Nabíječka?

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

Nabíječka?

#1 Příspěvek od OC » 10 úno 2007 22:52

Potřebuji ladit software v počítači zabudovaném do RR, a nechce se mi darmo plundrovat baterii.

Existuje jakýkoli důvod proti tomu, abych prostě vzal nabíječku a připojil ji v autě paralelně k baterii? Soudím, že pak mohu mít libovolně dlouho zapnuté zapalování, a RR i baterie by měly být zcela spokojeni...

Nebo to z nějakého důvodu, který mi nedochází, není tak jednoduché, a něco by nějaké elektronice nemuselo chutnat? Mně připadá, že by to mělo fungovat bez obtíží... ale určitě jsem někde (tuším přímo v návodu k nabíječce) četl, že baterii je potřeba vždycky nejprve vyndat z auta a pak teprve připojit k nabíječce; bohužel nepsali proč...

Díky,
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Admin » 13 úno 2007 18:59

Montujeme nabíječky zákazníkům co jezdí krátký trasy a používají Webasto. Nedokáže se dobýt baterie. Zatím bez reklamace.
http://www.calix.se/page.asp?id=13

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#3 Příspěvek od DanoDEF » 13 úno 2007 19:06

Admin píše:Montujeme nabíječky zákazníkům co jezdí krátký trasy a používají Webasto. Nedokáže se dobýt baterie. Zatím bez reklamace.
http://www.calix.se/page.asp?id=13

zaujimave...
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

discover
Příspěvky: 908
Registrován: 05 pro 2006 11:24
auto: LR D4
Bydliště: Příbramsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíječka?

#4 Příspěvek od discover » 15 úno 2007 18:53

OC píše:Nebo to z nějakého důvodu, který mi nedochází, není tak jednoduché, a něco by nějaké elektronice nemuselo chutnat? Mně připadá, že by to mělo fungovat bez obtíží... ale určitě jsem někde (tuším přímo v návodu k nabíječce) četl, že baterii je potřeba vždycky nejprve vyndat z auta a pak teprve připojit k nabíječce; bohužel nepsali proč...

Díky,
Ahoj,

v zasade jak to pises, bude to fungovat a nic hrozneho se nejspis nestane, jen to chce zdroj umerny odberu. Zcela jina situace nastana kdyz nastartujes, poklesne napeti a proud udela sve. Jsou to pak 2 smycky a zalezi na odporech (baterie versus zdroj). To bych rozhodne nezkousel.

Dale pak je dobra nejaka zarovka na jednom z tech dratu kterymi dobijis. Umerne k pruchozimu proudu bude svitit. Neni co dobijet => maly proud => zarovka nesviti a opacne.

To vse plati, pokud zdroj je tvrdy a ma prakticky stejne napeti jako baterie. Podpeti je zasadne spatne, prepeti je zase mozna smrt pro palubni pristroje a elektroniku.

Preju hodne stesti, Discover ml.

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od OC » 15 úno 2007 19:11

Startovat rozhodně nebudu, díky :)

Na nabíječce mám ampérmetr... zkusil jsem ji na chvíli připojit, říkal, že tam teče cca 9 A. Nic se nepo...tentočkovalo, pak jsem i nastartoval :)

Teď si říkám, že ji tam asi dám na delší dobu, protože baterie je dost prázná (cca 11.5 V).
prepeti je zase mozna smrt pro palubni pristroje a elektroniku
No toho bych se právě bál nejvíc... je něco, co mi zaručí, že tam přepětí nebude? Asi ne, že? Já v podstatě ani nevím, jak je dobiječka konstruovaná... bude tam, hádám, nějaké trafo a usměrňovač, ale houby vím :(

Díky moc!
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od OC » 15 úno 2007 19:28

Ta nabíječka vypadá nějak takhle...
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

discover
Příspěvky: 908
Registrován: 05 pro 2006 11:24
auto: LR D4
Bydliště: Příbramsko
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od discover » 15 úno 2007 20:35

OC píše:Ta nabíječka vypadá nějak takhle...
No jo, klasika hruzy co se koupi v krame. Ja jsem dostal spinany zdroj co umi 50A :)

Ale vazne, tech 9A co pises je realnych a pokud tvoje baterie nema ani 12V, tak to uz utikej pro novou, nebo dobij a sleduj. Rozhodne pri takovem podpeti je pri beznem nabijeni 13.8V proud 9A celkem v pohode, za hodinku by to melo byt uz o dost mene a za tri hodiny nameris uz hodne pres 12V. Proces nabijeni neni linearni.

Co se tyce toho omezeni, pevnych 13.8V, da se to resit, urcite, ale nebal bych se ze tenhle kus plechu da nekdy vic ;). Je to dano sekundarnim napetim, naslednym usmernenim a mekkosti zdroje (pri velkem proudu pada napeti). Pokud tam neco odejde, odejde bud trafo (takze to neda nic) nebo vykonovy prvek a da to opet strasne malo. Pokazde bud nulove, nebo prakticky nulove napeti a vyhozeni pojistky v dobijecce.

Tak pevne nervy a baterii si oprav, pro zacatek dobij. Jedna nova se mi tu vali, tak kdyztak napis.

Discover ml.

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od OC » 15 úno 2007 20:43

Suma sumárum -- omlouvám se, že se zbytečně ptám, ale sichr je sichr a Rangie je nezdravě plný elektroniky -- podstatná informace je, že se nemusím bát to připojit, protože ta moje pseudonabíječka do auta větší napětí nepošle, ani kdyby chtěla, ano?

Jinak baterie by měla být poměrně nová, snad je jen dost prázdná... takže uvidím, nabiji, a občas přeměřím napětí.

Až umře, chci si místo ní rozhodně koupit žlutou Optimu :)

Také předběžně uvažuji o instalaci druhé baterie, abych měl reservu... máš s tím nějaké zkušenosti?

Díky moc,
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
coroner
Příspěvky: 159
Registrován: 12 pro 2006 22:10
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od coroner » 15 úno 2007 22:35

Jako fakt si to dobij, 11,5V je zatraceně málo a to předpokládám, že jsi to měřil při nějaké zátěži (světla), jestli ne, tak se divím, že vůbec nastartuješ.

Ohledně nabíječky - jak bylo řečeno, pokud nebudeš startovat (a to by se stejně odporoučela spíš nabíječka) nebo ji nebudeš připojovat bez baterie, tak se nemusíš bát. Ta baterka ve své podstatě funguje v palubní síti jako "stabilizátor" a nedovolí nějaké prudké výkyvy. Jen pokud by jsi chtěl nabíječku používat trvale - třeba se napojit vždy po příjezdu do garáže, doporučuji pořídit nějaký "udržovací" zdroj s omezeným proudem ne přímo nabíječku, aby nedocházelo k přebíjení baterie, které jí rozhodně neprospívá. Toto se týká klasických olověných baterií, jak je to u optimy netuším.

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od OC » 17 úno 2007 00:12

Hmmm.... je to nějaké podivné.

Uspaný počítač bere -- měřeno na jeho pojistce -- 195 mA. Do vypnutého zesilovače teče 5 mA. To by asi nemělo být nic proti ničemu, 200 mA by mělo být zcela v pohodě... teoreticky?

Ale: od chvíle, kdy jsem ukončil nabíjení, doteďka (což je cca 6-7 hodin) spadlo napětí skoro o 0.4 V. To se mi zdá být nějak podezřele mnoho, a působí to na mne dojmem, jako kdyby tam něco žralo o dost víc... víte někdo, kolik si vezme samotná elektronika Roveru, spí-li BECM*? Mně se to nikde nepodařilo najít...

Nojo, asi si budu muset koupit klešťový ampérmetr a podívat se přímo k baterce, kolik tam toho opravdu teče... na to už můj malý multimetr nestačí...
___
* BECM je sice zaživa pěkný žrout -- umí si vzít až 500 mA -- ale spí určitě, zjistil jsem hezkou fintu jak to ověřit -- je-li BECM vzhůru, žhne slabě indikace zařazeného rychlostního stupně. Takže je-li vedle páky úplná tma, BECM spí.
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
coroner
Příspěvky: 159
Registrován: 12 pro 2006 22:10
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od coroner » 17 úno 2007 09:08

OC píše: ...od chvíle, kdy jsem ukončil nabíjení, doteďka (což je cca 6-7 hodin) spadlo napětí skoro o 0.4 V. To se mi zdá být nějak podezřele mnoho, a působí to na mne dojmem, jako kdyby tam něco žralo o dost víc... víte někdo, kolik si vezme samotná elektronika Roveru, spí-li BECM*? Mně se to nikde nepodařilo najít...

Nojo, asi si budu muset koupit klešťový ampérmetr a podívat se přímo k baterce, kolik tam toho opravdu teče... na to už můj malý multimetr nestačí...
Bylo by lepší uvést z jaké hodnoty spadlo to napětí o 0,4V, ale nemusí to celkem nic znamenat. Je potřeba změřit, kolik ti auto skutečně v klidu cucá z baterie. Nevím co máš za multimetr, ale ty úplně obyčejné měří do 20A, ty ještě menší tuším do pěti a to by mělo na změření stačit. Připojíš si jeden konec multimetru na + drát od baterie a druhý konec na + pól od baterie (nebo klidně použij - svorky, je-li ti to milejší) a pak odpoj kabel od svorky baterie. Na multimetru uvidíš, jaký ti tam teče proud a když to pak zase připojíš (kabel k pólu baterie) a až pak odděláš multimetr, tak byla baterie neustále připojená do sítě a tudíž nemusíš synchronizovat okna atd.
Pak dej vědět, co jsi naměřil, taky to chci někdy zkusit, kolik mi to v klidu odebírá. Nejdříve si ale musím zjistit kód na rádio, kdyby se někde v průběhu měření vyskytla chyba a já zůstal bez proudu.

Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 213
Registrován: 08 lis 2006 19:44
auto: RR P38 2,5 DSE
Bydliště: Grottau

#12 Příspěvek od George » 17 úno 2007 12:25

Zdravím,
netuším jaké baterie,myslím kapacitu,máte v autě,ale měl jsem tam 95Ah ta byla 3roky stará a nedala se už dobít.Podle návodu na obsluhu zůstává v autě i po vypnutí zapalování aktivní pérování a další spotřebiče,které mají dohromady docela vysoký odběr proudu.Když auto stojí dýl než týden dostává baterie docela zabrat a po čtrnácti dnech ho sotva natočíte.Koupil jsem proto bat.110Ah a v podstatě je to jen o málo lepší.Když se jezdí krátké trasy,tak se bat. ani nedobije.Proto jsem si koupil nabíječku která dává 15A aby byla schopná tu bat. dobít na plnou kapacitu.Většina nových nabíječek má automatický dobíjecí cyklus takže se nemusíš bát přepětí,protože nabíjecí proud sám klesá v závislosti na stupni dobití baterie a v závěru se ta nabíječka chová jako udržovač napětí nebo se aut.vypne.
George

Stava

Charakteristika a kapacita baterie

#13 Příspěvek od Stava » 17 úno 2007 20:02

Zalezi kolik je puvodni napeti, jak uz tu nekdo dobre psal, na podminkach mereni a treba i na teplote.

Musis rozlisit mereni baterie bez zateze a se zatezi. Mereni bez zateze (odpojena baterie od spotrebice) ma prakticky nulovou vypovidajici hodnotu. Takze vzdy mer baterii pripojenou napr. v aute nebo k zarovce apod.

Kdyz startujes, tece veliky proud a napeti velmi znatelne poklesne. Proto musis napeti baterie drzet nad cca 12V napeti, aby pri startu nezablblo CPU, jehoz spravna funkce zavisi na napeti, spotreba (proud) je minimalni. Auto je dimenzovano tak, aby spolehlive dobilo co si vzalo pri startu a uzivilo spotrebice.
OC píše:Ale: od chvíle, kdy jsem ukončil nabíjení, doteďka (což je cca 6-7 hodin) spadlo napětí skoro o 0.4 V.
Pokud baterii "plne" dobijes, pak ma baterie cca 13,8V (bez zateze). Tato hodnota se okamzite ztrati po odpojeni dobijeni a pripojeni spotrebice. Napeti klesne v zavislosti typu zateze a stavu baterie napriklad o 0,5-1,5V a tam ze sebe baterie da vsechno a pak napeti velice rychle pada pod 11V a baterie se stava nepouzitelnou. Napr. v Disco2 blbne CPU a prakticky nelze zarucit spravnou fukci.

Jinak kdyz ma baterie 95Ah, tak je to pekne, ale tato hodnota klesa s casem. Pocet cyklu nema zasadni vliv na kapacitu, naopak se da rici, ze neustale dobita baterie vydrzi nejdele. Optimalni zivotnost slusne provozovane bezne baterie je zhruba 3roky. Po teto dobe byva pri spravne volbe kapacity i pres dobry stav vhodna vymena z duvodu jiz mozneho nepokryti spicek jako nekolik startu motoru, silneho mrazu apod.

Takze podtrzeno secteno: mer treba kazdy den a pokud se napeti vrati nad 12V trvale, bylo onech 11,5V jen nejakym vykyvem a nemusis ho resit. Pocatecni strmost vybijeni tak jak pises neni nic neobvykleho zvlaste pri prvotnim zatizeni.

Stava

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od OC » 18 úno 2007 20:55

No, tak jsem si s tím trochu hrál...

Předně jsem zjistil, že stačí otevřít auto (třeba abych přeměřil napětí :)), a rázem se otevře kohoutek a teče plusmínus nějakých 4 A. Na první pohled mi to přišlo poněkud mnoho, ale když jsem si posčítal všechna interiérová světla a přidal ještě všechny ECU jež se vzbudí a začnou se rozhlížet co je nového, dává to smysl :)

Připojil jsem voltmetr, takový krám za pár stovek (dole přikládám fotku), abych viděl napětí i skrz okénko (nebo naopak za jízdy).

Ale chová se to mírně řečeno podivně:

- po připojení ukazoval 11.2; zdálo se mi to málo, a přeměřiv to multimetrem (jemuž snad věřit lze), zjistil jsem, že skutečné napětí je 12 (nějaké odpory ty tenké dlouhé drátky mít budou, ale tolik?!?)
- za jízdy ukazoval 13.7; lekl jsem se, kolik mi tam regulátor cpe -- nicméně podle multimetru to bylo skutečně 13.7;
- teď navečer ukazoval 11.7, po otavření dveří (odběr cca 4 A) spadl na 11.4, a v touž chvíli multimetr prohlásil, že ve skutečnosti to je 11.73.

Mám dojem, že ten voltmetr měří spíše směr větru, nebo výšku slunce nad obzorem :?

A baterie -- snad nabitá, přinejmenším startuje bez nejmenších problémů, jak dlouho vydrží, to je otázka -- se zdá mít při zátěži cca 4 A těsně pod 12 V.

Celková zkušenost za těch pár dní na mne působí asi tak, že

- těch 200 mA co bere uspaný počítač (plus běžnou stálou spotřebu Rovera -- víte někdo, kolik to je? V ETM jsem to nenašel, možná jsem blbě hledal) baterie unese;
- přidám-li k tomu občasné 4 A interiérových světel, je to pořád OK;
- přidám-li však k tomu cca 8 A (interiér plus běžící počítač) řádově na desítky minut, už to je na ni moc.

Hmmm. Má 72 AH (nominálních, kolik ve skutečnosti, těžko říci), takže odběr 8 A by teoreticky měla vydržet pěkných pár hodin, ale kdo ví...

No, budu to zkoumat dál, uvidíme. Škoda, že nelze stav baterie nijak rozumně přímo zjistit...

Jsem z toho mírně zmaten; vypadá to jako starší slabší baterie těsně před smrtí, ale je pár měsíců stará, startuje i po delším stání i v zimě (s jedinou výjimkou teď, kdy se mi to nějak podařilo vybít s tím počítačem) zcela spolehlivě... :shock:
Připojíš si jeden konec multimetru na + drát od baterie a druhý konec na + pól od baterie...
Na změření odběru v klidu by můj multimetr stačil (20 A max), ale zatím jsem nějak nevymyslel, jak se k ní a k plusu připojit, aby to bylo aspoň marginálně spolehlivé. Mám u toho akorát hroty (a s těmi se pěkně blbě měřilo už jen těch pár A na pojistce) a jeden zcela nepoužitelný krokodýlek... jo, řešením by bylo koupit si lepší měřicí kabely s pořádnými krokodýly, ale to už si při té příležitosti mohu zrovna koupit klešťový ampérmetr, s nímž to je stokrát snazší a bez risika, že budu muset synchronizovat okna a FOBy a bůhvíco ještě...
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Stava

#15 Příspěvek od Stava » 19 úno 2007 10:40

OC píše:po připojení ukazoval 11.2; zdálo se mi to málo, a přeměřiv to multimetrem (jemuž snad věřit lze), zjistil jsem, že skutečné napětí je 12 (nějaké odpory ty tenké dlouhé drátky mít budou, ale tolik?!?)
No, pokud mas 12V hned pred startem, jsi dost na hranici :S, ty "dratky" maji odpor blizici se 0ohmu, ty vubec nema cenu pocitat (kdyz nejsou sekle).
OC píše:za jízdy ukazoval 13.7; lekl jsem se, kolik mi tam regulátor cpe -- nicméně podle multimetru to bylo skutečně 13.7;
13.7V je dobra hodnota, to je naopak velice pozitivni zjisteni a po startu to jinak nesmi byt, kdyby to nebylo tak vysoke napeti, ani bys baterii nenabil
OC píše:teď navečer ukazoval 11.7, po otavření dveří (odběr cca 4 A) spadl na 11.4, a v touž chvíli multimetr prohlásil, že ve skutečnosti to je 11.73.
To neni moc prijemna hodnota. zvlast pokud se pres den jezdilo, cili se baterie dobijela. Az to bude par dni stat v mrazu, muzes mit problem nastartovat :S
OC píše:- přidám-li k tomu občasné 4 A interiérových světel, je to pořád OK;
- přidám-li však k tomu cca 8 A (interiér plus běžící počítač) řádově na desítky minut, už to je na ni moc.
8A to auto snad zrat nemuze, leda uz se svetlama atd. Krom toho musi v baterii zbyt neco na stani a nasledny start!
OC píše:Hmmm. Má 72 AH (nominálních, kolik ve skutečnosti, těžko říci), takže odběr 8 A by teoreticky měla vydržet pěkných pár hodin, ale kdo ví...
No, budu to zkoumat dál, uvidíme. Škoda, že nelze stav baterie nijak rozumně přímo zjistit...
72Ah je dle meho nazoru na tak zrave auto malo, zvlast kdyz baterie ma par let slouzit a bude se kapacita jen snizovat. V Disco2 mame 110Ah a neni problem stat a nekolik hodin hrat na radio ac je baterie stara nekolik let.
Kapacita baterie se da zmerit, je na to spec.merak, ktery baterii na chvili zatizi a odhadne kapacitu. Stoji par tisic a bezne ho maji lidi v servisech, zabezpecovaci technici a dalsi.
Jsem z toho mírně zmaten; vypadá to jako starší slabší baterie těsně před smrtí, ale je pár měsíců stará, startuje i po delším stání i v zimě (s jedinou výjimkou teď, kdy se mi to nějak podařilo vybít s tím počítačem) zcela spolehlivě... :shock:
Baterie muze byt spatne vyrobena. Nevim jak tvuj kus, ale bezne se vadna baterie projevi i do 14dni od koupe a provozu. Miva podobne priznaky. Proste "nedrzi" kapacitu, tedy ani napeti.

Drzim palce, mer, sleduj a zkus se poptat ci procist manual kolik RR vlastne ma typicky zrat. Pocitam ze tech 8A je jen predstartovni proud pri oziveni auta a nabehu vsech systemu.

Šťáva

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od OC » 19 úno 2007 18:12

Díky moc!
ty "dratky" maji odpor blizici se 0ohmu, ty vubec nema cenu pocitat (kdyz nejsou sekle)
No to jsem si myslel původně, ale jak to přijde, že mi ta věc dokáže ukázat skorem o volt méně, než multimetr (jemuž bych věřil, když jsem měřil stabilizovaný zdroj pro počítač, ukazoval přesně co měl)? A jindy že ukazuje přesně :shock: Nojo, já vím, odpověď zní: "je to krám na vyhození, kup si místo toho voltmetr" :)
13.7V je dobra hodnota, to je naopak velice pozitivni zjisteni
Jojo, těch 13.7 jsem se právě leknul proto, že je ukazoval ten krám, který mi předtím říkal 11.2 v době, kdy to bylo skutečně 12 -- tedy jsem se bál, zda mi regulátor ve skutečnosti nepouští do auta nějakých 14.5, to by asi v pořádku nebylo.
8A to auto snad zrat nemuze, leda uz se svetlama atd.
8 A žere mám-li spuštěný počítač (ten si vezme asi 4) a otevřené dveře (osvětlení interiéru a BECM si vezmou také asi 4).

V tom je právě jádro pudla... odhadoval jsem, že bych měl být s to nechat počítač puštěný cca 2-3 hodiny jen na baterii bez problémů. Jenže během asi tří dnů po instalaci jsem jej měl puštěný dohromady tak hodinu... a pak už jsem nenastartoval.
Az to bude par dni stat v mrazu, muzes mit problem nastartovat
No, to je právě důvod, proč mám jistou obtíž věřit, že je baterie špatná. Ty asi dva týdny, kdy byla opravdická zima :), mi to zrovna náhodou vyšlo tak, že jsem jezdil z hlediska baterie tím snad vůbec nejblbějším možným způsobem -- cca obden 5 km k autobusu pro děti, 5 km zpět, celou dobu zapnuté vyhřívání sedadel, první půlku cesty zapnuté vyhřívání skel. Ani jediná delší cesta.

Přitom jsem startoval bez nejmenších problémů; dokonce se mi ani nikdy nestalo, že by startér točil hůř, pomaleji, a pak se to přec jen chytlo (jak jsem zažil s jinými auty) -- tady to vždy bylo perfektní.

To mne mate -- to na mne působí dojmem perfektně zdravé baterie. Bohužel jsem tehdy napětí neměřil.

Pak jsem nainstaloval počítač, který bere uspaný stálých cca 200 mA, když běží, bere max. kolem 4 A (v průměru méně); a po třech dnech, v nichž jsem ten počítač měl běžet cca hodinu (zbytek doby spal) byla baterie prázdná natolik, že startér ani nezatočil, jen smutně cvaknul. Z toho jsem právě notně zmaten :shock:

No nic, budu to sledovat dále a uvidíme...

Rozhodně se ale chystám, jakmile budu mít trochu více času, si nejistotu ušetři tak, že dám do Rangieho druhou baterii. Nemáte s tím tady někdo nějaké zkušenosti?

Co jsem se zatím koukal po webu a po zkušenostech jiných, zdá se, že relé není dobré řešení a dioda už vůbec ne; docela se mi líbí BICy od Hellroaringů. Nicméně přemýšlím o nejvhodnějším setupu, a koneckonců také o nejvhodnějším umístění...

Jo, mimochodem, nevíte někdo, jak zjistím, kolik mi dává alternátor? Dokumentace praví, že by tam měl být "Magnetti Marelli A133, 100A, 105A or 120A". Zkoumal jsem není-li to na něm někde napsané, avšak žádný štítek jsem nenašel; jediný text který jsem na něm objevil jsou tři černá čísla přímo na kovu "181"...

Díky,
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Stava

#17 Příspěvek od Stava » 19 úno 2007 19:07

OC píše:Pak jsem nainstaloval počítač, který bere uspaný stálých cca 200 mA, když běží, bere max. kolem 4 A (v průměru méně); a po třech dnech, v nichž jsem ten počítač měl běžet cca hodinu (zbytek doby spal) byla baterie prázdná natolik, že startér ani nezatočil, jen smutně cvaknul. Z toho jsem právě notně zmaten :shock:
Aha, ja mel za to, ze celou dobu mluvis o pocitaci v RR a ty myslis doslova PC :lol:, to pak 4A jsou realny odber.
OC píše:Rozhodně se ale chystám, jakmile budu mít trochu více času, si nejistotu ušetři tak, že dám do Rangieho druhou baterii. Nemáte s tím tady někdo nějaké zkušenosti?
Dve baterie = vice kapacity (pri dodrzeni pravidel), ale rozhodne ti to nepomuze pri nabijeni. Jen po plnem nabiti (dobijeckou) ti potrva dele to vybit, spis se zajimej co je kde spatne, pripadne vyhod to PC, zda se to zase ukazni.

Šťáva

Odpovědět