Chování vzduch podvozku - obecně

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Chování vzduch podvozku - obecně

#1 Příspěvek od Lukasino » 10 úno 2020 11:16

Ahoj,
stále přemýšlím nad autem na hraní a na chování vzduchového podvozku...

Pokud bych chtěl podvozek ovládat "manuálně", tak chápu správně, že je vhodnější mít na silnici každý měch uzavřený pro snížení náklonů (tzn. uzavřené bloky) a do terénu naopak měchy na nápravě propojit pro lepší křížení? Nebo je to zbytečnost? :mrgreen:

Děkuji
L.
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování vzduch podvozku - obecně

#2 Příspěvek od VencaZE » 10 úno 2020 11:41

Dokáže těmi trubičkami protéct vzduch dostatečně rychle tak aby to mělo v terénu smysl?
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Chování vzduch podvozku - obecně

#3 Příspěvek od Lukasino » 10 úno 2020 11:47

To je otázka, žehlení boulí při vysoké rychlosti od toho nečekám, ale když člověk jede krokem, tak si myslím, že by mohlo... Pokud vezmu kompresor, tak je ten měch nafouklý během pár sekund. Ale je to samozřejmě správná připomínka :yes
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Chování vzduch podvozku - obecně

#4 Příspěvek od MadTom » 10 úno 2020 12:00

A jsi si jistý, že je to to, co chceš? Něco jiného je srovnat si auto na spaní a něco jiného nechat ho naklánět za jízdy tak trošku nepředvídatelně. Docela záludnost je třeba boční náklon a díra do které spadne jedno kolo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Chování vzduch podvozku - obecně

#5 Příspěvek od Lukasino » 10 úno 2020 12:04

MadTom píše: 10 úno 2020 12:00 A jsi si jistý, že je to to, co chceš?
No to právě nevím, proto se ptám :wink: Boční náklon mě nenapadl, další důvod proč si asi život nekomplikovat :mrgreen:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Chování vzduch podvozku - obecně

#6 Příspěvek od MadTom » 10 úno 2020 12:40

Kompenzace bočního náklonu je fajn, ale nějak si stále neumím představit to řídí za jízdy jinou rychlostí než krokem.
Nedávno jsem zahlédl zprávu, že to s Unimogem dotáhli skoro do 7000 m.n.m., jako malá poznámka v textu bylo, že měli nějakej systém na kontrolu těžiště. Napadlo mě buďto řízené pérování, kde šlo auto naklopit, nebo obrovskej rám na čumáku auta, kam mohli přidělat rezervu a nechat ji koukat jako protiváhu kus před auto. Každopádně tam okolo bylo určitě dost lidí, a měli na to relativně dost času. V normální autě bych ani s jedním nepočítal.
Co se mi osvědčilo na D2 byla možnost ručního řízení měchů při poruše - prostě se to nějak nafoukalo a z Alp jsem dojel až do Budějovic, bez jednoho měchu. Lepší věc je rezervní měch v kufru, ten ale ležel doma na poličce.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
stiinek
Příspěvky: 645
Registrován: 20 pro 2013 23:27
auto: D2 Td5 2004
Bydliště: Pošukov

Re: Chování vzduch podvozku - obecně

#7 Příspěvek od stiinek » 10 úno 2020 13:07

V žádným článku o tom systému na posouvání těžiště nic bližšího nebylo, trochu jsem po nějakých podrobnostech pátral.
Asi šlo pravdu hlavně o to rameno vpředu, se zavěšenou rezervou a ovládaný navijákem.
Obrázek
Disco2 Td5 2004
Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Chování vzduch podvozku - obecně

#8 Příspěvek od Lukasino » 10 úno 2020 14:16

Já se teda chtěl bavit o autě na hraní, žádný expediční speciál co má lámat rekordy :mrgreen:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Chování vzduch podvozku - obecně

#9 Příspěvek od MadTom » 10 úno 2020 15:34

A jaký je v tom rozdíl? Jenom doufám, že se potom pochlubíš fotkou, až na LR dáš takové hezká kolečka. :mrgreen:
A když se budeš snažit, může je namontovat jako vyvažovací i na strany, respektive tu rezervu přesouvat okolo auta. :Pohoda:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Chování vzduch podvozku - obecně

#10 Příspěvek od Lukasino » 11 úno 2020 07:32

To je jasný :mrgreen:

Takže výsledek je měchy všechny separátně za každých okolností, super, tím lépe :) děkuji
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

vinicpp
Příspěvky: 360
Registrován: 09 říj 2019 19:45
tel.: čierny
auto: RR L322, w140 S500,
Bydliště: Trnava

Re: Chování vzduch podvozku - obecně

#11 Příspěvek od vinicpp » 21 úno 2020 18:48

Ahojte. Mám jeden dotaz. Uzamykáte podvozok?, alebo to máte vypnuté. Alebo je to jedno? Lebo ani neviem čo a ako má byť. Všetko funguje, ale jazdím s neuzamknutým. Proste po diaľnici sa zníži atd. AJ ked parkujem dlhšie, tak je to odomknuté. A aj po dvoch týždnoch to drží výšku ako som ho odstavil. Nemám servisku asi, tak neviem ako to má byť v bežnej prevádzke.

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1074
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Chování vzduch podvozku - obecně

#12 Příspěvek od Miklosxxx » 21 úno 2020 18:53

vinicpp píše: 21 úno 2020 18:48 Ahojte. Mám jeden dotaz. Uzamykáte podvozok?, alebo to máte vypnuté. Alebo je to jedno? Lebo ani neviem čo a ako má byť. Všetko funguje, ale jazdím s neuzamknutým. Proste po diaľnici sa zníži atd. AJ ked parkujem dlhšie, tak je to odomknuté. A aj po dvoch týždnoch to drží výšku ako som ho odstavil. Nemám servisku asi, tak neviem ako to má byť v bežnej prevádzke.
Netrap sa nad tym a jazdi :mrk ked bude nieco v neporiadku tak rover ti to da vediet :rofl :rofl
Uzamykas iba ked ides na zdvyhak
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Chování vzduch podvozku - obecně

#13 Příspěvek od Lukasino » 21 úno 2020 19:58

Tak tak, obecně L322 netrpí mě distribuční bloky, takže jen tak nepadá
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

vinicpp
Příspěvky: 360
Registrován: 09 říj 2019 19:45
tel.: čierny
auto: RR L322, w140 S500,
Bydliště: Trnava

Re: Chování vzduch podvozku - obecně

#14 Příspěvek od vinicpp » 21 úno 2020 20:56

Servisná? Ja som myslel ze servisná je najnižšia poloha. Davat to na zdvihak asi moc nerobi dobre tym tlmicom a vyškovym senzorom.

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2547
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Chování vzduch podvozku - obecně

#15 Příspěvek od pojir » 21 úno 2020 21:23

Proc by jim to nerobilo dobre. Vzdyt je to offroad, vyveseni naprav je u nej normalni vec - nejen na zvedaku.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

vinicpp
Příspěvky: 360
Registrován: 09 říj 2019 19:45
tel.: čierny
auto: RR L322, w140 S500,
Bydliště: Trnava

Re: Chování vzduch podvozku - obecně

#16 Příspěvek od vinicpp » 21 úno 2020 21:31

Aha. Ok. Dík za info. :yes

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1074
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Chování vzduch podvozku - obecně

#17 Příspěvek od Miklosxxx » 26 črc 2021 13:53

Chlapi trochu ma usmernite ak sa mýlim.
Bratrancovi na športe sa menili všetky mechy z dôvodu že mu fucal predny mech pri najvyššej polohe.
Tak sa rovno vymenil celý podvozok aj zo snimacmi+kompresor.
Ale jedna vec mi vŕta v hlave keď som pozeral live data na galérii z dôvodu že moc často kompresor spina tak som pozoroval že z galérii ma malinký únik vzduchu.Neni vôbec hrdzavy (talian)alebo únik zvonka jarovou vodou není vidieť.Jedine ak cez ten stredový rozvádzač alebo ako to správne nazvať.(Po vytiahnutí poistky podvozok drzi iba galéria uniká )
Galériu nafúkne cca na 5-6razi na 1750kpa a potom začne jemne klesať cca 1kpa za 1sekundu.Nedalo mi to tak som pozrel moje L322 a roby mi to iste je to normálny jav či keď galeriu nafukne nemá byť úplne žiadny únik.
Dosť ma často aj zaujíma prečo na športe často odfukuje ten kompresor keď chcem fúkať hore.
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Chování vzduch podvozku - obecně

#18 Příspěvek od Lukasino » 26 črc 2021 14:07

Ono to nemusí být jen na vzdušníku, často odchází - netěsní víčko co je u odvlhčovače, to je přes ventilový blok přímo spojené se vzdušníkem (na téhle větvi není ventil jestli se nepletu).
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1074
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Chování vzduch podvozku - obecně

#19 Příspěvek od Miklosxxx » 26 črc 2021 14:51

Ja myslim tu polozku v kruzku.Kompresor je novy aj z tym susicom ci odvlhcovacom a na L322 je to iste ci?
Přílohy
InkedRange Rover L320 05-08 - Vehicle Dynamic Suspension - Get Free_LI.jpg
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

Odpovědět