Tak pod to bych se podepsal....1960SeriesII píše:V ARO jsem se nikdy nesvezl a snad ani nebudu muset. Sérii jsem si koupil kvůli tomu, že je to staré auto a průvan a nepohodlí mi nevadí. Nesrovnávám to s ničím, je to prostě staré auto se šarmem a kouzlem starých časů. Ať už v Anglii nebo tady, skučení nad nepohodlím a vysokou spotřebou těhle aut mi přijde postavené na hlavu.
Je důležité, pokud si auto člověk nekupuje s tím, že buď ví, do čeho jde, nebo že je mu to jedno a je připraven vydržet vše, aby si do toho alespoň předem sedl a svezl se. Že to není pohodlná limuzína, to se dá zjistit asi na prvním nebo druhém výtluku na většině našich silnic.
Můj názor je, že kdo chce auto pro extrémní terén a auto mu nevyhovuje, tak se buď dost nesnaží (viz lidé co umí s neupravenou sérií vyjet málem i na strom, kterých u nás není úplně málo - i když já mezi ně nepatřím) nebo tomu autu připravují terén, na které prostě žádné auto bez úprav stavěné není (takový si ale nedokážu osobně představit, zkušenosti mi ale v tomto směru chybí, takže nejsem asi správný vzorek).
I já, který s těžkým terénem nemám žádné zkušenosti, mám kolikrát pocit, že jedinou překážkou, kterou tahle auta nedokážou překonat, je řidič. Koneckonců než přišly všechny tyhle vymoženosti, tak auta na listových perech (a zdaleka ne jen LR) projely půlku světa s pány v kravatě a pneumatikami, kterým by se dnes každý smál.
Jinak ta žlutá trojka je pro mě osobně hrozný paskvil, ale třeba je postavená pro závody nebo čert ví co, kde každá z úprav má svou funkci, to se samozřejmě nedá hodnotit jako staré auto. Pro přestavbu 88" i 109" sérií na vinuté pružiny existují rámy Designa (http://www.designa-chassis.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;), ale tuším, že se moc nerozšířily - v Anglii takových aut je na prodej poskrovnu, tak buď jsou milovány majiteli až za hrob, nebo se zjistilo, že když někdo chce jezdit na vinutých pružinách, je nejrozumnější si takhle odpružené auto koupit hotové - což nejspíš platí i dnes.
Konec hlášení v dědkařském jazyce.
Jen přidám mou gratulaci k Serii a doporučení parabolických per. Určitě to potom bude výrazně lepší. Mám, odzkoušeno.
Třeba si s dědkem nakonec neporozumíte a vrátíš se k ARU, nebo naopak přeskočíš k novějším terénním autům na vinutých pružinách.
Svět se nezboří. Každý máme naštěstí právo své volby. A rozdílný vkus. Jinak by byla na světě nuda a šeď....