Range rover
Range rover
Caute. Potrebujem poradit. Co je lepsie do terenu? RANGE ROVER 2.5Tdi alebo 3.9 V8 automat ? dik za radu
Re: Range rover
3.9 V8 automat ,,,,,spodek,krouták,automat,.....jasná volba
- Mirko
- Příspěvky: 2815
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Range rover
Jediné co mluví pro Tdi je životnost mašiny a spotřeba, vše zbývající vyhrává V8. A ostatně si myslím, že Diesel nemá v Range Roveru co dělat
Mirko
Mirko
Re: Range rover
caute.tiez si myslim ze V8 je lepsia ako diesel.ja mam disco ale je v super stave tak ho nechcem znicit lebo ma najazdene len 105.000km.Disco chcem predat a chcem Range rover lebo do toho auta som sa zalubil a chcem daco silne fakt silne.Ja to chcem len do hory a na nejake preteky.A este ma zaujma jedna vec,ked natankujem full nadrz da sa na tej jednej plnej nadrzi vyblaznit?cca.kolko asi tak vydrzi plna nadrz v hore?diky moc
- Mirko
- Příspěvky: 2815
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Range rover
Žere to strašne i když s ním neblbneš v terénu, což já nedělám. Jezdím s ním teď většinou ve městě na benzín a mám spotřebu něco přes dvacet litrů. Když tomu šlápneš při předjiždění, tak más pocit, že se rafika nádrže pohne rychlejí než tachometr a to už je co říct. Pomalý vůz to není (na svůj věk a svou hmotnost - Cayenna s tím nepoděláš, ani Octavku v TDičku. Ale na silnici nezavazíš ) rozumnější ovšem je "just cruisin". V terénu má taky dost síly odspodu.
Ale jestli zničíš zachovalej kus v terénu, tak si mě nepřej Radší si kup nějakou rezavou vraždu jako je ten můj.
Mirko
Ale jestli zničíš zachovalej kus v terénu, tak si mě nepřej Radší si kup nějakou rezavou vraždu jako je ten můj.
Mirko
Re: Range rover
Mirec diky za radu.takze najlepsie by bolo keby som ho dal na plyn kamarat ho ma na plyn a hovori ze spotreba plynu je nejakych 15l na 100km to vychadza v prepocte to vyde 5 euro na 100km. co ty na to?
- Mirko
- Příspěvky: 2815
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Range rover
Na plyn 15l se mi nechce zcela věřit, možná u 3,5ky ale 3,9 si bral v průměru 17l na benzín.(myslím při normální jízdě 30město/30 cesty/30 dálnice). Na plyn počítej o 2 litry víc. Mám tam taky plyn a nedaří se to nastavit tak, aby nechcípal na volnoběh, takže na něho jezdím jen mimo město. Na výkonu je plyn taky poznat.
Mou spotřebu ber jen jako jednu zkušenost.Mám udělanou takovou částečnou opravu motoru (hlavy, rozvody, vodní pumpa, všechny těsnění atd), přesto neběží ještě úplně optimálně, takže věřím, že směrem dolu je rezerva, ale ne 5 litru. Před opravou mi jezdil na plyn za 18 litru na dálnici (130km/h) a za 22 ve městě. takže prakticky to stejné.
Plynová nádrž v malém Range Roverovi navíc dost zavazí, mám tam 80 litru (náplň 64l)a dojezd kolem 250 km a do kufru už nedám ani kolo. Plyn tady stojí 12,50 Kč (0,50 euro) a při spotřebe 19-20 litrů jseš spíš na deseti eurech = stejně jako s dieselem.
Prostě V8 je krásná ale nesmíš řešit, kolik to stojí
Mou spotřebu ber jen jako jednu zkušenost.Mám udělanou takovou částečnou opravu motoru (hlavy, rozvody, vodní pumpa, všechny těsnění atd), přesto neběží ještě úplně optimálně, takže věřím, že směrem dolu je rezerva, ale ne 5 litru. Před opravou mi jezdil na plyn za 18 litru na dálnici (130km/h) a za 22 ve městě. takže prakticky to stejné.
Plynová nádrž v malém Range Roverovi navíc dost zavazí, mám tam 80 litru (náplň 64l)a dojezd kolem 250 km a do kufru už nedám ani kolo. Plyn tady stojí 12,50 Kč (0,50 euro) a při spotřebe 19-20 litrů jseš spíš na deseti eurech = stejně jako s dieselem.
Prostě V8 je krásná ale nesmíš řešit, kolik to stojí
Re: Range rover
Pokud to bude stříkačka, tak se dá jezdit pod 20 l plynu s lehkou nohou. Moje konverze RRC s 4,6 l V8 a karburátorem Edelbrock žere nejméně 21 plynu a to musíš jet po dálnici ustálenou rychlostí do 120-ti. Ve stejném režimu na benzín to vychází na 16 l. EFI ale bude žrát asi méně.
3,9 l v automatu žádný divoch není, má cca 187 koní, trvalý pohon 4x4 a automat k tomu, to jsou nějaké ztráty. Mylím, že na kola dostaneš něco málo přes 100 koní a váží to 2 tuny . I já se svým 4,6 Stage 1 - 240 koní musím občas donutit pákou automat k podřazení a vytočit motor na 4000 rpm a pak opravdu jede. Za to v terénu si V8 se zařazenou redukcí jenom bručí kousek nad volnoběhem a jede jako tank. Automat je v terénu výbornou záležitostí.
3,9 l v automatu žádný divoch není, má cca 187 koní, trvalý pohon 4x4 a automat k tomu, to jsou nějaké ztráty. Mylím, že na kola dostaneš něco málo přes 100 koní a váží to 2 tuny . I já se svým 4,6 Stage 1 - 240 koní musím občas donutit pákou automat k podřazení a vytočit motor na 4000 rpm a pak opravdu jede. Za to v terénu si V8 se zařazenou redukcí jenom bručí kousek nad volnoběhem a jede jako tank. Automat je v terénu výbornou záležitostí.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE
- Mirko
- Příspěvky: 2815
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Range rover
Zase ho nedělej pomalejším, než je, Neklane Mě to jede svižně, v přímém srovnání s mátiným ´93 RRC Tdičkem je V8 přímo raketa A koneckonců ten zvuk...ale holt dneska má každý 1,9 diesel v kdejakém kombíku větší krouťák než náš staroušek z Buicku.
Btw, ty kvůlí karbecu nemáš kick-down? mě to při sešlápnutí točí až do 4500 ot/min a trojku to v případě potřeby udrží skoro do 130 km/h.
Btw, ty kvůlí karbecu nemáš kick-down? mě to při sešlápnutí točí až do 4500 ot/min a trojku to v případě potřeby udrží skoro do 130 km/h.
Re: Range rover
Takze asi ste ma presvedcily na V8.Len asi musim zacat trtkat pumparovu dceru.A este sa chcem spytat ze ako to je s nahradnimy dielmi do motora-napr. co sa tam najviac kazi na tom motore v com su chybycky krasy.dikes
Re: Range rover
Mám asi dvouletou zkušenost s 3,9 V8 EFi, ale v Discoveře ve spojení s manuálem.Auto je podle mě hodně upravené pro ježdění mimo cesty a pravdou je že kromě pohybu v hluboké vodě, kde je problémem elektrika je to dobrá volba, hlavně spodek toho motoru je fascinující, když i na kolech 33" není problém jet na zařazené pětce 30km/h a pak přidáním auto rozjet třeba na maximálku, samozřejmě bez toho, že by motor protestoval a žádal si podřazení.Spotřeba při běžném ježdění okolo 17 litrů v terénu hravě roste na 30 litrů.Motor je spolehlivý rozvod je řešen řetězem, dost náročný je na chlazení a mazání, občas se vyskytují problémy s tzv. steppermotorem, tedy ventilem volnoběhu, proto vozím minimálně jeden nový s sebou.Časem dochází k oxidaci vysokonapěťové části je potřeba vyměnit, ale celkově mi přijde spolehlivější než TDi.
Jinak Karel Sláma mě kdysi překvapil svým údajem o spotřebě u svého Mamuta (upravený RRC), když za víkend spálil na Šumavě 90 litrů benzínu a k tomu 90 litrů plynu což vzhledem k jeho jízdnímu stylu považuji za normální
Jinak Karel Sláma mě kdysi překvapil svým údajem o spotřebě u svého Mamuta (upravený RRC), když za víkend spálil na Šumavě 90 litrů benzínu a k tomu 90 litrů plynu což vzhledem k jeho jízdnímu stylu považuji za normální
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!
- Sláma Karel
- Příspěvky: 7823
- Registrován: 21 črc 2007 00:04
- tel.: +420608333403
- auto: to se mi sem nevejde
- Bydliště: Mníšek Pod Brdy
Re: Range rover
No ale zase po dálnici, Mammut při 100-120 jezdil nebo možná eště jezdí kolem 21l Lpg. Dřív býval karbec a teď je stříkačka, takže nevím, jak se to na spotřebě projevilo. V plynu, ale asi moc ne.
Taky Mammut nejezdí v terénu na km, ale na motohodiny. Myslím, že na té Šumavě tenkrát jsem ho strartoval akorát dvakrát a to v sobotu ráno a pak v neděli ráno. Jinak běžel v kuse. Ale zase jsem ušetřil startér né? K
Taky Mammut nejezdí v terénu na km, ale na motohodiny. Myslím, že na té Šumavě tenkrát jsem ho strartoval akorát dvakrát a to v sobotu ráno a pak v neděli ráno. Jinak běžel v kuse. Ale zase jsem ušetřil startér né? K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe
28 let praxe
Re: Range rover
Ten krouťák bys měl mít přes 300Nm. Nechce se mi hledat přesný údaj, ale můj originální motor 3,5 l s 2x Zenith Stromberg karbem má 132k/250Nm, takže to s 1,9TDI (105k/250Nm) vyjde podobně. Objektivně bude ta Octávka rychlejší, protože je lehká a má daleko menší ztráty v přenosu výkonu ke kolům, ale stejně ta V8 když se nadechne a zazpívá, působí úžasně .Mirko píše:Zase ho nedělej pomalejším, než je, Neklane Mě to jede svižně, v přímém srovnání s mátiným ´93 RRC Tdičkem je V8 přímo raketa A koneckonců ten zvuk...ale holt dneska má každý 1,9 diesel v kdejakém kombíku větší krouťák než náš staroušek z Buicku.
Btw, ty kvůlí karbecu nemáš kick-down? mě to při sešlápnutí točí až do 4500 ot/min a trojku to v případě potřeby udrží skoro do 130 km/h.
Jinak kick-down funguje, ale stejně jsou někdy situace, kdy je lepší automatu "poradit". Už jsem to někde psal, jel jsem s tím už skoro 180 a jelo by to asi i víc, ale vůbec to nebyl zážitek z těch příjemných. Tomu autu se to očividně nelíbilo, takže máš pravdu, že pohodový cruising je pro RRC to pravé. Od té doby nepřekračuji původní papírovou maximálku 147km/h, po dálnici jedu spíš do 130-ti a užívám si to. Od křižovatky se to odpíchnout také umí, takže pohoda a ta zvuková kulisa...
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE
Re: Range rover
Motor 3,9 EFi má krouťák 320Nm,ale jak už tu padlo, jde i o to, jak moc je auto těžké, třeba zcela sériový Eliottův "stříbrňák" v Sosnové pěkně řádil a hlavně ve výjezdech bylo každé kilo znát, takže pokud chceš auto na závody a kravení tak je potřeba auto moc nepřetěžovat pevnostními doplňky
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!
Re: Range rover
caves,este mam jednu otazocku,kolko stoji namontovanie plynu do V8 a ci to neni nejak nebezpecne ked sa stym bude jazdit v hore a po cestach necestach.
- Mirko
- Příspěvky: 2815
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Range rover
Tady je německá stránka o Range Roverech a slabinách jeho V8-
http://velar.de/roverv8/wear/
vypadá to jako kabinet hrůzy, ale neboj, tak zlý to není. Z těch deseti závad mě potkalo jen 5
Plyn - Venturi systém kolem 25 000 Kč a sekvence 40 000 Kč (ofico přestavba) Obecně je odborná plynová instalace odolnější než benzin
http://velar.de/roverv8/wear/
vypadá to jako kabinet hrůzy, ale neboj, tak zlý to není. Z těch deseti závad mě potkalo jen 5
Plyn - Venturi systém kolem 25 000 Kč a sekvence 40 000 Kč (ofico přestavba) Obecně je odborná plynová instalace odolnější než benzin
Re: Range rover
nazdar vsetci.Chcem sa spytat aky je rozdiel medzi 4-dverovym a 2-dverovym R-R classic,Mam namysly ci su na 4-derovom dlhsie šasy a o kolko je dlhsia karoseria oproti 2-dverovemu.
- Mirko
- Příspěvky: 2815
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Range rover
2- a 4-dveřový jsou stejně dlouhé, mají stejný podvozek (i stejný jako Discovery), liší se akorát dveřma a sedačkama a samozřejmě podle ročníku. Až v roce 93 vyšel delší s názvem LSE s motorem 4,2l (Poznáš podle toho, jiný Range ho neměl)
-
- Příspěvky: 1054
- Registrován: 16 led 2007 20:10
- tel.: +421 917 189 010
- auto: D3 2007 + D4 2012
- Bydliště: SK - Zálesie
Re: Range rover
Ak chces, aby to zravo vramci V8 co najmenej, zhanaj RRC 1987-1988 3.5 EFI bez katalizatorov s vahou vzduchu "flapper type", samozrejme automat. Tieto motory zrali najmenej z V8. Ja ho mam, zerie na ceste 12l benzinu a to ma 33ky MTcka. V terene to je nemeratelne (aspon ja som to nemeral), ale myslim, ze pod 20l.Elvis píše:caute.tiez si myslim ze V8 je lepsia ako diesel.ja mam disco ale je v super stave tak ho nechcem znicit lebo ma najazdene len 105.000km.Disco chcem predat a chcem Range rover lebo do toho auta som sa zalubil a chcem daco silne fakt silne.Ja to chcem len do hory a na nejake preteky.A este ma zaujma jedna vec,ked natankujem full nadrz da sa na tej jednej plnej nadrzi vyblaznit?cca.kolko asi tak vydrzi plna nadrz v hore?diky moc
No a este jedna podstatna vyhoda tych rocnikov, do roku 1988 sa davali rozvodovky LT230, potom uz borg.warner. Tolko moja skusenost.
Inac ono to nie je ziadna reketa, ale v terene prida vzdy ked stlacis plyn, bez ohladu na to do akeho stupaku sa stveria.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2
Blue Evoque 2014 2.2
Re: Range rover
Nazdar.Ivan diky za info.Na buduci tyzden idem do talianska tak tam skusim daco splasit,Aeste jaky je rozdiel medzi tymi rozvodovkami.Cus