SIII - kourove signaly...

Předchůdci Defenderů a další veteráni

Moderátor: Rover

Odpovědět
Zpráva
Autor
land_over
Příspěvky: 32
Registrován: 17 dub 2010 22:38

SIII - kourove signaly...

#1 Příspěvek od land_over » 11 črc 2010 23:44

Zdravim vsechny...

resim problem s SIII. (2.25 benzin) Motor zni zdrave, jezdi prima, nedela moc problemu, nicmene :

problem 1: pri brzdeni motorem prejde hladky chod v brblani, prskani ci jak to nazvat...proste to z vejfuku praska nerovnomerne, nepravidelne a proste to nezni.....kdyz se vyradi, ihned naskoci prijemny tichy a plynuly volnobeh...

problem 2: nevim, jestli muze souviset s predchozim, ale vetsinou se objevil prave po brzdeni motorem...z vejfuku najednou poradny napor bileho/sedeho dymu ... pri pokracovani v jizde se to casem spravi, kdezto pri vyrazeni a dvou, trech mirnych proslapnuti plynu vymizi rychle..
vim, ze bily dym indikuje vodu ve spalovani, nicmene po dojeti a vychladnuti je vody v okruhu na prvni pohled o neco vic (vzhledem k teplotam to rano jeste omrknu) nicmene zadne stopy po oleji ve vode.... rano tez podivam, kolik oleje zmizelo, jestli se na tom muze podilet, ale to byc ocekaval spis modry kour...predpokladam, ze prvni cesta by mela smerovat k tesneni hlavy...ale jako jedna z pricin me v te chvili napadlo, jestli to nemuze byt napriklad v karburatoru, ze to pusti moc benzinu, ten nestiha horet a ve vejfuku to pak zacoudi...ale s L-R motorem nemam zkusenost, takze nechavam na soud odbornikum...

diky vsem za plodne rady...

land_over
Příspěvky: 32
Registrován: 17 dub 2010 22:38

Re: SIII - kourove signaly...

#2 Příspěvek od land_over » 12 črc 2010 08:18

tak ranni kontrola:
- vody +- stejne, v chladici zadne znamky po oleji
- oleje ubylo - cesta byla cca 80km a z horni rysky to spadlo tak na 2/3 cesty k dolni (L) (tedy o 1/3 rozsahu H - L)

Uživatelský avatar
Allik
Příspěvky: 858
Registrován: 09 pro 2007 12:17
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: SIII - kourove signaly...

#3 Příspěvek od Allik » 12 črc 2010 12:21

tak to ti zere olej ale jako prase, ten rozdil na ryskach je cca 1 l, tj. znamenalo by to ze na 100 km to zere kolem 0,3 l oleje, coz je deeeesne moc, pokud teda netece nekudy kolem kliky, nebo vany
pro srovnani holandsky LW zere kolem 1 l na 1000 km pri plnem zatizeni na dalnici a to je nejvetsi bezna spotreba u serie a dieselu navic (diky posilovaci brzd, ktery je resen pres sani motoru misto pres mechanickou vyvevu), s benzinakem sem jel cestu z Anglie po dalnici za cca pul litru na 2000 km

ohledne toho strileni do vyfuku, tak karburator nebo predstih je jedna z hlavnich pricin, ktera se projevuje jak nespaleny benzin ktery potom vybuchuje v rozhavenem vyfuku a tim to strili

ohledne oleje to chce sundat hlavu, mrknout na ventily, tesneni a popripade jak sou na tom krouzky, u hodne starych motoru obvykle odejde komprese a pak to vyhazuje olej vrchem, ale vetsinou staci udelat jen hlavu

jinak to chce minimalne skouknout svicky, kabely, palec rozdelovace, vycistit karburator a cele to nechat seridit, pokud nevis jak, tak doporucuju na tohle uz nekoho se zkusenostmi, predstih se da nastavit vcelku slusne s minimem nastroju, ale na ten karbec musi byt clovek uz hlava, ale karburator sam o sobe jde vycistit treba v octove lazni, cimz nedojde k mechanickemu poskozeni a potencionalnimu rozstelovani

a pak me jeste napada jedna vec, pokud spatne dobiji alternator, tak pri brzdeni motorem dojde ke snizeni otacek a pak neni dostatek proudu pro svicky a motor nespaluje, ale to by bylo poznat vetsinou i pri rozjezdu, ze nema silu, nebo bezi nepravidelne, nebo kdyz vypnes svetla
"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA

land_over
Příspěvky: 32
Registrován: 17 dub 2010 22:38

Re: SIII - kourove signaly...

#4 Příspěvek od land_over » 12 črc 2010 14:18

svicky a kabely jsou nove...alternator vypada jako hned dalsi nejnovejsi vec v motorovem prostoru...vzhledem k vizazi motoru jako takoveho, byt spis taky miril k hlave, pripadne karburatoru...blok motoru celkove vypada, ze te pece mel asi nejmin...

jinak po jizde jednim smerem jsem nasel vypadou hadicku mezi karburatorem a rozdelovacem (tu k tomu tlakovemu rizeni predstihu, jestli si to spravne vysvetluju...)....nebyla zajistena krouzkem na hadice, ale ze by vyskocila svou vahou na vymolech, to se mi take nezda....na cestu zpet jsem to vratil, ale vizualne zadna zmena...
jinak serizovani karburatoru a rozdelovace jsem nezkousel ani na babete, natoz na tomhle... :(

a s tim olejem, uvidim, jak ho to bude brat dal, znal jsem motor, ktery ho nezral moc, nicmene kdyz se naplnil po rysku, tak litr sezral temer ihned a pak uz nebral (proste nesnesl plnou vanu a kdyz litr vyprskal, tak uz jezdil s minimalni spotrebou...), ale je pravda, ze skontrolovat hlavu urcite nebude od veci...

Uživatelský avatar
Allik
Příspěvky: 858
Registrován: 09 pro 2007 12:17
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: SIII - kourove signaly...

#5 Příspěvek od Allik » 12 črc 2010 14:32

jestli byl vypadly podtlak, tak to strileni tipuju k rozdelovaci, ta podtlakova pumpicka totiz steluje dle otacek motoru predstih, neni to uplne zivotne dulezita vec k jizde, kdyz nebeha, tak ti snizuje ve vysokych otackach trochu vykon, ale muze delat i paseku ze tlaci na kladivka v urcitych otackach (nebo kdyz se motor rozvibruje pri brzdeni) a tim predstih jde do haje, uvnitr je membrana a kdyz se nehybe, tak zpuchri nebo zarezne a pak neni efekt podtlaku znat, urcite to chce zkontrolovat, popripade nechat zrepasovat/vymenit rozdelovac a vystelovat predstih

s tim olejem sem se nikdy nesetkal, ze by rover motor zral po nejakou rysku a dost, vzdycky uziraj pravidelnou davku, ono se toho tolik vylozene nedeje, kdyz se to kontroluje, standard je 6 l a vojensky maj 7 l, coz je na ten motor i tak nadmira, je ho tolik kvuli podelnymu naklonu, aby si neodlil olejovy cerpadlo a motor se neprestal mazat, ale znam spoustu vylitanejch motoru, co zerou prave takle olej a je to vetsinou spatnou tesnosti na valcich, pokud se dostane k 1l/1000 km tak to primarne neres, ale jestli vic, tak musi hlava dolu
"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA

land_over
Příspěvky: 32
Registrován: 17 dub 2010 22:38

Re: SIII - kourove signaly...

#6 Příspěvek od land_over » 12 črc 2010 14:43

nene...ta hadicka spadla nekdy behem te jizdy...vim k cemu tam je, nicmene jak jsem psal, tak prestoze jsem ji tam napasoval zpet, tak to prskani neprestalo...
ale pri jizde a volnobehu je ten chod uplne hladky...

Uživatelský avatar
Allik
Příspěvky: 858
Registrován: 09 pro 2007 12:17
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: SIII - kourove signaly...

#7 Příspěvek od Allik » 12 črc 2010 15:10

to sem pochopil, pokusim se popsat, jak uvazuju:
pokud upadla podtlakova trubicka, tak buhvi, jak dlouho prisavala vzduch a ten podtlak nefungoval tak ja ma a mohla odejit membrana (z vlastni zkusenosti), kazdopadne strileni do vyfuku ma jen dve hlavni priciny a tim je problem se zapalovanim-predstih, spatne nastaveny odtrh na kladivkach apod, druha min pravdepodobna je karburator, ktery bych vyloucil, protoze na volnobeh jde motor dobre, volnobeh i brzdeni motorem se z pohledu karburatoru chovaj stejne, protoze neni seslapnuty plyn a tim padem je poloha skrtici klapky stejna a palivo proudi jen pres volnobeznou trysku, jediny rozdil je potom uz jen v otackach motoru (do motoru proudi stejny objem vzduchu, ale s mensim obsahem paliva, cimz vznika relativne chudsi smes oproti jizde pod plynem, ktera je dle tebe ok, tj. chuda smes nestrili, naopak vyborne spaluje a ma vetsi tlaky a teploty), coz nas privadi zpet k rozdelovaci, ktery pri jakekoliv vuli na kladivkach, stelovacim mechanismu apod. zacne palit ve spatny okamzit a tim muze jet motor treba i na 3 valce a spatne spalovat
osobne sem to zazil na 101, ktera se po privezeni z Anglie chovala stejne a kdyz uz si clovek rikal, ze to ma, tak se motor zacal hadat ve vysokych otackach, pri brzdeni strilel atd. a vyresil to rozdelovac spolu se spravne serizenymi karburatory
"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA

land_over
Příspěvky: 32
Registrován: 17 dub 2010 22:38

Re: SIII - kourove signaly...

#8 Příspěvek od land_over » 12 črc 2010 22:39

ok...
takze hlavni pozornost k rozdelovaci a po sundani deklu motoru by melo byt jasnejsi, kudy mizi olej...protoze spodek je (v ramci moznosti) cisty, ani kolem spuntu, ani kolem lemu vany to nejevi znamky kapani....
diky moc za tipy

p.s.: jak dobre se da sehnat samotny novy podtlak? koukal jsem na beji a k series tam nebylo nic, jen k novym modelum...pasovaly by pripadne??

Uživatelský avatar
Allik
Příspěvky: 858
Registrován: 09 pro 2007 12:17
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: SIII - kourove signaly...

#9 Příspěvek od Allik » 13 črc 2010 07:50

uvidis, jakym stylem bude olej mizet, pokud znacne, tak to vyhazuje do spalovaciho prostoru a ven vyfukem

podtlak neni problem sehnat, popripade cely rozdelovac, novejsi podtlaky jsou odlisne, pokud neni na ebay, tak jsou tu obchody, jako LRseries nebo craddock, kde je maj urcite
"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA

land_over
Příspěvky: 32
Registrován: 17 dub 2010 22:38

Re: SIII - kourove signaly...

#10 Příspěvek od land_over » 13 črc 2010 09:55

jojo, to je mi jasne, jen te bej je ta nejjednodussi varianta, ale shanet ho zacnu, az kdyz se ukaze nefunkcnim....rozdelovac nevypada sesle, tak snad pujde jen nejak odladit...moc diky za rady

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2815
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: SIII - kourove signaly...

#11 Příspěvek od Mirko » 13 črc 2010 10:00

nevím, jak je to u series, ale u Range můžu podtlak odmontovat a když máš někoho, kdo umí dobře sát, tak se uvidí, jestli se podtlak hýbe, či ne. :wink:
Mirko

Odpovědět