parabolika Rocky Mountain - TRUE STORY
Moderátor: Rover
parabolika Rocky Mountain - TRUE STORY
Ahoj přátelé, kamarádi a milá Sally,
rozhodl jsem se napsat vám svůj pravdivý příběh jednak pro pobavení ale hlavně z důvodů osvěty.
Již delší dobu jsem přemýšlel o výměně standardních listových per za parabilické a to hned z několika důvodů.
Né že by ty moje původní byly nějak extrémně unavené, naopak zdály ve velmi dobré kondici, ve srovnání s jinými kolegy bych řekl úplně v pohodě. Taky né že by mě moc vadilo remcání manželky, zhýčkané ze vzduchového pérování její Disco, a odmítání společných výletů našim miláčkem Elzou - Elza není sice moc originální pojmenování mojí SIIA r. 1964, ale nic lepšího jsem nevymyslel a naopak jsem si na to jméno docela zvykl... Tedy, že se mnou Kačenka nechce Elzou nikam jezdit, jelikož Elza s ní při jízdě strašně natřásá a klepe a každá nerovnost je na našich nerovných silnicích ještě nerovnější, nakonec občas hodnotím i jako výhodu... Že ji ovšem hanlivě nazývá "hopsadlem" už mi ale docela vadí, ale je mi jasné, že to je projev žárlivosti.
Tak přemýšlím, proč jsem se vlastně rozhodl ty báječné autentické původní neunavené listy vyměnit. Asi proto, že s Elzou jezdím téměř denně do práce a že mě poslední dobou začly bolet záda a tuším, že někdo tvrdil, že parabolika ze Série udělají pohodlného Jaguára. (Škoda, že ty záda byly ledviny z anglickýho vizoura...)
Pojďme k věci.
po jednom těžkém večírku a následné bolesti zad jsem rozbil prasátko, přepočítal drobné a oslovil pány z Rocky Mountain spares, tuším že někdo tvrdil, že to jsou odborníci nejodbornější a jejich listová pera jsou s láskou téměř ručně kovaná a když něco kupuji svojí Elze, tak jen to nejlepší. Rovnou tedy celou sadu za výhodnou cenu i s tlumiči a všemi potřebnými accessories. Pánové z RMS mi obratem gratulovali a přiložili mi jako plátci DPH rovnou fakturku bez VAT. Po pár několika dnech mi gratulovali znova, že jim platba z východu pěkně v pořádku dorazila na účet a přiložili "tracking number" od DPD.
Za pár dní byly ty štíhlé napružené krasavice, zabalené do parádního promaštěného papíru včetně tlumičů a všech accessories, vyloženy přímo před mojí garáží. To, že jako dárek přibalili knihu vtipů o Land roverech, sesbíraných přímo pány od RMS a vydanou vlastním nákladem a to, že rovnou v úvodu je psáno: Kdo vlastní Land Rover MUSÍ mít smysl pro humor mi mělo něco napovědět jak se bude situace vyvíjet dále.
Hned jsem volal švagrovi a rezervoval si u něj nejbližší možný termín, jelikož má svojí slušně vybavenou autodílnu a je vyučený opravář zemědělských strojů - ideální kombinace pro montáž listových per do LR. Chyběla už jen basička dobrého piva od Standy z Humpolce a hurá na montáž.
Montáž proběhla celkem hladce, ale několik hodin těžké práce to přece jenom bylo, nejvíc nás asi zdrželo vrtání větších děr na šekly - původní byly osmičky a nové ejhle desítky, ale aspoň je to víc Heavy duty.
Po spuštění Elzy z heverů mi dvanáctka v puse zhořkla, s tim autem je něco jinak a hodně. Ano - bylo vyšší, což o to instruktážní instruktáž naznačovala něco o jednom palci, s tím jsem při bourání nových vrat do garáže (abych tam s Lanďákem vůbec vjel)ještě počítal. Po přeměření to hodilo téměř na chlup 6,5 cm tedy královských a po zaokrouhlení dolů krásných 2 a půl palce. Tahle rezerva v garáži už nebyla. Naštěstí po dlouhém přemýšlení jsem přišel na skvělej fígl. Jelikož mám plachťáka není nic jednodušího rozebrat půlku střechy, odvázat plachtu a konstrukci lehce polosložit a vjet do garáže. Vzhledem k tomu, že přes zimu jezdím téměř denně, zase ráno - třeba v mínus patnácti zase konstrukci složit plachtičku natáhnout a hurá do rachoty. Připravuji na toto téma knihu sebraných nadávek, kterou vydám vlastním nákladem a zašlu s děkovným dopisem pánům entuziastům ze Skalistých hor.
No a co, aspoň mám pohodlíčko a Elza překonává naše traumatické silnice s lehkostí parní žehličky. Bohužel ani to se nepotvrdilo viz. dále v hodnocení!!!
Zde několik objektivně subjektivních čísel:
- zvýšení vozidla o 2,5 in
- zlepšení komfortu drncání tak max. 5%, vážně, s jistotou mohu pouze tvrdit, že se to nezhoršilo!
- zlepšení jízdních vlastností, stabilita, rychlé průjezdy zatáček až třeba osmdesátkou o cca 10%.
Tedy, jestli to stojí za ty Libry ať už si každý udělá obrázek sám.
PS: jestli je někdo máte namontovaný a fungujou Vám skvěle, tak mi to ani nepište, vyndavat je a snažit se je raklamovat se mi moc nechce. Musím se totiž přiznat, jelikož jsem byl za mlada drsoň ofroutu a na RR jsem měl petatřicítky a podložky pod péra deset čísel, že se mi důchodkyně Elza takhle nazvedlá docela líbí. Omezím whisku a vyřeším problém se zády. a ten votvírák co jsem si u nich taky koupil je super!
a omlouvám se za gramatiku a chibi
rozhodl jsem se napsat vám svůj pravdivý příběh jednak pro pobavení ale hlavně z důvodů osvěty.
Již delší dobu jsem přemýšlel o výměně standardních listových per za parabilické a to hned z několika důvodů.
Né že by ty moje původní byly nějak extrémně unavené, naopak zdály ve velmi dobré kondici, ve srovnání s jinými kolegy bych řekl úplně v pohodě. Taky né že by mě moc vadilo remcání manželky, zhýčkané ze vzduchového pérování její Disco, a odmítání společných výletů našim miláčkem Elzou - Elza není sice moc originální pojmenování mojí SIIA r. 1964, ale nic lepšího jsem nevymyslel a naopak jsem si na to jméno docela zvykl... Tedy, že se mnou Kačenka nechce Elzou nikam jezdit, jelikož Elza s ní při jízdě strašně natřásá a klepe a každá nerovnost je na našich nerovných silnicích ještě nerovnější, nakonec občas hodnotím i jako výhodu... Že ji ovšem hanlivě nazývá "hopsadlem" už mi ale docela vadí, ale je mi jasné, že to je projev žárlivosti.
Tak přemýšlím, proč jsem se vlastně rozhodl ty báječné autentické původní neunavené listy vyměnit. Asi proto, že s Elzou jezdím téměř denně do práce a že mě poslední dobou začly bolet záda a tuším, že někdo tvrdil, že parabolika ze Série udělají pohodlného Jaguára. (Škoda, že ty záda byly ledviny z anglickýho vizoura...)
Pojďme k věci.
po jednom těžkém večírku a následné bolesti zad jsem rozbil prasátko, přepočítal drobné a oslovil pány z Rocky Mountain spares, tuším že někdo tvrdil, že to jsou odborníci nejodbornější a jejich listová pera jsou s láskou téměř ručně kovaná a když něco kupuji svojí Elze, tak jen to nejlepší. Rovnou tedy celou sadu za výhodnou cenu i s tlumiči a všemi potřebnými accessories. Pánové z RMS mi obratem gratulovali a přiložili mi jako plátci DPH rovnou fakturku bez VAT. Po pár několika dnech mi gratulovali znova, že jim platba z východu pěkně v pořádku dorazila na účet a přiložili "tracking number" od DPD.
Za pár dní byly ty štíhlé napružené krasavice, zabalené do parádního promaštěného papíru včetně tlumičů a všech accessories, vyloženy přímo před mojí garáží. To, že jako dárek přibalili knihu vtipů o Land roverech, sesbíraných přímo pány od RMS a vydanou vlastním nákladem a to, že rovnou v úvodu je psáno: Kdo vlastní Land Rover MUSÍ mít smysl pro humor mi mělo něco napovědět jak se bude situace vyvíjet dále.
Hned jsem volal švagrovi a rezervoval si u něj nejbližší možný termín, jelikož má svojí slušně vybavenou autodílnu a je vyučený opravář zemědělských strojů - ideální kombinace pro montáž listových per do LR. Chyběla už jen basička dobrého piva od Standy z Humpolce a hurá na montáž.
Montáž proběhla celkem hladce, ale několik hodin těžké práce to přece jenom bylo, nejvíc nás asi zdrželo vrtání větších děr na šekly - původní byly osmičky a nové ejhle desítky, ale aspoň je to víc Heavy duty.
Po spuštění Elzy z heverů mi dvanáctka v puse zhořkla, s tim autem je něco jinak a hodně. Ano - bylo vyšší, což o to instruktážní instruktáž naznačovala něco o jednom palci, s tím jsem při bourání nových vrat do garáže (abych tam s Lanďákem vůbec vjel)ještě počítal. Po přeměření to hodilo téměř na chlup 6,5 cm tedy královských a po zaokrouhlení dolů krásných 2 a půl palce. Tahle rezerva v garáži už nebyla. Naštěstí po dlouhém přemýšlení jsem přišel na skvělej fígl. Jelikož mám plachťáka není nic jednodušího rozebrat půlku střechy, odvázat plachtu a konstrukci lehce polosložit a vjet do garáže. Vzhledem k tomu, že přes zimu jezdím téměř denně, zase ráno - třeba v mínus patnácti zase konstrukci složit plachtičku natáhnout a hurá do rachoty. Připravuji na toto téma knihu sebraných nadávek, kterou vydám vlastním nákladem a zašlu s děkovným dopisem pánům entuziastům ze Skalistých hor.
No a co, aspoň mám pohodlíčko a Elza překonává naše traumatické silnice s lehkostí parní žehličky. Bohužel ani to se nepotvrdilo viz. dále v hodnocení!!!
Zde několik objektivně subjektivních čísel:
- zvýšení vozidla o 2,5 in
- zlepšení komfortu drncání tak max. 5%, vážně, s jistotou mohu pouze tvrdit, že se to nezhoršilo!
- zlepšení jízdních vlastností, stabilita, rychlé průjezdy zatáček až třeba osmdesátkou o cca 10%.
Tedy, jestli to stojí za ty Libry ať už si každý udělá obrázek sám.
PS: jestli je někdo máte namontovaný a fungujou Vám skvěle, tak mi to ani nepište, vyndavat je a snažit se je raklamovat se mi moc nechce. Musím se totiž přiznat, jelikož jsem byl za mlada drsoň ofroutu a na RR jsem měl petatřicítky a podložky pod péra deset čísel, že se mi důchodkyně Elza takhle nazvedlá docela líbí. Omezím whisku a vyřeším problém se zády. a ten votvírák co jsem si u nich taky koupil je super!
a omlouvám se za gramatiku a chibi
Naposledy upravil(a) krrtek dne 22 dub 2012 16:00, celkem upraveno 1 x.
Re: parabolika Rocky Mountain - TRUE STORY
jo a dnes parabolika začaly krásně skřípat
- Johny R
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 20 říj 2010 20:41
- tel.: 730622097
- auto: Defík 90 300Tdi
- Bydliště: Ostrava
Re: parabolika Rocky Mountain - TRUE STORY
Já bych řekl že na ty nové šekly měly jít i díry trochu dál od sebe (zvetšit rozteč), že ty pera jsou právě kvůli pohodlnosti delší. Takhle to vypadá že to dělá moc velký "luk". Nevznikl ti tam velký "napnulismus", nebyl to trochu boj to tam dostat? Ale Sérijka ňam, ňam vypadá i tak skvěle .
Re: parabolika Rocky Mountain - TRUE STORY
neřekl bych, že by tam byl problém. Vzhledem k tomu, že jedna strana je v rámu jaksi navolno, pero si zachová prohnutí jaké má...
- cyril
- Příspěvky: 2751
- Registrován: 17 črc 2008 17:22
- tel.: iphone
- auto: D4,110,130,90,F2,107
- Bydliště: Doma
Re: parabolika Rocky Mountain - TRUE STORY
Možná ti to pomůže. Mám na své S3 - rok 1980, která byla tvrdá jak šutr paraboliky od Land Jirky. Jaká je to značka bohužel nevím, ale knížku ani další dárky jsem nedostal. Zase ale musím s radostí konstatovat, že hned po přehození per jsem si připadal, jako bych přestoupil do jiného auta. A to jezdím s D4 na čtyřech měchách.... Tlumiče jsem k sadě parabolik koupil také nové. Protože jsme ale při přehazovaní per zjistili, že tlumiče, které tam jsou, vypadají jak nové a ještě ke všemu je to nějaká lepší značka, nechal jsem tam původní. Po osazení auta většími koly jsem potom ke svému velkému nadšení zaregistroval další zlepšení pohodlí. Tedy bych v tvém případě fakt zkusil hledat závadu jinde.
Re: parabolika Rocky Mountain - TRUE STORY
Ona si ještě trochu sedne dolů za pár měsíců.
Jízdní vlastnosti a "drncavost" by měly být výrazně lepší,překvapuje mě že to podle tebe není takový rozdíl...
Utahovali jste všechny šrouby kde jsou pouzdra na zemi,auto na kolech a zatížené?
Kdybys náhodou vyhazoval nebo snad prodával ty původní pružiny,měl bych zájem
k.
Jízdní vlastnosti a "drncavost" by měly být výrazně lepší,překvapuje mě že to podle tebe není takový rozdíl...
Utahovali jste všechny šrouby kde jsou pouzdra na zemi,auto na kolech a zatížené?
Kdybys náhodou vyhazoval nebo snad prodával ty původní pružiny,měl bych zájem
k.
Re: parabolika Rocky Mountain - TRUE STORY
jo jo všechno jak píše Kryten jsme udělali, a jestli si auto sedne budu rád, zatím asi těch pár měsíců počká před garáží
Původní pera šli pěkně do sucha do skladu k dalším původním věcem, co už jsem demontoval a až ho jednou dostane do ruky opravdový veteránista - pěkně jí může dát do originálu...
No až se potkáme někde na nějaký akci rád tě Jakube svezu abys posoudil, ale fakt rozdíl je minimum, nicméně s původníma perama jsi se svezl a sám jsi říkal, že to nějaký moc tvrdý a tak to bohužel i zůstalo... Nevím kde ještě hledat chybu.
Původní pera šli pěkně do sucha do skladu k dalším původním věcem, co už jsem demontoval a až ho jednou dostane do ruky opravdový veteránista - pěkně jí může dát do originálu...
No až se potkáme někde na nějaký akci rád tě Jakube svezu abys posoudil, ale fakt rozdíl je minimum, nicméně s původníma perama jsi se svezl a sám jsi říkal, že to nějaký moc tvrdý a tak to bohužel i zůstalo... Nevím kde ještě hledat chybu.
- 1960SeriesII
- Příspěvky: 3218
- Registrován: 04 kvě 2007 07:45
- tel.: 774747556
- Bydliště: Přes kopec od Hořovic
- Kontaktovat uživatele:
Re: parabolika Rocky Mountain - TRUE STORY
Já mám RM péra na Pekelníkovi a taky je to tvrdé jako žebřiňák, "levná" parabolická péra od Britpartu na Berniem jsou krásně měkká, auto stojí sice mírně nakřivo a žádný velký nárůst ve výšce auta nenastal, ale stejně máme pro jistotu stání pro auta 2,3 m vysoké, kdybych náhodou někdy nutně potřeboval něco většího
Jinak výborná reportáž z koupě parabolik, je dobré mít i druhý pohled - já vždycky myslel, že Pekelník je na ta péra lehký a proto jsou tak betonová
Jinak výborná reportáž z koupě parabolik, je dobré mít i druhý pohled - já vždycky myslel, že Pekelník je na ta péra lehký a proto jsou tak betonová
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"
Re: parabolika Rocky Mountain - TRUE STORY
Kolik listů máš vzadu? 2 nebo 3? Já jsem tehdy objednal se 3-mi listy, protože mám SW se zahrádkou a vzadu občas vezu lidi a těžkou bagáž. Pravda je, že to o moc poddajnější než klasická pera není, ale jinak musím říct, že jsem spokojen. Jinak na plachťák by měla být standardní zadní pera, tedy se dvěma listy. Já mám auto také zdvihlé, ale nebude to o víc jak 4-5cm.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE
Re: parabolika Rocky Mountain - TRUE STORY
ja táké měnil za paraboliky a je to krapet lepší akorát jsem nakloněný na jednu stranu (po namontovaní to stálo rovně) ale neřeším to a s tím vjezdem do garáže máš teda pech........není rychleší upustit kola a zas po vyjezdu přifouknout? nevím co je rychlejší jestli poskladat plachtu nebo foukat kola
- cyril
- Příspěvky: 2751
- Registrován: 17 črc 2008 17:22
- tel.: iphone
- auto: D4,110,130,90,F2,107
- Bydliště: Doma
Re: parabolika Rocky Mountain - TRUE STORY
Spíš než si auto sedne, dát menší kola...will.26 píše:ja táké měnil za paraboliky a je to krapet lepší akorát jsem nakloněný na jednu stranu (po namontovaní to stálo rovně) ale neřeším to a s tím vjezdem do garáže máš teda pech........není rychleší upustit kola a zas po vyjezdu přifouknout? nevím co je rychlejší jestli poskladat plachtu nebo foukat kola
Re: parabolika Rocky Mountain - TRUE STORY
...naštěstí je více možností, ufouknout kola, nebo je rovnout přezouvat za menší... není to neřešitelný
Taky mě napadlo zkrátit tu konstrukci, ale to bych musel nechat přešít - upravit plachtu. Nevíte někdo kde by se dala plachta nechat upravit, kde třeba šijou vojenský stany a tak?
Jinak péra, jelikož jezdím max. ve dvou a bez nákladu jsem samozřejmě koupil ty "light" dvoulistový...
Taky mě napadlo zkrátit tu konstrukci, ale to bych musel nechat přešít - upravit plachtu. Nevíte někdo kde by se dala plachta nechat upravit, kde třeba šijou vojenský stany a tak?
Jinak péra, jelikož jezdím max. ve dvou a bez nákladu jsem samozřejmě koupil ty "light" dvoulistový...
Re: parabolika Rocky Mountain - TRUE STORY
Mam otazku - pera od akeho vyrobcu su vhodne na seriu 3 kabrio . Chcem to mať hlavne pohodlnejšie - Možno budem jazdiť uplne aj bez plachty a jej konštrukcie tak nech to neskače ako koza. A tlmiče ake odporuciťe ?
. tel 0905532342 bratislavsky kraj mail info@atlascamper.sk
Re: parabolika Rocky Mountain - TRUE STORY
Haloo - nikto nič
. tel 0905532342 bratislavsky kraj mail info@atlascamper.sk
Re: parabolika Rocky Mountain - TRUE STORY
Já bych rozebral a očistil stará pera a řádně je promazal a uvidíš tu pohodu. Alespoň na mé trojce to funguje dobře.
Re: parabolika Rocky Mountain - TRUE STORY
A cim mazat -grafitkou ale niecim inym? Ale aj tak ma paraboliky zaujimaju - predne su docela opotrebene -tenke -zodrane . Zadne su ako nove len tvrde , je pravda ze su uplne suche .pajam píše:Já bych rozebral a očistil stará pera a řádně je promazal a uvidíš tu pohodu. Alespoň na mé trojce to funguje dobře.
. tel 0905532342 bratislavsky kraj mail info@atlascamper.sk
Re: parabolika Rocky Mountain - TRUE STORY
Napiš Eliottovi on Ti poradí mazivo
Re: parabolika Rocky Mountain - TRUE STORY
To fakt nikto neporadi skusenosťi s parabolikami . čo je to tu za kastu alebo klub - alebo treba za radu ponuknuť peniaze ?? (Land Jirka už poradil ) len chcem viac vašich osobnych skusenosťi .
. tel 0905532342 bratislavsky kraj mail info@atlascamper.sk
- jarorr
- Příspěvky: 484
- Registrován: 26 črc 2007 20:12
- tel.: +421 905 830 569
- auto: Def,P38,Lightweight,
- Bydliště: 48° 42' 50.2" Sever, 21° 15' 29.1" Východ
Re: parabolika Rocky Mountain - TRUE STORY
Ja niesom v klube ,ale tu máš odkaz.Niekedy
Sú v pohode a hlavne majú parabolické pera v seriovej výške.
Pošlú Ti bezproblémov na Fy.bez DPH
http://www.gbsprings.co.uk/land-rover/
Sú v pohode a hlavne majú parabolické pera v seriovej výške.
Pošlú Ti bezproblémov na Fy.bez DPH
http://www.gbsprings.co.uk/land-rover/