bych ho bral. Levý už měněný jsou
- minerva
- Příspěvky: 395
- Registrován: 21 dub 2010 14:12
- tel.: 777246261
- auto: LR Minerva,D1V8SE
- Bydliště: Jabkenice
Re: SIII 109 SW country
Těch koníku navrch moc není, protože jsi vlastníkem unikátního (prehistorického) šestiválce s F-hlavou. Proto to sání na výfukem. Je to historická lahůdka, kterou ve své "Sněhurce" rád obdivuji (budu taky měnit olej. Koupil jsem PARAMO M6AD).
Do obyčejných roverů (břichoplazů) tyto motory dávali před válkou a krátce po válce. Zrovna nedávnou jsem takového sedana viděl na carandclassic.
Jinak se přidávám, ke gratulantům. Obdivoval jsem ji v sobotu U Violky! Moc jí to slušelo vedle mého taxíčka... Má vlastně už nějáké jméno?
Do obyčejných roverů (břichoplazů) tyto motory dávali před válkou a krátce po válce. Zrovna nedávnou jsem takového sedana viděl na carandclassic.
Jinak se přidávám, ke gratulantům. Obdivoval jsem ji v sobotu U Violky! Moc jí to slušelo vedle mého taxíčka... Má vlastně už nějáké jméno?
Divoch
- Trewor - ségra
- Příspěvky: 251
- Registrován: 10 úno 2013 11:45
- auto: D2
- Bydliště: Praha
Re: SIII 109 SW country
Všem díkes za gratulace.
Bobešovi jsem psal a má OK jen spodky dveří. Od britpartu stojí vršky dveří 36 liber..takže asi neni co řešit.
JJ je to vlastně side valve rozvod což je, jak píšeš z dob krále Klacka.
Já zase u Violky obdivoval Jaruáry.
Jméno? No uvažoval jsem o Zelený míli.
Zelený to je. Míle jsou UK míra. Evokuje to "zelenou dýlku" tedy dlouhou sérii. A jmenuje se tak super film
Bobešovi jsem psal a má OK jen spodky dveří. Od britpartu stojí vršky dveří 36 liber..takže asi neni co řešit.
JJ je to vlastně side valve rozvod což je, jak píšeš z dob krále Klacka.
Já zase u Violky obdivoval Jaruáry.
Jméno? No uvažoval jsem o Zelený míli.
Zelený to je. Míle jsou UK míra. Evokuje to "zelenou dýlku" tedy dlouhou sérii. A jmenuje se tak super film
Re: SIII 109 SW country
Gratuluji, zvuk šestiválce je zcela jedinečný!
Jen drobně opravím Minervu. Předválečné Rovery měly motory s rozvodem OHV. Rozvod IOE byl prvně navržen před válkou pro experimentální V6, pak byl těsně po válce použit v prototypovém dvouválci pro lidové vozítko typ M, který Rover zamýšlel vyrábět, ale nakonec nevyráběl, ale prvně sériově použit byl až v roce 48 ve čtyřválci 1,6 l v prvním Land Roveru.
Jen drobně opravím Minervu. Předválečné Rovery měly motory s rozvodem OHV. Rozvod IOE byl prvně navržen před válkou pro experimentální V6, pak byl těsně po válce použit v prototypovém dvouválci pro lidové vozítko typ M, který Rover zamýšlel vyrábět, ale nakonec nevyráběl, ale prvně sériově použit byl až v roce 48 ve čtyřválci 1,6 l v prvním Land Roveru.
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6482
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: SIII 109 SW country
Mezi výhody jsi teda zapomnel napsat, ze je to stejne silný jako ctyrválec, ale je to trochu tezsí a zere to víc , vem to cert, za mne máš palec nahoru, že to rozhejbeš a vdechneš tomu život. Aspoň budete mit doma nějakýho POJIZDNYHO landaka
- eliott
- Příspěvky: 11489
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: SIII 109 SW country
To mi řekni, že po OHV začli dělat IOE. Trochu krok zpět, ne??
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
Re: SIII 109 SW country
Dveře jsou OK,je vrchní rám a ty kolejničky ve kterých se šoupe sklo.
A hlavně seřídit bohatost,protože se ředí olej benzínem,jak je to bohatý.
Olej hustý,20W50 mineral,vložku asi budou mít i v Elitu.
A hlavně seřídit bohatost,protože se ředí olej benzínem,jak je to bohatý.
Olej hustý,20W50 mineral,vložku asi budou mít i v Elitu.
Re: SIII 109 SW country
a až budeš seřizovat vůli na ventilech, tak je musíš hlavně najít, pokud si vzpomínám, tak současní mágové s tím měli také problémy
Zatím mám Land Rover jen v hlavě, ale nákaza je to značná !
Re: SIII 109 SW country
Podle konstruktéra to byl pokus jak zvětšit ventily. Používali to pak ve všech jedničkách a ve všech limuzínách až do začátku šedesátých let.eliott píše:To mi řekni, že po OHV začli dělat IOE. Trochu krok zpět, ne??
- cyril
- Příspěvky: 2751
- Registrován: 17 črc 2008 17:22
- tel.: iphone
- auto: D4,110,130,90,F2,107
- Bydliště: Doma
Re: SIII 109 SW country
Protoze taky nejsme zadni mágove, museli jsme po ventilech take trochu pobádat:-) a seridit karbec byla take vyzva.tulda píše:a až budeš seřizovat vůli na ventilech, tak je musíš hlavně najít, pokud si vzpomínám, tak současní mágové s tím měli také problémy
- minerva
- Příspěvky: 395
- Registrován: 21 dub 2010 14:12
- tel.: 777246261
- auto: LR Minerva,D1V8SE
- Bydliště: Jabkenice
Re: SIII 109 SW country
Martin T píše:Gratuluji, zvuk šestiválce je zcela jedinečný!
Jen drobně opravím Minervu. Předválečné Rovery měly motory s rozvodem OHV. Rozvod IOE byl prvně navržen před válkou pro experimentální V6, pak byl těsně po válce použit v prototypovém dvouválci pro lidové vozítko typ M, který Rover zamýšlel vyrábět, ale nakonec nevyráběl, ale prvně sériově použit byl až v roce 48 ve čtyřválci 1,6 l v prvním Land Roveru.
Pravdu máš! Využití je až následkem válečných útrap.
V sedanu rover jsem ten motor nad rok 52 neviděl ani na obrázku, ale to nic neznamená. Bude jich jak šafránu ... kdo by si kupoval žravý šestiválec s výkonem čtyřválce do normálního břichoplaza. Snad pro ten jemný chod či zvukovou kulisu?!
Divoch