Potřeboval bych nasměrovat - za studena topení na max, naprosto studenej vzduch i když už se auto začíná ohřívat. Začne topit až když je provozně zahřátý, ale i tak mě to přijde, že to není žádný šlágr. Četl jsem tu o nějakých ježcích co to ovládají? Ale než se pustím do rozebírání, hledám nějaké trvale známé potíže, abych neobjevoval ameriku podruhé. Stejně mě přišlo v létě, že občas ta klima chladila jak vzteklá, že se muselo manuálně snížit rychlost větráku, ale třeba po pul hodině jízdy se už to chovalo docela normálně. Stejně jako to topení mi přijde že i klima chladí jako vzteklá a musí se manuálně snížit rychlost větráku a začně se chovat důstojně tak po pul hodině.
Někdo nějaký poznatek k těmhle problémům?
L322 M62 podivně topí
- Lukasino
- Příspěvky: 3879
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: L322 M62 podivně topí
Klima je občas chaotická, to je normální. Stejně tak to, že jedna strana chladí víc jak druhá.
Ježek Ti na topení nepomůže, ten je pro ventilátor, aby uměl měnit otáčky, tzn. se špatným ježkem ventilátor nejde.
Zkus ten ext. modul topení, nebo jak to nazvat. Když stojíš před motorem, tak je to na pravé straně, vede do toho spousta teplovodních hadic a konektor.
Ježek Ti na topení nepomůže, ten je pro ventilátor, aby uměl měnit otáčky, tzn. se špatným ježkem ventilátor nejde.
Zkus ten ext. modul topení, nebo jak to nazvat. Když stojíš před motorem, tak je to na pravé straně, vede do toho spousta teplovodních hadic a konektor.
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Re: L322 M62 podivně topí
Taky mě napadá ventil topení.
Re: L322 M62 podivně topí
ten jsme taky podezříval po zkušenosti z Jagoušů lde mám tuhle potvoru pěticestnou :-D , ale protože to nakonec topí a tedy otevře, tak se ty selenoidy hýbou.
Re: L322 M62 podivně topí
Tak zkontroluj vnitřní teploměr. Je součástí HVAC, má malý ventilátorek a ten se rád zanáší bordelem. Po oživení auta (třeba po odemknutí a otevření dveří) by měl ventilátorek být slyšet. Třeba blbne a tím nefunguje řízení teploty správně.
Ten kohout topení převzatý od BMW (v BMW je v autech s dvouzónovou klimačkou v odpovídajících letech) může blbnout i tak, jako v mém autě. Prní půlhodinu topení fungovalo normálně, pak mu ruplo v bedně a jelo naplno. Protože se teplota zvýšila nad nastavenou hodnotu, spustila se naplno klimačka i s plným výkonem ventilátoru, ale plný výkon topení stejně nesrazila, v červnu to bylo opravdu výživné. A diagnostika nehlásila nic.
Ten kohout topení převzatý od BMW (v BMW je v autech s dvouzónovou klimačkou v odpovídajících letech) může blbnout i tak, jako v mém autě. Prní půlhodinu topení fungovalo normálně, pak mu ruplo v bedně a jelo naplno. Protože se teplota zvýšila nad nastavenou hodnotu, spustila se naplno klimačka i s plným výkonem ventilátoru, ale plný výkon topení stejně nesrazila, v červnu to bylo opravdu výživné. A diagnostika nehlásila nic.
Re: L322 M62 podivně topí
O tom ventilátorku slyším poprvé. Našel jsem ho pro P38, Freelandera ale u L322 nikde ve workshopu ani jinde jsem nic nenašel ani google ho neprásknul.
Re: L322 M62 podivně topí
Najdeš ho za tou malou mřížkou, pod kolečkem, co ovládá teplotu na levé straně auta.