Čidlo teploty vody

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jawakain
Příspěvky: 41
Registrován: 06 črc 2018 00:57
tel.: +421948039802
auto: Ex RR p38, D2 TD5
Bydliště: Blažice

Čidlo teploty vody

#1 Příspěvek od jawakain » 23 črc 2018 04:12

Dobrý deň prajem,

opäť sa na Vás obraciam s radou. Tentokrát ma trápi nezapínanie vetrákov pred chladičmi, aj keď je motor horúci (horúci na 105-106`C).
Prosím poraďte, kde nájdem čidlo zodpovedné za spúšťanie tých vetrákov?

(off téma, od vody ďaleko- vodičové dvere zvnútra neotvorím, asi vyhačkané tiahlo. Uff, mám auto tri týždne a už mám pocit, akoby som sa vrátil do čias šade 120- furt ruky od oleja :D )
Ex RR P38 2,5DSE automat (ma to auto automato), D2 TD5

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Čidlo teploty vody

#2 Příspěvek od teslo » 23 črc 2018 11:21

hm...predne vrtule mi tusim zoplo len ked isla klima. Ale dobry point. I ked myslim, ze nejake konkretne cidlo na to asi nebude a ak, tak ich bude spinat ECU...
BTW. odkial beries tie relativne presne teploty (105 - 106st)? Z diagnostiky?

K soferovym dveram. Tipujem to skor na roztrhnute lanko.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
jawakain
Příspěvky: 41
Registrován: 06 črc 2018 00:57
tel.: +421948039802
auto: Ex RR p38, D2 TD5
Bydliště: Blažice

Re: Čidlo teploty vody

#3 Příspěvek od jawakain » 23 črc 2018 12:00

tak presnú teplotu beriem z teplomera, ktorý pripevním na chladič a pripojím do multimetra (takého drahšieho) teplota sa pohybovala v rozmedzí 83-107'C, mimo mesto sa držala na 83-90`C, ale pri pomalej jazde po lúke bola 100-106`C, chvíľami 107`C.

Auto chystám na ťahanie koníkov a chcem mať motor uchladený, nieže niekde na kraji cesty uprostred rite Sveta budem stáť s naloženým koňom a uvateným motorom.
Tak zajtra sa chystám na výmenu vodnej pumpy, visko vrtule, preplach chladiča a motora (citronka, prebehnúť, prepláchnuť, prípravok na čistenie chladičov, prebehnúť, prepláchnuť, nová nemrznúca...)
Oleje som už vymenil všetky, brzdovku tiež, ako si čítal do redukcií som strčil dôveru (riešim náhradu motorčeka)
No a fíčuru, čo som mával na autách, ručné zapínanie vetrákov na chladenie/dochladenie chcem spraviť, tak pre sichr...

No a predpokladám, že aby som okabátil RJ, tak spojením kontaktov na čidle, bude RJ myslieť, že varím a spustí vetráky.
Zároveň mám pocit, že to čidlo bude v perdeli, lebo ak vetráky nezoplo, ani pri 107`C, ani pri beznej teplote, pri klimovaní za státia, bude niekde zrada. Vetráky natvrdo na 12V točia pekne.

edit: jo a tie dvere, pôjde to opraviť, alebo mám čakať nejaký vopruz a zháňať origo ND?
Ex RR P38 2,5DSE automat (ma to auto automato), D2 TD5

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Čidlo teploty vody

#4 Příspěvek od teslo » 23 črc 2018 12:52

O klimovych ventilatoroch som sa zatial docital len to, ze su dvojstupnove a ovlada ich len klimovy system. Teplota motora na ich spustenie nema vplyv - tzn. nespusta.

Pokial budes mat roztrhnute lanko, tak to pojde lahko oparvit.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
jawakain
Příspěvky: 41
Registrován: 06 črc 2018 00:57
tel.: +421948039802
auto: Ex RR p38, D2 TD5
Bydliště: Blažice

Re: Čidlo teploty vody

#5 Příspěvek od jawakain » 23 črc 2018 13:17

Aha, tak teda k štekrom pritiahnem cez relé 12V a prihodím nejaký spínač (prípadne použijem ten od predných hmloviek, ktorými môj RR nedisponuje) a snáď touto úpravou neposerkám klíma RJ, čo by som v skutku nerád. Alebo to riešiť rovno tak, že pre istotu na fúz od RJ dám diódu a teda napätie sa k RJ z opačnej strany (od spínača) ani nedostane.

Chvála Bohu, ak je to len v tom. AK je to len v tom... Zas prídem dom z práce a zas sa môžem šprtať v aute... chooo tie britské autá...
No čo, kým len takéto drobnosti, som rád :D
(ten motorček od prídavnej prevodovky ma stál 6 hodín nervov a krabičku cigariet :smoke )
Ex RR P38 2,5DSE automat (ma to auto automato), D2 TD5

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Čidlo teploty vody

#6 Příspěvek od teslo » 23 črc 2018 15:02

myslim, ze zrovna tie ventilatory niesu nejake haklive na zapojenie. Ak sa nemylim, tak silovy okruh je spustany cez relatka a do toho zasiahnut mozes. Len si treba dat pozor na prepinanie serioveho a paralelneho zapojenia ventilatorov, aby sa Ti to nepobilo, ked sa to bude pokusat ovladat klima.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
jawakain
Příspěvky: 41
Registrován: 06 črc 2018 00:57
tel.: +421948039802
auto: Ex RR p38, D2 TD5
Bydliště: Blažice

Re: Čidlo teploty vody

#7 Příspěvek od jawakain » 23 črc 2018 15:42

Aaaa! Keďže sú cez relátka, tak je to krása.

dám ich paralelne, na "výpomoc" visku a skúsim nájsť správne relátka od nich. zapojím si svoje relé tak, že ak zopne obvod klíma, či sériu, alebo paralel, tak môj obvod rozpojí.


Ešte vymyslieť, ako to urobiť (elektina nie je mojou silnou stránkou, hoc mám dobré základy- rušňovodič :wasntme )
Ex RR P38 2,5DSE automat (ma to auto automato), D2 TD5

Odpovědět