L322 (V8) unik chladici kapaliny a tlakovani

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
teekey
Příspěvky: 76
Registrován: 04 kvě 2018 23:35
auto: RR L322 (V8)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

L322 (V8) unik chladici kapaliny a tlakovani

#1 Příspěvek od teekey » 13 led 2019 23:19

Dalsi radosti s L322 (v8 / 210kw / LPG). Ztraci se chladici kapalina, ktera kape pod auto. Neni to vzdy, nekdy nic a pak louze spotreba asi 1L na 1000-2000km. Dnes po zaparkovani jsem chtel mrknout kolik je chadici kapaliny, jestli netreba dolit a po jemnem pootoceni zacala voda tryskat skrze vicko. Olej nepribyva, na olejovem vicku nic neni, co by davalo znamenat, ze by se voda dostavala do oleje. Auto ma LPG, ale k vode me jeste cichat nenapadlo, jestli nedochazi k tlakovani kvuli plynu.

Koukal jsem, ze bych vymenil prozatim alespon vicko nadrzky chladici kapaliny, ale jsou dve verze 1.4bar a 2.0bar, nema nekdo zkusenost?
Zkusim asi jezdit chvili jenom na benzin a uvidime jestli tam bude zmena.
Zubní pasta s výtažky Aloe-Vera - www.zubnipasta-aloevera.cz

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: L322 (V8) unik chladici kapaliny a tlakovani

#2 Příspěvek od MadTom » 14 led 2019 08:09

Jestli jsi otevíral víčko expanzky na horkém motoru, tak buď rád, že tě to neopařilo. Že je za provozu motoru v soustavě mírný přetlak je úplně normální, proto se taky všude píše, že při otevírání expanzky na horkém motoru hrozí opaření, jak to vyfoukne trošku horké vody nebo páry.
Jestli ti to teče někam pod auto, tak to nejspíš někde netěsní, a na to je jediné řešení - zanořit se do motoru a hledat. Nebo to dát do servisu. A to co nejdříve, než se to podaří pořádně uvařit, nebo se díra kterou voda utíká zvětší a vyteče voda podstatně víc. Potom hrozí poškození motoru.
Další možnost, horší, je že to tlakuje do systému chlazení a potom to odfukuje víčko na expanzce, nebo to víčko, respektive ventil v něm, může být špatné a neudrží přetlak.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Don
Příspěvky: 239
Registrován: 15 dub 2014 19:26
auto: RR 4.2 Vogue SC
Bydliště: Brandys nad Labem

Re: L322 (V8) unik chladici kapaliny a tlakovani

#3 Příspěvek od Don » 14 led 2019 08:41

A nebo ma jen dirku v chladici a unika mu para, ale to muze byt hodne veci. Dulezite je najit odkud to tece, kdyz mas vodu pod autem
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR L322 4.2 Vogue Supercharged | E66 750Li...

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: L322 (V8) unik chladici kapaliny a tlakovani

#4 Příspěvek od eliott » 14 led 2019 09:06

Tlak za tepla je normální, bude to chtít vyměnit pár chronicky známých těsnění a namontovat termostat na nižší teplotu, aby materiál těsnění tak rychle nedegradoval.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
teekey
Příspěvky: 76
Registrován: 04 kvě 2018 23:35
auto: RR L322 (V8)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: L322 (V8) unik chladici kapaliny a tlakovani

#5 Příspěvek od teekey » 15 led 2019 21:00

s tim unikem je to prave nepravidelne, tak se to tezko hleda. V servise zatim nebyly schopni "pozorovanim" prijit na to odkud by to mohlo tect. Protoze to jde na zem, tak jsem trochu ocekaval bud netesnost a nebo tlakovani a potom unik pres nejslabsi clanek. Podle prvniho ohledani to nevypada na tesneni pod hlavou apod., nejbliz se trefil asi eliott. Mozna to nakonec dopadne tak, ze k eliottovi pojedu nejen na velky olejovy servis, ale prida se i tohle.
Zubní pasta s výtažky Aloe-Vera - www.zubnipasta-aloevera.cz

Uživatelský avatar
teekey
Příspěvky: 76
Registrován: 04 kvě 2018 23:35
auto: RR L322 (V8)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: L322 (V8) unik chladici kapaliny a tlakovani

#6 Příspěvek od teekey » 15 led 2019 22:09

Zubní pasta s výtažky Aloe-Vera - www.zubnipasta-aloevera.cz

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1989
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: L322 (V8) unik chladici kapaliny a tlakovani

#7 Příspěvek od libovka » 16 led 2019 09:04

To je taky jeden z nejčastějších úniků kapaliny.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: L322 (V8) unik chladici kapaliny a tlakovani

#8 Příspěvek od eliott » 16 led 2019 09:56

No jasně, a ten dekl pod frémou převodovky, ten je taky fajn :mrgreen: :mrgreen: .
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1989
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: L322 (V8) unik chladici kapaliny a tlakovani

#9 Příspěvek od libovka » 16 led 2019 10:47

eliott píše: 16 led 2019 09:56 No jasně, a ten dekl pod frémou převodovky, ten je taky fajn :mrgreen: :mrgreen: .
JJ ten je moc fajn.

Uživatelský avatar
teekey
Příspěvky: 76
Registrován: 04 kvě 2018 23:35
auto: RR L322 (V8)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: L322 (V8) unik chladici kapaliny a tlakovani

#10 Příspěvek od teekey » 27 úno 2019 10:34

problem nejspis vyresen, vymena tesneni pod sanim - viz zde a instalovan termostat 80°C
Zubní pasta s výtažky Aloe-Vera - www.zubnipasta-aloevera.cz

pesta
Příspěvky: 3
Registrován: 04 čer 2019 19:39
tel.: 775306566
auto: L322, P38

Re: L322 (V8) unik chladici kapaliny a tlakovani

#11 Příspěvek od pesta » 04 čer 2019 20:05

Zdarec chlapi,
jsem tady poprvé, tak nevím kam to správně napsat, zlobí mě moje L322 4.4 lpg, potřeboval bych někoho kdo se v tom vyzná nejlépe z Vysočina konkrétně Velké Meziříčí.
Mám ji asi týden zatím v poho až do dnes, po cca 20km jízdě bez zastávky jsem dojel na křižovatku a kouřilo z pod kapoty, byla to prasklá hadice vzadu skoro pod palubkou, ale netuším kdy praskla během těch 20km. Hadici jsem vyměnil, od té doby to buble,tlakuje nebo vře, nevím o přesně... Tak si říkám jestli je tam někde bublina ještě a nebo spíš těsnění pod hlavou... :-(
A ještě tam mám nějáke eletrické mouchy, tak kdyby někdo věděl o někom budu moc vděčnej. díky všem
775306566
pestavm@gmail.com

Odpovědět