ztráta výkonu 4.6HSE po zahřátí

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
lisaak
Příspěvky: 13
Registrován: 24 led 2008 01:31

ztráta výkonu 4.6HSE po zahřátí

#1 Příspěvek od lisaak » 30 pro 2008 17:21

Ahoj,

mám tu další prosbu o pomoc - na tohle prostě nemám vědomosti ani zkušenosti, tak prosím o radu. Vezmu to trošku zeširoka, ale stručně na začátek - je to nějaký problém související s jízdou na 6 válců, OBDII diagnostika načte chyby P0153 a P1157 - jakési ne zcela fatální chyby jednoho lambda senzoru (tedy já to chápu tak, že senzor není mrtvý, ale CPU se nedaří namixovat dobře směs).

Takže zeširoka:


Když jsme drobečka koupili, tak jezdil cca za 22l/100 průměr dálnice, původní majitelka tvrdila, že to je normální (ale ona jezdila po Praze, kde to bylo cca 24/100, takže jí to tak divný nebylo). Nakonec se ukázalo, že to jsou obě lambda sondy, nechali jsme je v servisu objednat. Po 4 měsících mi hlásili "že už jednu mají" (tu jednu za 4tis.), tak jsem je poslal do řiti a objednal to z UK, za 3 dny jsem to tu měl 4tis za obě. Za 20minut jsem to vyměnil, i s pokocháním se spodkem vozu, spotřeba klesla na cca 12-14/100 kombinovaná při normálním ježdění bez terénu (u nás převažuje dálnice).

Po půl roce to ale vylezlo na cca 15-16/100 a posledního půl roku se to drží v těchto mantinelech. Matně si vzpomínám, že mi to cca před 14dny jednou po nastartování chvilku jakoby zaškytalo-zadusilo ve volnoběhu na nějakých 200ot. a po cca 15s to normálně zase vyjelo na cca 700ot. Pravdou je, že jsem měl podezření, že občas ve volnoběhu drží vyšší otáčky (cca 800-900), ale jinak se nic neprojevovalo, tak jsem to neřešil.

V sobotu ráno manželka vzala auto, vlek se dvěma koňmi (cca 1,5t) a vydala se na Moravu (všechny průsery s drobečkem - zpravidla EAS - se staly na Moravě a zpravidla s vlekem plným koní, aby se to nedalo ani odtáhnout :-) ). V pohodě dojela tam (cca 200km po silnicích 1.tř.) a odpoledne, po ujetí asi 10-15km to najednou zaškytalo a od té doby to jelo jakoby na 6 válců - prostě traktor, jakýkoliv kopec max. 30kmh., absolutně nešlo se rozjet přes 1500rpm - s tou zátěží.

U kamaráda večer prošli všechny kabely a síčky, vyčistili kontakty, dotáhli jednu volnější svíčku (svíčky i kabely jsou cca z června nové), jeli se projet a jelo to jak víno. Ráno připojili vlek, naložili koně a žena vyrazila k domovu. po 20km auto zaškytalo a to samý co den předtím. Po telefonické konzultaci se známým mechanikem manželka prohýbala konektory ke všem čidlům kolem sání vzduchu a situace se zlepšila v tom smyslu, že pokud nebyl kopec nahoru, tak se dalo dostat motor přes 2000rpm a bylo možné jet až 80kmh. Nicméně kopce stále těžký problém.

Dneska jsme vyrazili na testovací jízdu bez vleku a auto jelo naprosto normálně cca hodinu (vyjma zaváhání po nastartování). Tedy po ujetí asi 120km se to projevilo - při otáčkách pod 1700rpm to zase škytalo, při volnoběhu jen cca 500ot.. Pak jsem to držel cca 25minut nad 2000rpm po dálnici a normálně to jelo a po dojezdu do Dobříše už to nedělalo ani při nižších otáčkách, prostě zase v pohodě. To se ale manželce s tou zátěží v neděli prostě nepodařilo.

Doma jsem kouknul na jakousi levnou OBDII diagnostiku co mám a ta načetla chyby P0153 - pomalá reakce lambda sondy B a P1157 - problém lambda sondy B s přepnutím na bohatou směs. Z toho co jsem projel na internetu a co říkal ten známý, tak se zdá, že by to mohl být problém s přívodem vzduchu (ale tady by se snad mohl objevit i nějaký další kód, ne?), nebo s některými injektory?



Takže na co se vlastně ptám?

Zajímalo by mě, jestli někdo zkušenější třeba neví nějakou jasnou příčinu, takže by mi poradil, třeba že to prostě je blbá lambda (třeba jsem jí při montáži uprasil a postupně kolabuje víc a víc) a stačí jí vyměnit. Nebo jestli to je fakt složitější a vyžaduje to další detektivní práci a laborování s několika dílama, pak bych asi poprosil třeba tebe, Elliote nebo Admine, jestli bych vám to někomu mohl hodit v lednu na krk?

Díky za odpovědi,
Štěpán.
RR '96 4.6 HSE

Uživatelský avatar
coroner
Příspěvky: 159
Registrován: 12 pro 2006 22:10
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od coroner » 30 pro 2008 17:54

Chyby v OBD nemusí být příčina, pouze důsledek. Přívod vzduchu nezpůsobí chudou směs. Pokud by nezapaloval, měl by hlásit i jiné chyby, šel bych asi po palivu.
Range Rover 4.6 Vogue, 2001
Vůz vyvolávající přijemné pocity v podbřišku všech majitelů ropných věží a lehký nervový otřes aktivistů Greenpeace.
http://www.classic-oldtimer.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

lisaak
Příspěvky: 13
Registrován: 24 led 2008 01:31

#3 Příspěvek od lisaak » 31 pro 2008 01:42

Aha. Problém je, že jsem na motoru zatím schopen pouze jednoduchých oprav, neznám pořádně ani teorii. Proto se raději ptám a neobjednávám zbrkle lambda sondu.

Takže by to mohlo být co? Palivové čerpadlo? To bych řekl že ne, jel jsem s tím i 160, problém je v zátěži/výkonu, ne v průtoku. Kromě toho se to projevuje po zahřátí. Studené auto jede i s plným vlekem v pohodě. Musí to být něco co ovlivňuje řídicí jednotka, co se rozšteluje, když jednotka usoudí, že už má zahřátý motor.

Ale jak říkám, nemám tu kupu náhradních dílů na testování, nemám zkušenosti a nemám ani pořádnou garáž, takže pokud mi někdo neporadí jednoduchou výměnu nějakého dílu, tak stejně musím k někomu zajet.

Díky,
Š.
RR '96 4.6 HSE

Uživatelský avatar
coroner
Příspěvky: 159
Registrován: 12 pro 2006 22:10
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od coroner » 31 pro 2008 09:41

V tom případě bude nejlepší to dát k někomu, kdo má potřebné vybavení, ideálně zná land rovery.
Já bych začal změřením tlaku paliva v liště v situaci, kdy auto zlobí (na průtoku pumpy až tak nezáleží, ale musí být schopna vytvořit tlak, tento tlak musí udržet regulátor tlaku paliva atd). Pokud v pořádku, bylo by dobré se podívat kolik paliva ŘJ vstřikuje (to by možná šlo i tím OBDčkem, ikdyž u roku 96 nevím). Závada více vstřikovačů najednou po zahřátí je vysoce nepravděpodobná, pokud si nenatankoval nějaké hodně špatné palivo.
Každopádně pokud je chyba v OBD P1157 doopravdy důsledek, měla by to být chudá směs, takže je málo pravděpodobné, že by byla chyba v zapalování, protože to by byla naopak bohatá. Každopádně jestli zapalují jednotlivé válce pravidelně by se nouzově dalo zjistit připojením stroboskopu postupně k jednotlivým válcům a pozorování pravidelnosti v blikání. Ale chyby v zapalování by měla jednotka hlásit.
Koneckonců ty lambda sondy by měly jít odpojit a auto by mělo jet v nouzovém režimu i bez nich, čímž bys vyloučil, že je chyba zde. Tímto odpojováním lze diagnostikovat víc věcí, předpokládám, že i ty teplotní čidla, každopádně po připojení a před odpojením dalšího vždy vymazat závady v OBD.
Range Rover 4.6 Vogue, 2001
Vůz vyvolávající přijemné pocity v podbřišku všech majitelů ropných věží a lehký nervový otřes aktivistů Greenpeace.
http://www.classic-oldtimer.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Odpovědět