Diesel v SIIA

Předchůdci Defenderů a další veteráni

Moderátor: Rover

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Shollochov
Příspěvky: 118
Registrován: 28 led 2009 20:57
tel.: 603754251
auto: Series II A
Bydliště: Lhota Zlín
Kontaktovat uživatele:

Diesel v SIIA

#1 Příspěvek od Shollochov » 18 srp 2011 21:33

Tak jsem tady s dalším dotazem :D
Jak je na tom diesel ve dvojce? Je to dobrá volba? Trpí nějakými problémy, které bych si měl pohlídat, kdybych se ho rozhodl koupit?
Díky za trpělivost se mnou :blush

Michal
LR SIIA 88"
DEFÍK 110 300Tdi
Triumph Spitfire 1500
BMW R 1150 GS
Honda VF 750 F
Škoda 1000 mb

Uživatelský avatar
Allik
Příspěvky: 858
Registrován: 09 pro 2007 12:17
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Diesel v SIIA

#2 Příspěvek od Allik » 19 srp 2011 10:26

v S2A je uz 2,25l, tak budu mluvit jen o nem, protoze 2l diesel, co se daval jeste do S1-S2 je trochu krok vedle :D
rozhodne to neni nijak uchvatnej motor, hlucnej, malo vykonnej a relativne prumerne poruchovej :D , ale je to made in Land-Rover, takze to ma proste sve mouchy a no "vyhody" nevim, spis standardy :rofl
pokud je v dobrem stavu, tak neni co resit, jezdi do 12 l nafty, sezere cokoliv mu nalejes, vcetne ruznejch prirodnich nahrad, vetsinu dilu ma shodnou s benzinakem, levne nahradni dily, vetsinou jednoduchy servis
hlavni slabinou je 3x ulozena klika, prevzata z benzinu, o ktere se rika, ze rada praska, nebo ulozeni nevydrzi 4x takovou kompresi, dalsi specialitou je rotacni cerpadlo CAV, ktere kdyz nema tlaky, tak s nim nemas sanci cokoliv udelat a repase stoji nemale penize, nove pak rachu a do stareho nevidis...
pri koupi je nutny vyzkouset kompresi a nejlepe si ji i zmerit, zatocit si motorem pres vsechny uvrate, zkontrolovat stav zhavicich svicek, prusaky nafty kolem vstriku a trubicek, prusaky pres hridelky na cerpadle apod., dale kourivost je hodne dulezita, barva koure hodne napovi o stavu vstriku a cerpadla a nastaveni presdtriku, mimochodem nastaveni predstriku je bez spravnych nastroju temer nemozne bez dlouheho pokusomylu
nejcasteji u starych motoru zlobi prave rotacni cerpadlo a unavene vstriky, nebo vytahane rozvody a rozhozeny predstrik a take vsechno dohromady, to zpusobuje mizerne startovani i pri teplotach kolem 20 stupnu, nedejboze 0, dale opotrebeni valcu, s klikou sem se nesetkal a mam spise podezreni, ze tento trochu mytus je zpusoben neodbornymi opravami v Anglii, kdy spousta kutilu pri repasich motoru vymenila kovane kvalitni pro diesela za mene odolne benzinove (ktere jou levnejsi a navic vsude dostatek) coz pochopitelne u benzina neva, pote se auto prevalilo pres x majitelu, kteri uz nevedeli, co se kde opravilo a praskla klika byla za cas na svete :S
"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA

bobes
Příspěvky: 320
Registrován: 17 dub 2008 16:26
auto: LR Series I,II,III
Bydliště: Praha

Re: Diesel v SIIA

#3 Příspěvek od bobes » 19 srp 2011 12:56

Mám ten motor v S I a docela mě překvapil. Chytá po 15 s. nažhavení bez problémů. Teplý už ani nežhavím párkrát si zatočí a chytne. A to mám baterku jen 55 Ah. Táhne dobře ve všech režimech a ani moc nekouří, tedy z výfuku. Z odvzušnění klikovky už je to trochu horší, tak ho v zimě minimálně překroužkování asi nemine. Doufám, že až se do něj podívám nebude moje počáteční nadšení pryč. A co se týče spotřeby proti benzinové S III se jeví lépe. Asi také proto, že mám na dieselu rychloběh.
LR Series, Zetor, Ferguson TEA 20, Ferguson 35

Odpovědět