Historie

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

Historie

#1 Příspěvek od Admin » 14 čer 2006 16:08

První Range Rover sjel z výrobní linky v roce 1970. První verze měli třídveřovou karoserii. Ve výbavě měli 3,5 litrový benzínový motor V8 a dlouze vinutou pružinou místo běžné listové pružiny. Uvedení Range Roveru bylo považováno za velký úspěch a velice rychle našel své zákazníky.
V roce 1986 došlo k mnoha změnám a vylepšením. Vznikl čtyřdveřový model, zkvalitnil se interiér, začala se montovat klimatizace, ABS, automatická převodovka, přidali se dva motory V8 3.9l a nejprve čtyřválcový diesel 2.4l VM a později 2.5 VM.
V roce 1992 byly provedeny další změny. Motory VM se nahradily motory TDI, bylo si možné již objednat i vzduchové pérování v posledních modelech i airbagy. Vyměněna byla i mechanicky řazená převodovka. Do této
V roce 1995 sjel z výrobní linky již nový model Range Roveru. Vinuté pružiny byly zcela nahrazeny vzduchovýmy měchy. Používají se dva benzínové motory V8 4.0l - 4.6l a jeden turbodieselový řadový šestiválec 2.5l TDS. Převodovky jsou dvě manuální pětikvalt a čtyřrychlostní automat. Interiér a palubní deska byla pojata dle vzoru kokpitu motorové člunu a luxusně vybaven jak zpracováním, tak použitými materiály. Mezi špičky ve výbavách patří již tradičně verze Vogue ale objevuje se zde také verze Autobiograpfy kde je možné si na zakázku navrhnout interiér a barvu dle vlastního přání.
V roce 2002 je představena další verze Range Rovera. I zde se konstruktéři a designový inženýři přišli na své. Zachovali tradici v interiéru dle člunu, vždyť se jedná přeci o vlajkovou loď. Vzduchové perování přepracovali a dokázali tím úctyhoné křížení náprav. Používají se dva motory. V8 4.4l a řadový turbodieselový šestiválec 3.0l s common rail vstřikováním nafty. V nabídce zůstala pouze automatická převodovka. Ve tvarech karoserie jsou vidět znaky které měl první Range Rover jako jsou průduchy na konci předních blatníku. Přední část byla změněna úplně a stává se základním rysem pro další modely (2003 DIscovery II, 2004 Freelander).
V roce 2006 dostává nový benzínový motor od svého mladšího bratra Range Rover Sport V8 4.2l s kompresorem. Stím jsou provedeny úpravy na předních brzdách které dodáva Brembo. Změna se týká masky a světel.

Uživatelský avatar
cuisine
Příspěvky: 635
Registrován: 25 bře 2007 22:10

#2 Příspěvek od cuisine » 09 kvě 2007 19:11

trochu offtopicově ... takhle : Obrázek podle britského autocaru bude vypadat nová generace ... :roll: :shock: :roll: .. více viz autocar.co.uk

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5244
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

#3 Příspěvek od Rover » 10 kvě 2007 20:27

Jinak mně ještě napadlo - prolínání modelů - v roce 95 se začala vyrábět druhá generace RR, ale první generace Classic se vyráběla až do roku 96. Poslední modely Classica měly přepracovanou palubku tzv. Soft dash, 2 SRS airbagy, mohly mít i vzduchové pérování...
Naposledy upravil(a) Rover dne 10 kvě 2007 21:33, celkem upraveno 1 x.
Country boy...

Potapěč

#4 Příspěvek od Potapěč » 10 kvě 2007 21:26

Já bych jen dodal, že čtyřdveřový model RRC je v prodeji od roku 1982 a v roce 1986 došlo k ukončení výroby dvoudveřové verze. :idea:

Odpovědět