CHIP

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
RB
Příspěvky: 112
Registrován: 22 úno 2007 12:00
Bydliště: Prachatice

CHIP

#1 Příspěvek od RB » 22 bře 2007 21:14

Zdravím.Máte někdo praxi s chipem u RR 2,5D...?Dnes jsem si ho nechal nainstalovat a musím konstatovat že se auto chová dost divoce.Prvně jsme to ověřily na automatu a nyní u mého manuálu.Rozdíl je větší než jsem čekal.Přidalo se 30koní.
Eliote dnes jsem ti to nechal převést na ty blinkry,ještě 100ku máš u mne.Ahoj R

Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 213
Registrován: 08 lis 2006 19:44
auto: RR P38 2,5 DSE
Bydliště: Grottau

#2 Příspěvek od George » 23 bře 2007 19:24

Ahoj,
konečně téma o kterém je dobré podiskutovat.Mám v úmyslu stejný zásah,tak by mě zajímalo co myslíš tím divokým chováním?Je to myšleno pozitivně, nebo naopak?Těch 30k by odpovídalo rezervě motoru a nemělo by mu to nijak ublížit co se týká životnosti.Spíš mě zajímá kaký vliv to má na spotřebu(doufám,že klesla) a na exhalace aby se s tím dalo projít STK.
A poslední dotaz:cena?
George

Uživatelský avatar
MartinMM
Příspěvky: 220
Registrován: 05 led 2007 19:33
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od MartinMM » 24 bře 2007 09:24

Chlapi jdu do toho taky , je pravda ze v BMW mel motor vice koni a tricet koni je supa jelikoz do dvoutisic otacek je autak strasne linej, jen kde je nejlepsi kvalita versus cena si to nechat udelat???

mildin

#4 Příspěvek od mildin » 24 bře 2007 11:55

čao nechal jsem si auto taky čipnout a auto jede podstatně lépe spotřeba asi stejná možná trochu méně ale zátah turba čipnutí nezmění musí se povolit nebo utáhnout kšanda ovládání turba cena okolo 7000,-na Kladně

Uživatelský avatar
cenda111
Příspěvky: 60
Registrován: 09 úno 2007 18:15
Bydliště: Kutná Hora

#5 Příspěvek od cenda111 » 24 bře 2007 16:21

mildin píše:čao nechal jsem si auto taky čipnout a auto jede podstatně lépe spotřeba asi stejná možná trochu méně ale zátah turba čipnutí nezmění musí se povolit nebo utáhnout kšanda ovládání turba cena okolo 7000,-na Kladně
Ahoj prosimtě mohl by jsi sdělit adresu v tom Kladně kde by mi autíčko čipli?Nebo tel. číslo?Ještě:povolit nebo utáhnout kšanda ovládání turba - víš o tom něco víc,nebo kde to dělají.Předem díky :D

Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 213
Registrován: 08 lis 2006 19:44
auto: RR P38 2,5 DSE
Bydliště: Grottau

#6 Příspěvek od George » 25 bře 2007 21:15

Ahoj,
to ovládání turba má jenom motor s přímým vstřikováním,BMW motor je ještě komůrková klasika s malým stupněm přeplňování, tudíž má pouze jednoduché turbo bez natáčení lopatek,takže to odpadá alespoň u RR 2,5 DSE.
George

Uživatelský avatar
coroner
Příspěvky: 159
Registrován: 12 pro 2006 22:10
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od coroner » 25 bře 2007 21:36

George píše:Ahoj,
to ovládání turba má jenom motor s přímým vstřikováním,BMW motor je ještě komůrková klasika s malým stupněm přeplňování, tudíž má pouze jednoduché turbo bez natáčení lopatek,takže to odpadá alespoň u RR 2,5 DSE.
George
Neznám BMW diesel, natáčení lopatek jistě nemá, ale to rozhodně neznamená, že nemá žádnou regulaci, tu musí mít :!: Takže má asi obtokový ventil a cílem úpravy zmíněmé výše je zajistit, aby tento přepouštěl při vyšším tlaku, což jistě jde.
Range Rover 4.6 Vogue, 2001
Vůz vyvolávající přijemné pocity v podbřišku všech majitelů ropných věží a lehký nervový otřes aktivistů Greenpeace.
http://www.classic-oldtimer.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 213
Registrován: 08 lis 2006 19:44
auto: RR P38 2,5 DSE
Bydliště: Grottau

#8 Příspěvek od George » 25 bře 2007 21:48

Mám na mysli pouze to,že odpadá seřizování dotyčné kšandy.Jinak tam je přidavač paliva něco jako akcelerační pumpička u karburátoru,je to ovládané podtlakem v sání,ale u motoru s EDC to může být klidně řešeno přes řídící jednotku motoru stím že to má zase čidlo někde v sání a já nevím kde ještě.Jinak to turbo nemá ani ten obtokový (waste gate)ventil.
George

Uživatelský avatar
coroner
Příspěvky: 159
Registrován: 12 pro 2006 22:10
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od coroner » 25 bře 2007 21:55

Nevím, co přesně myslíš onou kšandou, patrně má ovládací tyč wastegate nějaký seřizovací prvek přímo na sobě. Teď na ten motor koukám. Když chceš z dieselu výkon, musíš jít nahotu i s plnicím tlakem turba, což u tohoto motoru nejde jen chipem, musí se mechanicky nastavit. Chip ti vlastně přidá jen naftu. Podle mě tak dvě tři podložky pod každej z těch šroubků, co jsem označil a pojede to jako vyměněný. Ale bez přesnýho měřáku tlaku bych to nedělal a taky by bylo fajn si někde zjistit jak velkej tlak ta turbína ještě snese.

P.S. Wastegate to samozřejmě má, drží ho na těle turba právě ony šroubky. Turbo bez regulace nejde postavit tak, aby bylo účinné v širokém rozmezí otáček.
Range Rover 4.6 Vogue, 2001
Vůz vyvolávající přijemné pocity v podbřišku všech majitelů ropných věží a lehký nervový otřes aktivistů Greenpeace.
http://www.classic-oldtimer.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 213
Registrován: 08 lis 2006 19:44
auto: RR P38 2,5 DSE
Bydliště: Grottau

#10 Příspěvek od George » 25 bře 2007 22:04

Tak díky za obrázek. Já to měl včera odkrytovaný a ten waste g.není zezhora vůbec vidět,aspoň vím kudy cestička.Kšandou to nazval někdo předemnou tak že též nevím co tím básník myslel.Je tam táhlo a možná že se dá seřizovat,pak by odpadly ty položky.
PS. já mám zkušenosti jenom s motorama v kamionech a ty mají všechny turba bez obtokáčů,ale jsou to velká a těžká turba a tím tam vzniká velký turboefekt,Z tohoto důvodu se na malé motory dávají malá turba ,která rychleji reagují nárustem tlaku a kvůli tomu se tam ty obtoky dávají.Jestli se mýlím tak mě oprav,protože člověk se stále učí a někdo i rád. Dík George
Naposledy upravil(a) George dne 25 bře 2007 22:15, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
coroner
Příspěvky: 159
Registrován: 12 pro 2006 22:10
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od coroner » 25 bře 2007 22:11

George píše:Tak díky za obrázek. Já to měl včera odkrytovaný a ten waste g.není zezhora vůbec vidět,aspoň vím kudy cestička.Kšandou to nazval někdo předemnou tak že též nevím co tím básník myslel.Je tam táhlo a možná že se dá seřizovat,pak by odpadly ty položky.
George
jj máš pravdu, jestli je to táhlo seřizovatelný, podložky odpadaj :D
Range Rover 4.6 Vogue, 2001
Vůz vyvolávající přijemné pocity v podbřišku všech majitelů ropných věží a lehký nervový otřes aktivistů Greenpeace.
http://www.classic-oldtimer.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

mildin

#12 Příspěvek od mildin » 26 bře 2007 11:12

Zasilám tel.číslo na to Kladno 602359931 a že volate od p.Neuwirtha je tam nejaká sleva, ta kšanda neni muj básnickej obrat,tak mi to bylo řečeno,čipař vám řekne co stím já jsem to zatím nedělal

RB
Příspěvky: 112
Registrován: 22 úno 2007 12:00
Bydliště: Prachatice

#13 Příspěvek od RB » 26 bře 2007 12:34

George píše:Ahoj,
konečně téma o kterém je dobré podiskutovat.Mám v úmyslu stejný zásah,tak by mě zajímalo co myslíš tím divokým chováním?Je to myšleno pozitivně, nebo naopak?Těch 30k by odpovídalo rezervě motoru a nemělo by mu to nijak ublížit co se týká životnosti.Spíš mě zajímá kaký vliv to má na spotřebu(doufám,že klesla) a na exhalace aby se s tím dalo projít STK.
A poslední dotaz:cena?
George
Je to přesně jak říkáš _divoké chování_ myslím že to opravdu hodně pozitivně jede a spotřeba s vlekem a na něm auto cca 1,5 tuny 11-12litrů průměr.Je to v toleranci možností motoru.Exhalace si myslím že bez problému.Cena 7000kč
RB

Uživatelský avatar
cenda111
Příspěvky: 60
Registrován: 09 úno 2007 18:15
Bydliště: Kutná Hora

#14 Příspěvek od cenda111 » 26 bře 2007 19:49

mildin píše:Zasilám tel.číslo na to Kladno 602359931 a že volate od p.Neuwirtha je tam nejaká sleva, ta kšanda neni muj básnickej obrat,tak mi to bylo řečeno,čipař vám řekne co stím já jsem to zatím nedělal
Díky za to tel. číslo :D

RB
Příspěvky: 112
Registrován: 22 úno 2007 12:00
Bydliště: Prachatice

#15 Příspěvek od RB » 26 bře 2007 20:31

mildin píše:čao nechal jsem si auto taky čipnout a auto jede podstatně lépe spotřeba asi stejná možná trochu méně ale zátah turba čipnutí nezmění musí se povolit nebo utáhnout kšanda ovládání turba cena okolo 7000,-na Kladně
S turbem jsme nedělaly vůbec nic.Není důvod.Intervaly řazení jsou možná o polovinu kratší než před ůpravou.

mildin

#16 Příspěvek od mildin » 26 bře 2007 21:01

souhlas,taky mi bylo doporučeno nic s turbem nedělat ale ta možnost tam je i když životnost turba je pak nejistá

scooty
Příspěvky: 40
Registrován: 10 kvě 2008 17:10

#17 Příspěvek od scooty » 10 kvě 2008 17:27

ahoj, jsem tu novy, cerstvy majitel P38 rv99 2.5DSE automat

je to cislo jeste aktualni? rad bych take prosel ocipovanim...

pripadne ma nekdo zkusenosti s ocipovanim zde?
http://www.diesel-technik.cz/chiptuning ... and-rover/

diky za info

Miloš
Příspěvky: 90
Registrován: 27 lis 2007 13:19
Bydliště: Praha

#18 Příspěvek od Miloš » 10 kvě 2008 21:13

Myslím že by ještě dost pomohl KN filtr a větší IC.

Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 213
Registrován: 08 lis 2006 19:44
auto: RR P38 2,5 DSE
Bydliště: Grottau

#19 Příspěvek od George » 11 kvě 2008 11:12

Mrkni o pár odkazů výš,máš tam stejné tel.číslo takže zkušenosti podle příspěvků dobré.
George
Říkám mu Lokomotiva - žere stejně, hulí stejně a jede taky jenom občas.

ben

#20 Příspěvek od ben » 08 čer 2008 17:06

No panove nevim nevim... Taky jsem nad tim premyslel a neudelal jsem to, pred servisem kde jsem uz byl objednany jsem se otocil a odjel. Duvod byl jasny, bavil jsem se o tom s jednim clovekem v nemecku ktery se tim zabyva. Jde o to ze motor BMW 2.5 TDS byl ve sve dobe nadcasovi co se tyce vykonu, dela se od roku 1991, 1992 myslim. Motor je proste co se tyce vykonu uz na svem maximu a nemel by se dale cipovat. Nerikam ze to neni prinosem ale myslim si ze je to kratkodobym prinosem (z heldiska zivotnosti motoru). Hlavne se ma cipovat auto od stavu km max. 20000km ! A ne 150000.... a dal... :roll: No nechci brat iluze a preju hodne stastnych km. A pokud vam vykon nestaci proc si nekoupite Benzina? :roll: Ben :wink:

Odpovědět