Dual battery setup

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

Dual battery setup

#1 Příspěvek od OC » 04 pro 2006 14:08

Jakmile pořeším chyby a závady :), plánuji dát do Rovera záložní baterii... máte s tím někdo zkušenost, ideálně přímo v RR (vzhledem k jeho přecitlivé elektronice by to tam možná mohlo být problematičtější než jinde), nebo aspoň v jiném LR?
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Admin » 07 pro 2006 14:27

Raději napiš, kde plánuješ provozovat Range Rovera. Na sibiři? :wink:
Pokud budeš mít kvalitní baterii novou, tak čtyři roky na ní nemusíš skoro šáhnout.

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42
tel.: 603145905
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Stavros » 07 pro 2006 14:32

Ahoj Admine, furt nevim jak na to s tim tykanim a vykanim, ale co si myslis o bateriich Optima-gelovky. Jde mi o vydrz kvuli autolednici atd.

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od OC » 07 pro 2006 15:39

Admin píše:Raději napiš, kde plánuješ provozovat Range Rovera. Na sibiři? :wink:
Pokud budeš mít kvalitní baterii novou, tak čtyři roky na ní nemusíš skoro šáhnout.
No, to je sice fakt, jenže já tam chci přidat nějaké extra spotřebiče. Především počítač :)

A ačkoli to na jedné baterce ověřeně běhat může dosti slušně, on zase takovou superspotřebu nemá, dvě jsou přece jen kapku větší jistota.

Mimochodem, Stavrosi, osobní zkušenosti s Optimou sice zatím nemám, nicméně jde řeč, že jsou to jedny z nejlepších a nejspolehlivějších baterií vůbec. Já rozhodně mám na Optimu zálusk, až budu baterii měnit...
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Admin » 07 pro 2006 15:52

Stavros píše:Ahoj Admine, furt nevim jak na to s tim tykanim a vykanim, ale co si myslis o bateriich Optima-gelovky. Jde mi o vydrz kvuli autolednici atd.
Pro všechny kdo mi píšete musíte mi tykat :wink:
Optima patří k jedněm ztěch lepších ale i dražších. Vydrží opravdu hodně, použivá se hlavně na dlouhé expedice a funguje i když jí prostřelíš. Sice se zmenší kapacita, ale funguje dál.
Ještě existuje zařízení který se jmenuje Priority Start. Je to elektronický odpojovač baterie, který nedovolí úplné vybýt baterii.

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od OC » 07 pro 2006 16:03

Admin píše:... Ještě existuje zařízení který se jmenuje Priority Start. Je to elektronický odpojovač baterie, který nedovolí úplné vybýt baterii.
Ona na baterky existuje spousta udělátorů, podle mých zkušeností asi nejvíc toho vědí na hellroaring.com (informace se tam trochu špatně hledají, strukturu webu mají poměrně pitomou, ale obsah velmi dobrý).

S priority startem je malinko hloupé, že baterii odpojí úplně, poklesne-li napětí pod určitou mez; sice je to samozřejmě pořád lepší než vůbec nenastartovat, nicméně zrovna s RangeRoverem a jeho šílenými počítači není odpojená baterka žádná výhra v lotynce -- proto osobně raději plánuji ty baterky dvě :)
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2655
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#7 Příspěvek od teslo » 22 úno 2008 12:40

Ja som zatial prepojil dve rovnake baterie natvrdo paralelne.
Urcite ale planujem dorobit nejaky elektronicky obvod, ktory ich bude regulovat.

K navijaku mi idu od kazdej baterie samostatne kable priblizne rovnakej dlzky cez ( zatial) manualne odpojovace( nakladakove-spicka tusim 2000A).
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od OC » 22 úno 2008 12:45

Jasně, to je pak přesně totéž, jako jedna dvakrát větší. Nakolik je mi známo, jediný nedostatek tohoto řešení (ale zároveň nedostatek poměrně zásadní ;)) spočívá v tom, že nemůžeš jednu z nich vycucat, přičemž by druhá zůstala OK. Takže scénáře typu "záložní je prázdná, protože jsem si v noci topil, ale pohodlně nastartuji s hlavní" nebo "hlavní je prázdná, protože jsem nechal svítit, ale pohodlně nastartuji ze záložní" moc nezafungují ;)
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2655
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#9 Příspěvek od teslo » 22 úno 2008 12:49

Ja som to tam daval hlavne aby som zvysil kapacitu pre navijak.
Dalsia vec je, ze ked su pripojene natvrdo, tak sa jedna o druhu vybija. Tento efekt je tym vyraznejsi cim viac su baterie odlisne( kapacitne, dobou pouzivania a pod.).
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

jacobik
Příspěvky: 254
Registrován: 03 zář 2018 19:44
auto: L322

Re: Dual battery setup

#10 Příspěvek od jacobik » 22 črc 2020 08:56

Trochu to tu oživím, protože se paní zamilovala do kempingu, L322 se z daily car stává i camping car. Pohrávám si s myšlenkou druhé baterie, má někdo doporučení, případně praktickou zkušenost např. s tímhle? https://www.luxurylandroverupgrades.com ... attery-kit . Malá baterka by se měla vejít pod podlahu místo schránky na kouli.

MadTom
Příspěvky: 14936
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Dual battery setup

#11 Příspěvek od MadTom » 22 črc 2020 09:28

Hezké, mají to i hezky popsané, co mi tam chybí je informace, jak dostanu z druhé baterky šťávu pro kempové použití. Tak nějak mi to připadá jako systém pro řešení elektrické nenažranosti auta. Pro kempové použití se mi to jeví jako polotovar.
A druhá věc - použití pojistka v krásném průhledném pouzdru je sice na pohled hezká, ale rozhodně kvalitnější a pro použití v autě lepší jsou pojistky v provedení pod šroubky. Tyhle zlacené jsou pro auto-hifi, kde důležitější je vzhled než funkce.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dual battery setup

#12 Příspěvek od VencaZE » 22 črc 2020 09:49

Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

jacobik
Příspěvky: 254
Registrován: 03 zář 2018 19:44
auto: L322

Re: Dual battery setup

#13 Příspěvek od jacobik » 22 črc 2020 09:58

Díky za tipy. Osobně od toho čekám spíš jistotu, že třeba po 2 týdnech otvírání auta apod. ještě nastartuju :grin:

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2569
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Dual battery setup

#14 Příspěvek od habakuk » 22 črc 2020 10:41

No je tady téma Jaký duální bateriový systém tam je toho popsáno dost.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

jacobik
Příspěvky: 254
Registrován: 03 zář 2018 19:44
auto: L322

Re: Dual battery setup

#15 Příspěvek od jacobik » 22 črc 2020 11:18

habakuk píše: 22 črc 2020 10:41 No je tady téma Jaký duální bateriový systém tam je toho popsáno dost.
Kouknu, díky.

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3879
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Dual battery setup

#16 Příspěvek od Lukasino » 22 črc 2020 11:49

jacobik píše: 22 črc 2020 08:56 Trochu to tu oživím, protože se paní zamilovala do kempingu, L322 se z daily car stává i camping car. Pohrávám si s myšlenkou druhé baterie, má někdo doporučení, případně praktickou zkušenost např. s tímhle? https://www.luxurylandroverupgrades.com ... attery-kit . Malá baterka by se měla vejít pod podlahu místo schránky na kouli.
Jinak do L322 se na pravou stranu vejde překvapivě i docela dost velká baterie :wink:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

jacobik
Příspěvky: 254
Registrován: 03 zář 2018 19:44
auto: L322

Re: Dual battery setup

#17 Příspěvek od jacobik » 22 črc 2020 11:58

Díky, asi mám vybráno. Jen pro ujištění, že jsem to dobře pochopil. Pokud použiju to relé z prvního odkazu samostatně, mám systém o 2 bateriích, kde originální baterka řeší centrál,startování a palubní elektro, z druhé baterky pak mohu nezávisle natáhnout zásuvku pro lednici, kde nebude hrozit situace, že lednice vybije startovací baterku. Relé se stará o to, aby se při zapnutém motoru obě baterie dle potřeby automaticky nabíjely.
Pokud bych ale vybil originální baterku, se startem mi pomůže druhá baterie pouze při použití tlačítka, které se musí k relé doplnit?

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dual battery setup

#18 Příspěvek od VencaZE » 22 črc 2020 12:26

Jestli si to dobře pamatuju tak je to tak jak píšeš. Zvol možná tu výkonnější verzi. Do hluboko vybitý kempovací baterie po startu poteče možná velký proud. Ale nevím kolik. Nebo se poraď s tím prodejcem která verze je dostatečná.
V.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2569
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Dual battery setup

#19 Příspěvek od habakuk » 22 črc 2020 12:28

Jo je to jak popisuješ, ale dneska bych asi koupil toto řešení
https://eshop.neosolar.cz/oddelovac-aku ... -fet-100-2

Především z důvodu masivnějšich kontaktů Cyrix má jen M5-6 šroubky.
Pokud potáhneš přes celé auto skončíš u 50mm2 kabelu aby to zvládlo 100A.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

jacobik
Příspěvky: 254
Registrován: 03 zář 2018 19:44
auto: L322

Re: Dual battery setup

#20 Příspěvek od jacobik » 22 črc 2020 12:30

Díky všem :Sorry: :Sorry: :Sorry:

Odpovědět