Těsnost přídavné převodovky ( borg-wagner ) P38

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Ycy
Příspěvky: 67
Registrován: 18 led 2007 00:50

Těsnost přídavné převodovky ( borg-wagner ) P38

#1 Příspěvek od Ycy » 28 bře 2007 09:34

Jaké máte zkušenosti s těsností přídavných převodovek? Měl jsem na mém autě komplet suchý podvozek jako pepř ( motor, převodovka, rozvodovka ). Včera jsem jel v jednom zátahu 1000km a musel jsem hodně spěchat cca na dálnici pod 150km/h jsem šel jen zřídka a sem tam i 200km/h, v noci jsem auto zaparkoval do garáže a ráno když jsem odjížděl pod autem zůstaly tři kolečka oleje o průměru cca 6-8cm ( mám dlažbu v garáži takže se to trochu rozpilo, ale ),... Všechno nejspíš bylo pod přídavnou převodovkou, neměl jsem ráno čas to zkontrolovat, ale chci se se na to podívat co nejdřív.

Jestli máte někdo podobné zkušenosti, prosím pište !

hakim
Příspěvky: 23
Registrován: 06 úno 2007 06:47

#2 Příspěvek od hakim » 28 bře 2007 11:05

tak ja mam tiež Borg-Warner prevodovku na RRC ale zatiaľ mi nepúšta olej /menil som hriadeľ, ložiska a samozrejme guferá ale ani predtým mi netiekla to sa mi len zodrel hriadeľ v prevodovke :( , tak som vymenil čo najviac/, trebalo by sa pozriet od spodu odkiaľ to kvapkalo či od predného a zadného kardanu /tam by mohli byť poškodené gufera pripadne načaté ložiska ale to by si musel mať vybité kríže na kardane a to by pri 200km/h asi nevydržalo/ alebo netesnostami zošrubovaných dielov tam pomože buď dotiahnuť šruby v najlepšom prípade alebo bohužial vybrať prevodovku a dať nove tekuté tesnenie.
Najskôr /teoreticky/ si asi uvaril hydraulický olej v prevodovke a preto asi povolili tesnenia tlakom oleja.
Ešte jedna prakticka rada: aj hrubši kartón pod prevodovku cez noc uvidíš odkiaľ ti to kvapka

Ycy
Příspěvky: 67
Registrován: 18 led 2007 00:50

#3 Příspěvek od Ycy » 28 bře 2007 11:21

tech 200km/h bylo jen na pár chvil, jinak tech 150km/h, uvarit si myslim ,že ne ale spiš to vidim na to dotahnuti šroubů..

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2655
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#4 Příspěvek od teslo » 28 bře 2007 13:06

Uvarenie...no ja mam skusenost s mojim, ze ked som isiel co i len do 80-90 na okresnych cestach, tak som si pri vyskusani aka horuca moze byt rozvodovka dost popalil dlan. Bolo to horuce jak svina. Ja ale mam LT230.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

hakim
Příspěvky: 23
Registrován: 06 úno 2007 06:47

#5 Příspěvek od hakim » 29 bře 2007 06:14

teslo píše:Uvarenie...no ja mam skusenost s mojim, ze ked som isiel co i len do 80-90 na okresnych cestach, tak som si pri vyskusani aka horuca moze byt rozvodovka dost popalil dlan. Bolo to horuce jak svina. Ja ale mam LT230.
presne tak a to v LT230 su ozubené kolieska ktoré sa brodia v prevodovom oleji ale pri viskoze /Borg-Warner/sa len reťaz brodi v hydraulickom oleji + maš obeh hydr. oleja + viskoza pracuje na princípe rôzneho trenia oleja takže aj pri tom stúpa pekne teplota oleja. Automatická prevodovka tiež funguje na tomto princípe a to ma ešte chladič oleja pod chladičom klímy. Hlinikový obal prevodovky je dosť presný takže toho tekutého tesnenia tam nie je veľa takže ani dotiahnutie nemusí pomôcť ale za pokus to stojí.

Odpovědět