Mech
- erik
- Příspěvky: 2869
- Registrován: 16 říj 2006 19:00
- tel.: +421905448329
- auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
- Bydliště: skalica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mech
S mechy je problem. Zamen je za pruziny a pak se smir s tvrdsim ci mene pohodlnym jezdenimJirka píše:Tak si vcera ujedema 30 km, zastavime a najednou rana jako z dela. A mech se nenavratne pobral do vetsnych lovist. Jeste ze to nebylo za jizdy, akorat jsme mely namireno po dalnici do BA.
Tusim ze je to dalsi kapka v nasem rozhodnuti na zmenu znacky.
Chjo
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu
Discovery 3 ,bez skrabancu
Diky, to bylo promtni jednani.jarorr píše:uz som poslal vankuse dufajme ze na range neznevre
S tim zanevrenim je to tezky, rozum rika "zbav se ho", srdce "nechej si ho".
To se potom z cloveka lehce stane schyzak.
Trochu off: nemate nekdo kontakt na SVK na nejaky extra ostry vymahace. Moc by mi to ted pomohlo. Kdyztak na PM.
-
- Příspěvky: 569
- Registrován: 05 úno 2008 21:49
- auto: RRC LSEi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Není čeho se bát, strhneš starý a nasadíš nový. Taky jsem s tím zajel do servisu a udělali to normálně bez problémů. Akorát okraje namazali nějakou hmoutou která se dává na hliníkáče když se nasazuje guma, aby to líp skočilo a prý to pak i nějak těsní.
Je pravda, že když je nasadíš, tak to na ně nemůžeš dát, protože se ti zkroutí a roztrhal by jsi je. Ideální je dát auto na heveru skoro na zem a odpojit čidla aby si auto myslelo, že sedí dole a nastartovat a by se měchy nafoukly a pak pomalu pouštet dolů a koukat aby se hezky přesunuly přes sebe. Nesmí se zmáčnout, mohli by se poškodit, ale není to problém. Mě se tři krásně přehrnuli a čtvrtý se musel ještě jednou dofouknout a pomalu pustit dolů. Když to máš na zemi připojíš zpět výškoměry a můžeš auto nafouknout a mělo by se ti normálně zvednout.
Je pravda, že když je nasadíš, tak to na ně nemůžeš dát, protože se ti zkroutí a roztrhal by jsi je. Ideální je dát auto na heveru skoro na zem a odpojit čidla aby si auto myslelo, že sedí dole a nastartovat a by se měchy nafoukly a pak pomalu pouštet dolů a koukat aby se hezky přesunuly přes sebe. Nesmí se zmáčnout, mohli by se poškodit, ale není to problém. Mě se tři krásně přehrnuli a čtvrtý se musel ještě jednou dofouknout a pomalu pustit dolů. Když to máš na zemi připojíš zpět výškoměry a můžeš auto nafouknout a mělo by se ti normálně zvednout.
ex. Range Rover Classic 4,2 LSE 93 LPG
ex. RR P38 4,0 A SE LPG
ex. RR P38 4,0 A SE LPG
jak to myslis odpjit cidla?? jen s koncovek?? to se pak nahlasi chyba a musis ji smaznout . Ja to menil tak ze jsem auto zvedl uplne nahoru , dotycne kolo vypodlozil a mech odpjil v koncovce , vyfoukl a vymenil a nechal otevrene dvere at pocitac nenapadne z autem hejbatalap píše:Není čeho se bát, strhneš starý a nasadíš nový. Taky jsem s tím zajel do servisu a udělali to normálně bez problémů. Akorát okraje namazali nějakou hmoutou která se dává na hliníkáče když se nasazuje guma, aby to líp skočilo a prý to pak i nějak těsní.
Je pravda, že když je nasadíš, tak to na ně nemůžeš dát, protože se ti zkroutí a roztrhal by jsi je. Ideální je dát auto na heveru skoro na zem a odpojit čidla aby si auto myslelo, že sedí dole a nastartovat a by se měchy nafoukly a pak pomalu pouštet dolů a koukat aby se hezky přesunuly přes sebe. Nesmí se zmáčnout, mohli by se poškodit, ale není to problém. Mě se tři krásně přehrnuli a čtvrtý se musel ještě jednou dofouknout a pomalu pustit dolů. Když to máš na zemi připojíš zpět výškoměry a můžeš auto nafouknout a mělo by se ti normálně zvednout.
ty blaho to se bude hodit...
MotoHanz - prodej a dovoz motocyklů prodej náhradních dílů a doplňků na Harley-Davidson a další http://www.motohanz.cz
-
- Příspěvky: 569
- Registrován: 05 úno 2008 21:49
- auto: RRC LSEi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Ne odpojit čidla, vytáhnout ty váhy z těch gumových pouzder co jsou na rameni. Když odpojíš kabel, tak ti bude opravdu házet chybu. Vytáhneš to z těch pouzder, ale musíš je buď podržet a nebo nějak přidělat jako že auto sedí, takže je zvednout výš, aby muselo dofukovat, jinak se ti nespustí kompresor.
Je samozřejmě možné se vykašlat na komresor auta a dofouknout si každý měch sám, ale myslím, že pokud nemáš udělaný baipas tak to bude mnohem víc práce z jak vytáhnout ty 4 váhy a pustit auto. Je pravda, že když necháš během celé operace otevřené dveře, je to asi lepší, ani nevím jestli jsme to tenkrát udělali. Ale při vypnutým motoru to dokáže stejně jen odfukovat, a ty je stejně sundáš tím pádem vypustíš, tak auto už s tím moc věcí nezvládne.
Je samozřejmě možné se vykašlat na komresor auta a dofouknout si každý měch sám, ale myslím, že pokud nemáš udělaný baipas tak to bude mnohem víc práce z jak vytáhnout ty 4 váhy a pustit auto. Je pravda, že když necháš během celé operace otevřené dveře, je to asi lepší, ani nevím jestli jsme to tenkrát udělali. Ale při vypnutým motoru to dokáže stejně jen odfukovat, a ty je stejně sundáš tím pádem vypustíš, tak auto už s tím moc věcí nezvládne.
ex. Range Rover Classic 4,2 LSE 93 LPG
ex. RR P38 4,0 A SE LPG
ex. RR P38 4,0 A SE LPG
Tak mechy dorazily.
Kdyz tady vsichni pisou, jak je to jednoduche vymenit, pustily jsme se do toho tedy sami. Jednoduche je to mozna pro prumerne zrucneho cloveka, ale ja osobne jsem na auto nesahl dobrych 15 let (mimo vymešny kola), jeste navic jsem pri namaze (i male) skoro slepy, takze to skoro vse zustalo na zenu. Meli jsme to ulehcene o demontaz cidel (auto stejne nefunguje jak ma, mame udelanej ten bajpas), a stejne nevim kde jsou a jak vypadaji, ale slo to tam strcit bez demontaze cehokoliv.
Ve sktatce popisu tuto proceduru, jak jsem ji vnimal s pozice "pridrz, podej, uhni,...):
- prvni prekazka, zvednout auto dost vysoko, aby slo sundat kolo. Nevim jak to inzenyri v englandu planovali, ale s ou panenkou, co je k dispozici se auto neda zvednout. Jeste ze mame druhou panenku a spoustu kramu na podlozeni. Pichnout kolo na silnici, tak jsme v pr*eli.
- auto zdvihnute, kolo dole a vidim nejaky kus caru (foto prikladam)
- spodni cast mechu jsme nejak vyrvali, jisteni nejakym dratem
- vrchni cast odolava, asi po 10 minutach jsme prisli na to, ze drzi na nejakych sponkach. Pristup k nim nemozny (Zezvrchu tomu brani nejaka soucastka zplynovace). Premysleli jsme o sundani podbehu, ale nakonec zavrhli. Jeste ze nam kolo vydrelo kousek podbehu, takze zespodu a za pouziti sily se tam nejak dalo dostat. Jeste odpojit hadicku na vzduch a je to. Mech odstraneny.
- zkousime davat novy, ale na ten dratek dole se to ne a ne nevlect. Po dalsim zkoumani jsme prisli na to, ze ten pitomej dratek jde celej odsroubovat. Potom to uz nejak jde. Kua, auto za 3 mega, a mech drzi nejakej kus dratu.
- navlect zpet ty dve podelany sponky je opravdu zazitek. Operace asi na 20 minut. Jeste dat zpet hadicku na vzduch a je to.
Za cca 90 minut je po vsem.
Tesnost vyzkousime az zitra na benzince, kde si dofoukame.
Timto dekuji vsem zucastnenym a Jarovi Harabisovi za mechy. Jeste nas ceka vymena zadnich, ale to az zase priste. A nevim, jestli to radsi nesverit servisu, protoze tolik nadavek, ktere jsem za tuto hodinu slysel z ust zeny zde nemuzu ani publikovat.
Kdyz tady vsichni pisou, jak je to jednoduche vymenit, pustily jsme se do toho tedy sami. Jednoduche je to mozna pro prumerne zrucneho cloveka, ale ja osobne jsem na auto nesahl dobrych 15 let (mimo vymešny kola), jeste navic jsem pri namaze (i male) skoro slepy, takze to skoro vse zustalo na zenu. Meli jsme to ulehcene o demontaz cidel (auto stejne nefunguje jak ma, mame udelanej ten bajpas), a stejne nevim kde jsou a jak vypadaji, ale slo to tam strcit bez demontaze cehokoliv.
Ve sktatce popisu tuto proceduru, jak jsem ji vnimal s pozice "pridrz, podej, uhni,...):
- prvni prekazka, zvednout auto dost vysoko, aby slo sundat kolo. Nevim jak to inzenyri v englandu planovali, ale s ou panenkou, co je k dispozici se auto neda zvednout. Jeste ze mame druhou panenku a spoustu kramu na podlozeni. Pichnout kolo na silnici, tak jsme v pr*eli.
- auto zdvihnute, kolo dole a vidim nejaky kus caru (foto prikladam)
- spodni cast mechu jsme nejak vyrvali, jisteni nejakym dratem
- vrchni cast odolava, asi po 10 minutach jsme prisli na to, ze drzi na nejakych sponkach. Pristup k nim nemozny (Zezvrchu tomu brani nejaka soucastka zplynovace). Premysleli jsme o sundani podbehu, ale nakonec zavrhli. Jeste ze nam kolo vydrelo kousek podbehu, takze zespodu a za pouziti sily se tam nejak dalo dostat. Jeste odpojit hadicku na vzduch a je to. Mech odstraneny.
- zkousime davat novy, ale na ten dratek dole se to ne a ne nevlect. Po dalsim zkoumani jsme prisli na to, ze ten pitomej dratek jde celej odsroubovat. Potom to uz nejak jde. Kua, auto za 3 mega, a mech drzi nejakej kus dratu.
- navlect zpet ty dve podelany sponky je opravdu zazitek. Operace asi na 20 minut. Jeste dat zpet hadicku na vzduch a je to.
Za cca 90 minut je po vsem.
Tesnost vyzkousime az zitra na benzince, kde si dofoukame.
Timto dekuji vsem zucastnenym a Jarovi Harabisovi za mechy. Jeste nas ceka vymena zadnich, ale to az zase priste. A nevim, jestli to radsi nesverit servisu, protoze tolik nadavek, ktere jsem za tuto hodinu slysel z ust zeny zde nemuzu ani publikovat.
- Přílohy
-
- Mechy RR.JPG
- (240.58 KiB) Staženo 1655 x
no hezky.. ja jsem si to predstavil s moji polovickou....."a neslo by to tak jen takhle jednoduse vystournout?"
MotoHanz - prodej a dovoz motocyklů prodej náhradních dílů a doplňků na Harley-Davidson a další http://www.motohanz.cz
Tak jsem se pustili i do zadniho. Opet kratky popis:
- prvni problem, sundat kolo. Jeden sroub byl radne zapecenej. Pomohla az metrova paka.
- bohuzel, zadni mechy jsou upevneny jinak nez predni, takze zkusenosti ze vcerejska jsou k nicemu.
- mechy drzi opet na dratkach, ale alspon to ma podobu spony. Spodni jde vyndat v pohode, ale k vrchni se ne a ne dostat. Neni tam pristup za spodu, ani z vrchu, proste odnikat.
- po mensi porade jsme se rozhodli podbech sundat. Chvilku trva nez clovek prijde na system tech umelych "sroubku". Ale kdyz uz vite jak na to, de to rychle.
- prekvapeni. Po sundani podbehu je v podstate "dalsi podbeh" ale tentokrat cely ze zeleza. Je pod nim mala mezera, kterou se da cela operace provest, ale pozor prsty tam nestrcite.
- pomoci sroubovaku a klesti a velkeho usili jde vytahnout spona a hadice na vzduch.
- vyndat mech trochu pripomina hru "jezek v kleci"
- nandat dalsi uz neni takovej problem
- pridelat podbeh, kolo a muzeme vyrazit
Cela operace v amaterrskem provedeni cca 60 min.
Po dnesku si troufneme na nasem RR spravit cokoliv
- prvni problem, sundat kolo. Jeden sroub byl radne zapecenej. Pomohla az metrova paka.
- bohuzel, zadni mechy jsou upevneny jinak nez predni, takze zkusenosti ze vcerejska jsou k nicemu.
- mechy drzi opet na dratkach, ale alspon to ma podobu spony. Spodni jde vyndat v pohode, ale k vrchni se ne a ne dostat. Neni tam pristup za spodu, ani z vrchu, proste odnikat.
- po mensi porade jsme se rozhodli podbech sundat. Chvilku trva nez clovek prijde na system tech umelych "sroubku". Ale kdyz uz vite jak na to, de to rychle.
- prekvapeni. Po sundani podbehu je v podstate "dalsi podbeh" ale tentokrat cely ze zeleza. Je pod nim mala mezera, kterou se da cela operace provest, ale pozor prsty tam nestrcite.
- pomoci sroubovaku a klesti a velkeho usili jde vytahnout spona a hadice na vzduch.
- vyndat mech trochu pripomina hru "jezek v kleci"
- nandat dalsi uz neni takovej problem
- pridelat podbeh, kolo a muzeme vyrazit
Cela operace v amaterrskem provedeni cca 60 min.
Po dnesku si troufneme na nasem RR spravit cokoliv
-
- Příspěvky: 569
- Registrován: 05 úno 2008 21:49
- auto: RRC LSEi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Úplně si vzpomínám když jsem ten jeden taky měnil doma na zahradě a byl to krásný prod. Dělal jsem ten zadní a taky mě překvapilo, že to drží je drátek, ale je pravda, že to tlačí na druhou stranu. Ale já měl strašný problém vyntad tu železnou spolu z 11 let starého zkorodovaného hliníku. Spodní jsem poťukal z druhé strany a pustil se, ale ten horní jsem řešil prohléknutím silného silonového provázku a trzhnutím, ale teda ne rukou to nestačilo, ale druhou část provázku jsem přivázal na kilovou palici a hned to bylo venku. Dovnitř už mi to po vyčištění šlo docela dobře a čas byl taky shodný, pokud pamatuju, tak jsem to dělal asi jednu hodinu.
Když jsem pak měnil všechny 4 měchy za nové, tak už mi to dělali na heveru v servisu, to už bych nezvládnul psychicky.
Takže gratuluji, že jsi uspěl u maturity v opravě RR. Teď ještě se trochu pohrabat v hlavní jednotce a vyházet polovinu všech kabelů, stejně jsou tam navíc, a máš červený diplom.
Když jsem pak měnil všechny 4 měchy za nové, tak už mi to dělali na heveru v servisu, to už bych nezvládnul psychicky.
Takže gratuluji, že jsi uspěl u maturity v opravě RR. Teď ještě se trochu pohrabat v hlavní jednotce a vyházet polovinu všech kabelů, stejně jsou tam navíc, a máš červený diplom.
ex. Range Rover Classic 4,2 LSE 93 LPG
ex. RR P38 4,0 A SE LPG
ex. RR P38 4,0 A SE LPG
Tak to se bat nemusis, myslim ze vymena mechu byl nas vrchol. Dal se asi nedostaneme. (ale nikdy nerikej nikdy )jarorr píše:Pan Novak uz len GO motora na ceste a ste v klube .A potom zatvorim servis .Jaro
Doufam ze brzo vytriskame tech pul mega z toho saska, a na konci prazdnin by jsme neco pustily, at to jezdi, chladi, topi, ...