- IMG_1364.JPG (69.46 KiB) Zobrazeno 11623 x
- IMG_1369.JPG (61.97 KiB) Zobrazeno 11621 x
- IMG_1373.JPG (61.43 KiB) Zobrazeno 11624 x
- IMG_1373.JPG (61.43 KiB) Zobrazeno 11624 x
Moderátor: Rover
No v detailoch mas pravdu,nalepky z kapoty a tercik RAF to ide dole ten vojak co mi to predaval ma tiez upozornil,no nalepka na dverach tak to bola len prezentacna akcia ,rok vyroby auta je 1978 tak ze podla katalogu HERITAGE MOTOR CENTRE to je posledna IIA lebo z SIII nepasuju ani budiky-tachometer,nahony a i brzdy su ine a to cierne EVC ktore je na aute tak to je i vyrazene na vyrobnom stitku tak ze je to plnokrvny anglan ktory sluzil v europe a neskvor na dalekom vychode a odkupil a na civilne anglicke cisla ho dal chlapec od ktoreho to mam ja a bolo to jeho auto do casu ked opustil armadu a dal mi k tomu kompletny zoznam vsetkych regimentov kde to auto sluzilo odkedy zislo dole z linky.Zo svetlami mas pravdu ,ale k tomu sa mi nevedel vyjadrit ani on a ja som tam menil predne paraboly len za tie povodne nakolko boli poskodene jedine co som dodal a to som musel bola hmlovka v zadu a cuvacie svetlo.No a disky a pneu su uz z novsieho,ale mam odlozene i povodne.To cislo v zltom terciku tam tiez bolo a zatal som za tym nepatral. Auto je spravene hlavne po mechanickej strankeAllik píše:na pohled vypada moc hezky a urcite to dalo desne prace, ale co se tyce tech nalepek, tak nekdy min je vic a nemyslim ten napis land rover na dverich, rovnez na tom zlutym terciku nema byt cislo 4 ale 2 (jedna se o mostni oznaceni tonaze = 2 tuny) a je to dost vzacny Holandan, mozna pro Z. Nemecko, ale tam mi nesedi ta svetla (uplne prvni varka mela jeste ploche krytky na nabojich kol a blinkry a pozicky podle originalu, vetsinu vybaveni, ale uz ma civilni svetla Lucas a ramecky jak S2 a nezprznena holandskyma upravama, paklize se mylim, tak uz jedine lidova tvorivost, protoze vsechny vojenske LW britske armady, a to i LHD, maji typizovane vojenske ramecky spolu se 101FC a ploche paraboly) a mozna bylo skoda ho kamuflovat jako brita, kterych se vsude vali mraky, ale jinak palec nahoru
To je konečně počteníčko....Odkazy na anglický knížky jsou mi bohužel k ničemu páč autor neumí narozdíl ode mne česky.. , takže takhle jsem se konečně něco přínosnýho dozvěděl. Díky moc... .Allik píše:ohledne roku vyroby, je to stoprocentni S3, kdyz mi das VINKO, tak je snadny to overit, vcetne kontraktu a zakazky, pro koho byla, S2A jsou mimoradne vzacny a maj vetsina svetla v chladici a uzky blatniky, par poslednich S2A melo siroky blatniky se svetlama, ale vsechny byly tusim do 71. roku vyroby.
tady mas strucnou historii, tak jak ji mam na aute, kdyz ho vystavuju, je to hodne strucny ale udelany pro lidi, co o land roveru slyseli jen z rychliku, doporucuju prelozit a popis upravit dle tveho auta, pokud ho nekde ukazujes, tak si usetris porad vysvetlovat, proc vypada, tak jak vypada:
LAND ROVER 88 Serie 3
Lightweight
Vozidla Land Rover 3. série (a předtím jejich předchůdci ze série 1, 2 a 2A), patřila od počátku 70. let k páteři výzbroje britské armády a mnoha dalších států NATO. Mezi roky 1971 – 1985 bylo vyrobeno přibližně 542000 vozidel všech variant včetně vojenských speciálů jako Land Rover 101 FC a Land Rover Lightweight, Half-Ton nebo Airportable. Dvě základní varianty se liší rozvorem – 88 a 109 palců, podle kterého jsou označovány.
Z kratší varianty vychází již zmíněná verze pro letecké výsadky. Myšlenka vozidla pochází z poloviny 60. let kdy byly zahájeny vývojové práce na základě požadavku britské armády a námořnictva (zejména pak Royal Marine Commandos). Vrtulníky britské armády Westland Wessex měly v té době nedostačující nosnost pro standardní Land Rover 88. Rovněž klasický 88 a 109 se nevešly dva souběžně do přepravních letounů typu Argosy apod.
Prototyp, který dostal speciální rozebíratelnou, užší a odlehčenou karoserii a kratší rám, spatřil světlo v roce 1965 a na to armáda objednala v roce 1967 prvních 1000 kusů série 2A, které se dostaly k jednotkám až v průběhu roku 1969. Výhodou lehké hliníkové karoserie byl jednoduchý systém panelů a doplňků, který umožnil vozidlo jednoduše během 30 minut rozložit na dvě základní části (samotné vozidlo a zbytek panelů a výstroje), které pak byly přepraveny zvlášť na bojiště a poté znovu složeny. Paradoxem je, že po dodání vozidla k jednotkám, dostaly Wessexy výkonnější motory a rovněž byly zavedeny nové typy vrtulníků (Westland Commando a Boeing CH-47 Chinook), takže se jeho hlavní přednost v praxi takřka neuplatnila. Přesto byl u jednotek velmi oblíbený a preferovali ho pro speciální obojživelné a výsadkové operace.
Prvních 1400 kusů mělo světla ještě umístěna v chladiči. Další produkce se světlomety v blatnících a kosmetickými změnami, ale stále série 2A, následovala do celkového počtu zhruba 3000 vozidel. Od roku 1972 pak již jako série 3 výroba pokračovala až do roku 1985, kdy překročila počet 14000 vyrobených kusů teto série. Celkově tak produkce čítá něco přes 17000 kusů všech variant. Lightweighty vyráběla v licenci a s úpravami pro španělskou armádu továrna SANTANA, kde měl Land Rover částečný podíl. Několik desítek kusů rovněž dodali do Iránu, kde je později bez licence okopírovali a vyráběli až do konce 80. let. Několik vozidel prošlo přestavbou na nosič 106 mm bezzákluzového kánonů a bylo dodáno do Saudské Arábie.
O kvalitách a oblíbenosti Lightweightů svědčí i to, že většina vozidel byla vyřazena z armádní výzbroje až na konci 90. let.
Popis vozidla
Vystavené vozidlo je do jisté míry unikátní v rámci celkové produkce. Pochází z kontraktu 1909 vozidel dodaných pro holandskou armádu v průběhu 70. a počátku 80. let. Oproti britské variantě je vybaveno dieselovým motorem a obsahuje kolem stovky dalších drobných odchylek, zejména v elektroinstalaci, přední nápravě, osvětlení apod. Je vybaveno 24V elektroinstalací a sloužilo (kromě jiných rolí) jako radiovůz. Posádku tvořilo 3-6 mužů a výzbroj sestávala z osobních zbraní posádky (samopal UZI, FN FAL, nebo licenční M16). Písková kamufláž odpovídá nasazení v rámci operace Safe Haven (Útočiště) v roce 1991 na ochranu kurdské menšiny v Severním Iráku.
Délka: 3,65 m
Šířka: 1,52 m (bez výstroje)
Výška: 1,95 m
Hmotnost odstrojený: 1315 kg
Hmotnost plná: 1551 kg
Motor: řadový dieselový čtyřválec 2,25 l o výkonu 43 kW
Spotřeba: 12 l / 100 km
ohledne toho, ze ti tam nepasujou budiky a vsechny veci, tak je to logicky, ani nikdy pasovat nebudou, protoze LW na rozdil od jinych Serii 2A versus 3, vznikla Serie 3 jen elementarni prestavbou - plne synchronizovana prevodovka a presun svetel do blatniku, ostatni upravy jsou opravdu nepatrne a de facto se da rici, ze LW je porad S2A, interier s palubkou ve stredu, bulkhead, celni sklo... to vse je S2A, ohledne brzd, tak ty jsou na S2A a S3 uplne stejne, muzou se lisit pouze posilovacem a brzdovym valcem, protoze ma jako vojensky special zdvojene okruhy, ktere civil nema a tim ti muzou pripadat jine, taky zadni napravu mas klasickou civilni, ale predek mas plochy krytky, coz neni typicky, hodne by pomohlo videt poradne interier a co je pod kapotou, podle rozmisteni elektroinstalace taky dost poznam
nepises, co to ma za motor, ale pokud v tom je diesel, jak mi rikal Vitek, v kombinaci se svetly, tak to je fakt holandan, protoze nikdo jiny diesel motor v LW neodebral, nebo je to prestavba, ale to se da zjistit i z VIN, cimz nevylucuju, ze slouzil u Britu, protoze se muze jednat o overovaci prototyp apod., i kdyz tomu neodpovida zase rok vyroby, protoze prvni auta pro Holandsko byly cca 74-75 a od 76 az do pocatku 80. let se montovala zakazka pro ne uz v podobe, jak ho mam ja a mam rovnez 78. a mel sem v ruce i 77., takze jak rikam cislo kontraktu a vin by mnohe mozna osvetlilo
ty samolepky, jak tam mas, sou desna konina, je to jako by sis na auto nalepil, ze jezdis pro Budvar i Prazdroj navzajem, ten Pegas je oznacenim PARAs, ktery patri jako specialni jednotky pod pechotu a ne RAF, tedy letectvo, kam spada RAF Regiment apod., jinak Union jacky se lepi vzdy na levou stranu vozidla na blatnik vpredu i vzadu a to pouze, pokud vozidlo slouzi na zahranicni misi, oznaceni jednotky je vpravo, u LW vpravo na kapote, nikde jinde, dalsi oznaceni mohou byt na dverich, kde se znaci prislusnost k jednotlivym rotam A-D nebo velitelstvi HQ(pro kazdou je specialni znak, jako diamant, kolecko...)
doufam, ze si dostal nejaky novy a podnetny info a rozhodne se nevahej zeptat, protoze informace a zkusenosti jsou, jen staci rict
def paradni, jestli ma 5x ulozenou kliku, tak urcite vymenenej, protoze se montovaly az od poloviny roku 1980, tyrkysova barva je oznaceni vojenskych motoru a dilu k nim, kolega z Anglie mi rikal, ze se podle toho i pozna, zda ma motor hlavu na bezolovnaty benzin, kdyz ji ma takto nastrikanou, duvod pro tuto barvu je i prakticky, je na motoru videt prusak oleje a poskozenijarorr píše:No v mnohom som sa priucil ako hovoril Vitek pohraval som sa z myslienkou narvat do toho 200Tdi z defa lebo da sa objednat kit na LT77 a ku povodnej pridavnej prevodovke no musim povedat ze je v tom 2.25 benzin a ide jak hovado co pripisujem tomu ze bol pravdepodobne vymeneny motor lebo uz je kluka ulozena päkrat a je cely nastriekany tou modrozelenou tyrkysovou farbou no ako sme pisali vsetky zbytocne insignie a nalepky pivovaru su uz odstranene. Skusam este zhanat tie povodne predne reflektory snad sa mi to podari.Pravda je ze tuto vojensku motorizaciu az tak dobre neovladam,ale vieme robit i take veci a to nam ide celkom dobre..Tak zatial ahoj.
Díky...Allik píše:dalsi holandsky spolubojovnik - super, jen tak dal
oledne toho poctenicka, tak mam neco podobnyho napsany i pro S3 109, pokud by te to zajimalo a chystam se udelat i pro 101, protoze ji vystavujeme s laskavym dovolenim od Pavla v muzeu a vypada to, ze prozatim i zustane, tak ji nesmim zanedbavat
No to by ma dost zaujimalo.Rad by som kontakt ak sa da?Dakujem JaroAllik píše:def paradni, jestli ma 5x ulozenou kliku, tak urcite vymenenej, protoze se montovaly az od poloviny roku 1980, tyrkysova barva je oznaceni vojenskych motoru a dilu k nim, kolega z Anglie mi rikal, ze se podle toho i pozna, zda ma motor hlavu na bezolovnaty benzin, kdyz ji ma takto nastrikanou, duvod pro tuto barvu je i prakticky, je na motoru videt prusak oleje a poskozenijarorr píše:No v mnohom som sa priucil ako hovoril Vitek pohraval som sa z myslienkou narvat do toho 200Tdi z defa lebo da sa objednat kit na LT77 a ku povodnej pridavnej prevodovke no musim povedat ze je v tom 2.25 benzin a ide jak hovado co pripisujem tomu ze bol pravdepodobne vymeneny motor lebo uz je kluka ulozena päkrat a je cely nastriekany tou modrozelenou tyrkysovou farbou no ako sme pisali vsetky zbytocne insignie a nalepky pivovaru su uz odstranene. Skusam este zhanat tie povodne predne reflektory snad sa mi to podari.Pravda je ze tuto vojensku motorizaciu az tak dobre neovladam,ale vieme robit i take veci a to nam ide celkom dobre..Tak zatial ahoj.
co se tyce ty 200tdi, tak pokud to vylozene nechces na trapeni, tak nech benzinacek, vsak ono to staci, lepsi pak sehnat overdrive, motor jde mimochodem krasne ladit a Tomas Ubl v nem ma po upravach asi 100 koni, coz s 88 cvici jako blazen a neni to zvenku videt
Teď to teprve vidím! Aleši super článek! Je na čase abyste s klukama napsali knížku...vím....asi to nebude žádnej prodejní hit, ale slibuju, já si tři výtisky určitě koupím....Allik píše:a tady neco pro cyrila ,