Range Rover Sport 3,6 TDV8 2008 - konverzia zo vzduchu na pružiny

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
jeeffo
Příspěvky: 13
Registrován: 27 led 2011 11:39

Range Rover Sport 3,6 TDV8 2008 - konverzia zo vzduchu na pružiny

#1 Příspěvek od jeeffo » 27 čer 2019 14:14

Ahojte,
Hľadal som, ak zle prosím znavigujte ma.
Asi ma tu ukameňujete, ale chcem vymeniť vzduchový podvozok za pružiny. Má niekto skúsenosti, riešil to niekto, vie mi niekto poradiť čo kúpiť a kde?

Za každú konštruktívnu odpoveď Vám vopred ďakujem :)

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Range Rover Sport 3,6 TDV8 2008 - konverzia zo vzduchu na pružiny

#2 Příspěvek od Lukasino » 27 čer 2019 15:11

Co vím, tak takovou blbost tu nikdo neudělal ;) Takže zkušenosti budou max. z P38, která je ale hodně odlišná.

Pro info, sdělíš důvod? :wink:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2547
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Range Rover Sport 3,6 TDV8 2008 - konverzia zo vzduchu na pružiny

#3 Příspěvek od pojir » 27 čer 2019 15:33

To by melo byt stejny jak u D3, ne? A takove se tu snad i najdou.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Range Rover Sport 3,6 TDV8 2008 - konverzia zo vzduchu na pružiny

#4 Příspěvek od Lukasino » 27 čer 2019 15:49

Já to četl jako L322 2008 :blush
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

jeeffo
Příspěvky: 13
Registrován: 27 led 2011 11:39

Re: Range Rover Sport 3,6 TDV8 2008 - konverzia zo vzduchu na pružiny

#5 Příspěvek od jeeffo » 08 črc 2019 12:22

Ahojte,
Neviem či je to blbosť. Úprimne, s autom nechodím do ťažkých terénov - zdvihnuté som ho mal prvé dni keď som si ho kúpil a mám ho ako druhé auto :)
Mám na ten vzduch akurát tak alergiu, keďže "range" si žije svojim životom...
Aktuálne zas je jemne spadnutý na pravú prednú stranu a nemám náladu riešiť dokola podvozok :)
Auto cez to všetko hrozne moc milujem, a nechcem ho dať preč, preto som sa rozhodol k takémuto kroku - to je teda dôvod.

Len tak mimo - dá sa bez diagnostiky zistiť, ktorý senzor výšky je chybný?

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Range Rover Sport 3,6 TDV8 2008 - konverzia zo vzduchu na pružiny

#6 Příspěvek od Lukasino » 08 črc 2019 15:11

To, že padá podvozek nemusí být čidlem (a v případě D3 a RRS to ani většinou nebude), ale ventilovým blokem, kde se usadil bordel a ventil se tak nemůže plně zavřít. Stačí jej otevřít, vyčistit a složit zpátky.

Ať si každý dělá co chce, ale nechápu to vyndavat z důvodu, že to nefunguje, nebo že tomu nerozumím. Až začne zlobit automat, budeš taky řešit výměnu za manuál? :wink:

L.
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2559
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Range Rover Sport 3,6 TDV8 2008 - konverzia zo vzduchu na pružiny

#7 Příspěvek od habakuk » 08 črc 2019 16:11

No pokud je pravý předek tak to bude spíš děravý měch ne? Ventil blok je pro celou nápravu tak by byl spadlý předek nebo zadek.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Range Rover Sport 3,6 TDV8 2008 - konverzia zo vzduchu na pružiny

#8 Příspěvek od Lukasino » 08 črc 2019 16:15

Může to být cokoliv, klidně kalibrací. Ale ventilové bloky jsou tam tři, středový, který rozvádí na jednotlivé nápravy a potom nápravové, které rozvádí na jednotlivá kola (tzn. každé kolo má vlastní ventil), tak proč by se nemohl zasekávat jen ten jeden konkrétní ventil :wink:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

jeeffo
Příspěvky: 13
Registrován: 27 led 2011 11:39

Re: Range Rover Sport 3,6 TDV8 2008 - konverzia zo vzduchu na pružiny

#9 Příspěvek od jeeffo » 08 črc 2019 23:29

Ahojte,
Ventilovy blok je taka čierna škatuľka, ktorá je niekde v predu? Menili sme ho cca 2 roky dozadu, rozoberal sa predok auta koli tomu ak si dobre pamatam. Co sa týka systému auto nesfukuje, a pri státí na mieste nie je vidno ze by bola strana naklonená. Keď šoférujem, sú momenty, že auto je jemne naklonené na pravu prednú stranu, z pohľadu vodiča to vidím "že je z kopca" tj ľavá strana (moja) je vyššie. Auto je "húpavé", občasne skočí aj oranžová kontrolka naklánania. Po vypnutí - zapnutí čisté budíky, kontrolka zhasne. Mechy a cidla vysky majú 3 roky, kompresor mal repas cca, dva roky dozadu - robil sa pri výmene toho ventila. Veľká škoda ze u nás v Piešťanoch nikto nemá tieto RR prekonané - ak náhodou poznáte niekoho z okolia - dajte kontakt, dam tej vzducharine ešte šancu... 🙂

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2559
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Range Rover Sport 3,6 TDV8 2008 - konverzia zo vzduchu na pružiny

#10 Příspěvek od habakuk » 09 črc 2019 09:34

No a teď budu spíš fabulovat nemáš problém spíš s hydraulickým stabilizátorem kdy ti tlačí auto kam nemá? No asi by to chtělo odvést někomu kdo tomu rozumí a má na to odpovídající diagnostiku.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

jeeffo
Příspěvky: 13
Registrován: 27 led 2011 11:39

Re: Range Rover Sport 3,6 TDV8 2008 - konverzia zo vzduchu na pružiny

#11 Příspěvek od jeeffo » 09 črc 2019 09:42

No problém je, že u nás v okolí nemá RR prekopaný nikto z garážmajstrov, preto to aj tak vyzerá. Najhoršie je, že nepoznám ani nikoho ďalej a úprimne, do origo servisu s autom, ktoré nevyužívam denne je celkom palica ísť.

Uživatelský avatar
stiinek
Příspěvky: 645
Registrován: 20 pro 2013 23:27
auto: D2 Td5 2004
Bydliště: Pošukov

Re: Range Rover Sport 3,6 TDV8 2008 - konverzia zo vzduchu na pružiny

#12 Příspěvek od stiinek » 09 črc 2019 09:59

Není to úplně blízko, ale zkusil bych:
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=28238
Disco2 Td5 2004
Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)

Uživatelský avatar
jbizik
Příspěvky: 1860
Registrován: 19 zář 2013 00:53
tel.: +421907325338
auto: D1 200tdi, L322 m62
Bydliště: Slovenske Pravno okr.Turc.Teplice , Slovensko

Re: Range Rover Sport 3,6 TDV8 2008 - konverzia zo vzduchu na pružiny

#13 Příspěvek od jbizik » 09 črc 2019 11:34

:yes :yes :yes :muscle
Ex- D2 4.0 V8 - LPG
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532

jeeffo
Příspěvky: 13
Registrován: 27 led 2011 11:39

Re: Range Rover Sport 3,6 TDV8 2008 - konverzia zo vzduchu na pružiny

#14 Příspěvek od jeeffo » 09 črc 2019 14:38

Super,

Ďakujem krásne za info. Ako úprimne, v dnešnej dobe nájisť niekoho, kto sa naozaj rozumie už je umenie. A to nie len pri autách...

Uživatelský avatar
strycek2
Příspěvky: 43
Registrován: 10 lis 2014 20:59
auto: L322 2012 4,4 TDV8
Bydliště: Senica, Slovakia

Re: Range Rover Sport 3,6 TDV8 2008 - konverzia zo vzduchu na pružiny

#15 Příspěvek od strycek2 » 24 črc 2019 08:21

Určite by som riešil opravu a nie konverziu. Vzhľadom na to, koľko je v tom elektroniky vidím v tom viac problémov ako úžitku.
2012 Range Rover L322 4,4 TDV8
2007 Land Rover Defender 130 2,4 TD4
2011 Land Rover Defender 110 2,4 TD4 Versalift

Odpovědět