Zdravím všechny, opravoval jsem jednomu pánovi jeho RRC 3,5 V8 107kw rok výroby 1988. Auto nejelo - bylo odsmažený relátko na pumpu, ale vrtali se v tom nějaký "odborníci" tak tam toho bylo rozdělanýho trochu víc. S těmahle autama nemám zkušenosti tak Vás prosím o radu:
1. nahradil jsem původní relátko obyčejným, ale na původním byla dioda (usměrňovací) na spínací cívce (proti zpětnejm proudům do jednotky) vadí to? Přežije jednotka relátko bez diody?
2. Motor po X letech chytil na cvaknutí ale točí hrozně moc (cca 2000, ale jistej si nejsem, je tam na mě moc válců ) a reaguje na plyn zdecháváním. Vypadá to na falešnej vzduch, ale nebylo moc času to nějak detailněji zkoumat.
Odpojil sem hadici bypasu u klapky a ucpával prstem, otáčky trochu poklesly, ale +- 700 to rozhodně nebylo. Myslel jsem, že je to krokovej motorek regulace volnoběhu, ale ten po vyšroubování chodí rychle a plynule celou dráhu (po nastartování). Taky někdo měnil potenciometr na plynu, jak se má správně nastavit jeho poloha? Eště jedna věc, nejde otáčkoměr - nejsou ty zvýšený otáčky nějakej nouzovej režim?
Za jakýkoliv nápady a rady předem děkuju.
PS: nemáte nějakej link na manuály natyhle starý auta? El schéma sem sehnal přímo na rv. 88, ale mechaničina je problém. Stáhnul jsem "RAVE" ale to je co sem koukal na novější auta (i když moc velký rozdíly tam nejsou) Díky
EFI problém - volnoběh
Zdravim vito, Ja mam RRC 3.9 Efi 89 A zatim jsem s motorem nemel problem. Volnobech jsem lehce posteloval nastavenim ovladaciho tahla. Ale jsou tu na to vetsi odbornici,takze az se tu ukazou urcite poradi. Manualy na dany model jsou treba tu http://www.landrover.ee/est/varia/downloads/cars.htm
RRC V8 3.9 Auto MY 1990
Skype: martinrr1
Skype: martinrr1
-
- Příspěvky: 1054
- Registrován: 16 led 2007 20:10
- tel.: +421 917 189 010
- auto: D3 2007 + D4 2012
- Bydliště: SK - Zálesie
Tak, ako pise wolfee si stiahni manual, je uplne detailny a na dnesnu dobu obsahuje spustu detailnych diagnostickych krokov na kt. potrebujes len bezne diel. vybavenie. Moze to byt vela veci, musis to preliezt cele. Potenciometer sa nastavuje tak, aby pri zatvorenej klapke vykazoval medzi cerv. a zelenym kablikom 325 mV. Myslim, ale ze budes musiet preliezt EFI cele, najma ak sa v tom rypal niekto "skusmo". V manualy prejdes kapitolu "fuel injection" a myslim, ze prides veci na kost. Tiez by som skontroloval spravnost vymenenych dielov a to rele by som dal origo, nestoji to vela.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2
Blue Evoque 2014 2.2
Ahoj, tak problém pořád přetrvává, Už sem tomu autu věnoval několik dní, opravil pár závad na elektrice (včetně prohozenejch kabelů od potenciometru - důvod vysokejch otáček), dal do kupy odstředivou regulaci v rozdělovači ... Problém je že špatně startuje - je moc bohatý ulejvá svíčky. když chytí, tak de nepravidelně a kouří černě. Pak z nějakýho důvodu zvýší otáčky na 1500-1700 na cca minutu (při tomhle režimu de pravidelně a nekouří) a pak zase spadnou. Dá se přidat tak do 1/3 plynu při větší výchylce chcípá (asi TPS, váha?).
Měřil jsem lambdy jedna je moc bohatá (asi funguje) a druhá chudá (asi špatná) - vyhřívání je na obou OK. Má někdo z vás zkušenosti s uni lambdama? Origo stojí 7800,- a to je docela raketa. Taky nemůžu najít zatěžovací odpor 6,8kohm na cívce - cívka dává poměrně malý jiskry.
Kde sháníte díly na tyhle starý auta ( na netu sem koukal jedině v aglii) ?
Měřil jsem lambdy jedna je moc bohatá (asi funguje) a druhá chudá (asi špatná) - vyhřívání je na obou OK. Má někdo z vás zkušenosti s uni lambdama? Origo stojí 7800,- a to je docela raketa. Taky nemůžu najít zatěžovací odpor 6,8kohm na cívce - cívka dává poměrně malý jiskry.
Kde sháníte díly na tyhle starý auta ( na netu sem koukal jedině v aglii) ?