Olej ?

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Marapis
Příspěvky: 35
Registrován: 08 lis 2008 11:48

Olej ?

#1 Příspěvek od Marapis » 02 bře 2009 20:47

Čau, čeká mě výměna oleje a tak jsem zvědavej co tam dáváte mám RR P38 2.5 DSE ? Jo a ještě jeden dotaz bych měl olejovej filtr by mohl nebo nemohl být originál BMW ?

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

#2 Příspěvek od Acon » 02 bře 2009 20:56

tiež mám otázku. Idem na výmenu náplní. Mám dobrý zdroj na kvalitný olej 5W30 s prímesou na mazanie rozvodovej reťaze a technik my povedal, že TD5ka nemá rada fullsyntetiku ale lepšia je polosyntetika. Nie je to nejaká blbosť?
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
MartinMM
Příspěvky: 220
Registrován: 05 led 2007 19:33
Kontaktovat uživatele:

olej

#3 Příspěvek od MartinMM » 06 bře 2009 08:15

Acon píše:tiež mám otázku. Idem na výmenu náplní. Mám dobrý zdroj na kvalitný olej 5W30 s prímesou na mazanie rozvodovej reťaze a technik my povedal, že TD5ka nemá rada fullsyntetiku ale lepšia je polosyntetika. Nie je to nejaká blbosť?
Technik má prvdu do motoru bmw kterej neni novej je asi blbost dat plnou sin. Znamej to udelal nebo spíš mu to vyměnili u bmw a nepodívali se že tam měl před tím polo a zadřel motor . Me u audi která měla skoro 200 tis nalítáno doporučil technik at začnu dávat polo že je huzčí motor bude tišší atd. Filtr si kup jakejkoliv stojí cca 300 kč a určitě nemusíš kupovat or.bmw skoč ke štanglovi nebo bodobnej opičákům a něco ti určitě dodaj.

Uživatelský avatar
MartinMM
Příspěvky: 220
Registrován: 05 led 2007 19:33
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od MartinMM » 06 bře 2009 08:17

Acon píše:tiež mám otázku. Idem na výmenu náplní. Mám dobrý zdroj na kvalitný olej 5W30 s prímesou na mazanie rozvodovej reťaze a technik my povedal, že TD5ka nemá rada fullsyntetiku ale lepšia je polosyntetika. Nie je to nejaká blbosť?
sory sem koukal na pevní dotaz ptal jsi se na jinej motor ale myslí si že to bude podobné jak u jiných aut, Nové do určitých km plnou později polo

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: olej

#5 Příspěvek od Acon » 06 bře 2009 08:53

MartinMM píše: Technik má prvdu do motoru bmw kterej neni novej je asi blbost dat plnou sin. Znamej to udelal nebo spíš mu to vyměnili u bmw a nepodívali se že tam měl před tím polo a zadřel motor .
Tento problém poznám. Zádrhel je v tom, že minerálne oleje nerozpúšťajú karbón a ten sa usádza. Ak do takého motora naleješ fullsyn tak sa karbónové usadeniny začnú nerovnomerne rozpúšťať a uvolňovať vo väčších kusoch, ktoré potom upchajú kanáliky alebo filter a je to v prdeli. Či sú v motore usadeniny sa dá zistiť jednoducho, stačí dať dolu veko ventilov. Ak je na stenách a vačke nános takej čiernej mazlavej hmoty, tak syntetike sa treba vyhnúť. Pri polosyntetike tento problém nie je a ani nevidím dôvod, prečo by prechod z polo na full mar robiť problém. Dvôvod, prečo v nejakom motore nepoužívať fullsyn môže byť ten, že kanáliky majú väčší priemer a čerpadlo nie je dimenzované na tak riedky olej a nedokáže dosiahnuť potrebný tlak, čo pri hustejšej polosyn môže byť OK. Nič iné ma momentálne nenapadá.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Dušan Dreisig
Příspěvky: 77
Registrován: 10 lis 2008 22:23
Bydliště: Martin, SR

#6 Příspěvek od Dušan Dreisig » 11 bře 2009 18:47

ja som nedávno menil olej na P38 ale benzín 4,6. bola tam pôvodne plnosyntetika a aj som pri nej ostal. Ked som vyberal olej tak som čítal čo doporučujú výrobcovia. Niektoré aleje sú vhodné tak na benzínové ako aj naftové, s turbom či bez a aj dvoj a viacventilovú techniku. Na všeto jeden olen 5W 40.... a ak si tam mal polosysntetiku tak pri nej ostaň. Inak ja som objednával olej na tejto stránke http://olejposta.sk/s_5.html a hneď som si objednal podľa typu auta aj filter a vyšiel ma 250 Skk !!! na P38 4,6 r.v. 2000. aj olej bol za výbornú cenu. Toľko môj názor.
Range Rover 12/2000 Vogue LPG ;)

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11491
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od eliott » 11 bře 2009 23:45

Acon píše:tiež mám otázku. Idem na výmenu náplní. Mám dobrý zdroj na kvalitný olej 5W30 s prímesou na mazanie rozvodovej reťaze a technik my povedal, že TD5ka nemá rada fullsyntetiku ale lepšia je polosyntetika. Nie je to nejaká blbosť?
Nevím, jaké má tvůj servisák zkušenosti, ale TD5 je stavěný na plnou syntetiku :wink:
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

#8 Příspěvek od Acon » 12 bře 2009 13:19

servisákovi som dôveroval. Špecializujú sa na LR a ja naopak s LR nemám žiadne skúsenosti. Napriek tomu ma info o nevhodnosti plnej syntetiky dosť prekvapila. Najbližšie mením za plnú syntetiku.
1. a zatiaľ posledný servis mi robili tu
http://www.land-rover-parts.eu/servis-land-rover
Až na tú polosyntetiku nemám výhrady, no je fakt, že okrem bežnej výmeny náplní a filtrov mi nič nerobili.

Ja už dlhodobo používam olej od Fiatu s dlhou životnosťou. Samozrejme za inú cenu ako je uvedená. Má prímes na mazanie reťaze a videl som protokol z rozboru v štátnej skúšobni po najazdení 80 000km. Zachované všetky potrebné vlastnosti. Olej samozrejme nevyrába Fiat, len predáva. Aj keď ja s tou značkou problém nemám:wink: práve naopak.
http://olejposta.sk/r_1472.html
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od PavelU » 12 bře 2009 13:31

A jak je to třeba s filtrama, taky jsou na 80000km :?:

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

#10 Příspěvek od Acon » 12 bře 2009 13:55

PavelU píše:A jak je to třeba s filtrama, taky jsou na 80000km :?:
U Daily 2,3 a 3,0 je predpísaný interval 40 000km vrátane filtrov. Tých 80 000 bol len taký test, čo to spraví.

Tento ide do veľkých motorov na 10l objemu a tie majú v IVECOu interval výmeny 150 000km vrátane filtrov. No tu už sú jemnejšie filtre.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

KULAN Peter

#11 Příspěvek od KULAN Peter » 16 bře 2009 14:47

Velmi dobre reference jsme meli na motorove oleje S.W.E.P.C.O. www.swepco.com, nemaji dle API, v EU moc ekvivalentu, cena skvela!!

Libor.S
Příspěvky: 31
Registrován: 23 úno 2009 16:49

olej?

#12 Příspěvek od Libor.S » 24 bře 2009 19:33

dle mího mázoru je to takto.....u nových vozů který maj majeto do sta tis.km..je dobré dávat plnou sin...tedy 0w-40..a to zdůvodu..že motor je festový..a je potřeba dát tedy řitčí olej.....a po těch sto tis km..má motor už lehké vůle ..na klice..či ojnicích...i ve válci...a proto určitě polosin..10w-40...vůkle se vymezí a motor nepatrně stichne...

Uživatelský avatar
Jan Procházka
Příspěvky: 99
Registrován: 11 bře 2009 21:59
Bydliště: Liberec

#13 Příspěvek od Jan Procházka » 02 dub 2009 14:30

Zdar pánové, chtěl bych vyměnit olej u TD5, je to ale dovoz bez jakéhokoliv štítku s minulou výměnou, proto se celkem bojím dát tam plnou syntetiku, aby se někde něco neuvolnilo a neucpalo...mylíte že bych mohl použít Valvoline 10W_40? Díky Honza
EX...DII TD5, lift, snorkel, superwinch husky...
Nyní TOYOTA

Odpovědět