P38 chlazení při startu?
P38 chlazení při startu?
Čau chlapáci, mám dotaz . P 38 2.5dt,manual - startnu a hned jde chlazení ( vrtule ) to je něco špatně ne?? Termostat, čidlo či co ?
Neďálo to už někomu?Dík Martin
Neďálo to už někomu?Dík Martin
Re: P38 chlazení při startu?
Dík, tak alespoň něco funguje jak má
Re: P38 chlazení při startu?
pravdepodobne myslis, ze hned po starte fuci ako blazon. Je to v poriadku. Po kratke dobe (radovo minuta, dve) by sa mala uvolnit (zostava sa tocit, ale uz necerpa tolko vzduchu) a zopnut by sa mala opat az pri zatazi ked potrebuje dochladzovat.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: P38 chlazení při startu?
U té viskózním spojkou ovládané vrtule to svádí po startu k domněnce, že se točí jako blázen - tedy na plný výkon. Ona se ve skutečnosti jenom tak lehce převaluje a protáčí, po chvilce se dá zastavit i prstem, nejlépe cizím. Když se auto hodně ohřeje někde v kopci, a vrtule začne točit doopravdy na plno, tak je to jako startující vrtulník, to hučení je slyšet i v kabině. Tohle není elektrickej ventilátorek, kterej se vypnutej vůbec netočí.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: P38 chlazení při startu?
Díky chlapci nechám ji točit,vyndám ten klacek,kterým jsem ji zastavil
Re: P38 chlazení při startu?
Tohle mne lekalo,když jsem staroval v létě (322, V8 4,4). Čekal jsem šepot vánku a přišel hukot ukrutný.Po chvíli to přestalo. Ale když to tak má být, proč ne
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: P38 chlazení při startu?
Hukot ukrutný přišel nejspíš proto, že od horkého motoru se ohřála i viskospojka na vrtuli a vrtule chvilku doopravdy větrala, než se to celé ochladilo. Nejlepší je v takovou chvíli vystoupit z auta, pocit horkého fénu, foukajícího na nohy je jasnou indikací, že chladíme intenzivně.
Jinak po delší době stání, třeba přes noc, se viskózní olej přemístí v spojce vrtule směrem dolů a chvilku to trvá, než ho točení odstředí po obvodu a vrtule přestane téměř zabírat. Proto se může zdát, že při stojícím motoru jde vrtulí pootočit ztěžka.
Jinak po delší době stání, třeba přes noc, se viskózní olej přemístí v spojce vrtule směrem dolů a chvilku to trvá, než ho točení odstředí po obvodu a vrtule přestane téměř zabírat. Proto se může zdát, že při stojícím motoru jde vrtulí pootočit ztěžka.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: P38 chlazení při startu?
presne toto...
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS