Jak vybrat RR

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
evil
Příspěvky: 31
Registrován: 15 črc 2009 14:33

Re: Jak vybrat RR

#121 Příspěvek od evil » 12 srp 2009 22:19

eliott píše:Vlastní oprava bloku 25000,- celková GO cca 65000,- vč vyndání a zpětné montáže.
Teď z toho nejsem úplně moudrej, ale za to asi může aktuální zdravotní rozpoložení ;-)
65 = strop, to snad chápu.
25 je když se dodá vyrubanej/odstrojenej blok sólo na paletě? (pokud ano, tak to ale stejně bude znamenat ještě navíc srovnat hlavy, nepletu-li se?)

Na druhou stranu to jako cenovka značně nahrává volbě 4.6, protože
a) to líp jede
b) to má lepší zvuk
c) v LPG to žere míň než dýzl
d) je toho tam principiálně míň, co se kazí (např. úplně chybí turbo)
e) to líp jede, ale to už jsem asi říkal...

Co mne osobně na benzínu+lpg odrazuje je
1. malý akční rádius na LPG (nevíte někdo, kolik stojí ta 135/145L nádrž a jestli je u nás legální? http://www.v8engines.com/faq-lpg-Gems-t ... tm#install)
2. dražší výfukový systém (subjektivní dojem / předpoklad kvůli katům)
3. místo v kufru se zmenší o rezervu (já vím, že ji teoreticky vozit nemusím, ale...)

Naprosto OFF TOPIC dotaz -> neděláte někdo rozumný úvěry?
Aktuální sazby 20+% mi neustále odsouvají nákup slušného vozidla ;-(

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11489
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vybrat RR

#122 Příspěvek od eliott » 12 srp 2009 22:42

Přesně tak, ale srovnání hlav je cca 400,- kus

Jinak tvé hodnocení je bezchybné a proto je třeba to opakovat:

a) to líp jede
b) to má lepší zvuk
c) v LPG to žere míň než dýzl
d) je toho tam principiálně míň, co se kazí (např. úplně chybí turbo)
e) to líp jede, to je třeba opakovat pořád dokola...


Akční rádius asi takto: Dokázal jsem jet do Liverpoolu, pojíždky po Anglii a zpět a ubylo mi asi 8l benzínu, pumpy s plynem byly všude :wink:
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

evil
Příspěvky: 31
Registrován: 15 črc 2009 14:33

Re: Jak vybrat RR

#123 Příspěvek od evil » 12 srp 2009 22:50

Děkuji za upřesnění. (Posledně, když jsem nechával rovnat na něčem hlavy, tak to bylo na T613... a tam je to 8ks vzduchem chlazených a byla to nakonec strašná rána, za kterou bych tehdy měl celej jinej motor...)

Už jsem se někde dočetl, že se tam dá narvat i 102L toroid, s tím bych se snad naučil žít 8)
Můj problém je v tom, že nejezdím do Liverpolu, ale kroužím po Praze a okolí. To to pak papinká tošíčku jinak :Ja blb:

PS: když je to na LPG, tak se za to neplatí silniční daň (2.5 DSE = 3600 Kč, 4.0/4.6 bez plynu = 4200 Kč)
Vím, že je to sice prkotina, ale potěší to ;-)

Lukas V.
Příspěvky: 49
Registrován: 11 črc 2009 12:03

Re: Jak vybrat RR

#124 Příspěvek od Lukas V. » 12 srp 2009 23:28

Pokud tedy dobre chapu, vzit 4,6 a v ramci daleko levnejsiho jezdeni hlavu neresit?

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11489
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vybrat RR

#125 Příspěvek od eliott » 13 srp 2009 07:39

evil píše:Děkuji za upřesnění. (Posledně, když jsem nechával rovnat na něčem hlavy, tak to bylo na T613... a tam je to 8ks vzduchem chlazených a byla to nakonec strašná rána, za kterou bych tehdy měl celej jinej motor...)

Už jsem se někde dočetl, že se tam dá narvat i 102L toroid, s tím bych se snad naučil žít 8)
Můj problém je v tom, že nejezdím do Liverpolu, ale kroužím po Praze a okolí. To to pak papinká tošíčku jinak :Ja blb:

PS: když je to na LPG, tak se za to neplatí silniční daň (2.5 DSE = 3600 Kč, 4.0/4.6 bez plynu = 4200 Kč)
Vím, že je to sice prkotina, ale potěší to ;-)
S daní to je prima, využívám toho :-)

Jinak když já jedu do Anglie, táhnu vlek, který má prázdný tunu a plný skoro čtyři, takže spotřeba je od 25-30l, to nedokážeš ani po Praze :mrgreen:
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

evil
Příspěvky: 31
Registrován: 15 črc 2009 14:33

Re: Jak vybrat RR

#126 Příspěvek od evil » 13 srp 2009 09:19

...spotřeba je od 25-30l, to nedokážeš ani po Praze :mrgreen:
Být mladší, tak se vsadím, že jo 8) A zrovna dneska by to šlo: kvůli nějakýmu koncertu tu zase bude kolabovat doprava a to je na spotřebu "nejlepší".

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11489
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vybrat RR

#127 Příspěvek od eliott » 13 srp 2009 20:00

To jedině, protože jinak je moje spotřeba vždy nejvyšší, kdo se mnou jel, nedejbože když chvátám, tak ví proč :twisted:
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2894
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Jak vybrat RR

#128 Příspěvek od Neklan » 13 srp 2009 21:28

Už jsem Prahu proskákal v koloně za poctivých 32 l/100km - heč! :lol:
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11489
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vybrat RR

#129 Příspěvek od eliott » 13 srp 2009 21:52

jo, ale ty máš místo vstřikovacích trysek hubici z kropáče...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

evil
Příspěvky: 31
Registrován: 15 črc 2009 14:33

Re: Jak vybrat RR

#130 Příspěvek od evil » 14 srp 2009 11:07

O karburátoru/vstřikování to až tak není - jde o konkrétní podmínky provozu. S karburátorovým motorem 3.5L (ne Land Rover!) mám zatím rekord něco kolem 65 L/100km (osobák, velmi pomalu se vlekoucí kolona vozidel na dlouhé trase), se stříkačkou 5.0L jsem "dokázal" udělat i o řád víc, tankysti by mohli závidět (naložená dodávka s naloženým vlekem do táhlého kopce a automat tam prostě držel jedničku celou dobu).

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2815
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vybrat RR

#131 Příspěvek od Mirko » 14 srp 2009 11:39

Ahoj,
trochu bych odporoval tomu, že je na V8 principiálně míň poruchových věcí než u dieslů. Zvlášť pokud tam bude sekvenční LPG nainstalované, jsou tam některé prvky dvakrát. A když jsem byl teď na seřizování plynu (ovšem systém Venturi), tak mi hoši dali najevo, že je to dost nepřesná věda. Svádějí to na stav motoru, převodovky a celého vozidla, že se jim to nepodaří vyladit, ale na benzín mě jede, konečně, bez problému. Nebo-li, jak mi řekl jeden účástník fóra: Vy...r se na plyn, jseš ještě mladej, pořiď si bohatou nevěstu :D
Mirko

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2894
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Jak vybrat RR

#132 Příspěvek od Neklan » 14 srp 2009 14:25

Mně to na plyn jede výborně, dokonce to i startuje na první škytnutí, což se o provozu na benzin říct nedá - další ze zvláštností karburátorového motoru. Nicméně spotřeba je možná vzhledem k tomu primitivismu "hubice z kropáče", jak trefně poznamenal Eliott, řádově o 4 - 6 l/100km vyšší než při provozu na benzin. Ale stejně to stojí za to - čtyřkomorový spádový Edelbrock je narozdíl od vstřikování "krásný kus nábytku" a navíc skýtá několik šroubků na hraní, což je velká zábava :lol: .
Upřímně - kdybych s tím autem ale nenajezdil 25 tisíc km ročně, také bych tam nechal jenom benzín, dojezd 250km na jednu nádrž plynu mě moc neuspokojuje.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE

evil
Příspěvky: 31
Registrován: 15 črc 2009 14:33

Re: Jak vybrat RR

#133 Příspěvek od evil » 14 srp 2009 14:44

Neklan píše:dojezd 250km na jednu nádrž plynu mě moc neuspokojuje.
Nádržová inspirace: http://www.go-lpg.co.uk/range.html
Ten toroid pod okna by se možná vešel i 102L + 2x 40 dolu = 182L WC = cca 155L lpg
Při tvojí spotřebě 32 L/100 bys těch 500 km na jedno natankování udělal :twisted:
Ale to jedno tankování by tě pak přišlo na 1900 Kč... Obludný číslo... Za to mám 2/3 nádrže v Citroenu a ujedu na to skoro 600km :Ja blb:

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2815
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vybrat RR

#134 Příspěvek od Mirko » 14 srp 2009 15:34

Edelbrock na 4,6l je samozřejmě unikátní záležitost. Ale karbec nebo vstřik je otázka víry a zase když ta stříkačka jede, tak jede. Když jede! a čím starší ty komponenty, tím víc to chce všechno vyhodit a dat nový. Ty startuješ u tvýho na plyn?

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2894
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Jak vybrat RR

#135 Příspěvek od Neklan » 14 srp 2009 16:55

Jo, startuje a parádně. Všechny LPG systémy od RPI startují na plyn, dokonce i ty ve stříkačkách. RR P38 majitele RPI Crise Craina (4,6) má už dva roky porouchanou palivovou pumpu, takže na benzin vůbec nejede a Cris to neřeší. Říká, že na benzin už stejně jezdit nebude.
Když startuji po ránu na plyn, nemusím ani použít sytič, což u benzínu musím. Navíc to chytá na první škytnutí. To v benzinu to chce nechat chvíli točit, než to chytne a často i když je motor ještě teplý.
Jinak s tímhle karburátorem by to nemělo jet o nic hůř než se stříkačkou. Chce to jenom motor trochu víc vytočit. Když donutím automat podřadit a bloknu nižší stupeň, v pásmu 3500 - 4500 otáček/min. to fakt uhání moc parádně.
Také si říkám, že teď to funguje dobře, protože všechno je nové, tak akorát dobře zajeté (motor má najeto 16000km) ale co za 5 let? Uvidíme, snad to bude chodit a když ne, tak to vyhodím a budu jezdit na benzin.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Jak vybrat RR

#136 Příspěvek od Acon » 14 srp 2009 21:14

A ako je vyriešený zimný štart? Pokial viem, tak propán bután sa pri splyňovaní prudko ochladzuje a zamŕza. Mne za dávnych čias splyňovač zamrzol aj v augustových horúčavách keď som aspoň 100m neprešiel na benzín. Jasné, ak je vo výbave teplovodné Webasto, tak je to vyriešené. Verím, že modernejšie systémy sú vyriešené rozumne, ale aj tak, nezamrzne to?
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

evil
Příspěvky: 31
Registrován: 15 črc 2009 14:33

Re: Jak vybrat RR

#137 Příspěvek od evil » 14 srp 2009 22:16

Mně zamrzal plyn akorát na T613, ale ta má chlazení vzduchem a teplovodní ohřev plynu byl nejzáludnějším místem v autě.
Pokud je ohřev napojen na primární/malý chladicí okruh*, tak to u lpg systémů s jednoduchou konstrukcí stačí. Ideální to sice není a nesmí se tomu po startu moc šlapat na krk, ale stačí to. Je-li dobrý motor a dobré plynové zařízení, funguje to dlouhodobě a bezproblémově. Složité systémy s elektronikou takovou věc nedovolují a dokud voda nemá alespoň XX°C, tak na plyn nepřepnou.

* důležité je i místo, kam se to připojí. Najdou se i koumáci, kteří jsou schopní to připojit do série za topnou větev... :ty jeden...:

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7823
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: Jak vybrat RR

#138 Příspěvek od Sláma Karel » 15 srp 2009 00:07

Stačí mu ten údaj o teplotě XY udat rovnou a startuje ne plyn jak víno. Taky mi v jedné P38 nefunguje pořádně vstřikování, tak jsem to teď vyřešíl extra a běhá to pěkně. K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Odpovědět