Změna jazyka (4.0/4.6)?

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

Změna jazyka (4.0/4.6)?

#1 Příspěvek od OC » 12 říj 2006 10:01

Nevíte náhodou někdo, zda vůbec (a ano-li, zda je to možné i "svépomocí" nebo umí-li to pouze autorizovaný servis) je možné změnit jazyk, v němž komunikuje palubní počítač Range Rovera 4.0/4.6 (1994-2002), z libovolného jazyka který náhodou používá na angličtinu? díky.
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Admin » 12 říj 2006 19:10

Tak bohužel, :wink: jazyk se dá změnit pouze za pomocí diagnostiky (autorizovaný servis). Do roku 1998 je to trochu složitější, ale od roku 1998 až do konce výroby se dá přehrát docela jednoduše.

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od OC » 12 říj 2006 19:35

Admin píše:jazyk se dá změnit pouze za pomocí diagnostiky (autorizovaný servis). Do roku 1998 je to trochu složitější, ale od roku 1998 až do konce výroby se dá přehrát docela jednoduše.
To není zase tak úplně špatné: opravdické bohužel by bylo, kdyby to nešlo vůbec. Že to jde v aut.servisu je relativně dobrá zpráva; jen to halt nebude stát deset minut času, nýbrž nějakou tisícovku, no... Není to velká výhra, ale je to lepší, než tam pořád číst nějaké sprechtdeutsch :)

A pokud toho německého Rovera, kvůli němuž se ptám, nakonec koupím, stejně hned půjde do aut.servisu na diagnostiku (a vůbec kompletní prohlídku), abych věděl, co od něj mám čekat, tak to budou moci vzít při jednom ;)

Díky moc za informaci!
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Admin » 12 říj 2006 19:48

Není zač, od toho tu tohle fórum je. V každém případě bych ti tu prohlídku v servisu také doporučil. :wink:

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od OC » 12 říj 2006 20:35

Tak jo, tak se ptám dál :) (Ale stejně díky moc ;))

Je nějaký podstatnější rozdíl mezi RR 4.6HSE z roku 1996 a 1998 (samozřejmě kromě toho, že jeden je novější, to je jasné)? Najeto mají tak stejně, stojí stejné peníze, '98 má lepší výbavu (satelit -- k tomu stejně asi u nás nebudou mapy, nebo jo?, CD), ale '96 by podle prodávajícího prý :) měla být v naprosto perfektním stavu. Což se mi, vzhledem ke známé poruchovosti RR, nejeví nepodstatným :)

Zítra se jedu podívat na '96 (je to tahle). Autorizovaný servis tam bohužel není, co uvidím, to uvidím. Hodlám zkontrolovat:

- zda Message Center nemá nějaké řeči po zapnutí ;)
- zámky a imobilizér (má jen dva klíče s DO, takže ty dva záložní, jež podle mých informací RR dával k autu, se někde toulají :( )
- měchy vizuálně, nejsou-li zjevně popraskané;
- všechny polohy nahoru/dolů (tedy krom nejvyšší, ta se AFAIK nedá nastavit jinak, než že to posadím na břicho :))
- motor by měl běžet hladce, zvlášť mezi 3500-4500 RPM;
- nejsem si jist, jak ověřit běží-li kompresor bez vibrací... to bych asi musel skákat nahoru/dolů hodně dlouho, abych vyprázdnil tlakovou nádrž?
- vůbec netuším, jak ověřit, zda není sušič vzduchu dávno plný vody a nekondenzuje to v nádrži?
- A/C, zda topí i chladí jak má, a není-li na displeji knížka
- zda jede rovně i když pustím volant (na rozdíl od předchozího modelu by měl ;))
- zda řadí hladce a bez rázů;
- zda má tepomat dost síly do kopce (prý se tam ztrácí vakuum z trubek a pak to nejede)
- zda ABS zapne až cca při 5mph;
- zda odněkud neteče olej, chladicí kapalina apod. (podle toho co vím o Roverech, pokud olej odnikud neteče, znamená to, že tam žádný není ;))
- světla, okna, sedadla, blablabla, jako v každém autě...

Zapomněl jsem na něco důležitého?
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od OC » 12 říj 2006 21:04

Jo, a propos, '98 je v Brně. Psal jsem mailík Cartecům zda o tom něco nevědí, resp. zda (a za jaký peníz) by byli ochotni se na to podívat, avšak nabyl jsem dojmu, že zastoupení LR u nás zásadně nečtou maily :( (do AMT v Praze jsem jich marně poslal asi dvacet, když jsem něco chtěl vědět... neodpověděli ani jedni, ani druzí; do AMT jsem musel zavolat, k volání do Brna jsem se zatím nedostal...)
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Admin » 13 říj 2006 13:09

:shock:
Teorii máš naučenou skvěle :lol:
Myslím, že jsi na nic zásadního asi nezapoměl. Zkontroluj si štítky s VIN číslem zda jsou všude stejná. Snad ještě plechařinu, zda nebyl havarovaný.
Teoreticky 96 může být v lepším stavu než 98 a naopak. Věnuj pozornost i opotřebení v interiéru, která mohou také lecos napovědět. Ošahaný věnec volantu, praskliny v potahu kůže,... atd. Auto může být načinčaný ale tyhle věci se neschovají.
A k úniku oleje - ukažte mi někdo Land Rovera z kterého by netekl olej, to je prostě "vlastnost" :wink:

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Admin » 13 říj 2006 13:23

OC píše:nabyl jsem dojmu, že zastoupení LR u nás zásadně nečtou maily :( (do AMT v Praze jsem jich marně poslal asi dvacet, když jsem něco chtěl vědět... neodpověděli ani jedni, ani druzí; do AMT jsem musel zavolat, k volání do Brna jsem se zatím nedostal...)
Jó to máš bohužel pravdu :cry: on totiž importér neplní své povinosti natož odpovídat na "zbytečné a hlupé" emaily :? To přeci importér dělat nebude, to je pod jeho úroveň. Kdyby jsi ovšem chtěl vidět grafy s výsledky, to by se mohli přetrhnout vtom jsou fakticky dobrý :lol:
Nebo jak dokonale vyprázdnit sklad náhradních dílů, to jim taky docela jde.
A Brno? No to je přeci taková malá Praha :roll: to ještě nevíš :lol:
Třeba měli jen slabou chvilku :?:

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od OC » 13 říj 2006 20:04

Admin píše:Teorii máš naučenou skvěle
Díky ;)

Tak teď k praxi. Docela se mi to líbí. Interiér je velmi dobrém stavu, na exteriéru jen pár zcela zanedbatelných škrábanců. Hezké, čisté; neměl jsem to na zvedáku, ale jen tak z lehu na asfaltu spodek (včetně měchů) vypadal dobře. Zdá se, že z toho fakt nikde nic neteče :shock:, ale to se možná spraví, když to bude na jednom místě stát delší dobu ;)

Je normální, že při změně výšky nejdou předek i zadek zároveň, ale jeden (teď si nejsem úplně jist kdo) je malinko rychlejší, a druhá strana jej pak po sekundě "dožene"?

Bohužel jsem to zkoumal v městském provozu, takže jsem se na to nemohl až tak soustředit...

Mám dojem, že malinko táhne doprava, ale opravdu malinko (tak nevýrazně, že mi prodejce tvrdil, že se pletu -- a mohl si to tvrzení dovolit ;)) Mohlo by to indikovat cokoli horšího než případnou potřebu seřídit geometrii? Volant má cca 5cm na každou stranu vůli, to je u RR normální?

Stojím-li na volnoběhu (P nebo brzda na světlech), neběží absolutně hladce, jsou znát slaboulinké vibrace "pod zadkem". Možná to chce jen vyměnit svíčky; možná to indikuje větší problém? Jinak běží hladce, řadí hladce.

Kolik stojí vnitřní zpětné zrcátko? Je špatné (hádám nějak umřely ty tekuté krystaly, co řídí zatmavování), prodávající tvrdí, že sežene nové... ale kdyby nesehnal, kolik bych za ně dal v servisu?

Klíč s DO funguje bez problémů(*), ale je to hrůza, hnus, olepené leukoplastí :( Prý to jinak nejde, že se to při výměně baterie nedá normálně otevřít. Eh fuj. Rover by měl být schopen mi k tomu podle VINu nebo tak něco udělat fungl nový klíč s DO, ne? Ano-li, kolik by mne stál?

(*) Tedy, nějak divně fungovalo All Close. Přidržel jsem to zmáčknuté, vše se začalo zavírat; pustil jsem to, šíbr se nedovřel, dvakrát to píplo. Jinak normálně lock i superlock vypadají v pořádku.

Message Center: tmavá a špatně čitelná po levé straně -- tam asi bude potřeba vyměnit žárovku podsvícení. Většinu hlášení (deutsch) jsem snad správně přiřadil k oknům, nedostatku vody v ostřikovači a podobně, nesrozumitelné zůstalo:

- BATT FERNB SCHW: slabá baterie v DO?
- REGLER DEFEKT: problém s regulátorem napětí??? (*)
- ZUENDSCHL STECKT: tomu nerozumím ani já ani on ;)

(*) prodávající tvrdil, že to tam předtím nebylo, a když jsem odjel, že to zase zmizelo; dále prý, že to konsultoval s odborníkem na RR, a že je to "sporadická závada při poklesu napětí, jež zmizí sama, a netřeba nic dělat". Hmmmmm.

Jaké mají být u '96 režimy počítače? Mně se podařilo najít na webu jen manuál k '99, tam je dojezd / průměrná spotřeba / průměrná rychlost / vzdálenost 2 / vzdálenost 1. Tady se mi to ale točilo jen mezi čtyřmi údaji, z nichž jeden jehož smysl neznám ukazoval "VERBR" (díval jsem se do slovníku, avšak zjistiv, že průměrná rychlost se německy řekne "Durchschnittsgeschwindigkeit", radši jsem to zase zavřel ;)). Hodnota byla cca 35-36, mohlo to znamenat leccos... jako průměrná spotřeba by to nemusel být nesmysl, ustavičně jsme stáli v nějaké frontě na nějakém semaforu, také to dost běželo na místě, když jsem zkoumal měchy apod.

Jo, taková drobnost... je normální, že v takovém tom ohybu plechu v záklopce nad víčkem benzinové nádrže se drží voda?!? To britští inženýři možná kapku nedomysleli, vždyť to zrezne?!?

No, díky moc předem i zadem za rady a informace ;)
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od OC » 15 říj 2006 14:33

OC píše:BATT FERNB SCHW: slabá baterie v DO?
Ano, mezitím jsem si ověřil, že je to tak. Vzhledem ke stavu DO
...je to hrůza, hnus, olepené leukoplastí...
to může být trochu problém, resp. to může znamenat zvýšenou potřebu výměny celého DO namísto jen těch dvou knoflíků ;)
ZUENDSCHL STECKT: tomu nerozumím ani já ani on ;)
Tak tomu už rozumím, prostě mne to upozorňovalo, že mám klíček v zapalování. Eh, měli naši předkové recht, když lidem, užívajícím ausgerechnet tento jazyk, začali říkat němci ;)

Ohledně ostatního (cena zrcátka, cena nového DO je-li vůbec možné si je vyžádat, závažnost REGLER DEFEKT, ne absolutně hladkého běhu na místě, mírné vůle volantu...) pořád hledám odkazy (a samozřejmě budu vděčný za jakoukoli kvalifikovanou radu ;))
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od OC » 15 říj 2006 15:43

OC píše:Jaké mají být u '96 režimy počítače? Mně se podařilo najít na webu jen manuál k '99, tam je dojezd / průměrná spotřeba / průměrná rychlost / vzdálenost 2 / vzdálenost 1. Tady se mi to ale točilo jen mezi čtyřmi údaji, z nichž jeden jehož smysl neznám ukazoval "VERBR" (díval jsem se do slovníku, avšak zjistiv, že průměrná rychlost se německy řekne "Durchschnittsgeschwindigkeit", radši jsem to zase zavřel ;)). Hodnota byla cca 35-36, mohlo to znamenat leccos... jako průměrná spotřeba by to nemusel být nesmysl, ustavičně jsme stáli v nějaké frontě na nějakém semaforu, také to dost běželo na místě, když jsem zkoumal měchy apod.
Prohlédnuv slovník znovu a lépe, potvrdil jsem si, že to vskutku je průměrná spotřeba. Hmmm... ale jo, na to, jak jsme (ne)jezdili, a na V8 4.6, to nevypadá zcela nerozumně.
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od OC » 15 říj 2006 22:44

Aha, povedlo se mi najít další kousek informace :)
OC píše:Je normální, že při změně výšky nejdou předek i zadek zároveň, ale jeden (teď si nejsem úplně jist kdo) je malinko rychlejší, a druhá strana jej pak po sekundě "dožene"?
"When raising the vehicle from, say, access to standard height, the back lifts 70% of the way, then the front 70%, then the back 30%, then the front the final 30%. This stops the headlamps shining up at o ncoming vehicles, and also prevents air flow between the front and back springs".

www.cunningham.me.uk vypadá jako veeelmi dobré stránky se spoustou informací ;)
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Odpovědět