LR Series IIa 109 je doma + překvapení

Předchůdci Defenderů a další veteráni

Moderátor: Rover

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
tulda
Příspěvky: 425
Registrován: 08 črc 2007 21:55
Bydliště: Polička

Re: LR Series IIa 109 je doma + překvapení

#41 Příspěvek od tulda » 08 čer 2010 15:46

bobes moc díky za odpověď jsi :angel , fakt dobrý :yes
Zatím mám Land Rover jen v hlavě, ale nákaza je to značná !

Uživatelský avatar
kudrnac
Příspěvky: 540
Registrován: 05 lis 2006 20:18
tel.: 603 269 399
Bydliště: Břeclav
Kontaktovat uživatele:

Re: LR Series IIa 109 je doma + překvapení

#42 Příspěvek od kudrnac » 08 čer 2010 17:33

A nejsem si jistý ale v defikovi má žhavící svíčka jenom jeden vývod, druhý pol je plášt zhaviče, ty máš dva vývody? Teď jsem se byl podívat na defika a jsou ta 4 žhavící svíčky paralerně problém je v tom, že jsem na nich nenaměřil žádné napětí v poloze kdy svítí žhavení tak nevím.
Defender 110 TDi 300, Discovery DII, S I 107 SW

Uživatelský avatar
Luboš M.
Příspěvky: 3300
Registrován: 09 úno 2007 17:16
tel.: 608 969 607
auto: Defender 110
Kontaktovat uživatele:

Re: LR Series IIa 109 je doma + překvapení

#43 Příspěvek od Luboš M. » 08 čer 2010 22:50

kudrnac píše:A nejsem si jistý ale v defikovi má žhavící svíčka jenom jeden vývod, druhý pol je plášt zhaviče, ty máš dva vývody? Teď jsem se byl podívat na defika a jsou ta 4 žhavící svíčky paralerně problém je v tom, že jsem na nich nenaměřil žádné napětí v poloze kdy svítí žhavení tak nevím.
Sundej si kabel, napoj jeden konec zkoušečky na plus od baterie a druhý konec si dej na žhavič tam kde je přidělaný kabel. Jestli svítí je žhavič ok. Nemusíš je ani vyndavat a dávat na plus a mínus.
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: LR Series IIa 109 je doma + překvapení

#44 Příspěvek od MadTom » 09 čer 2010 09:49

Pokud na nich nemáš žádné napětí, tak jsou dvě možnosti - ta dobrá - auto je dost teplo, tak nepotřebuje žhavit a prostě tam to napětí nepustí. Ta horší - něco je polámané v obvodu spínání žhavení - vadná pojistka, vadné relé, vadný kontakt, nebo něco jiného.
To že svítí kontrolka nemusí nutně znamenat, že to žhaví - tak to bylo u hodně starých aut, dnes dost často auta žhaví ještě nějakou dobu po zhasnutí kontrolky - kvůli emisím studeného motoru.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Allik
Příspěvky: 858
Registrován: 09 pro 2007 12:17
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: LR Series IIa 109 je doma + překvapení

#45 Příspěvek od Allik » 09 čer 2010 15:27

Nemam problem, ze by to vylozene nezhavilo, resp. pravda predchozi svicky nezhavi, protoze pulka jich jiskri skrz izolaci, jde mi do nich napeti 12,5 V, zatimco na LW, kde to zhavi ok uz par let, tak jde jen cca 7,5 V. Automechanik mi rikal, ze takovou svicku jeste nevidel, dokud sem mu neukazal, jak to je zapojeny na LW, tak je neumel ani vyzkouset, protoze to ma poly jinak, nez vsechny ostatni a pamatuje toho hodne (myslim ten mechanik). Zapojeni je taky zvlastni, na i ze svicky jde jen plus, ale ocka kontaktu jsou od sebe delena izolantem. Posledni svicka je nakonec napojena na blok motoru. Myslim, si ze ty predchozi svicky odesly, protoze sem je smazil 12,5 V misto tech cca 7V, kolik maj dostavat pri napeti jedne na 1,7V. A tim se dostavame zpatky k tomu rezistoru, ktery me napada je jedina soucastka, ktera napeti muze zregulovat, protoze to pak jde jen na baterku a ke spinacce. Uz tam zadna dalsi soucastka neni. Kontrolu zhaveni ma na starosti taky ten rezistor, ktery indikuje oranzovou kontrolku na palubce s napisem Cold Start. Ovsem meri to na zaklade obvodu, tj. jestli to neni nekde rozpojeny a svicky maji kontakt. Jestli se v realu rozzhavi je uz vec jina.

Chtelo by to nekoho s obyc 12V diesel serii, kdo by to zmeril, kolik na ty svicky pri zhaveni vlastne leze voltu. LW je sice dobra pomucka, ale je 24V a ma i jiny ty rezistoru, takze to neni uplne idealni pomer.
"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: LR Series IIa 109 je doma + překvapení

#46 Příspěvek od MadTom » 09 čer 2010 15:39

Aha, tak už tomu rozumím - žhavící svíčka nemá kovové tělo se závitem (či jak se upevňuje) použité jako jeden s kontaktů, ale má dva kontakty nahoře - do jednoho jdem + od rezistoru a z druhého to pokračuje k další svíčce. Což znamená, že svíčky jsou zapojené do série a né paralelně, jak je dnes zvykem. Tomu by odpovídalo i napětí 1,7V na každé svíčce. Má to ovšem jednu nevýhodu - pokud se některá svíčka přeruší, nebo některý kontakt, tak nežhaví nic.
Předpokládám dále, že kontrolka je zapojená jední vývodem na + a druhým vývodem na spoj mezi prvním žhavící svíčkou a rezistorem a je na 6V. Potom při vlastním žhavení je na svíčkách 4*1,7V=6,8V a na rezistoru cca 6V a to už v součtu dává skoro těch potřebných 12V.
Toto je hodně staré zapojení - včetně toho rezistoru, je to ještě z doby, kdy svíčky samotné nebyly schopny regulovat proud a při tvrdém přpojení by prostě uhořely. Takhle se ten rezistor rozžhaví a tím mu stoupne odpor a tím klesne proud co jdem do svíček. Kromě už zmíněné nevýhody to má ještě jednu - cca polovina elektriky potřebné na žhavení se spálí v tom rezistoru.

A protože LW jsem viděl jenom z dálky za plotem, tak mi někdo potvrďte, že to tak je.
PS. žhavící svíčky na 1,7V používají modeláři - ale žhaví se u nich s jednoho článku olověného akumulátoru.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Allik
Příspěvky: 858
Registrován: 09 pro 2007 12:17
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: LR Series IIa 109 je doma + překvapení

#47 Příspěvek od Allik » 09 čer 2010 17:34

juu :Sorry: , konecne slovo do pranice, presne takle to funguje, tj. jestli si to dobre predstavuju, tak mi tam tech 12,5 V jde vlastne spravne, jelikoz ta oranzova kontrolka se rozsviti az v okamziku, kdy je to cely propojeny v jeden obvod, tj. pri spravnem zapojeni si vezme tech 6 V na rozsviceni a zbytek posle na svicky, takze dokud nenacvakam propojovaci kontakty, jak to ma byt a nezapojim, tak mi porad bez odporu bude ukazovat 12,5... chapu to tak dobre?
"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: LR Series IIa 109 je doma + překvapení

#48 Příspěvek od MadTom » 09 čer 2010 17:37

Ano přesně tak, pokud tam nebudou připojené všechny zhaviče, tak se kontrolka nerozsvítí a napětí na připojovacím drátu ke žhavičům neklesne z těch 12,5V na cca 6V.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Allik
Příspěvky: 858
Registrován: 09 pro 2007 12:17
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: LR Series IIa 109 je doma + překvapení

#49 Příspěvek od Allik » 09 čer 2010 18:03

super, tak budu mit aspon novej nablejskanej rezistor, uz sem ho iniciativne objednal :D
"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA

Uživatelský avatar
kudrnac
Příspěvky: 540
Registrován: 05 lis 2006 20:18
tel.: 603 269 399
Bydliště: Břeclav
Kontaktovat uživatele:

Re: LR Series IIa 109 je doma + překvapení

#50 Příspěvek od kudrnac » 09 čer 2010 18:11

To je bohovské zapojení jak byla vůbec bojeschopná armáda, která tohle používala. :D
Defender 110 TDi 300, Discovery DII, S I 107 SW

Uživatelský avatar
Martin T
Příspěvky: 815
Registrován: 24 led 2007 22:57
Bydliště: Praha

Re: LR Series IIa 109 je doma + překvapení

#51 Příspěvek od Martin T » 09 čer 2010 18:29

Jak byla bojeschopná si přečti například v knize Jak jsem vyhrál válku :)

Uživatelský avatar
Allik
Příspěvky: 858
Registrován: 09 pro 2007 12:17
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: LR Series IIa 109 je doma + překvapení

#52 Příspěvek od Allik » 09 čer 2010 18:30

tak ono to funguje, kdyz je to spravne zapojeny, LW zhavi i v zime krasne, staci 20 sekund podrzet a pak to parkrat otoci a blafne i kolem -10 stupnu, tady slo o to, ze to mel v paratkach anglicky kutil a zapojil to uplne spatne, vubec to neuzemnil na motor a navic vsechny propojky nacvakal na jeden kontakt na svicce, takze to vlastne vubec nezhavilo a ted, kdyz sem konecne motor po vic jak roce a pul navrcel, sme mysleli ze je spatne rezistor a proto svicky nezhavi, ony se teda spalily necim jinym, nebo mozna vada z vyroby, ale dokud sme to nesrovnali s LW, tak sme kolem toho chodily jak bludnej holandan a nemohli najit pricinu

ale pro tvoji utechu to meli ve vojensky verzi jen takovy pacifisti jako Holandani a Belgicani, takze zadna ztrata v obrannyschopnosti jednotek NATO :rofl

Anglicani je meli v civilni uprave, jen prestrikany do barvy a pouzivaly se u druhosledovych jednotek, nebo jako stabni, pro hasice na letiste apod...
"It's a Land Rover"
S3 FFR 109 DPV "Anubis" - Desert Storm; S2A LW; 101 FC - 7 PARA RHA
S3 GS 109 - 7th Gurkha Regiment - Hong Kong + sankey trailer; S2 88 STW; S1 - Minerva TT, Land Rover 90 - 3 PARA

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5714
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: LR Series IIa 109 je doma + překvapení

#53 Příspěvek od Miky_CZ » 09 čer 2010 18:50

Luboš M. píše:
kudrnac píše:A nejsem si jistý ale v defikovi má žhavící svíčka jenom jeden vývod, druhý pol je plášt zhaviče, ty máš dva vývody? Teď jsem se byl podívat na defika a jsou ta 4 žhavící svíčky paralerně problém je v tom, že jsem na nich nenaměřil žádné napětí v poloze kdy svítí žhavení tak nevím.
Sundej si kabel, napoj jeden konec zkoušečky na plus od baterie a druhý konec si dej na žhavič tam kde je přidělaný kabel. Jestli svítí je žhavič ok. Nemusíš je ani vyndavat a dávat na plus a mínus.
tohle neni tak stoprocentni test, mel jsem zhavicku ktera se zdala ok ale nezhavila spicku ale zacatek te spicky
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
Luboš M.
Příspěvky: 3300
Registrován: 09 úno 2007 17:16
tel.: 608 969 607
auto: Defender 110
Kontaktovat uživatele:

Re: LR Series IIa 109 je doma + překvapení

#54 Příspěvek od Luboš M. » 10 čer 2010 00:31

Jasně určitě není 100% ale v mnoha případech jsem problém vyřešil.
Ale vůbec jsem netušil že u Serie je tento systém. Taky mi ten rezistor nechodí :lol:
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.

Odpovědět