Tak tiež pridám niečo z východu

Předchůdci Defenderů a další veteráni

Moderátor: Rover

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jarorr
Příspěvky: 484
Registrován: 26 črc 2007 20:12
tel.: +421 905 830 569
auto: Def,P38,Lightweight,
Bydliště: 48° 42' 50.2" Sever, 21° 15' 29.1" Východ

Tak tiež pridám niečo z východu

#1 Příspěvek od jarorr » 29 kvě 2010 19:23

IMG_1364.JPG
IMG_1364.JPG (69.46 KiB) Zobrazeno 11623 x
IMG_1369.JPG
IMG_1369.JPG (61.97 KiB) Zobrazeno 11621 x
IMG_1373.JPG
IMG_1373.JPG (61.43 KiB) Zobrazeno 11624 x
IMG_1373.JPG
IMG_1373.JPG (61.43 KiB) Zobrazeno 11624 x
Přílohy
IMG_1378.JPG
IMG_1378.JPG (63.94 KiB) Zobrazeno 11620 x

Uživatelský avatar
Martin T
Příspěvky: 815
Registrován: 24 led 2007 22:57
Bydliště: Praha

Re: Tak tiež pridám niečo z východu

#2 Příspěvek od Martin T » 29 kvě 2010 20:30

To je tedy krasavec :yes ! Kde jsi byl, když byl na východě dalekém jen trochu Birmabright weekend??

Uživatelský avatar
jarorr
Příspěvky: 484
Registrován: 26 črc 2007 20:12
tel.: +421 905 830 569
auto: Def,P38,Lightweight,
Bydliště: 48° 42' 50.2" Sever, 21° 15' 29.1" Východ

Re: Tak tiež pridám niečo z východu

#3 Příspěvek od jarorr » 29 kvě 2010 21:29

No cakal som kedy sa nasim statnym uradnikom uraci mi vydat EVC.Rad by som prisiel ku vam na ten zjazd,ale kym dojdem tak budem po ceste vyklepany jak detva. :mrgreen:

Uživatelský avatar
1960SeriesII
Příspěvky: 3216
Registrován: 04 kvě 2007 07:45
tel.: 774747556
Bydliště: Přes kopec od Hořovic
Kontaktovat uživatele:

Re: Tak tiež pridám niečo z východu

#4 Příspěvek od 1960SeriesII » 30 kvě 2010 09:09

Krásy koloniálního Dálného východu :!: :lol:
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"

Uživatelský avatar
Allik
Příspěvky: 858
Registrován: 09 pro 2007 12:17
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Tak tiež pridám niečo z východu

#5 Příspěvek od Allik » 30 kvě 2010 23:16

na pohled vypada moc hezky a urcite to dalo desne prace, ale co se tyce tech nalepek, tak nekdy min je vic a nemyslim ten napis land rover na dverich, rovnez na tom zlutym terciku nema byt cislo 4 ale 2 (jedna se o mostni oznaceni tonaze = 2 tuny) a je to dost vzacny Holandan, mozna pro Z. Nemecko, ale tam mi nesedi ta svetla (uplne prvni varka mela jeste ploche krytky na nabojich kol a blinkry a pozicky podle originalu, vetsinu vybaveni, ale uz ma civilni svetla Lucas a ramecky jak S2 a nezprznena holandskyma upravama, paklize se mylim, tak uz jedine lidova tvorivost, protoze vsechny vojenske LW britske armady, a to i LHD, maji typizovane vojenske ramecky spolu se 101FC a ploche paraboly) a mozna bylo skoda ho kamuflovat jako brita, kterych se vsude vali mraky, ale jinak palec nahoru :yes
"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA

Uživatelský avatar
jarorr
Příspěvky: 484
Registrován: 26 črc 2007 20:12
tel.: +421 905 830 569
auto: Def,P38,Lightweight,
Bydliště: 48° 42' 50.2" Sever, 21° 15' 29.1" Východ

Re: Tak tiež pridám niečo z východu

#6 Příspěvek od jarorr » 31 kvě 2010 20:14

Allik píše:na pohled vypada moc hezky a urcite to dalo desne prace, ale co se tyce tech nalepek, tak nekdy min je vic a nemyslim ten napis land rover na dverich, rovnez na tom zlutym terciku nema byt cislo 4 ale 2 (jedna se o mostni oznaceni tonaze = 2 tuny) a je to dost vzacny Holandan, mozna pro Z. Nemecko, ale tam mi nesedi ta svetla (uplne prvni varka mela jeste ploche krytky na nabojich kol a blinkry a pozicky podle originalu, vetsinu vybaveni, ale uz ma civilni svetla Lucas a ramecky jak S2 a nezprznena holandskyma upravama, paklize se mylim, tak uz jedine lidova tvorivost, protoze vsechny vojenske LW britske armady, a to i LHD, maji typizovane vojenske ramecky spolu se 101FC a ploche paraboly) a mozna bylo skoda ho kamuflovat jako brita, kterych se vsude vali mraky, ale jinak palec nahoru :yes
No v detailoch mas pravdu,nalepky z kapoty a tercik RAF to ide dole ten vojak co mi to predaval ma tiez upozornil,no nalepka na dverach tak to bola len prezentacna akcia ,rok vyroby auta je 1978 tak ze podla katalogu HERITAGE MOTOR CENTRE to je posledna IIA lebo z SIII nepasuju ani budiky-tachometer,nahony a i brzdy su ine a to cierne EVC ktore je na aute tak to je i vyrazene na vyrobnom stitku tak ze je to plnokrvny anglan ktory sluzil v europe a neskvor na dalekom vychode a odkupil a na civilne anglicke cisla ho dal chlapec od ktoreho to mam ja a bolo to jeho auto do casu ked opustil armadu a dal mi k tomu kompletny zoznam vsetkych regimentov kde to auto sluzilo odkedy zislo dole z linky.Zo svetlami mas pravdu ,ale k tomu sa mi nevedel vyjadrit ani on a ja som tam menil predne paraboly len za tie povodne nakolko boli poskodene jedine co som dodal a to som musel bola hmlovka v zadu a cuvacie svetlo.No a disky a pneu su uz z novsieho,ale mam odlozene i povodne.To cislo v zltom terciku tam tiez bolo a zatal som za tym nepatral. Auto je spravene hlavne po mechanickej stranke
t.j.motor,spojka hydraulika,opr.prevodovky+dif brzdy naboje a ine tak aby sa stym dalo pripadne jazdit kazdy den a preslo to bez problemov technickou kontrolou.Karoseria je skoro v povodnom stave ako som kupil,su vymene dvere a jedna palivova nadrz je vyrobena na mieru lebo je hovadsky draha.Ma urcite este nejake muchy,ale ja sa tesim ze mam ako jeden z mala auto s ktorym mozem chodit kazdy den a pripadne dojst ku vam do ciech bez akychkolvek problemov a povegetit :Pohoda: Zatial AHOJ Jaro

Uživatelský avatar
Allik
Příspěvky: 858
Registrován: 09 pro 2007 12:17
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Tak tiež pridám niečo z východu

#7 Příspěvek od Allik » 01 čer 2010 10:01

ohledne roku vyroby, je to stoprocentni S3, kdyz mi das VINKO, tak je snadny to overit, vcetne kontraktu a zakazky, pro koho byla, S2A jsou mimoradne vzacny a maj vetsina svetla v chladici a uzky blatniky, par poslednich S2A melo siroky blatniky se svetlama, ale vsechny byly tusim do 71. roku vyroby.

tady mas strucnou historii, tak jak ji mam na aute, kdyz ho vystavuju, je to hodne strucny ale udelany pro lidi, co o land roveru slyseli jen z rychliku, doporucuju prelozit a popis upravit dle tveho auta, pokud ho nekde ukazujes, tak si usetris porad vysvetlovat, proc vypada, tak jak vypada:

LAND ROVER 88 Serie 3
Lightweight

Vozidla Land Rover 3. série (a předtím jejich předchůdci ze série 1, 2 a 2A), patřila od počátku 70. let k páteři výzbroje britské armády a mnoha dalších států NATO. Mezi roky 1971 – 1985 bylo vyrobeno přibližně 542000 vozidel všech variant včetně vojenských speciálů jako Land Rover 101 FC a Land Rover Lightweight, Half-Ton nebo Airportable. Dvě základní varianty se liší rozvorem – 88 a 109 palců, podle kterého jsou označovány.
Z kratší varianty vychází již zmíněná verze pro letecké výsadky. Myšlenka vozidla pochází z poloviny 60. let kdy byly zahájeny vývojové práce na základě požadavku britské armády a námořnictva (zejména pak Royal Marine Commandos). Vrtulníky britské armády Westland Wessex měly v té době nedostačující nosnost pro standardní Land Rover 88. Rovněž klasický 88 a 109 se nevešly dva souběžně do přepravních letounů typu Argosy apod.
Prototyp, který dostal speciální rozebíratelnou, užší a odlehčenou karoserii a kratší rám, spatřil světlo v roce 1965 a na to armáda objednala v roce 1967 prvních 1000 kusů série 2A, které se dostaly k jednotkám až v průběhu roku 1969. Výhodou lehké hliníkové karoserie byl jednoduchý systém panelů a doplňků, který umožnil vozidlo jednoduše během 30 minut rozložit na dvě základní části (samotné vozidlo a zbytek panelů a výstroje), které pak byly přepraveny zvlášť na bojiště a poté znovu složeny. Paradoxem je, že po dodání vozidla k jednotkám, dostaly Wessexy výkonnější motory a rovněž byly zavedeny nové typy vrtulníků (Westland Commando a Boeing CH-47 Chinook), takže se jeho hlavní přednost v praxi takřka neuplatnila. Přesto byl u jednotek velmi oblíbený a preferovali ho pro speciální obojživelné a výsadkové operace.
Prvních 1400 kusů mělo světla ještě umístěna v chladiči. Další produkce se světlomety v blatnících a kosmetickými změnami, ale stále série 2A, následovala do celkového počtu zhruba 3000 vozidel. Od roku 1972 pak již jako série 3 výroba pokračovala až do roku 1985, kdy překročila počet 14000 vyrobených kusů teto série. Celkově tak produkce čítá něco přes 17000 kusů všech variant. Lightweighty vyráběla v licenci a s úpravami pro španělskou armádu továrna SANTANA, kde měl Land Rover částečný podíl. Několik desítek kusů rovněž dodali do Iránu, kde je později bez licence okopírovali a vyráběli až do konce 80. let. Několik vozidel prošlo přestavbou na nosič 106 mm bezzákluzového kánonů a bylo dodáno do Saudské Arábie.
O kvalitách a oblíbenosti Lightweightů svědčí i to, že většina vozidel byla vyřazena z armádní výzbroje až na konci 90. let.

Popis vozidla
Vystavené vozidlo je do jisté míry unikátní v rámci celkové produkce. Pochází z kontraktu 1909 vozidel dodaných pro holandskou armádu v průběhu 70. a počátku 80. let. Oproti britské variantě je vybaveno dieselovým motorem a obsahuje kolem stovky dalších drobných odchylek, zejména v elektroinstalaci, přední nápravě, osvětlení apod. Je vybaveno 24V elektroinstalací a sloužilo (kromě jiných rolí) jako radiovůz. Posádku tvořilo 3-6 mužů a výzbroj sestávala z osobních zbraní posádky (samopal UZI, FN FAL, nebo licenční M16). Písková kamufláž odpovídá nasazení v rámci operace Safe Haven (Útočiště) v roce 1991 na ochranu kurdské menšiny v Severním Iráku.

Délka: 3,65 m
Šířka: 1,52 m (bez výstroje)
Výška: 1,95 m
Hmotnost odstrojený: 1315 kg
Hmotnost plná: 1551 kg
Motor: řadový dieselový čtyřválec 2,25 l o výkonu 43 kW
Spotřeba: 12 l / 100 km

ohledne toho, ze ti tam nepasujou budiky a vsechny veci, tak je to logicky, ani nikdy pasovat nebudou, protoze LW na rozdil od jinych Serii 2A versus 3, vznikla Serie 3 jen elementarni prestavbou - plne synchronizovana prevodovka a presun svetel do blatniku, ostatni upravy jsou opravdu nepatrne a de facto se da rici, ze LW je porad S2A, interier s palubkou ve stredu, bulkhead, celni sklo... to vse je S2A, ohledne brzd, tak ty jsou na S2A a S3 uplne stejne, muzou se lisit pouze posilovacem a brzdovym valcem, protoze ma jako vojensky special zdvojene okruhy, ktere civil nema a tim ti muzou pripadat jine, taky zadni napravu mas klasickou civilni, ale predek mas plochy krytky, coz neni typicky, hodne by pomohlo videt poradne interier a co je pod kapotou, podle rozmisteni elektroinstalace taky dost poznam

nepises, co to ma za motor, ale pokud v tom je diesel, jak mi rikal Vitek, v kombinaci se svetly, tak to je fakt holandan, protoze nikdo jiny diesel motor v LW neodebral, nebo je to prestavba, ale to se da zjistit i z VIN, cimz nevylucuju, ze slouzil u Britu, protoze se muze jednat o overovaci prototyp apod., i kdyz tomu neodpovida zase rok vyroby, protoze prvni auta pro Holandsko byly cca 74-75 a od 76 az do pocatku 80. let se montovala zakazka pro ne uz v podobe, jak ho mam ja a mam rovnez 78. a mel sem v ruce i 77., takze jak rikam cislo kontraktu a vin by mnohe mozna osvetlilo

ty samolepky, jak tam mas, sou desna konina, je to jako by sis na auto nalepil, ze jezdis pro Budvar i Prazdroj navzajem, ten Pegas je oznacenim PARAs, ktery patri jako specialni jednotky pod pechotu a ne RAF, tedy letectvo, kam spada RAF Regiment apod., jinak Union jacky se lepi vzdy na levou stranu vozidla na blatnik vpredu i vzadu a to pouze, pokud vozidlo slouzi na zahranicni misi, oznaceni jednotky je vpravo, u LW vpravo na kapote, nikde jinde, dalsi oznaceni mohou byt na dverich, kde se znaci prislusnost k jednotlivym rotam A-D nebo velitelstvi HQ(pro kazdou je specialni znak, jako diamant, kolecko...)

doufam, ze si dostal nejaky novy a podnetny info a rozhodne se nevahej zeptat, protoze informace a zkusenosti jsou, jen staci rict
"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA

Uživatelský avatar
Gobey
Příspěvky: 1674
Registrován: 26 zář 2007 23:48
tel.: +420603440581
auto: Defender
Bydliště: Pchery
Kontaktovat uživatele:

Re: Tak tiež pridám niečo z východu

#8 Příspěvek od Gobey » 01 čer 2010 15:16

Krásně shrnuto. Existuje pár knih věnovaných jenom LR LW.

User manual: http://www.landroverbookshop.com/ShowDetails.asp?id=48" onclick="window.open(this.href);return false;
The Half Ton Military Land Rover: http://www.amazon.co.uk/Half-Ton-Milita ... 18&sr=8-11" onclick="window.open(this.href);return false;

a pak knihy o vojenských LR obecně

Military Land Rover: Development and in Service: http://www.amazon.co.uk/Military-Land-R ... 018&sr=8-1" onclick="window.open(this.href);return false;

a další.

Pak je mnoho informací k dispozici je na stránkách Ex - military Land Rover Association na http://www.emlra.org" onclick="window.open(this.href);return false; kde po úhradě ročního poplatku vychází pěkný bulletin (v PDF podobě).

H.
Svobodný advokát, potápěč a definitivně rozpolcená osobnost-vezmu to podle stáří: Jeep Willys MB SAS, Jawa 350 sidecar, Jaguar Daimler XJ6C 4.2l, LR SIII Lightweight, LR Defender Td4 110 & 90-volanty a řídítka na všech stranách. http://www.onheiser.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
jarorr
Příspěvky: 484
Registrován: 26 črc 2007 20:12
tel.: +421 905 830 569
auto: Def,P38,Lightweight,
Bydliště: 48° 42' 50.2" Sever, 21° 15' 29.1" Východ

Re: Tak tiež pridám niečo z východu

#9 Příspěvek od jarorr » 02 čer 2010 17:32

No v mnohom som sa priucil ako hovoril Vitek pohraval som sa z myslienkou narvat do toho 200Tdi z defa lebo da sa objednat kit na LT77 a ku povodnej pridavnej prevodovke no musim povedat ze je v tom 2.25 benzin a ide jak hovado co pripisujem tomu ze bol pravdepodobne vymeneny motor lebo uz je kluka ulozena päkrat a je cely nastriekany tou modrozelenou tyrkysovou farbou no ako sme pisali vsetky zbytocne insignie a nalepky pivovaru :beer su uz odstranene. Skusam este zhanat tie povodne predne reflektory snad sa mi to podari.Pravda je ze tuto vojensku motorizaciu az tak dobre neovladam,ale vieme robit i take veci a to nam ide celkom dobre.
defender nas.jpg
defender nas.jpg (132.19 KiB) Zobrazeno 11062 x
.Tak zatial ahoj.

Uživatelský avatar
QWER1
Příspěvky: 15
Registrován: 26 úno 2009 19:54
tel.: +421905418887
auto: LRD110Td5, RRC, LRLW
Bydliště: SKZ

Re: Tak tiež pridám niečo z východu

#10 Příspěvek od QWER1 » 23 čer 2010 12:23

Ahoj,

prikladám BOJOVNÍKA z Piešťan (diesel)
Přílohy
LRLW1.jpg
LRLW1.jpg (133.95 KiB) Zobrazeno 10787 x
LRLW2.jpg
LRLW2.jpg (163.93 KiB) Zobrazeno 10785 x
LRLW3.jpg
LRLW3.jpg (158.01 KiB) Zobrazeno 10793 x
LRLW4.jpg
LRLW4.jpg (157.39 KiB) Zobrazeno 10787 x

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2751
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: Tak tiež pridám niečo z východu

#11 Příspěvek od cyril » 23 čer 2010 13:01

Allik píše:ohledne roku vyroby, je to stoprocentni S3, kdyz mi das VINKO, tak je snadny to overit, vcetne kontraktu a zakazky, pro koho byla, S2A jsou mimoradne vzacny a maj vetsina svetla v chladici a uzky blatniky, par poslednich S2A melo siroky blatniky se svetlama, ale vsechny byly tusim do 71. roku vyroby.

tady mas strucnou historii, tak jak ji mam na aute, kdyz ho vystavuju, je to hodne strucny ale udelany pro lidi, co o land roveru slyseli jen z rychliku, doporucuju prelozit a popis upravit dle tveho auta, pokud ho nekde ukazujes, tak si usetris porad vysvetlovat, proc vypada, tak jak vypada:

LAND ROVER 88 Serie 3
Lightweight

Vozidla Land Rover 3. série (a předtím jejich předchůdci ze série 1, 2 a 2A), patřila od počátku 70. let k páteři výzbroje britské armády a mnoha dalších států NATO. Mezi roky 1971 – 1985 bylo vyrobeno přibližně 542000 vozidel všech variant včetně vojenských speciálů jako Land Rover 101 FC a Land Rover Lightweight, Half-Ton nebo Airportable. Dvě základní varianty se liší rozvorem – 88 a 109 palců, podle kterého jsou označovány.
Z kratší varianty vychází již zmíněná verze pro letecké výsadky. Myšlenka vozidla pochází z poloviny 60. let kdy byly zahájeny vývojové práce na základě požadavku britské armády a námořnictva (zejména pak Royal Marine Commandos). Vrtulníky britské armády Westland Wessex měly v té době nedostačující nosnost pro standardní Land Rover 88. Rovněž klasický 88 a 109 se nevešly dva souběžně do přepravních letounů typu Argosy apod.
Prototyp, který dostal speciální rozebíratelnou, užší a odlehčenou karoserii a kratší rám, spatřil světlo v roce 1965 a na to armáda objednala v roce 1967 prvních 1000 kusů série 2A, které se dostaly k jednotkám až v průběhu roku 1969. Výhodou lehké hliníkové karoserie byl jednoduchý systém panelů a doplňků, který umožnil vozidlo jednoduše během 30 minut rozložit na dvě základní části (samotné vozidlo a zbytek panelů a výstroje), které pak byly přepraveny zvlášť na bojiště a poté znovu složeny. Paradoxem je, že po dodání vozidla k jednotkám, dostaly Wessexy výkonnější motory a rovněž byly zavedeny nové typy vrtulníků (Westland Commando a Boeing CH-47 Chinook), takže se jeho hlavní přednost v praxi takřka neuplatnila. Přesto byl u jednotek velmi oblíbený a preferovali ho pro speciální obojživelné a výsadkové operace.
Prvních 1400 kusů mělo světla ještě umístěna v chladiči. Další produkce se světlomety v blatnících a kosmetickými změnami, ale stále série 2A, následovala do celkového počtu zhruba 3000 vozidel. Od roku 1972 pak již jako série 3 výroba pokračovala až do roku 1985, kdy překročila počet 14000 vyrobených kusů teto série. Celkově tak produkce čítá něco přes 17000 kusů všech variant. Lightweighty vyráběla v licenci a s úpravami pro španělskou armádu továrna SANTANA, kde měl Land Rover částečný podíl. Několik desítek kusů rovněž dodali do Iránu, kde je později bez licence okopírovali a vyráběli až do konce 80. let. Několik vozidel prošlo přestavbou na nosič 106 mm bezzákluzového kánonů a bylo dodáno do Saudské Arábie.
O kvalitách a oblíbenosti Lightweightů svědčí i to, že většina vozidel byla vyřazena z armádní výzbroje až na konci 90. let.

Popis vozidla
Vystavené vozidlo je do jisté míry unikátní v rámci celkové produkce. Pochází z kontraktu 1909 vozidel dodaných pro holandskou armádu v průběhu 70. a počátku 80. let. Oproti britské variantě je vybaveno dieselovým motorem a obsahuje kolem stovky dalších drobných odchylek, zejména v elektroinstalaci, přední nápravě, osvětlení apod. Je vybaveno 24V elektroinstalací a sloužilo (kromě jiných rolí) jako radiovůz. Posádku tvořilo 3-6 mužů a výzbroj sestávala z osobních zbraní posádky (samopal UZI, FN FAL, nebo licenční M16). Písková kamufláž odpovídá nasazení v rámci operace Safe Haven (Útočiště) v roce 1991 na ochranu kurdské menšiny v Severním Iráku.

Délka: 3,65 m
Šířka: 1,52 m (bez výstroje)
Výška: 1,95 m
Hmotnost odstrojený: 1315 kg
Hmotnost plná: 1551 kg
Motor: řadový dieselový čtyřválec 2,25 l o výkonu 43 kW
Spotřeba: 12 l / 100 km

ohledne toho, ze ti tam nepasujou budiky a vsechny veci, tak je to logicky, ani nikdy pasovat nebudou, protoze LW na rozdil od jinych Serii 2A versus 3, vznikla Serie 3 jen elementarni prestavbou - plne synchronizovana prevodovka a presun svetel do blatniku, ostatni upravy jsou opravdu nepatrne a de facto se da rici, ze LW je porad S2A, interier s palubkou ve stredu, bulkhead, celni sklo... to vse je S2A, ohledne brzd, tak ty jsou na S2A a S3 uplne stejne, muzou se lisit pouze posilovacem a brzdovym valcem, protoze ma jako vojensky special zdvojene okruhy, ktere civil nema a tim ti muzou pripadat jine, taky zadni napravu mas klasickou civilni, ale predek mas plochy krytky, coz neni typicky, hodne by pomohlo videt poradne interier a co je pod kapotou, podle rozmisteni elektroinstalace taky dost poznam

nepises, co to ma za motor, ale pokud v tom je diesel, jak mi rikal Vitek, v kombinaci se svetly, tak to je fakt holandan, protoze nikdo jiny diesel motor v LW neodebral, nebo je to prestavba, ale to se da zjistit i z VIN, cimz nevylucuju, ze slouzil u Britu, protoze se muze jednat o overovaci prototyp apod., i kdyz tomu neodpovida zase rok vyroby, protoze prvni auta pro Holandsko byly cca 74-75 a od 76 az do pocatku 80. let se montovala zakazka pro ne uz v podobe, jak ho mam ja a mam rovnez 78. a mel sem v ruce i 77., takze jak rikam cislo kontraktu a vin by mnohe mozna osvetlilo

ty samolepky, jak tam mas, sou desna konina, je to jako by sis na auto nalepil, ze jezdis pro Budvar i Prazdroj navzajem, ten Pegas je oznacenim PARAs, ktery patri jako specialni jednotky pod pechotu a ne RAF, tedy letectvo, kam spada RAF Regiment apod., jinak Union jacky se lepi vzdy na levou stranu vozidla na blatnik vpredu i vzadu a to pouze, pokud vozidlo slouzi na zahranicni misi, oznaceni jednotky je vpravo, u LW vpravo na kapote, nikde jinde, dalsi oznaceni mohou byt na dverich, kde se znaci prislusnost k jednotlivym rotam A-D nebo velitelstvi HQ(pro kazdou je specialni znak, jako diamant, kolecko...)

doufam, ze si dostal nejaky novy a podnetny info a rozhodne se nevahej zeptat, protoze informace a zkusenosti jsou, jen staci rict
:yes To je konečně počteníčko....Odkazy na anglický knížky jsou mi bohužel k ničemu páč autor neumí narozdíl ode mne česky.. :oops:, takže takhle jsem se konečně něco přínosnýho dozvěděl. Díky moc... :yes.

Uživatelský avatar
Allik
Příspěvky: 858
Registrován: 09 pro 2007 12:17
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Tak tiež pridám niečo z východu

#12 Příspěvek od Allik » 23 čer 2010 13:32

dalsi holandsky spolubojovnik - super, jen tak dal :yes

ohledne toho poctenicka, tak mam neco podobnyho napsany i pro S3 109, pokud by te to zajimalo a chystam se udelat i pro 101, protoze ji vystavujeme s laskavym dovolenim od Pavla v muzeu a vypada to, ze prozatim i zustane, tak ji nesmim zanedbavat :sun
"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA

Uživatelský avatar
Allik
Příspěvky: 858
Registrován: 09 pro 2007 12:17
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Tak tiež pridám niečo z východu

#13 Příspěvek od Allik » 23 čer 2010 13:40

jarorr píše:No v mnohom som sa priucil ako hovoril Vitek pohraval som sa z myslienkou narvat do toho 200Tdi z defa lebo da sa objednat kit na LT77 a ku povodnej pridavnej prevodovke no musim povedat ze je v tom 2.25 benzin a ide jak hovado co pripisujem tomu ze bol pravdepodobne vymeneny motor lebo uz je kluka ulozena päkrat a je cely nastriekany tou modrozelenou tyrkysovou farbou no ako sme pisali vsetky zbytocne insignie a nalepky pivovaru :beer su uz odstranene. Skusam este zhanat tie povodne predne reflektory snad sa mi to podari.Pravda je ze tuto vojensku motorizaciu az tak dobre neovladam,ale vieme robit i take veci a to nam ide celkom dobre.
defender nas.jpg
.Tak zatial ahoj.
def paradni, jestli ma 5x ulozenou kliku, tak urcite vymenenej, protoze se montovaly az od poloviny roku 1980, tyrkysova barva je oznaceni vojenskych motoru a dilu k nim, kolega z Anglie mi rikal, ze se podle toho i pozna, zda ma motor hlavu na bezolovnaty benzin, kdyz ji ma takto nastrikanou, duvod pro tuto barvu je i prakticky, je na motoru videt prusak oleje a poskozeni

co se tyce ty 200tdi, tak pokud to vylozene nechces na trapeni, tak nech benzinacek, vsak ono to staci, lepsi pak sehnat overdrive, motor jde mimochodem krasne ladit a Tomas Ubl v nem ma po upravach asi 100 koni, coz s 88 cvici jako blazen a neni to zvenku videt
"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2751
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: Tak tiež pridám niečo z východu

#14 Příspěvek od cyril » 23 čer 2010 13:45

Allik píše:dalsi holandsky spolubojovnik - super, jen tak dal :yes

oledne toho poctenicka, tak mam neco podobnyho napsany i pro S3 109, pokud by te to zajimalo a chystam se udelat i pro 101, protoze ji vystavujeme s laskavym dovolenim od Pavla v muzeu a vypada to, ze prozatim i zustane, tak ji nesmim zanedbavat :sun
Díky... :yes :beer :drink
Určitě chci všechno a na všecha auta, o kterých něco podobnýho máš, nebo jsi napsal. Zatím toho mám poskrovnu (hlavně pro mě přínosný dílenský manuály v němčině). Ale jinak se o té historii a o modelových obměnách jednotlivých modelů nemám krom obrázků z anglických knih jak dozvědět. Takže díky....Cyril.

Uživatelský avatar
Allik
Příspěvky: 858
Registrován: 09 pro 2007 12:17
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Tak tiež pridám niečo z východu

#15 Příspěvek od Allik » 23 čer 2010 14:53

LAND ROVER 109 Serie 3 DPV (Desert Patrol Vehicle)

Vozidla Land Rover 3. série (a předtím jejich předchůdci ze série 1, 2 a 2A), patřila od počátku 70. let k páteři výzbroje britské armády a mnoha dalších států NATO. Mezi roky 1971 – 1985 bylo vyrobeno přibližně 542000 vozidel všech variant včetně vojenských speciálů jako Land Rover 101 FC a Land Rover Airportable (Lightweight, Half-Ton). Dvě základní varianty se liší rozvorem – 88 a 109 palců, podle kterého jsou označovány. Delší z nich, verze 109, vyrobená v počtu něco přes 200000 kusů, se stala standardním víceúčelovým přepravním a průzkumným vozidlem všech britských jednotek až do počátku 90. let, kdy byly postupně všechny zbývající vozy nahrazeny novější řadou Land Rover 90/110 a Defender.

Vojenské Land Rovery byly vyráběny ve třech základních variantách – GS (General Service – všeobecné použití), CL (Civilian Specification – civilní model pouze v odpovídající vojenské kamufláži) a FFR (Fitted For Radio – 24 voltový systém pro radio zařízení).

Desert Patrol Vehicle
V době konfliktu v Iráku, při operaci Pouštní bouře v roce 1991, došlo k obrovské poptávce po bojových vozidlech, které by byly schopny operovat samostatně nebo v malých operačních skupinách a bez podpory vlastních jednotek hluboko v nepřátelském území i několik týdnů. (Tato myšlenka nebyla nová a uplatnila se již za druhé světové války při operacích v Severní Africe a později Evropě. Nejslavnějším představitelem této kategorie vozidel je legendární Land Rover 109 S2A „Pink Panther“ z poloviny 60. let, vyrobený na objednávku příslušníků SAS v počtu necelých 80 kusů.) Protože tehdejší stavy moderních vozidel Defender s výkonným dieselovým motorem a podvozkem na vinutých pružinách (nejmarkantnější inovace od všech předchozích sérií), nedokázaly poptávku bojových jednotek uspokojit v tak krátkém čase a britská armáda v 90. letech teprve zahájila hromadné přezbrojení na tento typ vozidel, došlo i na tehdy již dosluhující vozidla série 3, která byla u svých domovských jednotek upravena dle aktuálních požadavků pro operační činnost. Tyto úpravy byly prováděny příslušníky REME jednotek a mnohdy se jednalo o zcela originální a ojedinělé konstrukce.

Popis vozidla
Vozidlo vzniklo úpravou standardní varianty Land Rover 109 Serie 3 FFR z roku 1980. Jedná se originál, který se přibližně v této podobě zúčastnil bojových akcí v rámci operace Pouštní bouře a sloužil u jednotky 104th Regiment of Royal Artillery. Z vozu byla odstraněna konstrukce střechy, dveře, čelní sklo a přidán mohutný ochranný rám pro posádku, kde se nachází rovněž uchycení pro dvě útočné pušky L85A1. Dále byl instalován nejvýkonnější typ vysílačky Clansman 353, dostatek beden pro nářadí a munici, černé plastové kanystry na vodu, v bocích kapsy pro čtyři 20 l kanystry na benzín. Na blatnících uchycení pro vyprošťovací nářadí. Vzadu speciální koš na výstroj. Vpředu druhá rezerva na visuté vzpěře. Na bocích jsou zavěšeny ocelové přejezdové plechy pro zdolávání terénních nerovností nebo vyprošťování. Vozidlo je dále vyzbrojeno kulomety GPMG (General Purpose Machine Gun) ráže 7,62 mm NATO a výmetnými hlavněmi pro kouřové granáty v každém rohu vozidla. Posádku tvořili obvykle tři muži. Kamufláž je provedena v barvě NATO Light Stone a doplněna označením spojeneckých vozidel v Pouštní bouři.

Délka: 4,44 m
Šířka: 1,69 m (bez výstroje)
Výška: 1,46 m (bez výstroje)
Hmotnost pohotovostní: 1609 kg
Hmotnost s výstrojí a výzbrojí: 3-3,5 t
Motor: řadový benzínový čtyřválec 2,25 l o výkonu 48 kW
Spotřeba: 13-18 l / 100 km
Přílohy
2010_04100005.JPG
(192.99 KiB) Staženo 1774 x
"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA

Uživatelský avatar
QWER1
Příspěvky: 15
Registrován: 26 úno 2009 19:54
tel.: +421905418887
auto: LRD110Td5, RRC, LRLW
Bydliště: SKZ

Re: Tak tiež pridám niečo z východu

#16 Příspěvek od QWER1 » 23 čer 2010 21:02

Prikladám ešte video.

http://www.youtube.com/watch?v=tSBfuxYadaE" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Allik
Příspěvky: 858
Registrován: 09 pro 2007 12:17
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Tak tiež pridám niečo z východu

#17 Příspěvek od Allik » 24 čer 2010 17:00

a tady neco pro cyrila :smirk , konecne sem se dostal i na 101, je to presne tolik textu, aby se veslo na A3 format citelne, zajiste to neni vycerpavajici, ale snad potesi

LAND ROVER 101
Forward Control

Vozidla Land Rover patřila od počátku 50. let k páteři výzbroje britské armády a mnoha dalších států NATO, Afriky a Arabského poloostrova. Mezi lety 1971-1985 bylo vyrobeno přibližně 542000 vozidel Serie 3 všech variant, včetně vojenských speciálů Land Rover 101 FC a Land Rover Airportable (Lightweight, Half-Ton).
Land Rover 101 FC - Forward Control vznikl z požadavku britské armády na universální lehký dělostřelecký tahač pro 105 mm kanón (L118 Light Gun), jeho 6-ti člennou obsluhu, munici a další potřebné vybavení. Díky nosnosti jedné tuny nákladu, se mu také přezdívá „Land Rover One Tonne“. Tvar a konstrukce vozidla byla koncipována s přihlédnutím k snadné letecké přepravě. Proto byl nový motor Rover 3,5 l V8 (prototypy měly 3 l Rover nebo 3,6 l Ford) umístěn do přední části kabiny, mezi sedadla posádky, čímž se radikálně zkrátila délka vozidla a bylo dosaženo výtečné skladnosti v nákladovém prostoru transportních letounů.
Název 101 Forward Control je složen z rozvoru vozidla 101 palců (256,5 cm) a pozice řízení a místa řidiče nad a mírně před přední nápravou, která byla osazena pneumatikami 9.00 x 16R na šestnáctipalcových ráfcích. Kola jsou připevněna oproti běžným Land Roverům na šest šroubů oproti pěti (přezdívka Six-Stod) a zvláštností je i menší disk na předních kolech, který slouží jako stupačka pro posádku.
Vývoj započal v roce 1967 pod vedením konstruktéra Normana Busbyho a téměř souběžně s Land Roverem Lightweight, se kterým má koncepčně mnoho podobných částí v oblasti karoserie a systému snadného rozložení jednotlivých panelů a dílů v případě transportu pod vrtulníkem. Kromě speciálně vyvinutého rámu, byla snaha konstruktérů o použití co největšího počtu již vyráběných dílů pro vozy Land Rover, a proto byl například použit motor, připravovaný pro úplně nový typ vozu pod značkou Range Rover, včetně upravené převodovky LT95 a systému náhonu všech kol. Super zátěžové nápravy a diferenciály Salisbury byly rovněž převzaty z vojenských modelů 109. Novinkou byl stálý náhon 4x4 s mezi nápravovým diferenciálem s manuální uzávěrkou.
Celková produkce v letech 1972-1978 čítala 2669 vyrobených vozidel v provedení RHD (1612) i LHD (1057) a 12V nebo 24V. Všechna vozidla byla vyrobena ve verzi GS (General Service) s plachtou v továrně Lode Lane v Solihullu. Až dodatečně došlo u některých k přestavbám na ambulance nebo radiovůz (radio body). Za nejvzácnější je pak považována varianta pro elektronický boj - Wampire body, kterých z 21 vyrobených kusů přežila dodnes zhruba polovina.
Asi 20% vyrobených vozidel (vyjma ambulancí) bylo vybaveno navijákem Nokken hnaného přes PTO z převodovky v centrální části rámu. Navíjet se dalo přes průchodky v náraznících vpřed i vzad. Několik prototypů bylo rovněž opatřeno speciálním hnaným přívěsem přes PTO, takže vzniklo vozidlo 6x6. Od sériové výroby bylo upuštěno, protože přívěsy měly tendenci vytlačovat v drsném terénu zadek vozidla do stran, což bylo pro jízdu nebezpečné. Přesto se uplatnily při legendární expedici stojedniček přes Saharu. Jsou známy i úpravy jako minometné, štábní, tahače raketového systému Rapier nebo pro jednotky PARAs.
101 FC sloužily do poloviny 90. let u britské, australské, holandské a lucemburské armády, kdy byly postupně zbývající vozy nahrazeny novější řadou Defender a Pinzgauer.

Vystavené vozidlo verze GS sloužilo u 3. Squadrony RAF v Západním Německu.

Délka: 4,33 m
Šířka: 1,84 m
Výška: 2,28 m
Hmotnost pohotovostní: 1924 kg
Hmotnost s výstrojí a výzbrojí max: 3,65 t
Motor: hliníkový benzínový osmiválec Rover 3,528 l do V o výkonu 92 kW
Spotřeba: 20-35 l / 100 km
"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA

Uživatelský avatar
jarorr
Příspěvky: 484
Registrován: 26 črc 2007 20:12
tel.: +421 905 830 569
auto: Def,P38,Lightweight,
Bydliště: 48° 42' 50.2" Sever, 21° 15' 29.1" Východ

Re: Tak tiež pridám niečo z východu

#18 Příspěvek od jarorr » 27 čer 2010 17:00

Allik píše:
jarorr píše:No v mnohom som sa priucil ako hovoril Vitek pohraval som sa z myslienkou narvat do toho 200Tdi z defa lebo da sa objednat kit na LT77 a ku povodnej pridavnej prevodovke no musim povedat ze je v tom 2.25 benzin a ide jak hovado co pripisujem tomu ze bol pravdepodobne vymeneny motor lebo uz je kluka ulozena päkrat a je cely nastriekany tou modrozelenou tyrkysovou farbou no ako sme pisali vsetky zbytocne insignie a nalepky pivovaru :beer su uz odstranene. Skusam este zhanat tie povodne predne reflektory snad sa mi to podari.Pravda je ze tuto vojensku motorizaciu az tak dobre neovladam,ale vieme robit i take veci a to nam ide celkom dobre.
defender nas.jpg
.Tak zatial ahoj.
def paradni, jestli ma 5x ulozenou kliku, tak urcite vymenenej, protoze se montovaly az od poloviny roku 1980, tyrkysova barva je oznaceni vojenskych motoru a dilu k nim, kolega z Anglie mi rikal, ze se podle toho i pozna, zda ma motor hlavu na bezolovnaty benzin, kdyz ji ma takto nastrikanou, duvod pro tuto barvu je i prakticky, je na motoru videt prusak oleje a poskozeni

co se tyce ty 200tdi, tak pokud to vylozene nechces na trapeni, tak nech benzinacek, vsak ono to staci, lepsi pak sehnat overdrive, motor jde mimochodem krasne ladit a Tomas Ubl v nem ma po upravach asi 100 koni, coz s 88 cvici jako blazen a neni to zvenku videt
No to by ma dost zaujimalo.Rad by som kontakt ak sa da?Dakujem Jaro

DEFista
Příspěvky: 73
Registrován: 23 srp 2012 11:45

Re: Tak tiež pridám niečo z východu

#19 Příspěvek od DEFista » 27 srp 2012 18:22

Čím viac sa pozerám, tým viac sa mi De Feek-y a Series páčia :).
Def+ Series forever :heart

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2751
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: Tak tiež pridám niečo z východu

#20 Příspěvek od cyril » 27 srp 2012 18:36

Allik píše:a tady neco pro cyrila :smirk ,
Teď to teprve vidím! Aleši super článek! Je na čase abyste s klukama napsali knížku...vím....asi to nebude žádnej prodejní hit, ale slibuju, já si tři výtisky určitě koupím....:D

Odpovědět